2020-01-09, 13:11
Medlem
T-L-Ks avatar
I förrgår så köpte jag två stycken Reign, Monster Energys nya linje energidryck och blev positivt överraskad. De var mycket godare än de flesta smakerna från Monster. Jag tyckte om dem så mycket att jag idag köpte två stycken till i andra smaker som även var väldigt goda.

I mina yngre dagar drack jag enorma mängder energidryck och älskar dem fortfarande.
Men nu när jag är äldre är det är något jag har slutat med, främst på grund av hur onyttiga de är med allt socker.

"Varför köper du inte de sockerfria alternativen?" Svar: De smakar piss för det mesta. Tills jag hittade Reign, jag hade druckit upp två burkar innan jag läste att de var sockerfria. Jag blev paff för har aldrig smakat en sockerfri energidryck som smakar så bra som Reign.

Jag har provat alla smaker förutom "Lemon HDZ", men den står i kylen så ska pröva den senare idag.

Ni som har prövat, vad tycker ni om denna dryck och vilken är eran favoritsmak?
Senast redigerad av T-L-K 2020-01-09 kl. 13:14.
Citera
2020-01-09, 13:18
Medlem
Trolltestets avatar
Det är alltid lika roligt när tillverkare av "energidrycker" kallar sina produkter för något i stil med "body fuel" samtidigt som dryckerna inte innehåller vare sig socker eller kalorier. Where's the fuel?

Det är som att sälja vatten och kalla det för bensin.
Citera
2020-01-09, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Where's the fuel?
Koffein, vitaminer, och ibland aminosyror.
Citera
2020-01-09, 13:44
Medlem
Köpte den igår på en bensinmack den "sura äpplen" sjukt god! Smakar inte så översötat som Monster original och inte samma typ av smak annars heller gillar inte helt 100% den från Monster utan har mest varit att den funkar har många gånger tröttnat på den på vägen. Men den här från Reign ville man ha ännu mer när den tog slut den va mkt mer träffsäker.
Citera
2020-01-09, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Time-

Då blir frågan hur mycket energi är det? Valfritt att svara i kalorier eller joule.
Citera
2020-01-09, 14:19
Medlem
Det är bra, fortsätt dricka Monster, aktien behöver en rejäl skjuts uppåt det här året.
Citera
2020-01-09, 14:41
Medlem
Det där är ju rent skit som man inte rör.
skitig Sukralos som går rakt ut i naturen genom reningsverken och acesulfam-k.

Nä då e de lika bra å köpa vanlig energidricka med socker.
Citera
2020-01-09, 14:56
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Time-

Det är inte Fuel. Det är droger (koffein) samt ämnen som hjälper kroppen att förbruka Fuel.
Citera
2020-01-09, 16:47
Medlem
Citat:
Det är inte Fuel. Det är droger (koffein) samt ämnen som hjälper kroppen att förbruka Fuel.
Hjälpämnen som gör kroppen energisk har jag inga problem med att kalla för bränsle, även om det är fel i strikt mening.
Senast redigerad av Time- 2020-01-09 kl. 17:44.
Citera
2020-01-10, 10:24
Medlem
T-L-Ks avatar
Citat:

Jag tycker synd om dig om du inte har annat för dig än att påpeka små onödiga fel. Det kallas marknadsföring, har du hört talas om det eller har du levt under en sten som du endast kommer ut från när du kan peka finger och skrika "FEEEL" över varenda petitess.
Tagga ner så slipper du säkert ditt höga blodtryck.
FYI så är det 200mg koffein i en burk Reign, jämfört med 160mg i en Monster och 80mg i en Red Bull.

OT: Jag har nu hunnit hunnit smaka alla fyra smakerna och tänkte göra en minirecension, bäst till sämst.

1. Razzle Berry - Len och rund hallonsmak med en fyllig eftersmak, mycket törstsläckande med en angenäm munkänsla med exakt rätt mängd kolsyra. Rekommenderas starkt, särskilt om man gillar hallonsoda så måste man pröva denna.

2. Sour Apple - Syrlig bitsk smak av gröna äpplen framträder först, men backas upp av en subtil sötma i eftersmaken som balanserar upp det sura och tar fram smaken av äpple. Jag var rädd att denna skulle smaka kemiskt men den smakar verkligen som ett sötsurt äpple. Rekommenderas till alla som gillar en bra sötsur dryck.

3. Melon Mania God och stark smak av söt vattenmelon som dominerar hela upplevelsen av denna dryck. Jag tyckte den var mycket god men aningen för mycket att dricka mycket eller snabbt av. Att långsamt sippa på den var det bästa sättet. Många melonprodukter fallerar då det bara smakar fake eller kemiskt, men denna lyckas komma med en verklighetstrogen melonsmak.

4. Lemon HDZ En angenäm söt citronsmak med trevlig eftersmak som släcker törsten och lämnar mersmak. Den påminner om "Monster Energy - The Doctor VR46" fast bättre på alla sätt och vis. Jag brukar ej tycka om citrondrycker men denna var överraskande god.

TL;DR - Reign Energy > Monster Energy
Citera
2020-01-10, 10:47
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-L-K
Jag tycker synd om dig om du inte har annat för dig än att påpeka små onödiga fel. Det kallas marknadsföring,

Indeed. Marknadsföring enligt mottot "Never be afraid to mislabel a product." Rule of Acquisition 239.
Citera
2020-01-12, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-L-K
Jag tycker synd om dig om du inte har annat för dig än att påpeka små onödiga fel. Det kallas marknadsföring, har du hört talas om det eller har du levt under en sten som du endast kommer ut från när du kan peka finger och skrika "FEEEL" över varenda petitess.
Tagga ner så slipper du säkert ditt höga blodtryck.
FYI så är det 200mg koffein i en burk Reign, jämfört med 160mg i en Monster och 80mg i en Red Bull.

OT: Jag har nu hunnit hunnit smaka alla fyra smakerna och tänkte göra en minirecension, bäst till sämst.

1. Razzle Berry - Len och rund hallonsmak med en fyllig eftersmak, mycket törstsläckande med en angenäm munkänsla med exakt rätt mängd kolsyra. Rekommenderas starkt, särskilt om man gillar hallonsoda så måste man pröva denna.

2. Sour Apple - Syrlig bitsk smak av gröna äpplen framträder först, men backas upp av en subtil sötma i eftersmaken som balanserar upp det sura och tar fram smaken av äpple. Jag var rädd att denna skulle smaka kemiskt men den smakar verkligen som ett sötsurt äpple. Rekommenderas till alla som gillar en bra sötsur dryck.

3. Melon Mania God och stark smak av söt vattenmelon som dominerar hela upplevelsen av denna dryck. Jag tyckte den var mycket god men aningen för mycket att dricka mycket eller snabbt av. Att långsamt sippa på den var det bästa sättet. Många melonprodukter fallerar då det bara smakar fake eller kemiskt, men denna lyckas komma med en verklighetstrogen melonsmak.

4. Lemon HDZ En angenäm söt citronsmak med trevlig eftersmak som släcker törsten och lämnar mersmak. Den påminner om "Monster Energy - The Doctor VR46" fast bättre på alla sätt och vis. Jag brukar ej tycka om citrondrycker men denna var överraskande god.

TL;DR - Reign Energy > Monster Energy

Vilken gillar du mest?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här