2020-01-05, 11:14
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Ja så är det, jag läste bara snabbt att inomhus är räddningen som blev ett förslag.

https://omni.se/om-statyn-ska-raddas-maste-den-flyttas-inomhus/a/kJLx2Q

Blir ju oerhört komiskt om det blir så. Malmös mest älskade påg blir placerad inomhus. Summa summarum han är nog inte Malmös mest älskade påg. Men det senare kommer ju ingen fatta. Likt konstnären som tror att inget skulle hända om man placerade statyn i Milano. Där kommer det finnas de som tycker Zlatan är en svikare som övergav Inter för Milano. Sedan tänka vad fan? Den där snubben är inte stor nog för att få en staty. Trubbel där också.
Citera
2020-01-05, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Vadå förrädare? Zlatan har väl inga livstidsförpliktelser mot Malmö?

Tycker han har gjort mer för Malmö och svensk fotboll än de flesta, och att vandalisera en staty är ju bara larvigt.
Att sätta upp en staty över en levande person är bara larvigt! Och mycket unikt. Har aldrig tidigare förekommit i Sverige. Ta bort skiten för gott.
Citera
2020-01-05, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flodur
Att sätta upp en staty över en levande person är bara larvigt! Och mycket unikt. Har aldrig tidigare förekommit i Sverige. Ta bort skiten för gott.

Absolut, instämmer! Sedan är det ändå bara patetiskt att det rör sig om fotboll. En "sport" som är så äckligt överskattad, vars fans främjar våld och vita män att tillfälligt uttrycka sina aggressioner för att de är cucks IRL som aldrig får ligga. Patetiskt men kul på samma gång, om än tragiskt.
Senast redigerad av kalkylatorn95 2020-01-05 kl. 11:18.
Citera
2020-01-05, 11:17
Medlem
Stigmata01s avatar
Malmö bör ersätta z-statyn med en staty över ett gråtande barn utanför stadion. Gråtande barn går som en röd tråd genom staden, muslimerna gifter sig med dem, politikerna är som gråtande barn och MFF älskar spelare med pedofila tendenser (Albornoz & Sarfo). En staty som äntligen kommer förena hela Malmö.
Citera
2020-01-05, 11:18
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flodur

Sant. Det är dumt. Över historiska personer som är döda kommer det ju finnas saken om respekt. Man respekterar de döda och en staty likt en grav sabbar man inte. För en levande är det ju en helt annan femma. Unikt och dumt.
Citera
2020-01-05, 11:20
Medlem
Hade jag bott i Malmö skulle jag tagit med mig papegojan inatt och slipat av ena foten.
Fatta hur mycket pengar den är värd om säg 30-40 år....
Citera
2020-01-05, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stigmata01
Malmö bör ersätta z-statyn med en staty över ett gråtande barn utanför stadion. Gråtande barn går som en röd tråd genom staden, muslimerna gifter sig med dem, politikerna är som gråtande barn och MFF älskar spelare med pedofila tendenser (Albornoz & Sarfo). En staty som äntligen kommer förena hela Malmö.
Något liknande kanske :https://www.google.com/search?q=staty+mölndal&client=ms-android-samsung-gj-rev1&prmd=imsvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahU KEwj7xcOznuzmAhW3wsQBHfhKBOcQ_AUoAXoECA0QAQ&biw=41 2&bih=734&dpr=1.75#imgrc=tAppJu_1CHI7qM
Citera
2020-01-05, 11:22
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Blir ju oerhört komiskt om det blir så. Malmös mest älskade påg blir placerad inomhus. Summa summarum han är nog inte Malmös mest älskade påg. Men det senare kommer ju ingen fatta. Likt konstnären som tror att inget skulle hända om man placerade statyn i Milano. Där kommer det finnas de som tycker Zlatan är en svikare som övergav Inter för Milano. Sedan tänka vad fan? Den där snubben är inte stor nog för att få en staty. Trubbel där också.

Visst är det så, Castenfors som är chef över Liljevalchs poängterar att det finns en grundregel när det gäller att sätta upp statyer – undvik att göra det medan personerna fortfarande är i livet.
Citera
2020-01-05, 11:22
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miffopolisen
Jag skulle inte vilja ha en staty av någon som köpt in sig i en rivaliserande förening vid min hemmaplan, lika lite som jag skulle vilja ha ett porträtt på mitt ex hängande på väggen hemma efter att hon varit otrogen med den där snubben man verkligen inte tål på jobbet. Visst, det är fel att vandalisera statyn men det är knappast oväntat att det sker. Ställ den i Rosengård.

Många skriver "ställ den i Rosengård" och fattar inte att den skulle bli nedsågad där med. Många MFF supporters i Rosengård och många där med som hatar Zlatan och ser honom som en förrädare.
Citera
2020-01-05, 11:26
Medlem
Avundsjuka människor helt enkelt 😁
Citera
2020-01-05, 11:27
Medlem
halaltarzans avatar
Zlatan förrädare??? Är inte vuxna människor som håller på ett lag lite halvknepiga egentligen?
Citera
2020-01-05, 11:28
Medlem
Agent11s avatar
Han är en bajensopa.Han har gjort ett val att vara delägare i en skräpklubb och får stå sitt kast.Smält ner skiten.
Vilken jävla soppa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in