Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-11, 06:13
  #3709
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagro
Den här tragiska flygolyckan i Iran gör US allt för att försöka beskylla Iran, att planet sköts ned genom deras missiler.
Det finn 45 Ukraina experter som är med och undersöker nedslagsplatsen och de har hittat ingenting som visar på att planet träffades av en missil.
Svarta lådan har hittats som vid analys kommer att ge svar på många frågor.
Det sannolika är att det blev brand i planet därför av nedslagsplatsen visar det att planet vände och flög 1,5 minuter innan det gick i backen.
Piloten gjorde helt säkert allt för att kunna ta tillbaka planet till flygplatsen, men som inte gick att klara det.
Om planet hade träffats av en missil skulle de störtat omedelbart, och funnits sådana bevis i flygplansdelarna, det bildas kemiska beståndsdelar i flygplansdelarna om en missil hade träffat planet , som undersökningen hade kommit fram till, planet slog ned i marken som underlättar en undersökning.
Fakta är att Boeing 137 planen har varit i flertal olyckor, och mycket problem med planen, därför finns det ett ekonomiskt och politiskt intresse att skylla olyckan på Iran.
Airbus är konkurrenten till Boeing och mycket jobb kan försvinna om Boeing tappar order som de kommer att göra, och hela företaget kan få problem.
Boeing har 80.000 anställda vid fabrikerna i Seattle och sedan finns det utomlands sysselsatta för Boeing.
Vi visste förvisso hela tiden att du ljög, men nu har vi det svart på vitt. Frågan jag intresserar mig för är dock varför du mot bättre vetande snackar så mycket debunkad skit?
* Passagerarplan sprängs inte om de träffas av en lv-robot. Detta har vi redan visat. En del har tillochmed nödlandat efteråt, må vara att det då har varit mindre MANPADS som använts.
* Vi ser på bilderna att planet har splitter i sig. Du ljuger.
* Boeing 137 (737 menar du nog) är en av världens säkraste plan. Du blandar ohederligt ihop med 737 MAX och kanske med de hydrauliska problem som drabbade en del plan på 90-talet. Sedan länge identifierat och åtgärdat
* Händelseförloppet har från första början visat att något mycket dramatiskt har inträffat som inte tyder på något vanligt eller känt fel.
Citera
2020-01-11, 06:15
  #3710
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
kan inte ens tänka dig att det finns komplikationer och turer i bakgrunden.

Tydligen fanns det inga sådana komplikationer då mullorna redan två timmar efter haveriet tutade ut att olyckan berodde på motorhaveri.

Mullorna har nu totalt tappat ansiktet och bör nog återvända till grottor för att begrava sig i evig koranläsning. Jag kan bjuda dem på toalettpapper om de nu använder sådant. Annars är det väl vänster hand och sand som gäller?

Ett någorlunda proffs hade givetvis svarat:

- En utredning har satts igång för att utreda händelseförloppet. Vi kommer att anlita all tillgänglig expertis för att kunna ge svar på vad som har hänt.
Citera
2020-01-11, 06:15
  #3711
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Du tror inte att USA glädjer sig åt att Iran kissar sig själva i byxorna genom att döda 146 av sina egna medborgare genom att skjuta ned ett passagerarplan från ett vänligt sinnat land?

Det tyder på att Iran inte direkt har någon koll på vad de gör, utom att "lyckas" göra sig till åtlöje för resten av världen.

Mulledutt!
Nope, det tror jag inte. Men skithuvuden finns ju överallt, så inte fan kan jag garantera att inga garvar åt det. Men dina champagnekorkar i Pentagon är bara din sjuka fantasi. Dessutom vet USA mycket väl hur det känns att vådabekämpa egna plan. USA är månne lättat över att slippa en hel del sedvanlig USA-bashande konspirationssmörja, men glädje uttrycker nog bara riktiga yxskaft.
Citera
2020-01-11, 06:18
  #3712
Medlem
Dofternas avatar
Kan det här ge en lugnande effekt mellan Iran och USA? Iran lär inte vara allt för cocky efter det här, många de ska be om ursäkt till.
Citera
2020-01-11, 06:19
  #3713
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Tydligen fanns det inga sådana komplikationer då mullorna redan två timmar efter haveriet tutade ut att olyckan berodde på motorhaveri.

Mullorna har nu totalt tappat ansiktet och bör nog återvända till grottor för att begrava sig i evig koranläsning. Jag kan bjuda dem på toalettpapper om de nu använder sådant. Annars är det väl vänster hand och sand som gäller?

