2020-01-09, 12:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Nu sitter de säkert och grubblar och våndas över om de hade klarat sig ifall de skrivit MER om genus och prideparader

Veckans Affärer var bra en gång i tiden, men de senaste 10 åren har tidningen blivit ett skämt.
Verkligen "Get Woke, Go Broke". Skönt att se skiten läggas ner.
Citera
2020-01-09, 13:11
Medlem
Francois-Maries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Veckans Affärer var bra en gång i tiden, men de senaste 10 åren har tidningen blivit ett skämt.

Sorgligt att se en publikation degenerera på det viset. Likadant med SvD.

VAs sista utskicket innan nyår toppades högerspalten med mest lästa artiklar på VA med en artikel från 2015

Citat:
Sverige har tjänat 900 miljarder på invandring

Jag reagerade på detta så jag är helt säker, men nu om man öppnar meddelandet igen så är det ersatt med annat.

Var tydligen en aktivist som försökte gå under med flaggan i topp.

På ett sätt synd att man skall behöva glädjas så åt att en tidning går i graven...
Citera
2020-01-09, 13:15
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

"Get Woke, Go Broke"

Har aldrig hört uttrycket förr men det verkar stämma nu när jag kollar upp det.

Det här verkar ju inte bara gälla gammelmedia och olika tidningar utan även hollywoodproduktioner och allt möjligt annat.

Vi sade upp Netflix för ett år sedan just för den erbarmligt usla och uppfostrande kvalitén på deras egna produktioner. Vilken jävla smörja. Och jag verkar inte vara helt ensam om att tycka detta. Det är som om Netflix anställt arbetslösa journalister som manusförfattare.

Tror vi att de kanske kommer att lära sig något dessa tidningar och produktionsbolag?

Svar: Aldrig!

De kör bara på som om allt är som vanligt. Ingen självreflektion. Om något så trycker man på gasen ännu hårdare. Agendan framför allt!
Citera
2020-01-09, 13:34
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Francois-Marie
Sorgligt att se en publikation degenerera på det viset. Likadant med SvD.

VAs sista utskicket innan nyår toppades högerspalten med mest lästa artiklar på VA med en artikel från 2015

Jag reagerade på detta så jag är helt säker, men nu om man öppnar meddelandet igen så är det ersatt med annat.

Var tydligen en aktivist som försökte gå under med flaggan i topp.

På ett sätt synd att man skall behöva glädjas så åt att en tidning går i graven...
En klassisk "kvalitets"-artikel från Veckans Affärer.
Sverige har tjänat 900 miljarder på invandring
Invandringen ger Sverige 65 extra skattemiljarder varje år, och är än idag lönsam, enligt en färsk rapport från Arena Idé.
https://www.va.se/nyheter/2015/07/01/sverige-har-tjanat-900-miljarder-pa-invandring---och-kan-tjana-annu-mer/

Svinen på Bonniers har aldrig missat en chans att förstöra Sverige.
Citera
2020-01-09, 15:22
Medlem
***s avatar
Citat:
De kör bara på som om allt är som vanligt. Ingen självreflektion. Om något så trycker man på gasen ännu hårdare. Agendan framför allt!
Det står ju ganska klart att det är "mediaklassen" som befinner sig i den starkaste bubblan/ekokammaren. Det kan inte finnas någon annan grupp där uppfattningen om verkligheten står längre från densamma. Därav alla de märkliga uttalanden och beslut som tas. Och därav att de som konsumerar deras alster gång på gång blir förvånade över händelser som vi andra ser som självklara.

Går nog att sammanfatta det som att Södermalm är en annan dimension, marinerad i sojalatte och godhet.
Citera
2020-01-09, 16:15
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
"Get Woke, Go Broke"

Har aldrig hört uttrycket förr men det verkar stämma nu när jag kollar upp det.

Har du inte? T.o.m. jag har hört det, och jag tillhör definitivt inte generationen som håller koll på meme.

Det är ett meme som spritt sig på senare år. Det är lite omdiskuterat exakt vem som först myntade det. Men det roliga är att "woke" inte tidigare använts som synonym för "pk" men nu har många av de som är "pk" själva börjar kalla sig "woke", som motsatsen till "red pilled". Det använts inte bara för media utan även för annat såsom t.ex. transsexuella vegan caféer eller Gillettes misslyckade reklamkampanj etc.
Senast redigerad av Ancistrus 2020-01-09 kl. 16:26.
Citera
2020-01-09, 17:11
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demokraturdn

Vilket fjompigt namn! Ännu något man definitivt aldrig hört talas om.

Namnet anspelade väl på filmerna ”Nyfiken - Blå” och ”Nyfiken - Gul”.
Citera
2020-01-09, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaktarmick
Det kan jag väl aldrig tro att Dagens Media påstått. Dvs Smålandsposten är ju inte ägd av Hall Media och vaddå Västgötatidningen?? Den som lades ner 1922 !?

Jag ber om ursäkt för felaktig information. Dagens Media uppger att Hall media är till salu.
Men de tidningar Hall Media har är:
"Jönköpings-Posten, Värnamo Nyheter, Smålänningen, Smålands-Tidningen, Smålands Dagblad, Vetlanda-Posten, Tranås Tidning, Skaraborgs Läns Tidning, Falköpings Tidning, Västgöra-Bladet, Skövde Nyheter, Jnytt, Jönköping NU, Finnveden NU, Höglandet NU, Västboandan, Veckobladet, Tranåsaktuellt."
Citera
2020-01-09, 19:04
Medlem
https://www.dagensmedia.se/medier/dagspress/pts-ger-klartecken-for-minskad-postutdelning-hart-slag-mot-dagstidningarna/

Citat:
Postnords planer på varannandagsutdelning hotar distributionen av en rad dagstidningar. ”I praktiken blir det omöjligt att dela ut tidningar per post”, säger TU:s jurist Per Hultengård.

Post- och telestyrelsen (PTS) har gjort tummen upp för Postnords förslag att bara bära ut post varannan dag.

https://www.dagensmedia.se/medier/tidskrifter/magasinet-res-gar-i-graven/

Citat:
Magasinet Res läggs ner efter 39 år. Men sajten ska leva kvar.

Res grundades 1981 och var då det första resemagasinet på den svenska marknaden. Men nu upphör alltså utgivningen av magasinet. De senaste åren har tidningen haft en utgivningstakt på fyra gånger per år.
– Det har under flera års tid blivit svårare och svårare att hitta annonsörer till print för vår del.

https://www.dagensmedia.se/medier/dagspress/norran-lagger-ner-tryckeri/

Citat:
Norran lägger ner sitt tryckeri i Hedensbyn i Skellefteå. Sju tjänster försvinner.

Beslutet togs av Norrans styrelse före jul. Istället ska tidningen tryckas i Luleå. Förändringen är ett led i överlåtelsen till NTM.
– Vi har gjort en utredning under hösten. Vi har tittat på olika parametrar för vilken av lokaliseringarna, alltså Luleå och Skellefteå, som är den mest ekonomiskt fördelaktiga att lägga ned, säger Leif Bergström, vd på Tryck i Norrbotten, till Norran.

https://www.dagensmedia.se/medier/dagspress/eva-buskas-manga-ar-nog-tagna-av-annonsraset/

Citat:
Gotland Allehandas Eva Buskas tror inte att presstödet kommer att kunna rädda tidningarna framöver.

Årets tuffaste utmaning?
– Annonspengarna som försvann. Vi har vant oss vid en vikande marknad, ändå är nog många lite tagna av förra årets ras. Det handlar inte längre om att hitta nya intäkter ”i framtiden”, för nu är framtiden redan här.

Om du ska sia om 2020, vad tror du kommer definiera året?
– Högst på min önskelista står en bred debatt (inte bara för de närmast sörjande) om varför fri och obunden journalistik behövs – som får fler att stå upp för allt från public service till ett vettigt mediestöd. Men i realiteten tror jag dessvärre att 2020 kommer att bli året då det står tydligt att presstödet, som det ser ut idag, inte längre förmår att hålla tidningarna under armarna.

https://www.dagensmedia.se/medier/dagspress/schibsted-och-ntm-pekas-ut-som-troliga-kopare-av-hall-media/

Citat:
Hall Media är till salu i närtid. Schibsted och NTM anses vara mest sannolika köpare. ”Nej, du får inga kommentarer alls”, säger NTM:s koncernchef Lennart Foss.

