Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-03, 09:35
  #1741
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Tesla suger hästballe på att faktiskt producera bilar.

https://www.cnbc.com/2019/12/30/tesl...twitter%7Cmain

och du suger hästballe på att gissa börskurser ,)
Citera
2020-01-03, 15:45
  #1742
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
och du suger hästballe på att gissa börskurser ,)
Jag förklarar att Tesla är en lottsedel. Det är bara ett fråga om tid före det att kursen klappar igenom. Tesla lyckas sällan leverera på sina löften. Även om produktionen ökar så ligger man efter de mål man bräkte om förra året.
Som en klok man skrev på twitter, Teslas fördel är batterierna. När den fördelen är borta så är de gamla bilbolagen överlägsna.
Citera
2020-01-03, 16:50
  #1743
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Jag förklarar att Tesla är en lottsedel. Det är bara ett fråga om tid före det att kursen klappar igenom. Tesla lyckas sällan leverera på sina löften. Även om produktionen ökar så ligger man efter de mål man bräkte om förra året.
Som en klok man skrev på twitter, Teslas fördel är batterierna. När den fördelen är borta så är de gamla bilbolagen överlägsna.

Batterier, låg förbrukning, laddnätverket och integrationen mellan det och bilarna, smidiga betalningen, OTA-uppdateringar, nytänkande interiör osv. Är en del fördelar.
Citera
2020-01-03, 17:12
  #1744
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Jag förklarar att Tesla är en lottsedel. Det är bara ett fråga om tid före det att kursen klappar igenom. Tesla lyckas sällan leverera på sina löften. Även om produktionen ökar så ligger man efter de mål man bräkte om förra året.
Som en klok man skrev på twitter, Teslas fördel är batterierna. När den fördelen är borta så är de gamla bilbolagen överlägsna.

Jag är inte forever bull i tesla, men så länge konkurrenterna är så hopplöst efter ligger jag kvar. 450$ nått idag
Citera
2020-01-03, 18:16
  #1745
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Jag förklarar att Tesla är en lottsedel. Det är bara ett fråga om tid före det att kursen klappar igenom. Tesla lyckas sällan leverera på sina löften. Även om produktionen ökar så ligger man efter de mål man bräkte om förra året.
Som en klok man skrev på twitter, Teslas fördel är batterierna. När den fördelen är borta så är de gamla bilbolagen överlägsna.

Det är enklare för Tesla att kopiera större bilföretags fördelar än det är för de att kopiera Teslas.

I en helt orelaterat så översteg Tesla förväntningarna och uppnåde sitt kvartalsmål på levererade bilar.
Citera
2020-01-03, 18:36
  #1746
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Tesla suger hästballe på att faktiskt producera bilar.

https://www.cnbc.com/2019/12/30/tesl...twitter%7Cmain
Den här kommentaren åldrades inte väl. Istället för att tokmissa målet och en halverad aktiekurs som den där analytikern trodde så levererade Tesla bra många fler bilar än analytikerna trodde och kursen steg till cirka 445$ som resultat. Det verkar inte som att Tesla är speciellt dåliga på att bygga bilar.
Citera
2020-01-03, 22:14
  #1747
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Batterier, låg förbrukning, laddnätverket och integrationen mellan det och bilarna, smidiga betalningen, OTA-uppdateringar, nytänkande interiör osv. Är en del fördelar.
Interiören är ett skämt i alla modeller utom model 3.
Kvaliteten är tveksam rakt igenom.
Citera
2020-01-03, 22:16
  #1748
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brota
Den här kommentaren åldrades inte väl. Istället för att tokmissa målet och en halverad aktiekurs som den där analytikern trodde så levererade Tesla bra många fler bilar än analytikerna trodde och kursen steg till cirka 445$ som resultat. Det verkar inte som att Tesla är speciellt dåliga på att bygga bilar.
Att Tesla når ett kvartalsmål men missar sina storvulna planer man bräkte om för något år sedan verkar inte bekomma hjärntrusten?
En lottsedel, precis som jag skrev.
Citera
2020-01-03, 23:42
  #1749
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Interiören är ett skämt i alla modeller utom model 3.
Kvaliteten är tveksam rakt igenom.

De tänker nytt iaf. Jag ser ingen konkurrens värd namnet än.

Bittra SD-folk som dig kan väl lämna den här tråden?
Citera
2020-01-04, 05:07
  #1750
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
De tänker nytt iaf. Jag ser ingen konkurrens värd namnet än.

Bittra SD-folk som dig kan väl lämna den här tråden?
Diskuterar vi inte Teslas värdering? Ett bolag vars värde bygger på förväntningar, inte faktiska siffror.
Du kanske har märkt att elbilar rullar ut i allt snabbare takt runt om inom bilndustrin.
Citera
2020-01-04, 10:12
  #1751
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Diskuterar vi inte Teslas värdering? Ett bolag vars värde bygger på förväntningar, inte faktiska siffror.
Du kanske har märkt att elbilar rullar ut i allt snabbare takt runt om inom bilndustrin.

Tesla ökar mer än de andra i faktiska tal. Antalet modeller ökar, men var är bilarna? Ser inga ute i trafiken. Hör bara om produktionsproblem och långa leveranstider.
Citera
2020-01-04, 10:26
  #1752
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Tesla ökar mer än de andra i faktiska tal. Antalet modeller ökar, men var är bilarna? Ser inga ute i trafiken. Hör bara om produktionsproblem och långa leveranstider.
Tesla är en liten spelare som kämpar med att nå Volvos volymer. ( Som också är en liten spelare).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback