• 1
  • 2
2019-12-30, 15:52
Medlem
JustZlatans avatar
Jag förstår inte. Från det att jag vaknar tills går upp ur sängen kan jag ha pruttat 10 gånger. Sen håller det på hela dagen. Luktar illa hela tiden i min lägenhet så jag vill inte släppa in någon. Jag äter en del torkad frukt om det kan vara det? Ibland när jag har ätit bröd kan jag fisa och pruta 10 gånger på en timme.
Senast redigerad av JustZlatan 2019-12-30 kl. 16:19.
Citera
2019-12-30, 15:55
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Vad är det för prisklass på grejerna du prutar på?

Försök bara sluta äta den torkade jävla frukten då och se om det hjälper.
Citera
2019-12-30, 15:56
Medlem
Henriksss avatar
Sluta ät torkad frukt så pruttar du kanske mindre?
Citera
2019-12-30, 15:58
Medlem
Hej det kan vara lite problem med tarmen men också kanske gallan eller buksportkörteln och hur är din avföring???
Citera
2019-12-30, 16:02
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T5chrille
Hej det kan vara lite problem med tarmen men också kanske gallan eller buksportkörteln och hur är din avföring???

Jag har inte ont någonstans i magen. Avföringen är varken lös och hård, ganska normal tror jag.
Citera
2019-12-30, 16:04
Medlem
vadsadusadus avatar
Utan att veta resten av din kost är det jävligt svårt att veta om du äter mycket gasbildande. Kosten är liksom det som styr gasen. Inte bara en grej som dina torkade frukter utan en kombination av alla livsmedel du får i dig.

https://www.mabra.com/sa-undviker-du...-med-ratt-mat/
Citera
Medlem
deludeds avatar
Testa följande I 1-3 månader:
Ingen alkohol.
Inget socker, honung mm.
Inga kolhydrater - - > Potatis, ris, pasta.
Ingen svamp.
Ingen frukt men gärna grönsaker.
Ingen ost förutom från get och får.

Räkna med att du kan få en överdriven längtan efter några av grejerna.

Läs på om svampen Candida.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag förstår inte. Från det att jag vaknar tills går upp ur sängen kan jag ha pruttat 10 gånger. Sen håller det på hela dagen. Luktar illa hela tiden i min lägenhet så jag vill inte släppa in någon. Jag äter en del torkad frukt om det kan vara det? Ibland när jag har ätit bröd kan jag fisa och pruta 10 gånger på en timme.

Sluta ät bröd och sluta med att äta så mkt frukt.
Citera
2019-12-30, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan

Det enda du kan vara säker på är att Internet kommer ge dig sådan fakta och likhetstecken att det är dags att ringa FONUS
Citera
2019-12-30, 16:08
Medlem
Lyzzas avatar
Fiber kan ge kraftiga gaser. Prova med en tesked bikarbonat i ett glasvatten ( likvärdigt med sammarin men betydligt billigare) Ta det när du ätit. Det brukar fixa alla bullriga magar. Då rapar du förhoppningsvis i stället för att fisa så räligt.
Citera
2019-12-30, 16:14
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadsadusadu
Utan att veta resten av din kost är det jävligt svårt att veta om du äter mycket gasbildande. Kosten är liksom det som styr gasen. Inte bara en grej som dina torkade frukter utan en kombination av alla livsmedel du får i dig.

https://www.mabra.com/sa-undviker-du...-med-ratt-mat/

Havregrynsgröt äter jag iofs på morgonen. Kanske bättre om jag fermenterar gröten först.

Citat:
Ursprungligen postat av deluded
Testa följande I 1-3 månader:
Ingen alkohol.
Inget socker, honung mm.
Inga kolhydrater - - > Potatis, ris, pasta.
Ingen svamp.
Ingen frukt men gärna grönsaker.
Ingen ost förutom från get och får.

Räkna med att du kan få en överdriven längtan efter några av grejerna.

Läs på om svampen Candida.

Strikt lchf alltså. Har provat för flera år sedan men inget för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av fruciante
Sluta ät bröd och sluta med att äta så mkt frukt.

Bröd med smör är så gott. Så mycket frukt äter jag inte heller. Blir 3-4 torkade aprikoser, ett par torkade plommon, några skivor torkade bananchips. Äter ingen som helst färsk frukt.
Citera
2019-12-30, 16:24
Medlem
deludeds avatar
Om du inte vill ändra kost så kan du ändra tidpunkterna för intag. Frukt och grönsaker för sig tidigast en halv timme innan vanlig måltid. Efterrätter tidigast någon timme efter vanlig måltid.

Du har jästsvampar i kroppen som vill ha näring i form av kolhydrater. Om du käkat antibiotika nyligen så får dessa svampar chansen att mumsa på döda bakterier och växer till sig. Försök hålla kroppen basisk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in