Ett någorlunda proffs hade givetvis svarat:

- En utredning har satts igång för att utreda händelseförloppet. Vi kommer att anlita all tillgänglig expertis för att kunna ge svar på vad som har hänt.
Jag vet inte vilka "mullorna" är, men Irans politiker (av vilka somliga är mullor) är givetvis inga experter och jag tror att kommandostrukturen i denna diktatur liksom i andra diktaturer lämnar en hel del att önska. Vad ska "mullorna" säga om alla underhuggare säger att det var motorproblem? Vad skulle de vara proffs på, anser du? Haveriutredning? Motorproblem är ju faktiskt, a priori, en ganska lågoddsare, för att inte tala om ospecifika "tekniska problem".

Du kan inte ha följt speciellt många olyckor om du inte känner till att det ofta - oavsett nation - förekommer falska och missuppfattade uppgifter i början, även från officiellt håll.
Citera
2020-01-11, 06:20
  #3714
Medlem
Jag är faktiskt lite överraskad att Iran erkänner sig skyldiga, lite kurage på min ära. Hade det varit Putin, och med 10 ton mer bevis, så skulle han aldrig medge ett ryskt fel. Å då föredrar jag ändå Putin framför Tollan.
Citera
2020-01-11, 06:21
  #3715
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Kan det här ge en lugnande effekt mellan Iran och USA? Iran lär inte vara allt för cocky efter det här, många de ska be om ursäkt till.
Antagligen. Det lär iaf inte öka misstron. Däremot kan det ju bli mer ansträngt mellan Ukraina och Iran och folk är ju som folk jorden runt, så kleti och pleti i valfri nation kanske uttrycker lite hat eller så. Något som tack och lov aldrig skulle ske på Flashback... Jag tänker t.ex. på den våg av ursinne som Sovjet fick utstå när de sköt ner KAL-007.

Nä, men seriöst, det har nog en lugnande effekt, ja.
Citera
2020-01-11, 06:21
  #3716
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Nope, det tror jag inte. Men skithuvuden finns ju överallt, så inte fan kan jag garantera att inga garvar åt det. Men dina champagnekorkar i Pentagon är bara din sjuka fantasi. Dessutom vet USA mycket väl hur det känns att vådabekämpa egna plan. USA är månne lättat över att slippa en hel del sedvanlig USA-bashande konspirationssmörja, men glädje uttrycker nog bara riktiga yxskaft.

Det kanske är läge för Pentagon att skicka sina kondoleanser till Iran via Twitter?

USA vill nog helst inte starta krig mot Iran och några lättade suckar blev det nog i Pentagon då Iran visade att de inte ens kan hantera en reguljär avgång från sin egen flygplats på annat sätt än att skjuta ned den.

Fokus kommer att flyttas från konflikten till Iranmullornas pyramidala klantighet.
Citera
2020-01-11, 06:23
  #3717
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Det kanske är läge för Pentagon att skicka sina kondoleanser till Iran via Twitter?

USA vill nog helst inte starta krig mot Iran och några lättade suckar blev det nog i Pentagon då Iran visade att de inte ens kan hantera en reguljär avgång från sin egen flygplats på annat sätt än att skjuta ned den.

Fokus kommer att flyttas från konflikten till Iranmullornas pyramidala klantighet.
Ja, som jag sa. Säkerligen lättnad. Det är inte ekvivalent med att skoja och tjoa om saken. Mig veterligen brukar soldater i land X inte hurra över katastrofer (som inte de själva åsamkat) som fienden drabbas över. Du vet, vanlig jävla hyfs kanske?
Citera
2020-01-11, 06:27
  #3718
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Ja, som jag sa. Säkerligen lättnad. Det är inte ekvivalent med att skoja och tjoa om saken. Mig veterligen brukar soldater i land X inte hurra över katastrofer (som inte de själva åsamkat) som fienden drabbas över. Du vet, vanlig jävla hyfs kanske?

Eller så drabbas de i Pentagon av något tyskarna envisas med att kalla Schadenfreude!

Som du redan skrivit finns det yxskaft överallt och jag är ganska säker att dessa återfinns med uppkorkad champagne i Pentagon just nu också.

Mulledutt!
Citera
2020-01-11, 06:29
  #3719
Avstängd
wwrs avatar
Extremt märkligt om Iran skulle ha skjutit ned planet. Och erkänner direkt! Som ett slags svar på IA 655/USS Vincennes 1988.
Amerikaner kan väl fortfarande besöka Iran om de ansöker om visum. Men ändå anses stor konflikt föreligga.
Märklig situation.
Citera
2020-01-11, 06:30
  #3720
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Kan det här ge en lugnande effekt mellan Iran och USA? Iran lär inte vara allt för cocky efter det här, många de ska be om ursäkt till.

146 av offren var Iranier så deras anhöriga kanske nöjer sig med någon liten förbön i moskén av en tvättäkta mulla eller någon plastnyckel till paradiset eller liknande trams.

Men fokus lär skifta efter detta fiasko det är helt klart.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback