Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-18, 10:54
  #26137
Avstängd
När Greta är nöjd med sin version av Queens Bohemian Rhapsody, tror jag att vi också kommer att få höra hennes version av Queens Somebody to Love!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-01-18 kl. 11:39.
2020-01-18, 10:57
  #26138
Medlem
flummares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Ok då vet jag, Greta stödjer inte IPCC´s manipulerade rapporter.
Självklart inte, hon har inte kompetensen att kunna göra det vilket hon säger själv. När man kokar ner allt Greta säger så får man ett litet enkelt budskap. Lyssna på forskarna, inte på mig (Greta).
2020-01-18, 11:00
  #26139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flummare
Självklart inte, hon har inte kompetensen att kunna göra det vilket hon säger själv. När man kokar ner allt Greta säger så får man ett litet enkelt budskap. Lyssna på forskarna, inte på mig (Greta).

Du svävar, så Greta har inte kompetens att lita på IPCC?
Lyssna på forskarna som rapporterar till?
2020-01-18, 11:07
  #26140
Medlem
flummares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Du svävar, så Greta har inte kompetens att lita på IPCC?
Lyssna på forskarna som rapporterar till?
Har du börjat lyssna på Johan Rockström i P1 Vinter än?
https://poddtoppen.se/podcast/284610...ohan-rockstrom

Jag svävar för det finns inga definitiva svar. Vi har inte en blekaste aning om vad som kommer hända när temperaturen överstiger 2 grader. Det är främst den punkte jag inte håller med IPCC om.

Han hyllar Greta och FFF som några som kan mycket mer än vad många vill tro.
2020-01-18, 11:25
  #26141
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Komiskt faktiskt.

Ja, det är det sannerligen! Har något verkligen förbättrats? Har företag o andra jättar TAGIT DETTA PÅ ALLVAR NU DÅ? Eller predikar miljömessias helt i onödan?

Har du inte sett bilderna på när Greta inmundigar fika på tåget? Den ena plastpåsen efter den andra..

Practise what you preach, or change your speech, typ

Citat:
Ursprungligen postat av flummare
Det är en paradox. Om vi inte ynglar av oss har vi ingen anledning att rädda planeten, men om vi ynglar av oss så skadar vi planeten.

Är väl skillnad på att vara en normalt populerad värld, kontra överbefolkad?
Men ja, håller med

Har för mig att jag läst att folk finner Teslorna vara en enorm miljöbov,var det inte Arnold som "lånade ut" den till henne i NY?

Jag tycker gott att Greta kunde cykla till och från sina uppdrag
2020-01-18, 11:32
  #26142
Medlem
CPJesuss avatar
Föga förvånande att klassiska vänstertroll inom underhållningsbranschen stöder klimatfascismen och Greta. Jag arbetar själv inom den branschen sedan årtionden och kan mer än dom flesta skriva under vilket vänsternäste det är. Finns nog ingenstans där åsiktskorridoren är så trång som i nöjesbranschen.

Se bara på Meatloafs helt korrekta analys av Greta. Det fick han ta skit för.

Att en gris som Gallagher och vänstermuppar som t.ex. David Gilmour och Brian May ser upp till Greta är bara naturligt. Vore konstigt annars. Istället kan man fråga såna som går emot strömmen som t.ex. Ted Nugent.

Det finns glädjande nog folk inom branschen som synat bluffen bakom hysterin men cikadorna som surrar med hörs givetvis betydligt mer då det är opportunt och karriärboostande.
2020-01-18, 12:03
  #26143
Medlem
flummares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
"Det handlar om mina och dina barns och deras barns framtid."
Du diskvalificerar bara dig själv.

Hans analys av Greta och hennes vänner är väldigt intressant bara den.
2020-01-18, 12:05
  #26144
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flummare
Du diskvalificerar bara dig själv.

Hans analys av Greta och hennes vänner är väldigt intressant bara den.

Inte ett dugg, patetiskt godhetsknarkande som vanligt.
2020-01-18, 12:15
  #26145
Avstängd
wwrs avatar
En kul Greta vs Donald, YouTube. Går på det känslomässiga, förstås.
(Man skall ju lyssna på motståndarsidan också )
https://youtu.be/8roIVPrlUnc

Första sekvensen är Glaciar Perito Moreno. Den tillväxer och kalvar på det sättet.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-01-18 kl. 12:45.
2020-01-18, 13:11
  #26146
Medlem
Giant Squids avatar
Måste säga att hon har nerver av stål, stålkvinnan.
Att ställa sig upp och hålla egna skrivna tal i ett komplicerat ämne inför världens ledare, samt för de stora massorna hon möter på torg runt om i världen. Obekymrad minglar hon med världens kändiselit och kanske får hon chansen att spela live med ett av rockhistoriens största band på sin tid, det gör hon säkert obehindrat. Jag hade inte pallat för trycket gällande scenskräck, men Greta verkar vara ganska unik på det sättet.
StålGreta
2020-01-18, 13:14
  #26147
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Måste säga att hon har nerver av stål, stålkvinnan.
Att ställa sig upp och hålla egna skrivna tal i ett komplicerat ämne inför världens ledare, samt för de stora massorna hon möter på torg runt om i världen. Obekymrad minglar hon med världens kändiselit och kanske får hon chansen att spela live med ett av rockhistoriens största band på sin tid, det gör hon säkert obehindrat. Jag hade inte pallat för trycket gällande scenskräck, men Greta verkar vara ganska unik på det sättet.
StålGreta
Hur vet du att hon skriver talen själv?
2020-01-18, 13:26
  #26148
Medlem
ZenoElias avatar
Kretsen kring Greta granskas av journalisten Corey Morningstar, pdf till hela luntan : https://www.frihetsportalen.se/wp-co...eta-text-1.pdf

Mats Jangdal kommenterar och summerar på sin blogg:
https://www.frihetsportalen.se/2020/...mmansvarjning/

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback