• 1
  • 2
2020-01-10, 21:15
Medlem
Cokeers avatar
Ja som rubriken säger så vill jag få köpråd på en hyfsad bra mikrofon till datorn.
Jag kommer endast använda mikrofonen till att snacka med kompisar på t.ex Discord

mvh
Citera
2020-01-10, 21:19
Medlem
Freebss avatar
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=538210
Citera
2020-01-10, 21:23
Medlem
Cokeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freebs
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=538210

Finns det några bra fast inte lika dyra?
Citera
2020-01-10, 21:24
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cokeer
Ja som rubriken säger så vill jag få köpråd på en hyfsad bra mikrofon till datorn.
Jag kommer endast använda mikrofonen till att snacka med kompisar på t.ex Discord

mvh

Köp ett headset då 🤔 får du både bättre ljud och mic. Har själv ett Logitech G pro som är hyfsat både ljud och mic.
Citera
2020-01-10, 21:28
Medlem
Cokeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Köp ett headset då 🤔 får du både bättre ljud och mic. Har själv ett Logitech G pro som är hyfsat både ljud och mic.

Ja det får väl bli ett headset. Men korkad så jag är så köpte jag ett dt pro 990....
Citera
2020-01-10, 21:32
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ja det får väl bli ett headset. Men korkad så jag är så köpte jag ett dt pro 990....

Du har ju en skaplig hörlur så kanske komplettera med en Mic endå. Enda felet med 990 är att de är tungdrivna på datorer och mobiltelefoner går iofs lösa med förstärkare.
Citera
2020-01-10, 21:35
Medlem
Cokeers avatar
Citat:
Du har ju en skaplig hörlur så kanske komplettera med en Mic endå. Enda felet med 990 är att de är tungdrivna på datorer och mobiltelefoner går iofs lösa med förstärkare.

Ja precis. Kanske värt att köpa en mic man sätter på hörlurarna Men vad vet jag
Citera
2020-01-10, 21:40
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ja precis. Kanske värt att köpa en mic man sätter på hörlurarna Men vad vet jag

Ingen Mic du kan fästa på luren men kan rekommendera Audio technica AT2020 finns både usb och XLR variant. Köpte min på Amazon för 500 kr du behöver en boom med då förstås.
Citera
2020-01-10, 21:46
Medlem
Cokeers avatar
Citat:
Ingen Mic du kan fästa på luren men kan rekommendera Audio technica AT2020 finns både usb och XLR variant. Köpte min på Amazon för 500 kr du behöver en boom med då förstås.
Kostar inte frakten lika mycket som mikrofonen på Amazon?
Citera
2020-01-10, 22:59
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Kostar inte frakten lika mycket som mikrofonen på Amazon?

Nä inte då iaf 2016 vet inte vad det kostar idag varken frakt eller Mic om jag ska vara ärlig.
Citera
2020-01-11, 00:23
Medlem
Bonnatorps avatar
Köpte en Trust GXT 210 till syrran och tycker den låter finemang.
Det låter förstås inte kristallklart som en kondensatormick för en tusenlapp, men den låter garanterat mycket bättre än folk som flåsar i sina HyperX Cloud för att de vägrar använda PTT.

Förmodligen bättre ljud än de flesta gamingheadset under tusenlappen.

Annars verkar den här ha fått bra betyg av köpare också.
Riktigt mikrofonstativ är verkligen fantastiskt för att undvika flåsljud och knackande från bordet. Bara stativet är ändå typ en tredjedel av priset om du skulle köpa något dylikt löst.
Senast redigerad av Bonnatorp 2020-01-11 kl. 00:27.
Citera
2020-01-11, 00:50
Medlem
Cokeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Köpte en Trust GXT 210 till syrran och tycker den låter finemang.
Det låter förstås inte kristallklart som en kondensatormick för en tusenlapp, men den låter garanterat mycket bättre än folk som flåsar i sina HyperX Cloud för att de vägrar använda PTT.

Förmodligen bättre ljud än de flesta gamingheadset under tusenlappen.

Annars verkar den här ha fått bra betyg av köpare också.
Riktigt mikrofonstativ är verkligen fantastiskt för att undvika flåsljud och knackande från bordet. Bara stativet är ändå typ en tredjedel av priset om du skulle köpa något dylikt löst.
Kanske blir Mission SG Attila. Tack!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in