Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-07, 02:42
  #3889
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Tja, hade inte CIA och MI6 störtat Mossdeq så hade Iran vart så som på bilderna idag. Så vartän man tittar närmare i världen där det är oroligheter så ser man fotspåren av CIA dojjor.

FOX är numera fullskale CNN, den ende som bromsar lite granna är Tucker märkligt att han tillåts medans resten av kanalen sjunger deepstate lovsånger!
Precis det är USA som har förstört både Iran och hela Mellanöstern, samt en jävla massa länder till.
Allt handlar i slutändan om pengar och makt som USA älskar mer än allt annat. Folk som tror att det är islams fel är tyvärr sorgligt pantade.
__________________
Senast redigerad av Bombaclap 2020-01-07 kl. 02:46.
Citera
2020-01-07, 02:50
  #3890
Medlem
Tubleross avatar
Detta kan Trump leva på ett tag.

Bidens strategi inför presidentvals debatterna har ju varit att ”hota” Trump med armhävningar och IQ test. Löjligt jag vet. Det räcker dock med att Trump säger att han gjorde det Biden och Obama aldrig vågade göra så vinner han debatten. Easy peasy.

Dock förstår jag inte varför han ska hålla på med trupperna nere i Irak? Är det enbart pga av ekonomiska anledningar för att annars skulle det ju vara ett perfekt tillfälle att hålla ännu ett vallöfte?
Citera
2020-01-07, 02:53
  #3891
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Precis det är USA som har förstört både Iran och hela Mellanöstern, samt en jävla massa länder till.
Allt handlar i slutändan om pengar och makt som USA älskar mer än allt annat. Folk som tror att det är islams fel är tyvärr sorgligt pantade.

Islam gillar ochså pengar och makt och perversioner, bara för att USA är igenom korrupt betyder inte att Iran är något bättre och verkligen inte Islam.

Det är stor skillnad mellan sunni som tar allting bokstavligt i koranen och shia som studerar grekisk filosofi och andra vetenskaper innan de studerar islam.
Citera
2020-01-07, 02:56
  #3892
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Många tänker att det är en eventuell hämnd, för det första är en president högre än en general och för det andra är Amerikanernna långt bättre på riktade mord om Ayathollan vill börja det spelet. För det tredje lämnar dom Trump sista lösningen för överlevnad till att tvingas radera ut hela Iranska ledarskapet om han får nys på planerna, och det fick han på Soleimanis planer.

Vet inte om USA är i bättre läge när det gäller riktade mord än Iran.
USA kan använda drönare och kryssningsrobbotar men andra former av lönnmord i Iran är svårt då det är mycket svårare land att ta sig in i och vara i oupptäckt.

USA är en öppen demokrati, de flesta höga politikerna och Generalerna har minimalt med skydd om något. Lätt land att ta sig in i och lätt land att vara i utan att bli upptäckt.
Det lär knappast vara några problem med att mörda generaler och toppolitiker i USA om man verkligen vill.
Trump däremot är som president så klart svår att komma åt.

Faran med det USA nu gjort när de mördat en högt rankad militär ledare från ett annat land de inte ens är i krig med är att det legitimerar andra att göra likadant.
Mörda andra länders ledare och toppmilitärer har länge varit "förbjudet"(ja det är strikt taget förbjudet också, det är regelrätt mord) pga risken av att man får igen med samma mynt.
Citera
2020-01-07, 02:59
  #3893
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Islam gillar ochså pengar och makt och perversioner, bara för att USA är igenom korrupt betyder inte att Iran är något bättre och verkligen inte Islam.

Det är stor skillnad mellan sunni som tar allting bokstavligt i koranen och shia som studerar grekisk filosofi och andra vetenskaper innan de studerar islam.
Nej men inte springer Iran eller muslimerna runt och leker världspoliser samtidigt som dem förstör land efter land.
Citera
2020-01-07, 03:04
  #3894
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Nej men inte springer Iran eller muslimerna runt och leker världspoliser samtidigt som dem förstör land efter land.

Tror inte jag har påstått det heller, du kan ju se såhär t,ex att muslimska broderskapet är defacto nära kopplat med nazzister ända tillbaka till nazze tysklands tid, fins massor med med både nytt och gammalt material om detta, så allting beror på från vilken vinkel du betraktar sakernas ting och allting skall betraktas från alla vinklar inte bara en eller två!
Citera
2020-01-07, 03:05
  #3895
Medlem
estetiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Det är stor skillnad mellan sunni som tar allting bokstavligt i koranen och shia som studerar grekisk filosofi och andra vetenskaper innan de studerar islam.
Va? IS och Al-Qaida är ju sunni... och dom är ju extremt bokstavstroende...

Edit: läste fel, sry
__________________
Senast redigerad av estetik 2020-01-07 kl. 03:07.
Citera
2020-01-07, 03:06
  #3896
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Nej men inte springer Iran eller muslimerna runt och leker världspoliser samtidigt som dem förstör land efter land.
Om du frågar många Libaneser eller Irakier så kommer dom säga att Iran förstört deras länder. Jag är dock på Irans sida, men tycker att det är viktigt att båda sidor bör komma ut.
Citera
2020-01-07, 03:07
  #3897
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av estetik
Va? IS och Al-Qaida är ju sunni... och dom är ju extremt bokstavstroende...
Ja och? Wahabi än värre. IS och Alquedda är väll mera facist nazzist kommunist i sin framtoning, hugger gärna av skallen av andra sunni etc.
Citera
2020-01-07, 03:08
  #3898
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Vet inte om USA är i bättre läge när det gäller riktade mord än Iran.
USA kan använda drönare och kryssningsrobbotar men andra former av lönnmord i Iran är svårt då det är mycket svårare land att ta sig in i och vara i oupptäckt.

USA är en öppen demokrati, de flesta höga politikerna och Generalerna har minimalt med skydd om något. Lätt land att ta sig in i och lätt land att vara i utan att bli upptäckt.
Det lär knappast vara några problem med att mörda generaler och toppolitiker i USA om man verkligen vill.
Trump däremot är som president så klart svår att komma åt.

Faran med det USA nu gjort när de mördat en högt rankad militär ledare från ett annat land de inte ens är i krig med är att det legitimerar andra att göra likadant.
Mörda andra länders ledare och toppmilitärer har länge varit "förbjudet"(ja det är strikt taget förbjudet också, det är regelrätt mord) pga risken av att man får igen med samma mynt.

Men därför höjer Trump insatsen och spelar kortet med 52 Iranska bombmål.

Vi får se om Iran vågar syna Trump med ett mord i USA.
Citera
2020-01-07, 03:14
  #3899
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Tror inte jag har påstått det heller, du kan ju se såhär t,ex att muslimska broderskapet är defacto nära kopplat med nazzister ända tillbaka till nazze tysklands tid, fins massor med med både nytt och gammalt material om detta, så allting beror på från vilken vinkel du betraktar sakernas ting och allting skall betraktas från alla vinklar inte bara en eller två!
Jag håller med dig och visst det finns vissa extrema delar (tolkiningar) som jag ogillar starkt med Islam samt att det är 2020 nu och det är stenålders fasoner i mitt tycke. Hur som helst är jag bara så trött på alla dessa idioter som drar alla muslimer över en kam och försvarar USA för att ''muslimer är terrorister''
Citera
2020-01-07, 03:16
  #3900
Medlem
estetiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Ja och? Wahabi än värre. IS och Alquedda är väll mera facist nazzist kommunist i sin framtoning, hugger gärna av skallen av andra sunni etc.
Jag läste fel! Sry,

För mig framstår all slags islamism som pest o kolera
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback