2020-01-16, 17:36
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoomzoomz
Var öppen och ärlig om det. Tänkte att det var bäst så.

Får du ont nästa stick så kan det vara så att flaskan har blivit kontaminerad, och i så fall häll ut i vasken och köp ny.
Citera
2020-01-16, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
Får du ont nästa stick så kan det vara så att flaskan har blivit kontaminerad, och i så fall häll ut i vasken och köp ny.

Alright , tack ! Tror de bara ligger 0.5ml i den vialen så kanske bäst att ta en ny direkt för att vara säker.
Citera
2020-01-16, 18:51
Medlem
Mastifmeisters avatar
Mardröm. Just med risk för kontaminering föredrar jag ampuller framför vialer.

Vilket märke körde du?
Citera
2020-01-16, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mastifmeister
Mardröm. Just med risk för kontaminering föredrar jag ampuller framför vialer.

Vilket märke körde du?

Ja Körde Testo E från Kaptenen Batch 03
Citera
2020-01-17, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoomzoomz
Alright , tack ! Tror de bara ligger 0.5ml i den vialen så kanske bäst att ta en ny direkt för att vara säker.

Ja släng mannen! Hoppas du läker ut skiten snabbt nu!
Citera
2020-01-17, 18:02
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
För det första, sluta sätta alla stick på samma ställe ditt mähä. Är dina ben (du har ju tydligen bara ett också, inte två ) en kvadratcentimeter eller varför inte flytta nålen någon gång i halvåret?

1+ på den.

Håller du på och "retar" en muskel på samma ställe genom frekventa injektioner gör du den extra känslig för olika former av komplikationer.
Citera
2020-01-31, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Den ska hela vägen in 30mm är perfekt för röva.

Har också blå nål. Körde den hela vägen i igår morse. Måste gjort något fel för har svin ont och kan inte sitta på vänstra skinkan 🙄😁
Citera
2020-01-31, 09:01
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graniiit
Har också blå nål. Körde den hela vägen i igår morse. Måste gjort något fel för har svin ont och kan inte sitta på vänstra skinkan 🙄😁

Händer ibland, främst om man inte stuckit så många gånger i muskeln tidigare.

Kör på bara, kom ihåg att det är övre, yttre delen av skinkan som nålen ska in i, annars kan du pricka ischiasnerven.
Citera
2020-01-31, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Händer ibland, främst om man inte stuckit så många gånger i muskeln tidigare.

Kör på bara, kom ihåg att det är övre, yttre delen av skinkan som nålen ska in i, annars kan du pricka ischiasnerven.

Okej då vet jag, m3n detta var första sticket. Men sen en fråga, behöver jag köra in nålen så långt? Vet en som körde insulin sprutor som är typ halva längden mot vad jag har. Eller ska jag fortsätta trycka så långt? Körde hela vägen till pumpen
Citera
2020-01-31, 17:57
Medlem
Mastifmeisters avatar
Citat:
Okej då vet jag, m3n detta var första sticket. Men sen en fråga, behöver jag köra in nålen så långt? Vet en som körde insulin sprutor som är typ halva längden mot vad jag har. Eller ska jag fortsätta trycka så långt? Körde hela vägen till pumpen
Beror lite på hur du är byggd, storlek på muskel osv, men blå nål (0,6 x 25 mm) är att föredra, själv kör jag orange nål (0,5 x 25 mm), optimal nål enligt mig. Första sticket gör nästan alltid ont, muskeln ska vänja sig vid oljan osv, hur snabbt du sköt in spelar roll, om du vispade runt nålen onödigt mycket pga nervositet. En del oljor får man alltid PIP av, även om man sticker exemplariskt. Men kör på på 30 mm, hellre för djupt än för grunt.

Och som svar på frågan, tror inte smärtan beror på att du körde in nålen för långt, då hade du känt det direkt.

Rock on!

MVH
Senast redigerad av Mastifmeister 2020-01-31 kl. 18:20.
Citera
2020-02-01, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mastifmeister
Beror lite på hur du är byggd, storlek på muskel osv, men blå nål (0,6 x 25 mm) är att föredra, själv kör jag orange nål (0,5 x 25 mm), optimal nål enligt mig. Första sticket gör nästan alltid ont, muskeln ska vänja sig vid oljan osv, hur snabbt du sköt in spelar roll, om du vispade runt nålen onödigt mycket pga nervositet. En del oljor får man alltid PIP av, även om man sticker exemplariskt. Men kör på på 30 mm, hellre för djupt än för grunt.

Och som svar på frågan, tror inte smärtan beror på att du körde in nålen för långt, då hade du känt det direkt.

Rock on!

MVH

Okej, för jag bara smacka in nålen, var lite nervös. Sen så skönt jag i oljan så fort jag kunde och drog ut, kan det vara så att jag skulle skjutit saktare?
Citera
2020-02-01, 08:42
Medlem
Exodus78s avatar
Citat:
Okej, för jag bara smacka in nålen, var lite nervös. Sen så skönt jag i oljan så fort jag kunde och drog ut, kan det vara så att jag skulle skjutit saktare?

Låter som du identifierat orsaken. Var lugn, för in kanylen långsamt - tryck in vätskan långsamt och dra ur nålen långsamt. Trycker man in oljan i högt tempo tenderar mer att läcka ut genom ingångshålet.

/E
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in