Hall Media har tio dagstidningar i norra Småland och Västergötland samt sju gratistidningar. Det är en tidigare lönsam koncern som de senaste åren fått allt större ekonomiska problem.
Citera
2020-01-09, 21:25
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Journalisten har under hela december intervjuat personer inom mediebranschen angående året som gått och det kommande året. Jag har sammanställt alla svar som är relevanta för tråden nedanför:

ÅRETS JOURNALIST:

Citat:
Ursprungligen postat av Lisa Bjurwald, Journalisten
Hela den duktiga redaktionen på Veckans Affärer, som läggs ned vid årsskiftet. Specifik murvel: Kurdo Baksi. Kan vi buteljera hans civilkurage och spetsa vattnet på journalistskolorna?

Citat:
Ursprungligen postat av Karin Olsson, Expressen
Dawit Isaak som fått betala ännu ett år med sin frihet för att han arbetat som journalist på Setit, som kallats för Eritreas första fria tidning.

Citat:
Ursprungligen postat av Ulrika Hyllert, Journalistförbundet
Dawit Isaak.

ÅRETS FLOPP:

Citat:
Ursprungligen postat av Olof Lundh, TV4/C More
Haveriet kring Metro där en misslyckad ägare lyckades sänka tidningen helt.

Citat:
Ursprungligen postat av Johanna Hejdenberg, Norra Mittmedias journalistklibb
Hur Christen Ager-Hanssen behandlade journalisterna som blev av med sina jobb på Metro när tidningen lades ner. Under all kritik!

Citat:
Ursprungligen postat av Johannes Klenell, Arbetet
Det konservativa blockets populistiska rågång mot public service är om inte annat det mest oroväckande. Jag hoppas verkligen att alla dessa mellanchefer på SVT och SR inte viker sig under pressen från högerpopulismen. Men jag tror tyvärr att det är att hoppas på för mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av Christer El-Mochantaf, GT
Att nöjesjournalistiken alltjämt bortprioriteras av många och oftare består av kändisars Instagramflöden.

ÅRETS FLIPP:

Citat:
Ursprungligen postat av Lars Truedsson, Tredje Statsmakten Media
Svensk journalistik är fortfarande skitbra trots ständigt minskande resurser.

Citat:
Januariöverenskommelsen punkt 72. ”Stärk medias oberoende. Stärk förutsättningarna oberoende granskande journalistik och en mångfald av medieperspektiv över hela landet. Förstärk mediestödet.”

Citat:
Att journalistikens viktiga roll i samhället gjort sig påmind vid så många tillfällen.

ÅRETS DREV:

Citat:
Ursprungligen postat av Johanna Hejdenberg, Norra Mittmedias journalistklubb
Politiker, riksdagsledamöter till och med, som på sociala medier aktivt jobbar för att sänka trovärdigheten hos seriösa medier som följer de pressetiska reglerna.

Citat:
Metros Christen Ager-Hanssen kände sig utsatt. Jag hoppas att han känner sig bortjagad från mediebranschen för alltid. Han står egentligen för årets citat, men det vore osmakligt att sprida det igen.

ÅRETS MEDIEHÄNDELSE:

Citat:
Hur den partipolitiska debatten om public service svängde från enighet till hård konfrontation på ett ögonblick. Plötsligt lär mediepolitik efter decennier av lågt intresse bli ett hett ämne de närmaste åren.

Citat:
Ursprungligen postat av Maggie Strömberg, SR
Metros plågsamma död.

Citat:
Telia köper TV4 och C More. Återstår att se vad som sker men ett tecken på nya tider. Om det är bra lär visa sig.

Citat:
Bonniers köp av Mittmedia i början av året.

Citat:
Thomas Mattsson slutade som chefredaktör på Expressen efter ett framgångsrikt decennium i hetluften.

Citat:
Alla köp och ägarförändringar i branschen. Framtiden får utvisa om det affärsmässigt är rätt väg att gå med stora koncerner och ökad mediekoncentration till priset av en mångfald av ägare och aktörer.

Citat:
Har hänt mycket, både bra och tråkigt, i medie-branschen i år… Störst är kanske Bonniers köp av Mittmedia.

ÅRETS CITAT:

Citat:
”Du är i mina ögon en råtta, du är på riktigt en råtta.”
Joakim Lundell om Medierna i P1s reporter Terje Carlsson.

Citat:
”Jag tror fortfarande inte på att addera innehåll på det sätt som Telia gör. TDC aggregerar och distribuerar andras innehåll. En regional aktör kan inte konkurrera på innehåll med aktörer som Disney eller Netflix.” Allison Kirkby i maj. I oktober blev hon utsedd till koncernchef för Telia och sa då: ”Jag är lika entusiastisk inför affären som teamet på Telia.”

Citat:
”Det är vår förbannade uppgift att ta upp både sådant som är positivt, men också negativt. Oavsett vilket politiskt parti det gäller.”
Chefredaktör Stefan Svensson vid Staffanstorps lokaltidning, som hotas efter kritiska frågor

Citat:
”Varför ska man betala journalister när man kan få betalt för att publicera innehåll?”
Christen Ager-Hanssen, ägare av Metro.

Citat:
”Personligen ser jag ingen anledning till att beakta svenska pressetiska regler i någon utsträckning.”
Jonas Häger, utgivare av Rättegångspodden. Det är enligt mig att skjuta sig själv rejält i foten.

https://www.journalisten.se/nyheter/lina-lund-pa-dn-far-allt-att-bli-lasvart
https://www.journalisten.se/nyheter/rattegangspodden-ar-arets-flopp
https://www.journalisten.se/nyheter/haveriet-kring-metro-ar-arets-flopp
https://www.journalisten.se/nyheter/greta-thunberg-star-arets-citat
https://www.journalisten.se/nyheter/hela-veckans-affarers-redaktion-ar-arets-journalist
https://www.journalisten.se/nyheter/arets-journalist-ar-dawit-isaak
https://www.journalisten.se/nyheter/arets-flipp-gp-kultur-har-gatt-igenom-ett-imponerande-lyft
https://www.journalisten.se/nyheter/jag-hoppas-att-christen-ager-hansen-kanner-sig-bortjagad-fran-branschen
https://www.journalisten.se/nyheter/bonniers-kop-av-mittmedia-ar-arets-mediehandelse
Citera
2020-01-09, 21:26
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Journalisten har under hela december intervjuat personer inom mediebranschen angående året som gått och det kommande året. Jag har sammanställt alla svar som är relevanta för tråden nedanför:

VAD HÄNDER MEDIEÅRET 2020?

Citat:
Ursprungligen postat av Viveka Hansson, TV4
Stora journalistpriset går till ett klimatjobb, eftersom redaktionernas olika satsningar på hållbarhet leder till stärkt och fördjupad bevakning. Streaming och audio fortsätter växa. Det är goda tider för producenter av nyheter och originaldrama. Val i USA, och fortsatt hög konfliktnivå globalt.

Citat:
Ursprungligen postat av Johan Taubert, Egmont
Vi kommer att få se en fortsatt utveckling av det vi redan ser: en bransch som präglas av fusioner, förvärv och samarbeten.

Citat:
Ursprungligen postat av Pia Rehnquist, Sydsvenskan
Mycket. Konsolideringen i tidningsbranschen är inte klar och många av de mindre tidningarna och företagen är hårt pressade. Där kommer saker att hända. Dessutom har vi diskussionen om public service som snabbare än de flesta trott blivit en het politisk fråga. Vart den tar vägen finns det många som har ansvar för. Men kanske viktigaste av allt: det kommer att göras fantastisk journalistik även 2020. Jag är djupt imponerad av alla redaktioner i Sverige som, på många sätt, bara blir bättre och bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av Cilla Benkö, SR
Tyvärr så tror jag att vi även nästa år kommer att få se effekter av de globala och digitala jättarnas position på den svenska me*diemarknaden. Det kommer att påverka oss eftersom konkurrensen kring ljud aldrig varit större än nu vilket förstås sporrar oss men, vilket är oerhört oroande, hotar kommersiella landsortspressens möjligheter till att säkra digitala intäkter. Det behövs mer journalistik, en större mångfald i Sverige idag, inte mindre.

Citat:
Ursprungligen postat av Anna Careborg, SvD
Vi kommer att se fler förändringar i medielandskapet till följd av den digitala transformationen – både vad gäller större affärer och aktörer som går i graven. Diskussionen om hur journalistiken ska finansieras fortsätter, likaså dess roll i ett samhälle med internationella nätjättar, utbredd desinformation och nya politiska strömningar. Som ett resultat av att många medier har läsaraffären i fokus kan vi se fram emot satsningar på riktigt bra fördjupande och granskande journalistik.

Citat:
Ursprungligen postat av Axel Andén, Haparandabladet
De vita fläckarna breder ut sig, och fler tidningar hotas av nedläggning. Samtidigt lämnar neddragningarna och betalmodellerna ett utrymme som kan fyllas av nya lokala aktörer på digitala plattformar. Kanske blir 2020 året då vi får se den första som lyckas kombinera en seriös lokalbevakning med en ekonomiskt uthållig affärsmodell.

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Wolodarski, DN
Vi kommer tyvärr se ytterligare utslagningar på den svenska mediemarknaden, som en konsekvens av att den traditionella annonsaffären fortsätter att gröpas ur.

Citat:
Ursprungligen postat av Anders Ingvarsson, Mittmedia
I takt med att dagstidningarnas digitala läsarintäkter ökar börjar allt fler landsortstidningar utreda frekvensnedgång på papperstidningen.

…OCH OM DU FÅR ÖNSKA?

Citat:
Ursprungligen postat av Viveka Hansson, TV4
Att TV4, med nya starka ägare och en fortsatt oberoende innehållsverksamhet, kan fortsätta med full fart framåt.

Citat:
Ursprungligen postat av Johan Taubert, Egmont
För egen del hoppas jag på fler förvärv och samarbeten, och att de av våra annonsörer som vi nu ser kommer tillbaka till print i efterhand kommer att ses som förtruppen till en trend vi i slutet av året benämner som en renässans för tidningen som annonsbärare. I det större perspektivet hoppas jag att debatten om att vingklippa public service blir en ickefråga, att mediemångfaldsdebatten breddas och inte uteslutande handlar om nyhetsmedier, att de föreslagna kontraproduktiva förändringarna av hushållsnära returpappershantering dras tillbaka och revideras.

Citat:
Ursprungligen postat av Pia Rehnquist, Sydsvenskan
Skulle vi i mediebranschen hitta vägar och metoder för att på ett bättre sätt få allmänheten att förstå vilket ovärderligt jobb vi gör. Jag tycker att vi kanske är bättre på att prata med varandra om detta än med potentiella läsare/tittare/lyssnare. Ett problem är att det finns en grupp som verkligen ogillar oss, men jag bekymrar mig nog mer över att alldeles för många är passiva och inte orkar, eller mäktar med att förstå, mediers avgörande roll i en demokrati. Vi bör fokusera mer på dem, istället för på de som älskar att hata oss.

Citat:
Ursprungligen postat av Cilla Benkö, SR
Att vi har ett starkt ”dual system” det vill säga ett starkt Sveriges Radio sida vid sida med starka kommersiella medier. Vi hoppas såklart att den omgörning vi nu gör av P3 ska bli lyckad och att vi ännu bättre klarar av att vara hela Sveriges Sveriges Radio när det gäller att vara på plats runt om i landet och världen för att ge publiken fler röster, fler perspektiv och starkare berättelser. Om vi lyckas med det bidrar vi förhoppningsvis till en större förståelse – vi ska inte tala om för folk vad de ska tycka.

Citat:
Ursprungligen postat av Anna Careborg, SvD
Utöver det mest uppenbara – att utvecklingen vad gäller press- och yttrandefrihet vänder och att frihetsberövade journalister runt om i världen släpps – skulle jag önska att 2020 blev året då journalistik och vad det faktiskt är, och är värt, blev tydligare för alla. Och att vi inom branschen skulle ha ännu mer resurser för att satsa på helt nya format och produkter som utgår ifrån våra användares behov.

Citat:
Ursprungligen postat av Axel Andén, Haparandabladet
Att vi journalister blir lite modigare. Det enda som är värre än rädda journalister är bekväma journalister. Att vi vågar granska även sådant som är känsligt och svårt, vågar dra ut linjerna, utkräva ansvar och inte släppa taget. Det vi redan gör alltså, men lite vassare, för när allt runt omkring oss blir tuffare måste vi nog också bli det. Jag önskar också att fler chefredaktörer vågar ta den offentliga publicistrollen, där Peter Wolodarski är ganska ensam idag.

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Wolodarski, DN
Att de slentrianmässiga och ofta politiskt drivna attackerna på public service upphör. Svensk demokrati behöver den kvalitetsjournalistik som SVT, UR och SR står för mer än någonsin.

Citat:
Ursprungligen postat av Anders Ingvarsson, Mittmedia
Kvällstidningarna slutar helt med geoklickfiske (utelämna ort i rubrik), Lars Beckman ber om ursäkt och börjar hålla sig till sanningen på Twitter och annonsintäkterna börjar stiga igen. Vet inte vilken av mina tre önskningar som är mest osannolik, dock.

Källor:
https://www.journalisten.se/nyheter/ett-klimatjobb-far-stora-journalistpriset
https://www.journalisten.se/nyheter/fler-fusioner-forvarv-och-samarbeten-2020
https://www.journalisten.se/nyheter/det-kommer-att-goras-fantastisk-journalistik
https://www.journalisten.se/nyheter/tyvarr-far-vi-se-effekterna-av-de-digitala-jattarna
https://www.journalisten.se/nyheter/diskussionen-om-hur-journalistiken-ska-finansieras-fortsatter
https://www.journalisten.se/nyheter/jag-hoppas-pa-modigare-journalister
https://www.journalisten.se/nyheter/jag-hoppas-att-attackerna-pa-public-service-upphor
https://www.journalisten.se/nyheter/kvallstidningarna-slutar-helt-med-geoklickfiske
Citera
2020-01-09, 22:00
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Har du inte? T.o.m. jag har hört det, och jag tillhör definitivt inte generationen som håller koll på meme.
Det är ett meme som spritt sig på senare år. Det är lite omdiskuterat exakt vem som först myntade det. Men det roliga är att "woke" inte tidigare använts som synonym för "pk" men nu har många av de som är "pk" själva börjar kalla sig "woke", som motsatsen till "red pilled". Det använts inte bara för media utan även för annat såsom t.ex. transsexuella vegan caféer eller Gillettes misslyckade reklamkampanj etc.

Tydligen en som heter John Ringo. https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Get%20Woke%2C%20Go%20Broke

Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Jag ber om ursäkt för felaktig information. Dagens Media uppger att Hall media är till salu.
Men de tidningar Hall Media har är:
"Jönköpings-Posten, Värnamo Nyheter, Smålänningen, Smålands-Tidningen, Smålands Dagblad, Vetlanda-Posten, Tranås Tidning, Skaraborgs Läns Tidning, Falköpings Tidning, Västgöra-Bladet, Skövde Nyheter, Jnytt, Jönköping NU, Finnveden NU, Höglandet NU, Västboandan, Veckobladet, Tranåsaktuellt."

Oj att det ens finns så många småtidningar!

Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
https://www.dagensmedia.se/medier/dagspress/pts-ger-klartecken-for-minskad-postutdelning-hart-slag-mot-dagstidningarna/
https://www.dagensmedia.se/medier/tidskrifter/magasinet-res-gar-i-graven/
https://www.dagensmedia.se/medier/dagspress/norran-lagger-ner-tryckeri/
https://www.dagensmedia.se/medier/dagspress/eva-buskas-manga-ar-nog-tagna-av-annonsraset/
https://www.dagensmedia.se/medier/dagspress/schibsted-och-ntm-pekas-ut-som-troliga-kopare-av-hall-media/

Deras åsikter garanterar att mediedöden fortsätter. Intressant att någon inte trodde att mer presstöd skulle hjälpa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in