Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Bör vi fortsätta med globalism?
Ja, varför sluta med ett vinnande recept!?
25,40%
16 röster
Nej, dags för nationalism igen, omväxling förnöjer!
74,60%
47 röster
2020-01-16, 14:14
  #13
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinaTorterarSvensk
Håller med om att dödandet av Soleimani knappast var "globalism."

Defintivt globalism. Globalisterna har länge velat erövra Iran. Anledningen är Iran är ett självständigt land med ett banksystem som för självständigt för att globalisterna ska vara glada. Globalisterna vill sätta in majorinettregering i Iran, precis som i Sverige och vad de försökte sig på i Syrien.

Tro inte på Trump när han påstår att han är nationalist. Han måste blidka globalister precis som Obama.
Citera
2020-01-16, 14:15
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Globalismen är lika evig som juden. De kommer bara försöka om och om igen.

och till slut, Snart, lyckas man fullborda sitt Babelbygge.
Men Antikrist faar bara regera 3,5 aar innan Jesus kommer,
griper honom och blir kastad i den brinnande eldsjoen.
Citera
2020-01-16, 14:27
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Det enda man kan göra är att massmörda alla människor som är globalister vilket jag tycker är en rättvis behandling. Globalister vill officiellt massmörda oss och har även massmördat miljoner under historiens gång.

Det är skönt att folkflertalet skiter i vad du tycker. Mycket kan man säga om globalister men inte att de är så duktiga på massmord. I den grenen har nassar och kommunister varit överlägsna segrare.
Citera
2020-01-16, 14:30
  #16
Medlem
mats_lindqvists avatar
Utvecklingen kommer att vändas när olje-utvinningen börjar sjunka. Detta tror jag kommer ske inom ett decennium. Romklubben förutsåg peak industriproduktion ca 2025-2030. Jag tror att den prognosen kommer att visa sig korrekt.
Citera
2020-01-16, 14:33
  #17
Medlem
titta paa bilder paa EUparlamentet i Strassbourg.
De aer avbilder av kaenda konstverk av Babels torn,
med oeversta planet forfarande under konstruktion.
EU,FN med sin Globalism styrs av andliga makter.
Citera
2020-01-16, 14:35
  #18
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mats_lindqvist
Utvecklingen kommer att vändas när olje-utvinningen börjar sjunka. Detta tror jag kommer ske inom ett decennium. Romklubben förutsåg peak industriproduktion ca 2025-2030. Jag tror att den prognosen kommer att visa sig korrekt.

Jag följer inte argumentet alls. Varför skulle peak oil ändra globalisternas mål om världsherravälde?
Citera
2020-01-16, 14:43
  #19
Medlem
Forkss avatar
Gillar du inte porr?!

Det tycks blåsa friska vindar över Europa. Med lite tur är det början av slutet på demonkulten som styrt de senaste 20+ åren. Om gemene man släpper sin misstro mot östeuropa kommer detta ske snabbare. Dom må vara efter oss ekonomiskt men moraliskt tycks dom gå om oss i rasande fart och är bra allierade i det nya Europa. Allt handlar inte om pengar!
Citera
2020-01-16, 14:46
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mats_lindqvist
Utvecklingen kommer att vändas när olje-utvinningen börjar sjunka. Detta tror jag kommer ske inom ett decennium. Romklubben förutsåg peak industriproduktion ca 2025-2030. Jag tror att den prognosen kommer att visa sig korrekt.

Romklubben, VATIKANEN, ledaren bland Globalister, Desinformerar.
Dom aer ledande inom Klimatreligionen och vill ha hoega, utsugande klimatskatter.
Citera
2020-01-16, 14:51
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Men i rättvisans namn så borde väl globalismen bytas ut mot nytt tankegods och nya idéer snart, då vi haft en globalistisk strömning ganska länge nu.

Det är bara i väst vi fortfarande håller på med globalism.
Resten av världen håller på med islamism eller som i fallet Kina, totalitarism. Både kineserna och muslimerna verkar vara OK med det, och i båda fallen är det gruppen, inte individen, som är i fokus. Alltså precis tvärt om mot det självcentrerade synsättet i väst.
I båda dessa '-ismer' sorterar man ut och gör sig av med dem som inte passar in.
Själv trivs jag förstås bättre i det trasiga väst än i det odemokratiska öst, men det är bara jag.

Vi ser inte skriften på väggen utan försöker fortfarande pådyvla dem våra värderingar.
Citera
2020-01-16, 14:54
  #22
Medlem
KinaTorterarSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Globalism.

1) Jag delar till fullo din inställning att kommunism och kommunistparti-diktatur är förkastligt.

Men, har svårt att hålla med om att USA = globalism = kommunism = Kommunistparti-diktatur.

