2020-01-25, 03:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jaha. Eftersom hon absolut inte vill prata om sitt privatliv eller bli känd för sitt äktenskap med Peter Madsen, så måste hon nu prata ut i ännu en stor, svensk tidning..? Ja, vad säger man... Jag tror kvinnan är ett enda stort ego faktiskt. Hon söker bara uppmärksamhet till varje pris. Hellre ökänd än okänd, om man inte har förmågan att bli känd för något positivt. DEN typen av människa.

.
Vilket jag inte tror i huvudsak är anledningen till varken kontakt eller äktenskap.

Likt alla andra är vägen in till mördare via brevkontakt.
Nu via att Sofie agerade proxy åt Madsen på fb.
Det samma begärde psykopaten Lundin.

Starten är fascination, nyfikenhet och att vederbörande upplevs som en spännande person - om än med viss insikt att nåt är galet.

Men det går säkert att bota, bristen härrör säkert från en taskig barndom.
Det går säkert att få bort med kärlek.
Eller typ få ordning på - bara den rätta kvinnan tar hand om honom som även du skrivit.
Alla killer groupie inbillar sig att just hon är den rätte...

För övrigt så är de väldigt missförstådda. Folk ser inte den fantastiska personen. Den kreativa, begåvade, konstnärliga händiga mannen.
Som samtidigt är så mjuk och empatisk. Så rolig, så normal.

Här är det således total okunskap och blindbock för var grav psykopati innebär.

Samtidigt förskjuts det perversa och groteska. Det tonas ner som en dimmer och via extrem och medvetet fokuserad manipulation från psykopaten så blir mordet sekundärt.

Curpen inledde med ett projekt. Nåt urbota idiotiskt som handlar om skev empati.
Att det är synd om Madsen. Ensam, utfryst, avskydd, missförstådd.
Att han behöver kärlek och kvinnlig kontakt - att det är äkta feminism att omhulda sådana mördare.
Nån sorts "politisk" kampvilja tycktes aktiveras vilket tydligen inte är fjärran i hennes historik.

Under resans gång sen hösten 2018 som pennevenn har hon förtrollats, fascinerats, hjärntvättats ännu mer av psykopaten Madsen.
Hon är nu head over heal förälskad och totalt borta - stolt över att vara hans fru.

Jag tror faktiskt att hon var redo på reaktioner likt kring Sofie och trion under rättegången - men inte den omfattning som skedde nu.
Hon ter sig extremt naiv.
Just nu verkar en rysk tvkanal jaga hennes släkt och vänner (vänlistan borttagen) och hon är väldigt upprörd.

Sen är det garanterat nån störning, skev syn på tillvaron, flummig. Hon kommer vara en klockren marionett i Madsens händer.
Samtidigt får han pippa som gift.

Skulle tippa på att hon är den som kan vara mest verksam för hans kommande kampanjer och jippon. Böcker, manifest eller vad han nu tänkt sig.
För hon har både kampvilja, är textmässigt begåvad och älskar nu galningen.
Hon kan gå all-in till skillnad mot föregående starstrucked han testat av.
Som en länk utåt av PR för PM.

Just nu ägnar hon sig åt självrättfärdigande i media.

Du tycks ständigt glömma Madsens roll i det hela och spyr med förkärlek galla över de kvinnor som blir förälskade i honom.
Sofie gick an.
Jag har inget till övers för nån av de här.
Peter Madsen borde inte fått gifta sig och via denna möjlighet kunde han frångå kontaktförbud som han tydligen haft.
Senast redigerad av develi 2020-01-25 kl. 03:22.
Citera
2020-01-25, 03:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag vet inte riktigt vad du svarar på i mitt inlägg.

Så mitt enda bidrag till ditt tänk "de tre skoven" är att han nu inne i sitt femtielfte skov (många motgångar) gängat sig med en livs levande vampyrkvinna. Henne vill han bita i underläppen alla sina dagar. Sitter i sin cell och plitar maniskt och entusiastiskt på ett manus om Draculas och vampyrkvinnans S/M date. Ska bara rymma först och sno Tyskens ubåt. "Hemliga vittnet" ska med och regissera och filma.

Skämt åsido.

Det är nog inte omöjligt att han varit inne i "kritiska perioder" tidigare. När han kanske tom pysslat med mordförberedelser.
Det har kanske varit nära flera ggr förut. Men så har kanske modet svikit.

Men det verkar onekligen som att när Madsen är psykiskt stressad eller under hård press så tar han sin tillflykt till sina våld/mordfantasier.

Så här avvikande sexualitet grundas nog väldigt tidigt. Kanske i 9-10 års åldern. Med ett intresse för grymma och morbida historier från krig och historia. Utan att medvetet koppla ihop det med något sexuellt. Det vävs nog ihop med tiden. Tror jag.
Med skov menar jag att man kan se ett mönster, en upptrappning som sker över tid innan mordet iscensätts.
Samt att det funnits mer kritiska tidpunkter där han är mer aktiv.
Troligen har det skett nåt parallellt IRL av motgångar gentemot CS som han i huvudsak för en kamp mot.
Ett slags krigstillstånd.
Han välter in i det sexuella, in i fantasin han bär sen länge och småplanerar under tiden - tills point of no return sker och det personliga nederlaget är ett faktum.
Att det perversa grundlagts väldigt tidigt tar jag för givet. Många sexualsadistiska mördare beskriver tidig debut där fantasier går in i mer våldsam fas. Det som annars är en flykt för barn och normalt - blir skevt, våldsamt och perverst.
Det manifesteras och blir permanent över tid men kan hållas i schack.
Likt kapten klänning kör han en fasad utåt som kvinnornas riddare.
På natten onanerar han i huvudsak till avskurna kvinnohuvuden och spetsade underliv.

Tills det händer nåt, hatet mot nån eller nåt eskalerar och fantasin tar överhanden (trigger). En tickande bomb, speciellt när vederbörande har en störning och i det här fallet känslokall som vid grav psykopati.
Han är väldigt farlig med andra ord.
Senast redigerad av develi 2020-01-25 kl. 03:54.
Citera
2020-01-25, 04:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Med skov menar jag att man kan se ett mönster, en upptrappning som sker över tid innan mordet iscensätts.
Samt att det funnits mer kritiska tidpunkter där han är mer aktiv.
Troligen har det skett nåt parallellt IRL av motgångar gentemot CS som han i huvudsak för en kamp mot.
Ett slags krigstillstånd.
Han välter in i det sexuella, in i fantasin han bär sen länge och småplanerar under tiden - tills point of no return sker och det personliga nederlaget är ett faktum.
Att det perversa grundlagts väldigt tidigt tar jag för givet. Många sexualsadistiska mördare beskriver tidig debut där fantasier går in i mer våldsam fas. Det som annars är en flykt för barn och normalt - blir skevt, våldsamt och perverst.
Det manifesteras och blir permanent över tid men kan hållas i schack.
Likt kapten klänning kör han en fasad utåt som kvinnornas riddare.
På natten onanerar han i huvudsak till avskurna kvinnohuvuden och spetsade underliv.

Tills det händer nåt, hatet mot nån eller nåt eskalerar och fantasin tar överhanden (trigger). En tickande bomb, speciellt när vederbörande har en störning och i det här fallet känslokall som vid grav psykopati.
Han är väldigt farlig med andra ord.
Ja, visst är det så.
Det var en sak i domen som jag funderar över hur man ska tolka.

Det var ju Kim som ringde Madsen sent på eftermiddagen 10/8.
I domen står det, att det sedan var Kim själv som frågade om en ubåtstur.
Madsen erbjöd henne då att få följa med honom och DK dagen därpå 11/8.
Men då kunde inte Kim. Så då erbjöd han henne en ubåtstur på kvällen istället kl 19.00.
Sedan finns det ingen uppföljning alls av denna upplysning. Tex att Ole konfirmerar att det stämmer.

Ska man då tolka det som fakta? Att det var så det gick till?
Att det var Kim själv som frågade om en ubåtstur?
Vet du något om det här?
Citera
2020-01-25, 23:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ja, visst är det så.
Det var en sak i domen som jag funderar över hur man ska tolka.

Det var ju Kim som ringde Madsen sent på eftermiddagen 10/8.
I domen står det, att det sedan var Kim själv som frågade om en ubåtstur.
Men då kunde inte Kim. Så då erbjöd han henne en ubåtstur på kvällen istället kl 19.00.
Sedan finns det ingen uppföljning alls av denna upplysning. Tex att Ole konfirmerar att det stämmer.

Ska man då tolka det som fakta? Att det var så det gick till?
Att det var Kim själv som frågade om en ubåtstur?
Vet du något om det här?
Nej, det är väl från Madsen. Hon diskuterade ju med sin sambo och var snarare bekymrad. Minns inte ordagrant hur hon uttryckte sig. Hon frågade Ole om han ville åka med men pga gäster så kom de överens om att han skulle stanna hos dem.
Hon skulle ju snart vara tillbaka....
Citat:
Från maj till 8 augusti inviterar han totalt fem kvinnor (eg sex stycken om man räknar med sms hemliga vittnet).
Den 8 augusti kontaktar han tre av dem igen via sms för ubåtstur på helgen. Redan då säger han till vissa att Bornholm är inställt. De tackar nej.
Han smsar även DK den 8:e som tackar ja. Hon tror att det endast är de två men märkligt nog så skickar han även sms till hemliga vittnet.

"Vi kan tage en tur for sjov i undervandsbåden i morgen. Hun er så fin lige nu", skrev Peter Madsen 10. august til "det hemmelige vidne", som vidnede for lukkede døre.
"uh, det lyder dejligt", svarede vidnet." live seoghör
Senast redigerad av develi 2020-01-25 kl. 23:50.
Citera
2020-01-26, 00:09
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Nej, det är väl från Madsen. Hon diskuterade ju med sin sambo och var snarare bekymrad. Minns inte ordagrant hur hon uttryckte sig. Hon frågade Ole om han ville åka med men pga gäster så kom de överens om att han skulle stanna hos dem.
Hon skulle ju snart vara tillbaka....
Från maj till 8 augusti inviterar han totalt fem kvinnor (eg sex stycken om man räknar med sms hemliga vittnet).
Den 8 augusti kontaktar han tre av dem igen via sms för ubåtstur på helgen. Redan då säger han till vissa att Bornholm är inställt. De tackar nej.
Han smsar även DK den 8:e som tackar ja. Hon tror att det endast är de två men märkligt nog så skickar han även sms till hemliga vittnet.

"Vi kan tage en tur for sjov i undervandsbåden i morgen. Hun er så fin lige nu", skrev Peter Madsen 10. august til "det hemmelige vidne", som vidnede for lukkede døre.
"uh, det lyder dejligt", svarede vidnet." live seoghör

Jag tycker att det låter, som att han ville säkra upp att han äntligen skulle få NÅGON med sig - efter alla "nej tack". Så om båda kvinnorna verkligen var på väg dit när det var dags (gick att kolla över mobilsamtal eller SMS), så kunde han bara avspisa en av dem med någon förevändning. (Troligen DK.)
Citera
2020-01-26, 00:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag tycker att det låter, som att han ville säkra upp att han äntligen skulle få NÅGON med sig - efter alla "nej tack". Så om båda kvinnorna verkligen var på väg dit när det var dags (gick att kolla över mobilsamtal eller SMS), så kunde han bara avspisa en av dem med någon förevändning. (Troligen DK.)
Han tycks ägna sig åt sk trolling och de han primärt vill ha med sig har han aldrig haft en sexuell relation med, några känner han inte ens.
DK känns mer som en helgardering, ett sistahandsval - för det går inte så bra för predatorn.

Sen kommer som sagt den märkliga konversationen per sms i samma veva då han har återigen har kontakt med DK den 10:e.

Till DK kl 08.39:

"Jag glädjer mig till ännu en underbar dag med dig Ditte!"
"Jag också."
"Vi ska på shopping och segeltur imorgon, jippi!"
"Jaaaa"

Till hemliga vittnet skickar han sms efteråt dvs kl 09.52:

"Vi kan tage en tur for sjov i undervandsbåden i morgen. Hun er så fin lige nu"
"uh, det lyder dejligt"
Senast redigerad av develi 2020-01-26 kl. 00:35.
Citera
2020-01-26, 01:20
Medlem
develis avatar
Into THE deep.
Huh - nu blev det skumt värre om detta (sista fetade) även fanns med?

Citat:
Into the Deep Chronicles the Monstrousness of Danish Inventor Peter Madsen

"So, we may get an early testimonial from a crew member — one woman, for example, talking about how Madsen saved her from a hard life — and, not long after, see them recalling other times when he has creeped them out. Indeed, despite his crew’s initial insistence that they couldn’t imagine him ever doing anything like this, Madsen appears to have given off any number of warning signs.
But everyone was sucked into the vortex of his charisma. Not only did they brush off the warning signs, they appear to have fallen under a kind of collective delusion. “He makes you feel like you’re close to adventure and fairy tales,” one crew member says
. Another calls him “the most epic person you’ve ever met.” And yes, these are all the same reasons why Sullivan was attracted to Madsen’s story in the first place; she recalls seeing a TED talk of his on YouTube as the impetus for wanting to make this film.

But once reality comes screaming back, everyone starts to see Madsen in the cold hard light of day, and we realize that we’ve been watching a horror movie all along. Or maybe that’s not the right way to describe it, since we already have some idea of where it’s all headed. Rather, the director Sullivan realizes that she’s been making a horror movie all along — and that at one point she herself, like several of the other women who worked with him, might have become Madsen’s victim. One of the final scenes is an interview Madsen gave her, in which he speculates, out of the blue, about being a serial killer: “There is the possibility that you’ve actually come upon a human predator,” he says, looking straight at her.

Once a pointless aside, it’s now a chilling confession.
https://www.vulture.com/2020/01/into-the-deep-review-chilling-peter-madsen-documentary.html
Så otroligt intressant att det faktiskt går att se psykopaten i Madsen.
Det är tydligen en hård jargong.

Citat:
Natten til i dag dansk tid havde filmen verdenspremiere på Sundance-filmfestivalen i Utah i USA
Og filmen sætter sine spor, siger assisterende redaktør og filmanmelder Niels Jakob Kyhl Jørgensen fra Filmmagasinet Ekko til P1 Morgen.

- Jeg kan ikke huske, at jeg har set en film på Sundance, der har gjort så stort indtryk på mig. Man kommer ud og føler sig blæst bagover og inddraget i en tragedie på en måde, som er meget grænseoverskridende.
På den måde er det en stor oplevelse, men det er ikke nødvendigvis en, man har lyst til at opsøge.

Han var til stede ved verdenspremieren, og flere timer senere var han stadig stærkt påvirket af de indtryk, som filmen havde givet ham.

- Det er en meget hård film at sidde igennem. Den giver et ekstremt skræmmende indblik i det miljø, der var omkring ham, fortæller Niels Jakob Kyhl Jørgensen fra filmfestivalen i Utah."

" Filmen skildrer den karismatiske opfinder, og den charme, han har haft overfor folk, som har gjort, at han har kunnet tage dem ind i sin omgangskreds. Men så dykker den også ned i den psykopat, han jo tydeligvis var. Og man mærker, hvordan folk i det her miljø mister deres tillid til ham.

- Den starter med at vise, hvordan de frivillige, der arbejdede i hans værksted på Refshaleøen, reagerer på nyheden om, at Nautilus er sunket, og at de ikke kan finde Peter Madsen, og at de ikke kan finde Kim Wall. Og så de her modstridende oplysninger, der begynder at dukke op, om at han har sat hende af et sted og alt det her, siger Niels Jakob Kyhl Jørgensen."

"Filmens styrke er den skildring af miljøet omkring Peter Madsen og de frivillige, der hjalp ham med hans opfinder-projekter.

- Man ser de her vittigheder, han har med sine frivillige, hvor han også går totalt over stregen, men det var kutyme derude. Det var tonen. Det er meget, meget hårdt at se.

- Man kan på den ene side sagtens se, hvordan han har kunnet føre så mange folk bag lyset, men jo mere den dykker ned i den grove humor, han har, og den tone, han har overfor folk, og den apatiske tilgang, han har over for mange af sine frivillige, der regnede sig selv for at være hans venner, jo mere tydeligt bliver det, at han er en psykopatisk narcissist."

"- Når man går tilbage til nogle af de tidlige optagelser, man så i starten af filmen, henimod slutningen af filmen, så kan man tydeligere se, hvilket slags menneske han hele tiden har været, så på den måde river den et slør fra ens øjne, siger Niels Jakob Kyhl Jørgensen."

"Kom ud med granatchok
Og den danske filmjournalist fortæller om et publikum til festivalen, der var lige så påvirkede, som han selv var."
https://www.dr.dk/nyheder/kultur/film/anmelder-om-ny-peter-madsen-dokumentar-folk-kom-ud-med-granatchok
Senast redigerad av develi 2020-01-26 kl. 01:34.
Citera
2020-01-26, 01:33
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Han tycks ägna sig åt sk trolling och de han primärt vill ha med sig har han aldrig haft en sexuell relation med, några känner han inte ens.
DK känns mer som en helgardering, ett sistahandsval - för det går inte så bra för predatorn.

Sen kommer som sagt den märkliga konversationen per sms i samma veva då han har återigen har kontakt med DK den 10:e.

Till DK kl 08.39:

"Jag glädjer mig till ännu en underbar dag med dig Ditte!"
"Jag också."
"Vi ska på shopping och segeltur imorgon, jippi!"
"Jaaaa"

Till hemliga vittnet skickar han sms efteråt dvs kl 09.52:

"Vi kan tage en tur for sjov i undervandsbåden i morgen. Hun er så fin lige nu"
"uh, det lyder dejligt"

Ja, han säkrar som sagt upp dem, för att garanterat få med sig en. Jag tror inte han skulle ha tagit med sig båda.

Citat:
Into THE deep.

I can't wait! VAR får man tag i filmen?
Citera
2020-01-26, 01:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, han säkrar som sagt upp dem, för att garanterat få med sig en. Jag tror inte han skulle ha tagit med sig båda.

I can't wait! VAR får man tag i filmen?
Tror det är via Netflix sen, igår var det ju världspremiär, förhandsvisning.

Se ytterligare recension jag la i samma inlägg.
Citera
2020-01-26, 01:38
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Into THE deep.

Så otroligt intressant att det faktiskt går att se psykopaten i Madsen.
Det är tydligen en hård jargong.

Från samma artikel:

Sullivan kept shooting throughout Madsen and Wall’s initial disappearance, and then through his changing story, and his court case. (He was convicted of murder in 2018 and sentenced to life in prison.) She would eventually become a witness, and her footage would become evidence.

Men andra ord, så planerade hon hela tiden att göra klart filmen, och tjäna pengar på materialet. Apropå någon i tråden (minns inte vem) som påstod att Ms Sullivan aldrig skulle vara så ful, att hon skulle försöka tjäna pengar på Madsen...

Citat:
Tror det är via Netflix sen, igår var det ju världspremiär, förhandsvisning.

Se ytterligare recension jag la i samma inlägg.

Ja, det är Netflix - men jag vill se den gratis! Nåja, det blir säkert tillfällen till det också.
Citera
2020-01-26, 01:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Från samma artikel:

Sullivan kept shooting throughout Madsen and Wall’s initial disappearance, and then through his changing story, and his court case. (He was convicted of murder in 2018 and sentenced to life in prison.) She would eventually become a witness, and her footage would become evidence.

Men andra ord, så planerade hon hela tiden att göra klart filmen, och tjäna pengar på materialet. Apropå någon i tråden (minns inte vem) som påstod att Ms Sullivan aldrig skulle vara så ful, att hon skulle försöka tjäna pengar på Madsen...
Ingen har sagt ett ord om att hon var så ful, skärp dig.
Däremot att filmen kommer fokusera på medarbetarna och hur de blir förda bakom ljuset. Inte Madsen som det var i begynnelsen.
Hans glanstid är över.

Självklart tjänar hon pengar, finns väl ingen som gör film gratis. Dina eviga diskussioner om pengar är ointressant i sammanhanget.
Fattar du inte skillnaden från att den inte skulle sändas då, i det skick som var ursprungsplanen?

För övrigt, om nu detta stämmer, så kan den jäveln hinta om att han gjort fler saker, alternativt planerade mörda fler.
DET är intressant för han har en bakgrund och beteende som en sådan.
Citat:
One of the final scenes is an interview Madsen gave her, in which he speculates, out of the blue, about being a serial killer:
“There is the possibility that you’ve actually come upon a human predator,” he says, looking straight at her.
Senast redigerad av develi 2020-01-26 kl. 02:12.
Citera
2020-01-26, 01:46
Medlem
SoZRandoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det här får mej att tänka på Peter Plaxs mördare.

Ok berätta mer vad du tänker på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in