2020-01-08, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det handlar som sagt var inte om antal utan om att befolkningens åsikter dras i den riktningen och då måste lagarna dras med i samma riktning. Man kan inte importera 10,000 muslimer i månaden utan att justera lagstiftningen efter deras attityder.

Lägger märke till att det har gått 40+ minuter nu och frågar dig; vilka belägg har du för att en tillräckligt stor del.av Svenska befolkningen förespråkar sharia för att man seriöst, som nation, ska överväga att införa det?
Citera
2020-01-08, 22:01
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Lägger märke till att det har gått 40+ minuter nu och frågar dig; vilka belägg har du för att en tillräckligt stor del.av Svenska befolkningen förespråkar sharia för att man seriöst, som nation, ska överväga att införa det?

Jag har redan besvarat detta, läs ovan.
Citera
2020-01-08, 22:03
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jo vi får in 10,000 muslimer i månaden månad efter månad, år efter år, har du inte märkt det?

Nej inte direkt märkt det de senaste åren men de har att göra med var jag bor och rör mig. Läser man tidningen eller vistas på platser som är mer mångkulturella så märks det ju.

Men, till frågan om sharia så är det som så att merparten är inte intresserade av detta, även av invandrarna, så det är inte aktuellt att lagarna skulle dra åt något sådant håll.
Citera
2020-01-08, 22:05
Medlem
Citat:
Jag har redan besvarat detta, läs ovan.

Ser inte något som svarar på det men det är kanske inte konstigt iom att vi uppenbarligen tänker olika. Om du pallar så länka gärna inlägget, så lovar jag att besvara det.

Fridens liljor!
Senast redigerad av enhalvboj 2020-01-08 kl. 22:15.
Citera
2020-01-08, 22:06
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nej inte direkt märkt det de senaste åren men de har att göra med var jag bor och rör mig. Läser man tidningen eller vistas på platser som är mer mångkulturella så märks det ju.

Men, till frågan om sharia så är det som så att merparten är inte intresserade av detta, även av invandrarna, så det är inte aktuellt att lagarna skulle dra åt något sådant håll.

Även om du bor i en avkrok så kan du väl ta in officiella siffror från migrationsverket eller hur?

Tror du att dessa 10,000 muslimer som kommit in månad efter månad plötsligt får svenska värderingar när de passerar gränsen? Det funkar inte så och detta måste lagstiftarna förr eller senare ta hänsyn till.
Citera
2020-01-08, 22:08
Medlem
Citat:
Även om du bor i en avkrok så kan du väl ta in officiella siffror från migrationsverket eller hur?

Tror du att dessa 10,000 muslimer som kommit in månad efter månad plötsligt får svenska värderingar när de passerar gränsen? Det funkar inte så och detta måste lagstiftarna förr eller senare ta hänsyn till.

Vad får dig att tro att de vill ha sharialagstiftning när de flyr ifrån länder med sharialagstiftning? Rena drömmen juh, för de som vill ha det.

Vore som en feminist som flydde till Saudi för att få fler kvinnliga rättigheter
Senast redigerad av enhalvboj 2020-01-08 kl. 22:16.
Citera
2020-01-08, 22:16
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Vad får dig att tro att de vill ha sharialagstiftning när de flyr ifrån länder med sharialagstiftning? Rena drömmen juh, för de som.vill ha det.

Vore som en feminist som flydde till Saudi för att få fler rkvinnliga ättigheter

Hur kan du ha missat alla inlägg där jag säger att de ligger mer åt det hållet än svenskar och därför behöver lagstiftningen röra sig åt det hållet. Den behöver inte gå ända till Sharia, inte än, men den behöver dras i den riktningen.

10,000 muslimer per månad innebär att vi passerar 1 miljon snabbare än du hinner reagera och då har vi inte räknat 2:a och 3:e generationens invandrare.
Citera
2020-01-08, 22:21
Medlem
Citat:
Hur kan du ha missat alla inlägg där jag säger att de ligger mer åt det hållet än svenskar och därför behöver lagstiftningen röra sig åt det hållet. Den behöver inte gå ända till Sharia, inte än, men den behöver dras i den riktningen.

10,000 muslimer per månad innebär att vi passerar 1 miljon snabbare än du hinner reagera och då har vi inte räknat 2:a och 3:e generationens invandrare.

Jag har inte missat det. Jag håller bara inte med och jag har förklarat varför vid upprepade tillfällen. Du kallar dig för demokrat, ändå vill du få bort kvinnlig rösträtt, avkriminalisera våldtäkt och instifta sharialag trots att det inte finns några siffror på att någon betydande mängd människor i landet vill ha det så.

De 10.000/månad eller vad det är, som flyr hit ifrån länder med sharialag. Har du några siffror som på hur många av dem det är som vill ha det som i Islamistiska Staten här? Annars drar du ju bara dina antaganden direkt ur röven. Ser du inte det, indoktrinerade fan?
Senast redigerad av enhalvboj 2020-01-08 kl. 22:26.
Citera
2020-01-08, 22:25
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag har inte missat det. Jag håller bara inte med och jag har förklarat varför vid upprepade tillfällen. Du kallar dig för demokrat, ändå vill du få bort kvinnlig rösträtt, avkriminalisera våldtäkt och instifta sharialag trots att det inte finns några siffror på att någon betydande mängd människor i landet vill ha det så.

Principen för rösträtten är att endast myndiga som tar ansvar för sina handlingar får rösta, och det är alltför många feminister som visar att de inte vill ta ansvar. I det läget måste man förstås fundera över om de uppfyller kriteriet om att vara myndig, vad tycker du?

När det gäller lagstiftningen är förstås det demokratiska att lagarna följer med folks attityder, när dessa ändras måste lagarna ändras.
Citera
2020-01-08, 22:27
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Jojo men nu frågade du vad jag hade märkt av så det var det jag svarade på.
Sen bor jag inte i en avkrok utan jag bor i Sveriges tredje största stad.
Citera
2020-01-08, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ingen i Sverige har röstat antingen för eller emot våldtäkt. Gå ut och fråga på stan.

Nej nivån är inte riktigt fullt så uppenbar för alla. Då hade det nog inte blivit så här.
Citera
2020-01-08, 22:29
Medlem
Citat:
Principen för rösträtten är att endast myndiga som tar ansvar för sina handlingar får rösta, och det är alltför många feminister som visar att de inte vill ta ansvar. I det läget måste man förstås fundera över om de uppfyller kriteriet om att vara myndig, vad tycker du?

När det gäller lagstiftningen är förstås det demokratiska att lagarna följer med folks attityder, när dessa ändras måste lagarna ändras.

Och vem ska avgöra vem och på vilket sätt någon 'tar ansvar för sina handlingar'? Din tolkning verkar ju vara att man inte tar ansvar om man inte röstar som du vill. En högst subjektiv tolkning med andra ord.

Du har flera gånger i tråden påpekat att du tycker att olika grupper bör fråntas deras rösträtt. Du är helt enkelt för en åsiktsdikatur där alla som inte tycker som du inte ska få rösta, något som rimmar dåligt med dina påståenden om att du är en sann demokrat.

Jag tycker att varje myndig medborgare bör ha varsin röst, oavsett vad du tycker om hur de röstar. Det är så vi har det idag. Prima Snus!
Senast redigerad av enhalvboj 2020-01-08 kl. 22:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in