Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-01-20, 13:28
  #1
Avstängd
wwrs avatar
Sverigedemokraterna bytte tidigare inställning till EU. Man vill inte längre gå ur EU, man vill istället "reformera EU inifrån". Detta är emellertid omöjligt för ett litet land som Sverige, imho.

Jag har nyligen även sett citat av Åkesson där han talar om klimatförändringar. Dessa används dock enbart för att öka beskattning samt ge kontrollen till överstatliga organisationer, såsom EU, imho.

SD gjorde en film till valet. De försökte brunsmeta S. Det är ett felaktigt grepp menar jag. I deras läge fastnar det mesta av smeten på SD själva.

Vilka fler tecken finns det på att SD har givit upp och numera ingår i en Åttklöver där partiet möjligen kan tjäna som symbolisk slagpåse för att försöka inbilla oss att något motstånd fortfarande skulle existera.

Kan Jimmie t ex ha blivit lovad en ambassadörspost eller liknande och även de övriga tongivande inom partiet pacificerats? Är det kört nu?
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-01-20 kl. 13:53.
Citera
2020-01-20, 13:34
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Sverigedemokraterna bytte tidigare inställning till EU. Man vill inte längre gå ur EU, man vill istället "reformera EU inifrån". Detta är emellertid omöjligt för ett litet land som Sverige, imho.

Jag har nyligen även sett citat av Åkesson där han talar om klimatförändringar. Dessa används dock enbart för att öka beskattning samt ge kontrollen till överstatliga organisationer, såsom EU, imho.

SD gjorde en film till valet. De försökte brunsmeta S. Det är ett felaktigt grepp menar jag. I deras läge fastnar det mesta av smeten på SD själva.

Vilka fler tecken finns det på att SD har givit upp och numera ingår i en Åttklöver där partiet möjligen kan tjäna som en symbolisk slagpåse för att försöka inbilla oss att något motstånd fortfarande skulle existera.

Kan Jimmie t ex ha blivit lovad en ambassadörspost eller liknande och även de övriga tongivande inom partiet pacificerats? Är det kört nu?

Sossarna införde ju tvångssterilisering av bland annat det man kallade idioter. Lagen togs bort på 1970-talet men den hade ju sina poänger. Idag är det dom med de sämsta generna som förökar sig mest vilket fördummar landet
Citera
2020-01-20, 13:35
  #3
Medlem
TheJackets avatar
Deras idé om "Öppen svenskhet" visar på att de är en del av problemet.
Citera
2020-01-20, 13:39
  #4
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Deras idé om "Öppen svenskhet" visar på att de är en del av problemet.
Jag har inte hängt med i den debatten. Men att kalla de som bor här för svenskar verkar inte så konstigt tycker jag. Lösningen är att inte låta så många flytta hit.

Om man betonar svenskheten öppnar man för plojpartier som AfS.

Tack för synpunkten. Men det är nästan en diskussion i sig.
Citera
2020-01-20, 15:46
  #5
Medlem
Vem som helst kan bli svensk enligt Sverigevännerna. JÅ påpeka i "Hur kan vi" att vi måste höja statusen på medborgarskapet genom "medborgarnationalism"
Citera
2020-01-20, 16:17
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haistavittu
Vem som helst kan bli svensk enligt Sverigevännerna. JÅ påpeka i "Hur kan vi" att vi måste höja statusen på medborgarskapet genom "medborgarnationalism"
Ja, det låter väl bra. Jag håller med Jimmie för första gången.
Citera
2020-01-20, 16:30
  #7
Avstängd
wwrs avatar
Här är mer. Det är nog kört. Åttklövern verkar vara ett faktum.
Citat:
SD blir mer likt övriga partier när det släpper kravet på sänkt gräns för abort och tillåter homoadoption. “Om vi når den position jag hoppas efter landsdagarna kommer vi ligga närmare KD och M”, säger SD-toppen Mattias Karlsson.
https://www.svd.se/nodvandigt-att-ja...n-pratar-snart
Citera
2020-01-20, 16:34
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Sverigedemokraterna bytte tidigare inställning till EU. Man vill inte längre gå ur EU, man vill istället "reformera EU inifrån". Detta är emellertid omöjligt för ett litet land som Sverige, imho.

Jag har nyligen även sett citat av Åkesson där han talar om klimatförändringar. Dessa används dock enbart för att öka beskattning samt ge kontrollen till överstatliga organisationer, såsom EU, imho.

SD gjorde en film till valet. De försökte brunsmeta S. Det är ett felaktigt grepp menar jag. I deras läge fastnar det mesta av smeten på SD själva.

Vilka fler tecken finns det på att SD har givit upp och numera ingår i en Åttklöver där partiet möjligen kan tjäna som symbolisk slagpåse för att försöka inbilla oss att något motstånd fortfarande skulle existera.

Kan Jimmie t ex ha blivit lovad en ambassadörspost eller liknande och även de övriga tongivande inom partiet pacificerats? Är det kört nu?

Att man "bytte fot" angående EU var ju strategiskt och helt korrekt.

Man insåg ju att deras gruppering i helhet växte sig stark och kunde vara en reell motpol. Vilket de blev...

Bättre vara med i käbblet än stå utanför och absolut ingen lyssnar.

Resten du kommer dragandes med är just bara käbbel och små signaler.

Nej bara du som inte riktigt följer med och missuppfattat det mesta.
Citera
2020-01-20, 16:40
  #9
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Sverigedemokraterna bytte tidigare inställning till EU. Man vill inte längre gå ur EU, man vill istället "reformera EU inifrån". Detta är emellertid omöjligt för ett litet land som Sverige, imho.

Jag har nyligen även sett citat av Åkesson där han talar om klimatförändringar. Dessa används dock enbart för att öka beskattning samt ge kontrollen till överstatliga organisationer, såsom EU, imho.

SD gjorde en film till valet. De försökte brunsmeta S. Det är ett felaktigt grepp menar jag. I deras läge fastnar det mesta av smeten på SD själva.

Vilka fler tecken finns det på att SD har givit upp och numera ingår i en Åttklöver där partiet möjligen kan tjäna som symbolisk slagpåse för att försöka inbilla oss att något motstånd fortfarande skulle existera.

Kan Jimmie t ex ha blivit lovad en ambassadörspost eller liknande och även de övriga tongivande inom partiet pacificerats? Är det kört nu?
Jimmie har väl fått en hygglig slant av Soros och Co, därav hans kappvändning.
Citera
2020-01-20, 16:42
  #10
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Att man "bytte fot" angående EU var ju strategiskt och helt korrekt.

Man insåg ju att deras gruppering i helhet växte sig stark och kunde vara en reell motpol. Vilket de blev...

Bättre vara med i käbblet än stå utanför och absolut ingen lyssnar.

Resten du kommer dragandes med är just bara käbbel och små signaler.

Nej bara du som inte riktigt följer med och missuppfattat det mesta.
EU-frågan är ju stor och går inte att behandla i denna tråd. Men den är det viktigaste skälet att jag tror SD lagt av. T.ex sker "Brexit" om en dryg vecka. Detta 3.5 år efter omröstningen. Men inget förändras i relationen mellan Storbritannien och EU, förutom att britterna lämnar Bryssel. Ett litet land som Sverige kan inte påverka. EU uttalar sig i frågor och utgår från att alla 27 länderna tycker lika. Det lilla land som inte följer direktiven får problem. Inte ens ett större land som Storbritannien verkar kunna går ur. Vi skickar in 40 miljarder och får tillbaka 13 öronmärkta miljarder. För mellanskillnaden som vi betalar får vi regleringar.

Men jag vill inte belasta tråden med det. Så jag skriver inget mer om det här. Men enda sättet att ta tillbaka kontrollen är att gå ur. Därför tror jag SD lagt av.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-01-20 kl. 17:05.
Citera
2020-01-20, 16:45
  #11
Medlem
Det finns inget perfekt parti. Ingen människa med sunt förnuft tror på lögnen om ett klimathot, åtminstone inte ett orsakat av mänskligheten. Om det öht ens finns en förändring att tala om så kan man omöjligen sätta fingret på exakt vad det beror på. Det verkar som att processen i så fall vore helt naturlig och har svängt upp och ned över ett mycket långt tidsspann. Människans påverkan skulle inte ändra något, ens det minsta, över århundranden eller kanske t.o.m. årtusenden. Därtill kommer solen som uppenbarligen påverkar hela solsystemet - främst dessutom. Att Sverige skulle gå tillbaka till häst och vagn och skaka tänderna i grottor (allt för miljöööön) vore helt onödigt mao när t.ex. länder som Kina med 1,x miljarder invånare fortsätter i samma takt - för att inte nämna t.ex. Indien.

Att SD blankt inte fimpar hela miljödravlet beror på helt enkelt på att under många år har folk blivit hjärntvättade av denna nya religion. Så det är bättre att hoppa på tåget av dårar och sakta väcka dem till sanningen.
Citera
2020-01-20, 16:46
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
EU-frågan är ju stor och går inte att behandla i denna tråd. Men är det viktigaste skälet att jag tror SD lagt av. T.ex sker "Brexit" om en dryg vecka. Detta 3.5 år efter omröstningen. Men inget förändras i relationen mellan Storbritannien och EU, förutom att britterna lämnar Bryssel. Ett litet land som Sverige kan inte påverka. EU uttalar sig i frågor och utgår från att alla 27 länderna tycker lika. Det lilla land som inte följer direktiven får problem.

Men jag vill inte belasta tråden med det. Så jag skriver inget mer om det här. Men enda sättet att ta tillbaka kontrollen är att gå ur. Därför tror jag SD lagt av.
Jag tror EU frågan är en långsiktig fråga. Idag är i stort sett inga svenskar anti-EU, utan alla har genom media hjärntvättats till att älska EU, inte alls som engelsmännens situation alltså. Därför skulle SD endast ses som galna extremister av svenska folket om de argumenterade för att lämna EU idag. Bättre att spela det långa spelet och på lång sikt få upp en anti EU opinion i det svenska folket samt samarbeta under tiden med andra EU kritiska partier över hela Europa. För det enda som kan rädda Sverige från EU är om flera andra länder tar steget att lämna, Sverige kommer bara lämna EU om EU kollapsar på grund av andra länders beslut.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback