Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-04, 10:31
  #25225
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Oavsett var bilden togs så kvarstår frågan hur limpa från Pågen har transporterats långväga. (Limpa från Pågen är ingen exportvara.) Är prinsessan Greta™ oförmögen att äta lokalproducerad mat? Det verkar väl inte vara särskilt klimatsmart? Samma sak med bananer. Vad är det för fel på närodlad frukt?

Jag hade fel, videon är från Alberta Canada och det är nog Arnolds Tesla. Brödet har förmodligen skeppats med träeka från Sverige.
2020-01-04, 10:48
  #25226
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nej. Det skedde något senare. Men Greta var 8 år när hon först hörde om klimatkrisen.




Jag tror inte att pannkaksmetoden hade fungerat på Greta. Vi pratar om en svårt deprimerad unge med tvångssyndrom, som höll på att svälta sig själv till döds.

Här får du lite mer bakgrundsinformation om hennes matvägran:

Jag är inte psykolog men föreställer mig att det är ett klockrent exempel på projektion. Varför är inte världens alarmistiska klimatforskare uppgivna och deprimerade? De har hållit på i några decennier och medger att makthavarna ändå inte lyssnar på dem. Går Johan Rockström och Al Gore in på toa och gråter en skvätt på kontoret då och då? Matvägrar Pär Holmgren?

Nej, men däremot fortsätter de att flyga som om de inte inser att our house is burning och att flyget är en stor klimatbov. Dessutom förespråkar båda diktatur - nu senast Rockström.

Det finns en gren inom psykologin som skyller alla möjliga psykiska besvär på dominanta mödrar och undergivna fäder. Tror den heter Blame the Mother el liknande.

Eller på narcissistiska och frånvarande föräldrar som sätter karriären först.

”You say you love your children above all else. And yet ..”


Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Lägg även till mer personliga saker som att hon var utfryst och mobbad i skolan och känslan hon hade att vara utanför och annorlunda. Det bidrog till hennes depression vilket nog i sin tur påverkade hennes aptit.

Många faktorer här som samverkar.



Jag själv tror att hennes utanförskap påverkade henne mer än klimatet vid denna tidpunkt.

Tror jag också. Som sagt = projektion.

Med hennes fortsatt barnsliga kropp och uttalade vänstersympatier kommer hennes utanförskap snarare att förstärkas. Har aldrig någonsin träffat en tjej i gymnasieålder som ser ut som en 11-12-åring. Hon borde kanske fått vård och familjeterapi på hemmaplan i stället för att flänga runt och ”erövra” USA?

Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
För att veta någonting om detta måste man nog göra en släktforskning längre bak i leden. Malena har ju vid något tillfälle uttalat att hon har tagit på sig "skulden". Det är ju i och för sig snällt, men jag tror inte alls att det behöver vara så. Men nu vet inte jag hur länge dom här bokstavsdiagnoserna med fler har funnits så då vet jag inte heller vad man skulle leta efter vid en släktforskning. Ganska intressant iallafall skulle det nog vara om det går att utreda saken. Malenas föräldrar tycks ju iallafall vara helt "nomala". Men man brås inte bara på sina föräldrar.
Sedan undrar man hur mycket mobbningen i skolan av Greta har satt sina spår på henne, kanske lika mycket som klimatkrisen.Nu känner hon nog iallafall att hon kommit in i en kamratgrupp där hon är accepterad och det är nog viktigt.
Det tycks ju också gå bra för Beata med sina sånguppträdanden. Hoppas hon väljer att sjunga lite vacker musik i framtiden så kan det bli bra.

Jo, har läst någonstans att Malena har skrivit att hon tror att hennes pappa har Asbergers.

Citat:
Ursprungligen postat av leifhooker
Listan som du nämner....Ja det hände. Men det är resultatet som gäller. T.ex vara med på en talkshow eller i radio eller i tv....är ingen stor bedrift om man visar sig vara en asocial individ och levande bevis på vad depression och noll livsglädje är.

Sedan kom man fram till att allt hennes aktivism är för att bota hennes ångest å andra dysterheter. Men vad händer sen när detta slutar fungera?

