2020-01-31, 11:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
https://www.dn.se/sthlm/linus-mamma-knivhoggs-till-dods-av-sambon-det-foljer-en-varje-dag/

Väldigt bra artikel. Så bra att den kostar ...

Att betala 14 miljoner för en lägenhet kan säkert göra vem som helst orolig. Hade man
nöjt sig med mindre än vindslägenhet hade det kanske inte gått så illa.

Nja - han har väl sålt en annan köpebostad med god vinst o lagt in.

Sen kan man gissa sig till att jobbet för detta pzyko låg löst till o då blir det press med kanske
halva beloppet i lån
Citera
2020-01-31, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430

Sen kan man gissa sig till att jobbet för detta pzyko låg löst till o då blir det press med kanske
halva beloppet i lån

"Joakim bodde tidigare i Stockholm.
Klicka här för att se var han bodde tidigare.
Liljeholmsgränd 4 lgh 1001
11761 Stockholm
Flyttade till denna tidigare adress 2018-08-03"

BRF Rosteriet är ju tämligen nybyggt. Köpt utan att flytta in med viss vinst och med
önskan om att bo högre upp, mera centralt ?

1001 i lghnummer innebär väl f ö nedre botten ?
Citera
2020-01-31, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430

halva beloppet i lån
Enl hans chef var han en säljartalang och han fick upp omsättningen enormt när han jobbade som vd. Mycket uppskattad. Så nej, det fanns inga planer att låta honom gå.
Citera
2020-01-31, 14:34
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Enl hans chef var han en säljartalang och han fick upp omsättningen enormt när han jobbade som vd. Mycket uppskattad. Så nej, det fanns inga planer att låta honom gå.

Citat:
https://www.dn.se/sthlm/linus-mamma-knivhoggs-till-dods-av-sambon-det-foljer-en-varje-dag/

Väldigt bra artikel. Så bra att den kostar ...

Enligt chefen i artikeln:

Citat DN:
"Vd:ns koncernchef berättar i polisförhör:
Av mina 125 medarbetare, om jag ska göra listor vem jag trodde kunde få psykos, så hade NN varit helt nederst, säger han senare om 50-åringen."

Sonen Linus är dock lite tveksam i artikeln till att JB "inte minns" i rätten.

Men visst, galet beteende av vården, därför vill han tala ut i DN.

DN skriver dock att läkarna bedömde det som att JB hade "övergående psykos", men det det står faktiskt i journalen att de bedömt "akut debuterande psykos". Det är väl skillnad?

Citat:
Att betala 14 miljoner för en lägenhet kan säkert göra vem som helst orolig. Hade man
nöjt sig med mindre än vindslägenhet hade det kanske inte gått så illa

14 miljoner, ändå får jag personligen lite klaustrofobi av att titta på den där våningen i fupen. Men jag har också en aversion mot vindsvåningar. De hamnar obehagligt.
Det är svårt att få till ett bra klimat i dem, enligt min erfarenhet.
Men de ligger ju avsides och tyst om man vill slippa grannar.
Senast redigerad av dialektiker 2020-01-31 kl. 14:55.
Citera
2020-01-31, 14:41
Medlem
Enligt den där DNartikeln var det också väldigt fullt i rättegångssalen ...
Citera
2020-01-31, 14:47
Medlem
dialektikers avatar
Det där lilla sovrummet, med en smal liten dubbelsäng och några ovala vindsfönster som ljus, för en 14 miljonerslägenhet!

Lägenheten är mörk och obehaglig imo.
Men rätt adress, och nybygge, ja då betalar folk 14 miljoner.
Citera
2020-01-31, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Enligt chefen i artikeln:

Citat DN:
"Vd:ns koncernchef berättar i polisförhör:
Av mina 125 medarbetare, om jag ska göra listor vem jag trodde kunde få psykos, så hade NN varit helt nederst, säger han senare om 50-åringen."

Sonen Linus är dock lite tveksam i artikeln till att JB "inte minns" i rätten.

Men visst, galet beteende av vården, därför vill han tala ut i DN.

DN skriver dock att läkarna bedömde det som att JB hade "övergående psykos", men det det står faktiskt i journalen att de bedömt "akut debuterande psykos". Det är väl skillnad?

14 miljoner, ändå får jag personligen lite klaustrofobi av att titta på den där våningen i fupen. Men jag har också en aversion mot vindsvåningar. De hamnar obehagligt.
Det är svårt att få till ett bra klimat i dem, enligt min erfarenhet.
Men de ligger ju avsides och tyst om man vill slippa grannar.

Det är absolut skillnad mellan "övergående" och "debuterande" psykos, det senare betyder att det är den första psykosen som personen någonsin fått.
Citera
2020-01-31, 15:27
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Det är absolut skillnad mellan "övergående" och "debuterande" psykos, det senare betyder att det är den första psykosen som personen någonsin fått.

Och därmed har DN felaktiga uppgifter i sin artikel eftersom de skriver,

Citat DN: "Läkarna konstaterar att mannen verkar lida av en akut men övergående psykos."

För i journalen i FUP står "akut debuterande psykos".
Citera
2020-01-31, 15:29
Medlem
Citat:

Citat DN: "Läkarna konstaterar att mannen verkar lida av en akut men övergående psykos."

Onekligen. Skicka in en rättelse, vetja!
Citera
2020-01-31, 15:31
Medlem
Citat:

Kan det inte vara både och? Övergående kan betyda att om han medicineras och får lugn och ro så drar den sig tillbaka. Och debuterande att det är absolut första gången han får en psykos? Jag kan inte alls detta.
Citera
2020-01-31, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kan det inte vara både och? Övergående kan betyda att om han medicineras och får lugn och ro så drar den sig tillbaka. Och debuterande att det är absolut första gången han får en psykos? Jag kan inte alls detta.

Jag har ingen erfarenhet från psykiatrin, och har inte läst så mycket om just psykopatologi, men jag tänker att om en psykos är debuterande så kan man inte veta hur väl patienten svarar på medicinering? Oavsett vilket så är ju frågan varifrån journalisten fått informationen att den skulle vara övergående. Är det något BO:s son har sagt, kanske? Eller är det en feltolkning av FUP? Eller kan det till och med vara så att någon av läkarna i FUP använt just uttrycket "övergående"? Det är för länge sedan jag läste den för att jag ska minnas, och har inte tillgång till filerna just nu.
Citera
2020-01-31, 17:49
Medlem
Novotars avatar
Ang polisens dröjsmål till BO var att dom hade fått in larm ang skolsjutning. Vilket det ej var. Några hade ”lekt” Skolskjutning enl Brottsjournalen och GW.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in