2020-01-08, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Hallå där Medelmåtta!

Ta en titt i spegel och se vad du själv lyckats åstadkomma...

Kanske pluggat hårt men jobbar för en medioker månadslön?
Se fram emot att jobba tills du är 65-70 år för att sedan gå i pension?
Lirat fotboll som knatte haft stora drömmar men aldrig varit tillräckligt duktig?

Du behöver inte var ledsen för att "blatte" lyckats bättre än dig själv... en icke pursvensk "Blatte-Zlatan" från "orten" Rosengård som ler åt dig med sitt stora härliga leende och påminner dig om att han lyckats... men inte du.

Livet är hårt ibland.

En vanlig vettig människa är bättre än den falska Zlatan alla dagar i veckan. Varför höjer du en person till skyarna bara för att han är bra på fotboll och rik, vad gynnar det dig?
Tror du på riktigt att alla som kritiserar Zlatan är avundsjuka på honom, haha alltid samma visa minsta kritik och alla är avundsjuka. Zlatan har dragit sitt namn i smutsen rejält nu och antalet dumheter det senaste året har varit många. Han är numera Sveriges mest hatade idrottsstjärna.
Citera
2020-01-08, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Men VARFÖR ska statyjäveln sättas upp vid Mosebacke/Södra teatern där vi har noll idrottsintresserade människor, bara kulturmänniskor som hatar foboll?

Snacka om att förstöra miljön.
Ska de sätta den där bara för att de tänker att kulturmänniskor inte bryr sig?

Snacka om malplace.

Smält ner den eller ställ den på idrottsmuseumet.
Men oerhört ironiskt att ingen vill ha skiten förutom några pk-politiker , hahahaha.
Citera
2020-01-08, 13:03
Medlem
VanDogs avatar
För en gångs skull är det ovanligt tyst från hans sida.
Lejonet ryter inte.
Skall bli intressant å höra hans egen syn på saken i framtiden.
Överraskande nog verkar han vara medveten om att han målat in sig i ett hörn.
Undrar om det inte slutar med att han bosätter sig i ett skatteparadis.
Stockholm verkar inte heller vara speciellt säkert.
Citera
2020-01-08, 13:12
Medlem
Citat:
Hallå där Medelmåtta!

Ta en titt i spegel och se vad du själv lyckats åstadkomma...

Kanske pluggat hårt men jobbar för en medioker månadslön?
Se fram emot att jobba tills du är 65-70 år för att sedan gå i pension?
Lirat fotboll som knatte haft stora drömmar men aldrig varit tillräckligt duktig?

Du behöver inte var ledsen för att "blatte" lyckats bättre än dig själv... en icke pursvensk "Blatte-Zlatan" från "orten" Rosengård som ler åt dig med sitt stora härliga leende och påminner dig om att han lyckats... men inte du.

Livet är hårt ibland.

Den här logiken är rätt kass
Nu är jag ju inte inblandad i ert bråk, men då är ju ditt liv kass också?

Alla som har mindre pengar än zlatan är misslyckade?
Kanske en newsflash men allt handlar inte om pengar
Citera
2020-01-08, 13:16
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
En vanlig vettig människa är bättre än den falska Zlatan alla dagar i veckan. Varför höjer du en person till skyarna bara för att han är bra på fotboll och rik, vad gynnar det dig?
Tror du på riktigt att alla som kritiserar Zlatan är avundsjuka på honom, haha alltid samma visa minsta kritik och alla är avundsjuka. Zlatan har dragit sitt namn i smutsen rejält nu och antalet dumheter det senaste året har varit många. Han är numera Sveriges mest hatade idrottsstjärna.

tvärtom.. utomlands är han älskad av många.

.. men håller med om att han är hatad av många här i Sverige.
1. i första hand alla de som redan hatade Zlatan från första början för att han inte är som de vill att han skall var.. inte "ödmjuk" (läs tråkig.. viken intervju minns du av ex. Källström.. och hur många minns du av Zlatan)?
2. i andra hand av den den där medelmåttan som knyter näven i fickan mest för att han är miserabel med sitt liv samtidigt som en "blatte" lyckats.. det stör.. men nuuuu fins det alibi att hata öppet.
Citera
2020-01-08, 13:16
Medlem
Citat:
Varför har du fortfarande bilder på din ex-pojkvän i ditt sovrum om det är 19år sedan ni var tillsammans?
Hur kan han var otrogen så lång tid efter ert förhållande tog slut?
Jag har ingen pojkvän, jag är inte bög. Ordet kom från att diskussionen skedde mot en tjej tidigare.

Du förstod inte frågan? Man hyllar Zlatan med en staty efter hans svek. Du vill inte hylla din ex pojl- eller flickvän efter otron.
Citera
2020-01-08, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Alla utlandsproffs (de flesta i alla fall) kommer faktiskt hem efter karriären och har då fickorna
fulla med pengar som ofta investeras i just hemlandet. Som Zlatan och Hammarby. Men, som
du kanske vet är förmögenhetsskatten avskaffad så det handlar om indirekta affärer.

Kamprad flyttade väl också ut från landet och kom tillbaka till slut. Berömda utlandssvenskar
kan aldrig vara speciellt fel för nationen. Gäller musiker, idrottsstjärnor och kanske även
företagsledare ...
Kamprad investerade inte i ILVA och lovade göra dem till Sveriges bästa möbelbutik.
Citera
2020-01-08, 13:20
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Jag har ingen pojkvän, jag är inte bög. Ordet kom från att diskussionen skedde mot en tjej tidigare.

Du förstod inte frågan? Man hyllar Zlatan med en staty efter hans svek. Du vill inte hylla din ex pojl- eller flickvän efter otron.

.. ja, det var inte jag som drog upp den liknelsen med bilder i sovrummet.. ville bara ge perspektiv på vad du kan kräva av någon där relationen tog slut för 19 år sedan.

Sedan bör du ställa dig frågan om det var Zlatan som ville ha eller krävde en staty eller hur rt egentligen låg till.

Du får gärna fortsätta vara Zlatan-hatare... men använd huvudet lite när du riktar ditt hat vem det är du skall rikta det emot.

och fortfarande.. otrogen är man endast om du är i ett förhållande (för Zlatans del med MFF som senior var det så längesedan som 1999-2001)
Citera
2020-01-08, 13:25
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDog
För en gångs skull är det ovanligt tyst från hans sida.
Lejonet ryter inte.
Skall bli intressant å höra hans egen syn på saken i framtiden.
Överraskande nog verkar han vara medveten om att han målat in sig i ett hörn.
Undrar om det inte slutar med att han bosätter sig i ett skatteparadis.
Stockholm verkar inte heller vara speciellt säkert.

... jag ser också fram emot hans kommentar... men förvänta dig ingen ursäkt om du nu hoppas på att den skall komma.

Lejonet har fokus på annat viktigare nu... han är upptaget med sin nya roll... ganska starkt om du frågar mig att bli värvad till serie A i den höga ålder.. visar bara på en sak.

Vilka av dina andra svenska fotbollsfavoriter har presenterat något liknande när de var 38?
Pensionerade sedan länge (hans gamla MFF kompisar jobbar som diverse bilförsäljare mm.. medan han lirar boll)
Citera
2020-01-08, 13:48
Medlem
!
Senast redigerad av AtaJoeMontana 2020-01-08 kl. 13:59.
Citera
2020-01-08, 13:51
Medlem
Den stora frågan är vem har Zlatans näsa hemma i bokhyllan.
Hoppas att någon som läser det här orkar lägga upp en bild på trofén.
Skulle vara svinroligt att se var den lever för liv nu.

Jag köper den för en hundring.
Citera
2020-01-08, 13:54
Medlem
VanDogs avatar
Citat:
... jag ser också fram emot hans kommentar... men förvänta dig ingen ursäkt om du nu hoppas på att den skall komma.

Lejonet har fokus på annat viktigare nu... han är upptaget med sin nya roll... ganska starkt om du frågar mig att bli värvad till serie A i den höga ålder.. visar bara på en sak.

Vilka av dina andra svenska fotbollsfavoriter har presenterat något liknande när de var 38?
Pensionerade sedan länge (hans gamla MFF kompisar jobbar som diverse bilförsäljare mm.. medan han lirar boll)
Nej, en ursäkt hjälper inte och det förväntar jag mig inte heller.

Att han har varit en väldigt duktig fotbollsspelare råder det väl inget tvivel om.
Däremot skiter jag i om han spelar i Parma som 43 åring. Det förändrar inte bilden.
Jag föredrar hans gamla MFF kompisar (om han har några kvar) även om de jobbar som bilförsäljare och inte har lika mycket på bankkontot.
För mig är han den lägsta formen av skitstövel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in