Det som Panik-Greta har åstadkommit är klimatterrorism, vänsterpopulism, faktaförvrängning och att de flesta klimataktivister borde psyktestas så fort som möjligt. Dessutom Sorosekonomi och Agenda 2030 för att styra världen.

Dessutom....vad har vi åstadkommit??? Levt normala liv utan tvång-syndrom. Kan Panik-Greta göra detta? Och vi kan skratta lite åt lördagshumor
------> GRETA RINGER TILL MAXINE WATERS

Ja, du Leif. Nu senast gav hon sig på den norska regeringen. Samtidigt går skolstrejkerna i stå. Kanske inte så kul att strejka på jullovet, trots allt. Bättre att göra det i kombination med trista lektioner under skoltid?

Har Sverige satsat ytterligare 8 miljarder eller så på klimatet? På exakt vad då?

Dra in LSS till handikappade barn eller dra ner på maten på äldreboenden går bra. Vägnät och järnvägar förfaller och kommunerna varnar om kris. Samtidigt rustar Kina upp för hundratals nya kolkraftverk.

Greta själv har fått något att leva för, en ”hobby” kanske man kan kalla det. Det är förstås helt underbart och glädjande. Men det kommer med en ”price-tag”, för att använda hennes ordval.

På kuppen skrämmer hon upp andra. Till absolut ingen nytta.
2020-01-04, 11:00
  #25227
Medlem
Det börjar stiga henne åt huvudet? Att alla bör känna till henne.
Kan förstå att hon ger tillbaks till Trump som twittrar, men om en kändis inte vet hennes namn så behöver man inte göra sig lustig över det.

Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Greta har tillfälligt ändrat sitt "display name" på twitter - men givetvis inte själva nicket - efter att en deltagare i en frågetävling oväntat svarade "Sharon?" på frågan vem den där klimataktivisten med en ny bok ute är. Eller i alla fall, vad hon heter....

https://www.theguardian.com/environm...ity-mastermind
2020-01-04, 11:02
  #25228
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hon gick i resursskola för att hennes utvecklingsstörning omöjliggjorde för henne att hänga med i vanligt studietempo.


Nej. Utvecklingsstörning eller låg intelligens är en helt annan sak än en funktionsnedsättning.
2020-01-04, 12:07
  #25229
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Du talar med Sonnenwende. Har han snöat in sig på något så går det aldrig att få honom att ändra sig oavsett hur mycket fakta det finns. Läs tråden så förstår du

Jaha ja, trodde det var på plats med lite fakta men tar det inte så gör det inte. Personligen så vet jag inte något om hennes intelligensstatus. Att hon har höga betyg talar ju för att hon inte är helt dum i alla fall även om det inte visar mer än att hon har lätt att lära. Och det är ju en slags intelligens men hur man bearbetar fakta är väl det väsentliga för hur väl intelligensen fungerar. För Gretas del kan det ju även vara oklart med den saken då mycket tid för henne går åt att få det kognitiva att gå ihop. Så att döma hennes IQ utifrån det som kommer via media eller hennes egna uttalanden tror jag är väldigt osäkert.

Hade sett mer att hon initierade diskussioner mellan forskare. Intervjuer från någon som är så oinsatt som hon är kan fungera utmärkt eftersom det är en nivå som många befinner sig på.

Men hela Gretahypen fokuserar på kändisar och floskler.

Sen att folk tror att det hela är på väg att lösa sig är lustigt när man inte ens vet vad problemen är. Att Greta har gjort något för att förbättra världen är naiivt.
2020-01-04, 12:16
  #25230
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Du talar med Sonnenwende. Har han snöat in sig på något så går det aldrig att få honom att ändra sig oavsett hur mycket fakta det finns. Läs tråden så förstår du

Se där ett barn som kan artikulera, men det ligger inte i alarmisternas linje samt pratar tyvärr sanning:

https://www.youtube.com/watch?v=I2lkJeSkEtg
2020-01-04, 12:58
  #25231
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Se där ett barn som kan artikulera, men det ligger inte i alarmisternas linje samt pratar tyvärr sanning:

https://www.youtube.com/watch?v=I2lkJeSkEtg

Ja och den stackaren har dom svartmålat och bannlyst från sina konferenser och liknande dit endast ryggdunkare är välkomna.
Har sagt det innan men hade velat se henne vs Greta i en debatt.
2020-01-04, 13:19
  #25232
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Jag är inte psykolog men föreställer mig att det är ett klockrent exempel på projektion. Varför är inte världens alarmistiska klimatforskare uppgivna och deprimerade? De har hållit på i några decennier och medger att makthavarna ändå inte lyssnar på dem. Går Johan Rockström och Al Gore in på toa och gråter en skvätt på kontoret då och då? Matvägrar Pär Holmgren?

Nej, men däremot fortsätter de att flyga som om de inte inser att our house is burning och att flyget är en stor klimatbov. Dessutom förespråkar båda diktatur - nu senast Rockström.

Det finns en gren inom psykologin som skyller alla möjliga psykiska besvär på dominanta mödrar och undergivna fäder. Tror den heter Blame the Mother el liknande.

Eller på narcissistiska och frånvarande föräldrar som sätter karriären först.

”You say you love your children above all else. And yet ..”




Tror jag också. Som sagt = projektion.

Med hennes fortsatt barnsliga kropp och uttalade vänstersympatier kommer hennes utanförskap snarare att förstärkas. Har aldrig någonsin träffat en tjej i gymnasieålder som ser ut som en 11-12-åring. Hon borde kanske fått vård och familjeterapi på hemmaplan i stället för att flänga runt och ”erövra” USA?



Jo, har läst någonstans att Malena har skrivit att hon tror att hennes pappa har Asbergers.



Ja, du Leif. Nu senast gav hon sig på den norska regeringen. Samtidigt går skolstrejkerna i stå. Kanske inte så kul att strejka på jullovet, trots allt. Bättre att göra det i kombination med trista lektioner under skoltid?

Har Sverige satsat ytterligare 8 miljarder eller så på klimatet? På exakt vad då?

Dra in LSS till handikappade barn eller dra ner på maten på äldreboenden går bra. Vägnät och järnvägar förfaller och kommunerna varnar om kris. Samtidigt rustar Kina upp för hundratals nya kolkraftverk.

Greta själv har fått något att leva för, en ”hobby” kanske man kan kalla det. Det är förstås helt underbart och glädjande. Men det kommer med en ”price-tag”, för att använda hennes ordval.

På kuppen skrämmer hon upp andra. Till absolut ingen nytta.
Jag har för mig att jag läst eller hört Malena säga att hon tror att hon själv skulle kunna ha eller ha haft ADHD. Det skulle vara vad hon hade fått för sig. Man kan nog inbilla sig mycket ibland så det vet man ju inte hur det ligger till med den saken.
Hennes pappa skulle ju iallafall vara civilekonom om jag förstått saken rätt. Skulle han verkligen kunna ha Asperger då? Det kan väl bara läkarna svara på förstås. Låter inte särskilt sannolikt.
Dom får nog ta sig en titt på Svantes förfäder också. Och sedan gå längre tillbaks i släkt leden.
I morse kände jag för egen del stor släktskap med min farfar. Andra dagar kan jag känna att jag har mest gener från min morfar. Tänker inte så mycket på mina föräldrar. Dom är ju bara mellanhänder sas.
2020-01-04, 13:27
  #25233
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Jag har för mig att jag läst eller hört Malena säga att hon tror att hon själv skulle kunna ha eller ha haft ADHD. Det skulle vara vad hon hade fått för sig. Man kan nog inbilla sig mycket ibland så det vet man ju inte hur det ligger till med den saken.
Hennes pappa skulle ju iallafall vara civilekonom om jag förstått saken rätt. Skulle han verkligen kunna ha Asperger då? Det kan väl bara läkarna svara på förstås. Låter inte särskilt sannolikt.
Dom får nog ta sig en titt på Svantes förfäder också. Och sedan gå längre tillbaks i släkt leden.
I morse kände jag för egen del stor släktskap med min farfar. Andra dagar kan jag känna att jag har mest gener från min morfar. Tänker inte så mycket på mina föräldrar. Dom är ju bara mellanhänder sas.
Ja, Malena har diagnoser
2020-01-04, 13:28
  #25234
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Se där ett barn som kan artikulera, men det ligger inte i alarmisternas linje samt pratar tyvärr sanning:

