2020-01-05, 19:01
Medlem
arbetets avatar
Buhuhu! Cry me a river:

MIKE POMPEO LAMENTS EUROPEAN ALLIES 'HAVE NOT BEEN AS HELPFUL' AFTER TRUMP'S ORDER TO KILL IRANIAN GENERAL
Secretary of State Mike Pompeo indicated he was disappointed with the reaction by European leaders to the killing of the top Iranian general Qassem Suleimani.

In the streets of the Iraqi capital, Baghdad, thousands of people chanted "death to America" during a funeral procession for the head of the Revolutionary Guard's Quds Force, who was killed in a drone strike.

The Pentagon's position is that the Quds Force was responsible for the deaths of hundreds of U.S. soldiers and that the killing was to prevent future attacks on American diplomats and military personnel.
https://www.newsweek.com/mike-pompeo...d-iran-1480395
Citera
2020-01-05, 19:02
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalazarSlytherin
Knappast. Iran vill inte bli utplånade.

Dessutom har du missförstått situationen. USA begick inte någon terrorhandling, utan de dödade en terrorist. Och det var ett svar på Irans aggressioner.

Läs Magda Gads inlägg igår så förstår du situationen lite bättre.

https://www.expressen.se/kronikorer/...portar-i-iran/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Jag tror att din analys träffar väldigt rätt. Trump vet vad han gör.
Detta är ju löjligt. Nu börjar Trump älskarna att försöka få det till att han beordrade dådet för att han ville att USA skulle slängas ut.
Att bli utslängd är inte detsamma som att dra sig ur. Det är ytterst pinsamt för Trump och för hela USA. Efter 20 år och en halv miljon döda så åker USA hem med svansen mellan benen utan någon som helst framgång. Dessutom riskerar Trump att bli stämplad som terrorist.
Ett fiasko av bibliska proportioner.
Citera
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitinmyass
Precis. och jag är mycket för krig. vad du inte förstår är när du vänder upp din rumpa och tar emot, så lämnar du alla dina anhöriga i händerna på de som inte är lika goda som du, vad du har kvar är vi som slåss och skyddar dig och andra, slåss gör vi militärer för att du ska kunna fortsätta vara naiv
Ja, som jag skrivit. Här finns det dom som vill se blod. Tur ni inte sitter vid makten då. Åk till någon krigszon så du blir lugn.
Citera
Medlem
Europa är värsta rövslickarna för Iran så inte konstigt med deras reaktion, USA borde ha lärt sig vid detta laget att inte förvänta sig hjälp därifrån.
Citera
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitinmyass
Precis. och jag är mycket för krig. vad du inte förstår är när du vänder upp din rumpa och tar emot, så lämnar du alla dina anhöriga i händerna på de som inte är lika goda som du, vad du har kvar är vi som slåss och skyddar dig och andra, slåss gör vi militärer för att du ska kunna fortsätta vara naiv

Jag håller med dig här, ganska tragiskt att naiva människor inte förstår detta.

Jag hoppas att hela Irans regering blir utbytt, regime change is necessary! Jag är otroligt glad för vad USA har gjort och kommer göra om Iran börjar leka för mycket. - usa har skickat fler soldater till kuwait nu så vi får ju se vad som händer.. Men suleimanis död är fantastiskt! död åt terrorist.

Jag hoppas bara naiva Sverige snart kan vakna upp och skicka hem alla dessa lyckosökare och terrorister som vi har i vårt land.
Citera
2020-01-05, 19:03
Medlem
Silverhammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
varit uppe en längre tid, ca 600 miljoner spänn för att mörda trump

Detta är väl ett skäl nog att agera, en stat som hotar US president!

Man får tycka vad man vill om President T men han är vald efter demokratiska principer.
Infacto är US sittande president!
Överallt där det finns Araber finns det Kaos, det säger dom själv.
Araberna gör det dom är bäst på att skapa Kaoz...
Dessutom har det varit krig i den regionen mer eller mindre i 3000 år..
Citera
2020-01-05, 19:04
Medlem
SalazarSlytherins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Läs Magda Gads inlägg igår så förstår du situationen lite bättre.

https://www.expressen.se/kronikorer/...portar-i-iran/

Jag har redan gjort det. Hon har rätt dålig koll på amerikansk politik så artikeln var inte så givande.
Citera
2020-01-05, 19:05
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarkMark
Den makten som judarna utövar över USA är absurd. De fick amerikanarna att gå ut i krig med Irak och nu är det på gång med Iran. Och så undrar folk fortfarande varför judar är hatatde över hela världen.

Det som är absurt är att övervintrade neo-nazis fortfarande pratar om "judar" ungefär som att det vore ett väsen. Gör om, gör rätt, naturligtvis har Israel ett mycket stort inflytande på USA eftersom det är USA's starkaste bundsförvand i det hemska kaotiska mellanöstern, och såsom mycket täta bundsförvanter så har Israel och USA stort inflytande på varandra.

Precis som Japan och Sydkorea har stort inflytande på USA och vice versa.
Citera
2020-01-05, 19:05
Medlem
arbetets avatar
Ojdå:

China might take Iran’s side in a war with US
Beijing’s ties with Tehran are crucial to its energy and geopolitical strategies, and with Moscow also in the mix, a broader conflagration is a real possibility

https://www.asiatimes.com/2020/01/ar...a-war-with-us/
Citera
2020-01-05, 19:06
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Detta är ju löjligt. Nu börjar Trump älskarna att försöka få det till att han beordrade dådet för att han ville att USA skulle slängas ut.
Att bli utslängd är inte detsamma som att dra sig ur. Det är ytterst pinsamt för Trump och för hela USA. Efter 20 år och en halv miljon döda så åker USA hem med svansen mellan benen utan någon som helst framgång. Dessutom riskerar Trump att bli stämplad som terrorist.
Ett fiasko av bibliska proportioner.

Jag förklarar det för dig.

Trump beordrade dådet eftersom han inte brydde om huruvida "USA skulle slängas ut". Blev det klarare nu?
Citera
2020-01-05, 19:06
Medlem
Trump har spelat en bländare

Dags att dra sig ur nu när man fått ett komma ut ur finkan gratis-kort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in