2019-08-05, 10:45
Medlem
lifesentences avatar
Tjena, försökte söka på nätet men hittade inte riktigt det jag sökte.

Vilka oljar har ni testat vid subkutan injektion?
Om vi bortser från testo, HGH, hcg och peptider, har ni testat några andra?

Mängden olja man kan injicera subkutant vid ett tillfälle har jag förstått är max 1-1.5ml, har själv bara testat 0.8-1ml testo subkutant utan större bekymmer vid ett par tillfällen.

Vad är era erfarenheter?

Mvh
Citera
2020-01-13, 21:18
Medlem
Försöker hitta info men ej funnit svaret: Hur lång ska nålen in? Har blåa 30mm långa nålar.
Citera
2020-01-13, 21:50
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Försöker hitta info men ej funnit svaret: Hur lång ska nålen in? Har blåa 30mm långa nålar.

Den ska hela vägen in 30mm är perfekt för röva.
Citera
2020-01-16, 02:52
Medlem
Svullnad och feber efter 6 sticket

Tjenare
Kört Testo E 250mg/e5d nu i 5 veckor , allt har varit smärtfritt tills för 2 dagar sedan.

Som med många andra gjorde första sticket så man hade ont i någon dag i muskeln
Sätter i quaden.
Sen dess har jag inte känt någonting på dem andra sticken.
Skulle sätta mitt sjätte stick för 2 dagar sedan. Gick smärtfritt , satte den på eftermiddagen sen drog och tränade.
Vaknade sen upp med svullet lår , extremt ont. Kan inte böja benet. Är ett stort problem att ens ta på sig byxorna.
Nu 2 dagar efter så har jag fått feber. Fortfarande lika ont i låret. Det är varmt och svullet. Inte rött dock.
Spritar vialen och injektionsstället , använder alltid nya nålar.
Mina 6 stick har jag alltid satt på samma ställe.
Så undrar nu , vad var det som hände. Varför blev de på detta viset då jag inte fått svullnad eller ont/feber på mina andra stick ?
Har jag träffat helt galet ?

En bra beskrivning är väll att det känns ständigt som när man fick stelkramps spruta och någon slog en på axeln.
Citera
2020-01-16, 03:21
Medlem
Drengens.b0gfils avatar
Du har fått en inflammation, kan vara bakterieorsakad. Kan även vara så att du är allergisk mot något mot något i medlet. Rekommenderar starkt att du slutar med sprutorna och uppsöker en läkare snarast.
Citera
2020-01-16, 03:54
Medlem
gulmans avatar
Varför du har fått feber kan jag inte svara på. men känner igen den där känslan och det hände mig senast igår trots upprepade stick på samma ställe. gjorde ruggigt jävla ont haltade fram och precis som
du beskriver så var låret varmt men ej rött. är ingen läkare så törs faktiskt inte uttala mig annat än pip,
har vid det här laget stuckit sen i augusti var e4d testo e så med andra ord har det blivit några stick.
Jag vaknade upp nu och känner mig återställd i benet helt sjukt om du frågar mig, vaknat några gånger under nattens gång utan framsteg fram tills nu? hahah skönt att det släppt iaf, bör tilläggas att jag stack vid 05 igår morse.

Var inte så mkt till hjälp kanske men mitt gick över och som sagt ingen feber men sjukaste värken hittills by far.
Citera
2020-01-16, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoomzoomz
Tjenare
Kört Testo E 250mg/e5d nu i 5 veckor , allt har varit smärtfritt tills för 2 dagar sedan.

Som med många andra gjorde första sticket så man hade ont i någon dag i muskeln
Sätter i quaden.
Sen dess har jag inte känt någonting på dem andra sticken.
Skulle sätta mitt sjätte stick för 2 dagar sedan. Gick smärtfritt , satte den på eftermiddagen sen drog och tränade.
Vaknade sen upp med svullet lår , extremt ont. Kan inte böja benet. Är ett stort problem att ens ta på sig byxorna.
Nu 2 dagar efter så har jag fått feber. Fortfarande lika ont i låret. Det är varmt och svullet. Inte rött dock.
Spritar vialen och injektionsstället , använder alltid nya nålar.
Mina 6 stick har jag alltid satt på samma ställe.
Så undrar nu , vad var det som hände. Varför blev de på detta viset då jag inte fått svullnad eller ont/feber på mina andra stick ?
Har jag träffat helt galet ?

En bra beskrivning är väll att det känns ständigt som när man fick stelkramps spruta och någon slog en på axeln.

Hade uppsökt akut eller vårdcentral, vårdcentralen kommer skicka dig vidare.

Har som tumregel när feber sätter in snabbt till sjukan, ihop med svullnad, smärta och rodnad...

MVH
Citera
2020-01-16, 13:07
Medlem
Tack för svaren.

Kom precis tillbaka från akuten. Det hade blivit en infektion i låret. Ska ta antibiotika i några dagar och om det inte blir bättre så får man öppna upp och tömma vätskesamlingen.

Så kan det gå.
Citera
2020-01-16, 15:21
Medlem
För det första, sluta sätta alla stick på samma ställe ditt mähä. Är dina ben (du har ju tydligen bara ett också, inte två ) en kvadratcentimeter eller varför inte flytta nålen någon gång i halvåret?
Citera
2020-01-16, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoomzoomz
Tack för svaren.

Kom precis tillbaka från akuten. Det hade blivit en infektion i låret. Ska ta antibiotika i några dagar och om det inte blir bättre så får man öppna upp och tömma vätskesamlingen.

Så kan det gå.

Skönt att du fick det tittat på.

Var du öppen och ärlig med vad du har gjort eller är det underförstått ifrån deras sidan mån tro?
Citera
2020-01-16, 17:25
Medlem
Abcess, gör riktigt jävla ont, har själv fått det en gång när jag satte 4 ml i quadsen,

Va va de för märke du körde?
Citera
2020-01-16, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thephysique
Skönt att du fick det tittat på.

Var du öppen och ärlig med vad du har gjort eller är det underförstått ifrån deras sidan mån tro?

Var öppen och ärlig om det. Tänkte att det var bäst så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in