https://www.youtube.com/watch?v=I2lkJeSkEtg

Om greta är upphöjd till skyarna så kan hon häva bannlysningen för Naomi Seibt så hon också får komma in på mötena och även tala för sin åsikt. Men nu har vänstern kidnappat miljörörelsen eftersom deras vänsterpolitik inte har fungerat. För att få makt så vill dom ta över miljörörelsen.
2020-01-04, 13:30
  #25235
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Jag är inte psykolog men föreställer mig att det är ett klockrent exempel på projektion. Varför är inte världens alarmistiska klimatforskare uppgivna och deprimerade? De har hållit på i några decennier och medger att makthavarna ändå inte lyssnar på dem. Går Johan Rockström och Al Gore in på toa och gråter en skvätt på kontoret då och då? Matvägrar Pär Holmgren?

Nej, men däremot fortsätter de att flyga som om de inte inser att our house is burning och att flyget är en stor klimatbov. Dessutom förespråkar båda diktatur - nu senast Rockström.

Det finns en gren inom psykologin som skyller alla möjliga psykiska besvär på dominanta mödrar och undergivna fäder. Tror den heter Blame the Mother el liknande.

Eller på narcissistiska och frånvarande föräldrar som sätter karriären först.

”You say you love your children above all else. And yet ..”




Tror jag också. Som sagt = projektion.

Med hennes fortsatt barnsliga kropp och uttalade vänstersympatier kommer hennes utanförskap snarare att förstärkas. Har aldrig någonsin träffat en tjej i gymnasieålder som ser ut som en 11-12-åring. Hon borde kanske fått vård och familjeterapi på hemmaplan i stället för att flänga runt och ”erövra” USA?



Jo, har läst någonstans att Malena har skrivit att hon tror att hennes pappa har Asbergers.



Ja, du Leif. Nu senast gav hon sig på den norska regeringen. Samtidigt går skolstrejkerna i stå. Kanske inte så kul att strejka på jullovet, trots allt. Bättre att göra det i kombination med trista lektioner under skoltid?

Har Sverige satsat ytterligare 8 miljarder eller så på klimatet? På exakt vad då?

Dra in LSS till handikappade barn eller dra ner på maten på äldreboenden går bra. Vägnät och järnvägar förfaller och kommunerna varnar om kris. Samtidigt rustar Kina upp för hundratals nya kolkraftverk.

Greta själv har fått något att leva för, en ”hobby” kanske man kan kalla det. Det är förstås helt underbart och glädjande. Men det kommer med en ”price-tag”, för att använda hennes ordval.

På kuppen skrämmer hon upp andra. Till absolut ingen nytta.

Oavsett så lyckas dom "rätta" forskarna få sina bidrag, dom är en del av kedjan oavsett politikernas så kallade tafflighet. Det pumpas in extrema summor på ovisshet, men alla parter tjänar på just ovissheten i och med man får inte ifrågasätta klimathotet. Man kör med tipping points istället för slutgiltiga datum, ännu säkrare att hålla bidragen intakta.
2020-01-04, 13:33
  #25236
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Jag har för mig att jag läst eller hört Malena säga att hon tror att hon själv skulle kunna ha eller ha haft ADHD. Det skulle vara vad hon hade fått för sig. Man kan nog inbilla sig mycket ibland så det vet man ju inte hur det ligger till med den saken.
Hennes pappa skulle ju iallafall vara civilekonom om jag förstått saken rätt. Skulle han verkligen kunna ha Asperger då? Det kan väl bara läkarna svara på förstås. Låter inte särskilt sannolikt.
Dom får nog ta sig en titt på Svantes förfäder också. Och sedan gå längre tillbaks i släkt leden.
I morse kände jag för egen del stor släktskap med min farfar. Andra dagar kan jag känna att jag har mest gener från min morfar. Tänker inte så mycket på mina föräldrar. Dom är ju bara mellanhänder sas.

20% av de som har en aspergersdiagnos har medelintelligens och uppåt. Och att jobba med logik som ju siffror är är ett utmärkt arbete för den här typen av funktionsnedsättning.

I många fall har dataföretag massvis med anställda som är aspergare eftersom de fungerar optimalt för den typen av arbete. Men de är naturligtvis intelligenta nog för detta arbete.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback