2020-01-21, 22:10
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Nix, bara ovan vid den andra sidan av det politiska spelet. Glöm inte bort att de flesta som ställer upp i ett presidentval har haft ~20 år av politiskt arbete bakom sig. Obama tog bara 13 år på sig och han ses som ett politiskt underbarn som egentligen inte hade den erfarenhet som krävdes. Bill Clinton tog 14 år på sig från första gången hade valdes in som guvernör. Och Hillary har givetvis varit vid hans sida hela denna tid. George W Bush började involvera sig i politik i slutet av sjuttiotalet. Det tog honom alltså drygt 20 år att bli president. Och för farsan tog det 26 år från första tyngre politiska uppdraget.
Men om alla vet att Demokraterna är ute efter göra en impeachment mot trumpen, så blir det korkat och göra brottet som till och med är återgivet i konstitutionen som ett objekt för impeachment.
Och eftersom du inte ens berörde detta, så är svaret att du säger trumpen är korkad.

För vem begår denna typen av brott mot konstitutionen och samtidigt är övervakad och har Demokrater som vill göra en impeachment.
Ja, vi vet ju svaret, om det vart oklart.
Citera
2020-01-21, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Det finns korrekta vägar att gå och det finns felaktiga. Trump valde en felaktig och olaglig väg där det är uppenbart att motivet var att smutskasta en politisk motståndare. Att du sväljer propagandan med hull och hår är inte så förvånande. Du är säker van att svälja både det ena och det andra.

Om jag vore någon som svalde något med hull och hår så skulle jag tillhöra "den andra sidan". Men nu är jag en självständigt tänkande individ, som försöker "läsa mellan raderna". DÅ vinner INTE den sida som gör stor sak av teknikaliteter (vad var det som sades i samtalet?) BARA för att försöka vinna poäng genom att sänka en president.
Citera
2020-01-21, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det kan man inte säga utan en utredning dock.

Och inte kan man säga något när man inte har fått ihop något alls, trots utredning, heller.

Ganska galet att lägga ner så mycket energi på något, som inte ger något alls, pga något som egentligen verkligen BORDE utredas.
Citera
2020-01-21, 22:28
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Och du tror inte dom kommer sända det i repris, klippt med dom saftigaste bitarna då, om och om och om igen på bästa sändningstid sen?

Otroliga konspirationsteorier uppstår när folk inte tänker längre än näsan räcker
Det är snarare bättre för Demokraterna om det är under dålig sändningstid för det amerikanska folket. Ju färre som ser processen live desto bättre för dem. Då kan media klippa och klistra precis hur de vill för att få Trump att se mycket värre ut.
Citera
2020-01-22, 01:02
Moderator
Chantres avatar
Märkligt att man inte har konfiskerat hans pass och låter honom åka utrikes under rättegången.

Är man inte rädd att han ska hoppa av i något vänligt sinnat land?

Tittar på det här spektaklet på TV. Intrycket är att de röda vill begrava det här så fort som möjligt.
Senast redigerad av Chantre 2020-01-22 kl. 01:10.
Citera
2020-01-22, 04:22
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vad inbillar du dig genom och ställa en sådan fråga?

Vi pratar där om visselblåsare och att dessa är skyddade.
Vi pratar om att en visselblåsare kommer alltid förbli skyddade, men de kan även vittna trots de är visselblåsare.
Dock inte som egenskap som visselblåsare, utan som vittnen.
och absolut inte om nått att impeachmentförslaget röstas igenom.
För det har jag varit medveten om i decennier inte kommer ske.
Även om i detta fallet vore det enda som kan ske och med tanke på konstitutionen som kräver en impeachment här.
Och för konstitutionen kräver detta, är inte heller samma som att trumpen kommer bli avsatt genom detta impeachmentförslag.
Utan att KONSTITUTIONEN kräver detta pga FRAMES sade detta, och trumpen har svurit in att upprätthålla konstitutionen.

Endast 91 minuter efter det "perfekta samtalet" så var pengarna stoppade och utan informera vederbörande instanser.
Där är brott nummer ett i Ukraina-skandalen.
Sen har det rullat på.

Dock så är visselblåsare skyddade av whisleblower protection act, och det handlar inget om intelligens ens.
Utan förstå vad whisleblower procetion act är.
Gör du detta?
Om inte så läs läs och läs igen tills man fattar att visselblåsare är skyddade.

Är du en levande textgenerator? Den goja du spottar ur dig är omänsklig. I övrigt kan jag säga att jag både frågar och svarar som jag vill. Det styr inte du över. Lika lite som du styr över impeachment mot Trump.

Man kan ogilla Trump. Men ändå tycka att impeachment-grejen är skit. Är det för svårt för dig att fatta? Är du utvecklingsstörd? På riktigt undrar jag. Är du det? Utvecklingsstörd? Dum i huvet helt enkelt.
Citera
2020-01-22, 04:37
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Bevis finns så det räcker. Men återigen. Han är president och då räcker det inte.
Dessutom tror jag att det inte spelar någon roll så nära inpå nästa mandatperiod. Finns ingen som är riktig i huvudet som vill ta över landet nu. Skulle bara ställa till ett än större helvete.
Man väntar hellre ut valet.

Finns inga bevis för olagligheter. Hörsägen och liknande lättvituhetiger. Pffff... och ...sh.

Impeachment tar man till när presidenten hotar landets säkerhet, begår uppenbara brott eller liknande. Trump har inte gjort något av det. Det enda Trump gjort är att förarga vissa demokrater. Genom att vinna valet. Tough shit. Att förlora i fair fight är inte nuvarande Demokraters starka sida.
Citera
2020-01-22, 06:14
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
Är du en levande textgenerator? Den goja du spottar ur dig är omänsklig. I övrigt kan jag säga att jag både frågar och svarar som jag vill. Det styr inte du över. Lika lite som du styr över impeachment mot Trump.

Man kan ogilla Trump. Men ändå tycka att impeachment-grejen är skit. Är det för svårt för dig att fatta? Är du utvecklingsstörd? På riktigt undrar jag. Är du det? Utvecklingsstörd? Dum i huvet helt enkelt.
Kanske du först ska ta del av bevisning och vittnen, innan du avgör vad som är vad.
Nej, du kan inte svara som du vill, för det har moderatorer sett till.

Din ad hominem berättar du saknar argumentation för din sak, men så är det ofta med agendor.

Men redan 91min efter det perfekta samtalet spå började brotten ske.
Så om du vill sagt nått som existerar i impeachment, så borde det vara nått annat än hur man ska skita i impeachment.

Pelosi synade trumpens bluff om det perfekta samtalet.
Och framers kräver detta är en impeachment, kan du inget om konstitutionen eller skiter du bara i den.
För skiter du i den, så säger du inget heller, just för dina ord då saknar en substans och av objektivitet.

Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Märkligt att man inte har konfiskerat hans pass och låter honom åka utrikes under rättegången.

Är man inte rädd att han ska hoppa av i något vänligt sinnat land?

Tittar på det här spektaklet på TV. Intrycket är att de röda vill begrava det här så fort som möjligt.
Varför skulle man vara det för?
Brotten genererar inget fängelse ens, endast avsättande, som blir det samma som om han flyr.
Och det vet vi alla inte kommer ske.

Och om du vill ta reda på nått, kanske du ska ta del av bevisning och vittnen först?
Eller hur avgör du saker?
Genom agenda?
Spektakel blir det först om man struntar i processen som en del gör.
För andra som säger att konstitutionen ska upprätthållas och försvaras, de bör idag vara sura på trumpen oavsett vilken politisk hållning man har.(Annars berättar man är en fascist)

Och enbart för framers sade detta allena ska generera impeachment, och det svors trumpen in på.
Så varför undvika konstitutionen som den inte existerar?
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
Finns inga bevis för olagligheter. Hörsägen och liknande lättvituhetiger. Pffff... och ...sh.

Impeachment tar man till när presidenten hotar landets säkerhet, begår uppenbara brott eller liknande. Trump har inte gjort något av det. Det enda Trump gjort är att förarga vissa demokrater. Genom att vinna valet. Tough shit. Att förlora i fair fight är inte nuvarande Demokraters starka sida.
Då tar man det i rättegången(impeachment), men de vill du hindra.
Det berättar du är en fascist, som inte ens vill bevisning och vittnen får dela med sig.

trumpen gjort en Watergate 2.0, och du tror skylla på Demokrater skulle ändra nått.
Du är rolig, synd bara det bara är ord på en rad utan betydelse.

Och du tycker inte man ska få presentera sin bevisning och vittnen först?
Antar du säger nej, för det är vad fascister gör.
Citat:
Om jag vore någon som svalde något med hull och hår så skulle jag tillhöra "den andra sidan". Men nu är jag en självständigt tänkande individ, som försöker "läsa mellan raderna". DÅ vinner INTE den sida som gör stor sak av teknikaliteter (vad var det som sades i samtalet?) BARA för att försöka vinna poäng genom att sänka en president.
Nej det är du inte, för en sådan person hade satt sig tillbaka i fåtöljen och lyssnat på alla vittnen och tittat på all bevisning först, sen gått igenom detta och gjort ett objektiv bedömning av dessa och sen kommit med ett avgörande.

Här hör vi bara hur man inte ska få ta del av bevisning och vittnen.
Så nej, du saknar objektiv helt, som alla fascister gör som anser det gäller olika konstitutioner för vilken politisk tillhörighet du har.
Och newsflash, det gör det inte.

Och vem som vinner impeachment är ju trumpen, men om du ska hävda objektivitet, så kan du inte förekomma bevisning och vittnen, för om du gör det, så saknar du objektivitet.
Citat:
Och inte kan man säga något när man inte har fått ihop något alls, trots utredning, heller.

Ganska galet att lägga ner så mycket energi på något, som inte ger något alls, pga något som egentligen verkligen BORDE utredas.
Men om det inget finnes, så är impeachment ofarlig.
För det är vad du säger med detta du skrev där.

Och om det inget finnes, så blir vi bara än per perplexa varför man inte ska tillåta bevisning och vittnen, för enda de kommer berätta om det du säger är sant.
Det är att de gjort bort sig, men du är så smart och inser det är farligt.

Men det också berättar du vet om saker i Watergate 2.0 som inte kommer var bra för trumpen, och är rädd detta ska vara till allmän kännedom.

På tal om att läsa mellan raderna, en oskyldig som Hillary tex, hon gick igenom 8 herarings och helt friad.
trumpen kan inte ens möta sina anklagelser, för ALLA vet det innebär mened.
Dock finns det bara ett ställe och pröva denna saker, det är i senaten, så varför hindra presentera fallet om man inte är skyldig?
Saknar helt logik, och vi vet varför.

Och avslutningsvis, framers krävde imepachment i konstitutionen för sånt här.
Och den konstitutionen har trumpen svurit att upprätthålla och försvara.
Citera
2020-01-22, 07:49
Medlem
Fattar inte hur Demokraterna tänkte och när de försöker kalla vittnen som de inte kallade i första skedet när de kunde bestämma själva, fattar inte taktiken, var det viktiga att få till en impeachment?

Som om ett fotbollslag ligger lågt i kvarts och semi och hoppas att de ska komma i final ändå.

Oavsett vem man tror på är själva taktiken helt obegriplig, gällde det bara att komma vidare? Hoppas på nya fakta?
Citera
2020-01-22, 07:49
Medlem
lapons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Sammanställning av första dagen av tramset fast utan vänstervinkel finns här.

Citat, sista delen av andra stycket: "Democrats complained that any process that does not allow them unfettered witness and document access is a 'cover-up.' Republicans lamented the very prospect of having to defend President Trump against charges so thin"

(= Demokraternas klagomål gällde att en process som inte tillåter oberoende vittnen och tillgång till dokument är en "mörkläggning". Republikanerna begrät själva det perspektivet att behöva försvara President Trump mot så tunna anklagelser )
-
Citera
2020-01-22, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Det finns korrekta vägar att gå och det finns felaktiga. Trump valde en felaktig och olaglig väg där det är uppenbart att motivet var att smutskasta en politisk motståndare. Att du sväljer propagandan med hull och hår är inte så förvånande. Du är säker van att svälja både det ena och det andra.

+10. Hälften av det amerikanska folket anser idag att Trump borde avsättas från sitt ämbete pga det som hänt så här långt. Och det lär bli fler.
Citera
2020-01-22, 08:12
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
+10. Hälften av det amerikanska folket anser idag att Trump borde avsättas från sitt ämbete pga det som hänt så här långt. Och det lär bli fler.

Det är för USA är polariserat till 50/50.
Folk uppger inte sin åsikt i själva rättsprocessen utan uttrycker stöd för vilken sida man står på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in