Kan inte hålla med om att USA och västerländsk frihandel är eller leder till, kommunistparti-diktatur eller kommunism.

Vad var syftet med 50 år av kallt krig, NATO och USAs allianser i Östasien, om USA strävar efter kommunism?

Dela sambandet i två hälfter, så kan jag hålla med dig:

USA = globalism;

Kommunism = Kommunistparti-diktatur.

2) Om dödandet av diktaturen Irans general, var uttryck för "globalism," och du alltså tolkar globalism som motstånd mot diktaturer, då stödjer jag i sådana fall den typen av globalism.

Det är väldigt positivt att USA och andra demokratier aktivt destabiliserar och motarbetar diktaturer.

Sverige och EU borde bidra mer till USAs arbete för att destabilisera diktaturer, särskilt diktaturen Kina
.
__________________
Senast redigerad av KinaTorterarSvensk 2020-01-16 kl. 15:15.
Citera
2020-01-16, 15:38
  #23
Medlem
KinaTorterarSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mats_lindqvist
Utvecklingen kommer att vändas när olje-utvinningen börjar sjunka. Detta tror jag kommer ske inom ett decennium. Romklubben förutsåg peak industriproduktion ca 2025-2030. Jag tror att den prognosen kommer att visa sig korrekt.

Kan stämma. Och ännu viktigare, är att USA nu är självförsörjande med olja, och inte behöver Gulfstaternas olja längre.

Därför håller USA på att lämna Mellanöstern.

Obama och Demokraterna försökte sluta kärnvapenavtal med Iran, innan tillbakadragandet.

Trump och Republikanernas politik verkar gå ut på att innan tillbakadragandet 1) Sälja riktigt mycket vapen till Saudiarabien, och 2) Mucka en sista gång med Iran (eventuellt del i vapenköpsavtalet med saudierna).

Men, Demokraternas och Republikanernas politik har samma slutmål: Att USA lämnar Mellanöstern. För det finns ingen anledning att USA är kvar där, om USA inte behöver Gulfstaternas olja.

USAs militär tjänar USAs folk, och deras strategiska intressen. Gulfstaternas olja var ett sådant strategiskt intresse, när USA var beroende av den.

Men USA har inget strategiskt intresse av att mucka med en hop små religiösa banandiktaturer, bara för att det är kul att bråka.

När USA lämnat Mellanöstern, så kommer det att bli storkrig där, förr eller senare. Och då blir det Europa som får lösa detta, annars får vi en ännu mer massiv flyktingvåg därifrån.

Och därför kommer EU behöva ett enda samordnat försvar, med enhetliga trupper på plats i Mellanöstern (och i andra oroshärdar i vårt närområde: Nordafrika och Östeuropa).

👉 Därför behöver EU ett gemensamt försvar, istället för 27 värdelösa mini-arméer
.

Och nej, detta är inte "globalism", utan snarare 'regionalism.' För EU är vår region, och Mellanöstern är dess närområde.
__________________
Senast redigerad av KinaTorterarSvensk 2020-01-16 kl. 16:02.
Citera
2020-01-16, 16:53
  #24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Jag börjar bli lite trött på globalismen. Tycker det känns som vi dragits med skiten länge nu.

I begreppet globalism lägger jag inte bara öppna gränser och massinvandring, utan också sexualliberalism, hbtq("Globohomo"), feminism, värdegrund som står över lagen(tex "allas lika värde"), överdriven konsumtion(prylar, materiella tillgångar, samt onyttigheter som snabbmat, TV, porr), upplösning av kärnfamilj osv.

Jag som inte gillar globalism har ändå tänkt att jag får böja mig för majoriteten. Vill folk ha globalism så får det väl bli så, vem är jag att berätta hur världen ska vara liksom..

Men i rättvisans namn så borde väl globalismen bytas ut mot nytt tankegods och nya idéer snart, då vi haft en globalistisk strömning ganska länge nu. Så har det ju alltid varit i historien - att ideologier och narrativ förändras eller byts ut över tid. Omväxling förnöjer dessutom.

Nu tycker jag vi har levt länge nog med globohomo. Redan på 90talet präglade feminismen samhället totalt. Är det inte dags att vi släpper globalismen nu och prövar något annat?

Eller hur länge till kommer vi behöva dras med globalism tror ni?
Vi som genomför globalismen är så pass många att den inte går att stoppa, sverige har kommit väldigt långt med avvecklandet av nationen. Nu ser vi regler i euparlamentet att man inte ska ha nationella flaggor, det sprider sig. Feministiskt nätverkande bygge globalistiska krafter i alla samhällen, hbtq- rörelsen jobbar lika som oss. De som är emot globalism är patriarkala och de har vi ingen pardon mot.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback