Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-28, 15:33
  #73
Medlem
Jinhaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagzagazoo
Sägs var en av hjärnorna bakom attacken på Soleimani. Det här tar nya vändningar.

Helvete om detta stämmer. Vad kan vi vänta oss utav Trumpen då?
Citera
2020-01-28, 15:40
  #74
Medlem
Zigzagzagazoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jinhao
Helvete om detta stämmer. Vad kan vi vänta oss utav Trumpen då?

Trump är oberäknelig. Så omöjligt att svara på.
Men gissningsvis ett par hemligstämplade operationer som tystas ner.

Att starta något större eller ett dyrt krig såhär nära inpå ett presidentval är att skjuta sig själv i foten.
Citera
2020-01-28, 15:42
  #75
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagzagazoo
Sägs var en av hjärnorna bakom attacken på Soleimani. Det här tar nya vändningar.
Jag såg det. Mike D'Andrea har hållit på med drönare. Så nu skall vi tro att ayatollorna i Iran ligger bakom kraschen. Jag känner mig tveksam, minst sagt.
https://www.airlive.net/breaking-rus...sterday-crash/

Jag tror inga officiella ryska källor sagt något?
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-01-28 kl. 15:45.
Citera
2020-01-28, 15:59
  #76
Medlem
wwrs avatar
CIA-ayatolla Mike verkar ha varit muslim, ingift i en rik familj på Mauritius. Står det på Internet.
https://twitter.com/mopeng/status/11...817290753?s=19

https://www.nytimes.com/2017/06/02/w...l-dandrea.html
Hans Wikipedia-sida startades samma dag som artikeln skrevs. 2/6-2017
Citat:
The C.I.A. declined to comment on Mr. D’Andrea’s role, saying it does not discuss the identities or work of clandestine officials. The officials spoke only on the condition of anonymity because Mr. D’Andrea remains undercover, as do many senior officials based at the agency’s headquarters in Langley, Va. Mr. Eatinger did not use his name. The New York Times is naming Mr. D’Andrea because his identity was previously published in news reports, and he is leading an important new administration initiative against Iran.

Det började lite försynt med att Trump och Soleimani utväxlade memes från Game of Thrones på Twitter. Nu kraschar det flygplan till höger och vänster. Det är mycket nu.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-01-28 kl. 16:55.
Citera
2020-01-28, 17:46
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Svårt att trycka in 38 passagerare i en E11-B.
Bombadier Global Express har i civilt 17 passagerare, och här har man tryckt in en duglig mängd teknik.
Din källa har fel.


Det var en Bombardier Global Express E-11A
Din källa har fel.
Citera
2020-01-28, 18:18
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Menar du Academi?
Vad är Academy?

Jag menar givetvis Academi. Trovärdiga uppgifter gör gällande att de hade totalt åtta personer ombord varav tre var polacker. Deras övriga personal kan ha varit amerikaner men också andra européer. Inga uppgifter om kvinnor ombord men det kan heller inte uteslutas då Academi rekryterar brett.
Citera
2020-01-28, 19:18
  #79
Avstängd
Även israelis media ( Jerusalem Post) skriver om att Iran säger att CIA- Mike är död. Behöver dock ej vara sant.
Citera
2020-01-28, 19:21
  #80
Avstängd
Det är den ryska säkerhetstjänsten som gått ut med att Michael D'Andrea dödad i flygkraschen.
Citera
2020-01-28, 19:27
  #81
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knyttlarn
Jag menar givetvis Academi. Trovärdiga uppgifter gör gällande att de hade totalt åtta personer ombord varav tre var polacker. Deras övriga personal kan ha varit amerikaner men också andra européer. Inga uppgifter om kvinnor ombord men det kan heller inte uteslutas då Academi rekryterar brett.

Ska inte säga inte men det låter ju helt orimligt. Förstår inte vad de ska göra ombord. Det är ju inte ett transportplan.
Citera
2020-01-28, 21:22
  #82
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
På ab står detta.

Haha, vad USA förnekar är rätt ointressant, de ljuger allt som oftast.
Citera
2020-01-28, 21:26
  #83
Avstängd
"We are sad to announce that we had to say goodbye to Michael D'Andrea"
Citera
2020-01-28, 22:40
  #84
Avstängd
Det var helt klart ett kontrollerat försök till landning, men varför knappast att två motorer lägger av och om dom gjort det så skulle rimligen dom skickat ett mayday då dom med all sannolikhet var rätt högt upp.

Har inte hittar några bilder på vingarna, kan dom har brunnit upp?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback