Flashback bygger pepparkakshus!
2020-01-04, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CRFRP
Svaret på fråga nr 1) är att hemtjänstens personal hittade den slagne brodern i huset

Ditt svar på fråga nummer 1: ) vilken som jag tidigare ställt till dig med iteration, blev tvärt emot det som frågan gällde

Så här löd min föregående ställda fråga till dig och enligt citat: / "Vad var den EGENTLIGA ORSAKEN till att Hemmansägaren Olav Roger Lindberg upptäcktes under vecka 16 samt Fredagen den 16 April året 2004 vid den tidiga förmiddags-tiden" ? ... slut citat. /

Till observandum, enligt ovan sett och gällande min tidigare ställda fråga till dig, så svarade du enligt följande citat: / "Svaret på fråga nummer 1: ) ... är att hemtjänstens personal hittade den slagne brodern i huset" ... slut citat. /

Låt oss stanna upp ett litet ögonblick, för att å ena sidan analysera ditt svar, och, å andra sidan komparera ditt svar med min tidigare ställda fråga till dig.

Jag frågade efter den EGENTLIGA ORSAKEN gällande upptäckten av den då mördade Hemmansägaren Olav Roger Lindberg.

Du svarade, och enligt ditt påstående, att man hittade Hemmansägaren Olav Roger Lindberg slagen av Gärningspersonen inom Mangårdsbyggnaden samt inuti köket och vid det då aktuella tillfället liggandes något bunden med dubbel-tvinnade lin-snören på en blodbesudlad sängkudde med sitt huvud intill köks-spisen, vilken kudde bröderna Lindberg's bondekatt brukade ligga och sova på.

Exakt så enligt ovan skrivet blev ditt svar på min tidigare ställda fråga

Detta blev tillfyllest flagrant för mig för att få tillåta mig att klargöra för dig, att du är totalt imbecill i detta fallet, detta sagt med anledning av, att du inte klarar ut av att läsa och förstå utifrån det skrivna hos textstyckena och även för att du mycket troligen ögnar igenom ett skrivet inlägg på 30 röda sekunder för att därnäst kasta dig över skriv-tangenterna och gödsla med dina persiflage, enligt din vana trogen.

1: ) Den yngsta brodern vid namn: Karl Sune Lindberg, var den manspersonen som upptäcktes svårt misshandlad och något bunden inom Mangårdsbyggnaden intill köks-spisen i köket.

2: ) Hemmansägaren vid namn: Olav Roger Lindberg upptäcktes avliden och mördad inom ladugårds-anläggningen, då liggandes på magen och kraftigt bunden med dubbel-tvinnade lin-snören och tejpad med transparent lådpacknings-tejp samt nedtyngd med ett flertalet 30 kilos tunga hönsfoder-säckar av märket Pullfor och en upp-och-ned vänd skottkärra över sitt huvud och slutligen övertäckt med en grå presenning, även två mörkgröna regnrockar brukades av Gärningspersonen vid det då aktuella mordtillfället.

Nu ställer jag frågan på nytt igen och önskar sålunda ett någorlunda bättre svar än du gav tidigare, detta under förutsättning att du förstår frågan ?

Frågan löd enligt följande,

Vad var den EGENTLIGA ORSAKEN till att Hemmansägaren vid namn: Olav Roger Lindberg upptäcktes under vecka 16 och Fredagen den 16 April året 2004 under den tidiga förmiddags-tiden ?

Till observandum, min tidigare ställda fråga till dig, har ingenting att göra med den då yngre 57-årige brodern Karl Sune Lindberg.

Mvh/ @JokerMannen

Ps: Tacksam för ett hövligt och vuxet svar på min tidigare ställda fråga till dig Ds.
Citera
2020-01-04, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Ditt svar på fråga nummer 1: ) vilken som jag tidigare ställt till dig med iteration, blev tvärt emot det som frågan gällde

Så här löd min föregående ställda fråga till dig och enligt citat: / "Vad var den EGENTLIGA ORSAKEN till att Hemmansägaren Olav Roger Lindberg upptäcktes under vecka 16 samt Fredagen den 16 April året 2004 vid den tidiga förmiddags-tiden" ? ... slut citat. /

Till observandum, enligt ovan sett och gällande min tidigare ställda fråga till dig, så svarade du enligt följande citat: / "Svaret på fråga nummer 1: ) ... är att hemtjänstens personal hittade den slagne brodern i huset" ... slut citat. /

Låt oss stanna upp ett litet ögonblick, för att å ena sidan analysera ditt svar, och, å andra sidan komparera ditt svar med min tidigare ställda fråga till dig.

Jag frågade efter den EGENTLIGA ORSAKEN gällande upptäckten av den då mördade Hemmansägaren Olav Roger Lindberg.

Du svarade, och enligt ditt påstående, att man hittade Hemmansägaren Olav Roger Lindberg slagen av Gärningspersonen inom Mangårdsbyggnaden samt inuti köket och vid det då aktuella tillfället liggandes något bunden med dubbel-tvinnade lin-snören på en blodbesudlad sängkudde med sitt huvud intill köks-spisen, vilken kudde bröderna Lindberg's bondekatt brukade ligga och sova på.

Exakt så enligt ovan skrivet blev ditt svar på min tidigare ställda fråga

Detta blev tillfyllest flagrant för mig för att få tillåta mig att klargöra för dig, att du är totalt imbecill i detta fallet, detta sagt med anledning av, att du inte klarar ut av att läsa och förstå utifrån det skrivna hos textstyckena och även för att du mycket troligen ögnar igenom ett skrivet inlägg på 30 röda sekunder för att därnäst kasta dig över skriv-tangenterna och gödsla med dina persiflage, enligt din vana trogen.

1: ) Den yngsta brodern vid namn: Karl Sune Lindberg, var den manspersonen som upptäcktes svårt misshandlad och något bunden inom Mangårdsbyggnaden intill köks-spisen i köket.

2: ) Hemmansägaren vid namn: Olav Roger Lindberg upptäcktes avliden och mördad inom ladugårds-anläggningen, då liggandes på magen och kraftigt bunden med dubbel-tvinnade lin-snören och tejpad med transparent lådpacknings-tejp samt nedtyngd med ett flertalet 30 kilos tunga hönsfoder-säckar av märket Pullfor och en upp-och-ned vänd skottkärra över sitt huvud och slutligen övertäckt med en grå presenning, även två mörkgröna regnrockar brukades av Gärningspersonen vid det då aktuella mordtillfället.

Nu ställer jag frågan på nytt igen och önskar sålunda ett någorlunda bättre svar än du gav tidigare, detta under förutsättning att du förstår frågan ?

Frågan löd enligt följande,

Vad var den EGENTLIGA ORSAKEN till att Hemmansägaren vid namn: Olav Roger Lindberg upptäcktes under vecka 16 och Fredagen den 16 April året 2004 under den tidiga förmiddags-tiden ?

Till observandum, min tidigare ställda fråga till dig, har ingenting att göra med den då yngre 57-årige brodern Karl Sune Lindberg.

Mvh/ @JokerMannen

Ps: Tacksam för ett hövligt och vuxet svar på min tidigare ställda fråga till dig Ds.

Kära Jokerman... varför tror du att jag menade Roger Lindberg när jag skrev att brodern hittades i huset?

Har du märkt att jag ställt en "spetsig" fråga till dig? Du gillar ju frågor som inte har direkt med mordet att göra, så du kanske gillade den också?
Citera
2020-01-04, 19:29
Medlem
Brottsforums avatar
Någon som fått tag på den kompletta FUP från 2004? Den versionen som publicerats i tråden är inte komplett.
Citera
2020-01-05, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsforum
Någon som fått tag på den kompletta FUP från 2004?

Hej @Brottsforum

Du menade, D-ET kompletta FUP-ET, det fler-sammansatta ordet förundersöknings-protokoll är ett neutrum och ett neutralt substantiv, vilket [ord] har ett så kallat DET-genus.

OnTopic: / Jag har under en längre tid haft tillgång till DET fullständiga förundersöknings-protokollet gällande Kalamarks-mordet från året 2004, och även en bit in på året 2005, det inkluderar från året 2004, den så kallade slasken.

OnTopic: / Jag har även kopior på de Rättsmedicinska fotografierna som togs på den då mördade Hemmansägaren Olav Roger Lindberg's avlidna kropp, därtill har jag också en videokopia på den videofilmen som spelades in vid det då aktuella tillfället inom bröderna Lindberg's ladugårds-anläggning då RättsLäkaren befann sig därstädes för att då göra den primär-okulära undersökningen av den avlidna kroppen.

OnTopic: / Min fråga till dig blir enligt följande och ovan skrivet, vad är det som du vill veta gällande det gamla Kalamarks-mordet ?

OnTopic: / Till exempel, de undersökningar som kriminal-teknikerna då gjorde på den så kallade diagonalt byggda Lobryggan upp till själva Loft-kammar-våningen och fram till Loft-kammar-våningen's pardörrar av bröderna Lindberg's ladugårds-anläggning, finns inte med inom DET förundersöknings-protokollet som allmänheten kunnat läsa tidigare från året 2004.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-01-05, 17:18
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Hej @Brottsforum

Du menade, D-ET kompletta FUP-ET, det fler-sammansatta ordet förundersöknings-protokoll är ett neutrum och ett neutralt substantiv, vilket [ord] har ett så kallat DET-genus.

OnTopic: / Jag har under en längre tid haft tillgång till DET fullständiga förundersöknings-protokollet gällande Kalamarks-mordet från året 2004, och även en bit in på året 2005, det inkluderar från året 2004, den så kallade slasken.

OnTopic: / Jag har även kopior på de Rättsmedicinska fotografierna som togs på den då mördade Hemmansägaren Olav Roger Lindberg's avlidna kropp, därtill har jag också en videokopia på den videofilmen som spelades in vid det då aktuella tillfället inom bröderna Lindberg's ladugårds-anläggning då RättsLäkaren befann sig därstädes för att då göra den primär-okulära undersökningen av den avlidna kroppen.

OnTopic: / Min fråga till dig blir enligt följande och ovan skrivet, vad är det som du vill veta gällande det gamla Kalamarks-mordet ?

OnTopic: / Till exempel, de undersökningar som kriminal-teknikerna då gjorde på den så kallade diagonalt byggda Lobryggan upp till själva Loft-kammar-våningen och fram till Loft-kammar-våningen's pardörrar av bröderna Lindberg's ladugårds-anläggning, finns inte med inom DET förundersöknings-protokollet som allmänheten kunnat läsa tidigare från året 2004.

Mvh/ @JokerMannen

Tja, ett förslag är väl att du gör det du i tvåochetthalvt års tid lovat: presenterar bevis på att Kaj Linna utförde mordet/misshandeln/rånet?
Citera
2020-01-06, 06:43
Medlem
azzzelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Tja, ett förslag är väl att du gör det du i tvåochetthalvt års tid lovat: presenterar bevis på att Kaj Linna utförde mordet/misshandeln/rånet?
Haha det kommer inte att hända. Vi har ju trots allt med Sveriges största och högfärdiga myttoman att göra! V synade bluffen för länge sedan.
Citera
2020-01-06, 10:06
Medlem
Fortsättning av uppställningar som är gällande den dåvarande fasta telefon-aktiviteten ☎📞 samt den mobila trafiken 📱

Gällande Onsdagen den 28 Januari året 2004, fanns totalt 13 stycken då gjorda telefon-samtal.

1: ) Magn*s V*klund uppkopplade ett mobilt samtal 👤📱-1 från Kista klockan 🕐13:00:29 till mottagaren Kaj Engström/Linna's mobiltelefon 👤📱 i Stockholm.

MV👦📱-1 ➡ KL👨📱

🕐13:00:29 till 🕐13:00:47 / uppkopplings-tid, 18 sekunder.

2: ) Magn*s Viklund uppkopplade ett mobilt samtal 👤📱-1 från Kista klockan 🕓16:48:22 till mottagaren Kaj Engström/Linna's mobiltelefon 👤📱i Stockholm.

MV👦📱-1 ➡ KL👨📱

🕓16:48:22 till 🕓16:48:30 / uppkopplings-tid, 8 sekunder.

3: ) Magn*s V*klund uppkopplade ett mobilt samtal 👤📱-1 från Kista klockan 🕓16:49:19 till mottagaren Kaj Engström/Linna's mobiltelefon 👤📱 i Stockholm.

MV👦📱-1 ➡ KL👨📱

🕓16:49:19 till 🕓16:49:25 / uppkopplings-tid, 6 sekunder.

4: ) Håk*n Abrah*msson uppkopplade ett fast telefonsamtal ☎👤📞 klockan 🕔17:32:37 från Luleå till mottagaren Magn*s V*klund's mobiltelefon 👤📱 och i Kista.

HA☎👴📞 ➡ MV👦📱-1

🕔17:32:37 till 🕔17:32:48 / uppkopplings-tid, 11 sekunder.

5: ) Håk*n Abrah*msson uppkopplade ett fast telefonsamtal ☎👤📞 klockan 🕔17:34:02 från Luleå till mottagaren Magn*s V*klund's mobiltelefon 👤📱 och i Kista.

HA☎👴📞 ➡ MV👦📱-1

🕔17:34:02 till 🕔17:34:10 / uppkopplings-tid, 8 sekunder.

6: ) Håk*n Abrah*msson uppkopplade ett fast telefonsamtal ☎👤📞 klockan 🕔17:45:47 från Luleå till mottagaren Magn*s V*klund's mobiltelefon 👤📱 och i Kista.

HA☎👴📞 ➡ MV👦📱-1

🕔17:45:47 till 🕔17:46:09 / uppkopplings-tid, 22 sekunder.

7: ) Håk*n Abrah*msson uppkopplade ett fast telefonsamtal ☎👤📞 klockan 🕔17:55:28 från Luleå till mottagaren Magn*s V*klund's mobiltelefon 👤📱 och i Kista.

HA☎👴📞 ➡ MV👦📱-1

🕔17:55:28 till 🕖19:03:22 / uppkoppling och samtals-tid / 1 timma och 7 minuter samt 54
sekunder.

8: ) Magn*s V*klund uppkopplade ett mobilt samtal 👤📱-1 från Kista klockan 🕘21:01:56 till mottagaren Karl Sune Lindberg's fasta hemtelefon ☎👤📞 i Kalamark 30/Roknäs.

MV👦📱-1 ➡ Karl Sune Lindberg ☎🙏📞

🕘21:01:56 till 🕘21:05:36 / uppkoppling och samtals-tid / 3 minuter och 40 sekunder.

5 stycken, då aktiva telefonsamtal återstår att uppställa gällande Onsdagen den 28 Januari året 2004, vilka's uppställningar deklareras inom nästkommande inlägg.

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2020-01-06 kl. 10:24.
Citera
2020-01-06, 10:24
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten

Den enda chansen att få fram vem rätta mördaren är att knyta DNA från mordplatsen eller från kläder som använts av mördaren på mordplatsen som tex skor.

Man skulle helt enkelt från början sätta allt fokus på Magnus Viklund och få honom att erkänna dennes eventuella inblandning, det kan hända att MV vet om vart mördaren dumpat kläderna, det kan t.o.m vara så att MV hjälp mördaren med detta, så länge MV riskeras att dömas för inblandning så kommer han aldrig avslöja något sådant.
Däremot om han redan blivit dömd så hade han nog öppnat sitt hjärta mer om vad han eventuellt vet om detta, om inte annat för att försöka dra egna fördelar av det.
Citera
2020-01-06, 16:38
Medlem
Citat:
Hej @Brottsforum

Mvh/ @JokerMannen

Istället för att ställa upp och svara på lösa frågor från varenda kreti och pleti... gör så att du försöker få ihop det du börjat med.

Oklart 1) Att "Johan Eriksson och Thomas Magnusson samt Car*ta Post*a tillika Er*k Engstr*m" lämnat in något" som hade med en resning att göra till tingsrätt och hovrätt. Belägg detta.

Fråga som jag tidigare ställt 1) Vilket brott var Kaj Linnas bror, eller halvbror, känd av polisen för 2004? Det har alltså ingenting alls att göra med mordet men du verkar gilla frågor som sticker ut så du gillar kanske den också.

Fråga som du hittills inte svara på 2) Varför tror du att jag menade Roger Lindberg när jag skrev att brodern hittades i huset?
Citera
2020-01-07, 01:18
Medlem
Fortsättningen gällande de 5 stycken återstående fasta telefonsamtalen ☎📞 samt den mobila trafiken 📱 från Onsdagen den 28 Januari året 2004, följer enligt uppställningar nedan sett.

Till observandum, strax efter det att M*gnus Vikl*nd hade via telefon-ledes samtalat med den då 57-årige yngre brodern Karl Sune Lindberg Kalamark 30/Roknäs, från klockan 🕘21:01:56 och fram till då avslutat samtal klockan 🕘21:05:36, så dröjde det inte mer än 33 sekunder innan därnäst M*gnus Vikl*nd då kontaktade H*kan Abrahamss*n via sin då brukade mobiltelefon.

9: ) M*gnus Vikl*nd uppkopplade ett mobilt samtal klockan 🕘21:06:09 👤📱från Kista till mottagaren H*kan Abrahamss*n-s` fasta hemtelefon ☎👤📞 och Luleå.

MV👦📱-1 ➡ HA☎👤📞

🕘21:06:09 och till 🕘21:07:02 / uppkopplings-tid / 53 sekunder.

10: ) H*kan Abrahamss*n uppkopplade ett fast telefonsamtal ☎👤📞 från Luleå klockan 🕘21:11:42 till mottagaren M*gnus Vikl*nd-s` mobiltelefon 👤📱och Kista.

HA☎👴📞 ➡ MV👦📱-1

🕘21:11:42 och till 🕙22:03:18 / uppkopplings-tid / 51 minuter och 36 sekunder.

Till observandum, enligt ovan sett ... trots att H*kan Abrahamss*n då hade, via fast telefon-ledes samtalat med M*gnus Vikl*nd under hela 51 minuter och 36 sekunder, dröjde det endast 11 sekunder innan M*gnus Vikl*nd kontaktade H*kan Abrahamss*n via sin mobiltelefon.

11: ) M*gnus Vikl*nd uppkopplade ett mobilt samtal 👤📱 från HallonBergen klockan 🕙22:03:29 till mottagaren H*kan Abrahamss*n-s` fasat hemtelefon ☎👤📞 och Luleå.

MV👦📱-1 ➡ HA☎👴📞

🕙22:03:29 och till 🕙22:28:10 / uppkopplings-tid / 24 minuter och 41 sekunder.

12: ) M*gnus Vikl*nd uppkopplade ett mobilt samtal 👤📱 från Central-Stationen klockan 🕙22:36:59 till mottagaren Kaj Engström/Linna's mobiltelefon 👤📱 och Stockholm.

MV👦📱-1 ➡ KL👨📱

🕙22:36:59 och till 🕙22:45:04 / uppkopplings-tid / 8 minuter och 5 sekunder.

13: ) M*gnus Vikl*nd uppkopplade ett mobilt samtal 👤📱 från SunbyBerg klockan 🕙22:48:51 till mottagaren H*kan Abrahamss*n-s` fasta hemtelefon och Luleå.

MV👦📱-1 ➡ HA☎👴📞

🕙22:48:51 och till 🕙22:54:52 / uppkopplings-tid / 6 minuter och 1 sekund.

Nästa mobila och fasta telefon-aktivitets-uppställningar kommer att gälla för Torsdagen den 29 Januari året 2004.

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2020-01-07 kl. 01:27.
Citera
2020-01-07, 04:30
Medlem
Fortsättning följer enligt den då-varande fasta telefon-aktiviteten ☎📞 samt den mobila trafiken 📱 gällande för Torsdagen den 29 Januari och året 2004, uppställningar gäller endast 2 stycken då gjorda telefonsamtal.

1: ) H*kan Abrahamss*n kontaktade från Luleå och via ett fast telefonsamtal ☎👤📞 sin kamrat M*gnus Vikl*nd till vederbörande's mobiltelefon 👤📱klockan 🕕18:16:43 som då befann sig i Kista.

HA☎👿📞 ➡ MV👳📱-1

🕕18:16:43 och till 🕕18:29:31 / samtals-tid / 12 minuter och 48 sekunder.

Efter ett kortare tids-uppehåll på 3 minuter och 29 sekunder ... då efter föregående fast telefonsamtal, kontaktade H*kan Abrahamss*n sin kamrat M*gnus Vikl*nd på nytt igen.

2: ) H*kan Abrahamss*n kontaktade från Luleå via ett fast telefonsamtal ☎👤📞 sin kamrat M*gnus "M*nge" Vikl*nd klockan 🕡18:33:00 till ifrågavarande's mobiltelefon 👤📱 och som då uppehöll sig i Kista.

HA☎👿📞 ➡ 👳MV 📱-1

🕡18:33:00 och till 🕡18:47:40 / samtals-tid / 14 minuter och 40 sekunder.

Nästkommande fasta telefon-aktiviteter ☎📞 samt mobil-trafiken 📱 vars uppställningar inom nästa inlägg kommer att gälla för Fredagen den 30 Januari och året 2004, då gällande 9 stycken gjorda telefonsamtal, var av ett av dem telefonsamtalen löpte en extrem tidslängd, vilket i sin tur påpekas i nästa inlägg.

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2020-01-07 kl. 04:33.
Citera
2020-01-07, 05:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gratis121
Ok, intressant.
Har det även kommit fram nåt om vad åklagaren Mikael L gjorde mor HA i häktet?
Eller är det gömt i dunkel.

Då kan ju du vara vänlig och frigöra detta dunklet i skrift inom denna tråden, detta genom att berätta vad som egentligen hände med den stackars ärlige och o-kriminelle H*kan Abrahamss*n ? ... och hur otroligt hemskt denne Åklagaren vid namn: M*kael Lundqv*st egentligen bar sig åt mot den då totalt försvarslöse H*kan Abrahamss*n som aldrig i hela sitt liv ha gjort en fluga förnär eller begått en endaste liten kriminell handling.

Det där med att H*kan Abrahamss*n skulle på ett bedrägligt sätt ha lurat av bröderna Olav Roger och Karl Sune Lindberg på en massa pengar, det tror jag inte för ett ögonblick på, nej då, sådan var inte H*kan Abrahamss*n, han var alltid en rättrådig individ och en rättskaffens person, alltid rättsinnig mot alla och så fortfarande är precis som Kaj Engström/Linna var och fortfarande är

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2020-01-07 kl. 05:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in