• 6
  • 7
2015-09-22, 00:41
Medlem
Snyggs avatar
Hmm. Detta är då skumt. Fick denna smärta idag efter intag av en Nipaxon. Det märkliga i det hela är att denna smärta är väldigt bekant då jag lever med Ulcerös kolit. Och jag brukar kunna få smärtan just på morgnarna, som också var tillfället då jag tog tabletten. Så jag var helt säker på att det var den vanliga UC-smärtan, tills jag såg denna tråd! Att det involverar tarmarna är jag dock övertygad om. Jag känner för väl igen denna krampartade, isande tarmsmärta.
Senast redigerad av Snygg 2015-09-22 kl. 00:46.
Citera
2015-09-22, 00:48
Medlem
194.18.169.38s avatar
Skaffa citodon och omeprazol. Stimulera vagusnerven rektalt. Se till att bli av med hösnuva. Funkar inget av detta: sök vård hos leg. läkare
Citera
2015-09-22, 00:49
Medlem
194.18.169.38s avatar
Snygg: Se till att komma med i medicinsk studie.....ibland kan det inte bli värre av att testa nya mediciner
Citera
2016-02-26, 00:20
Medlem
Fick häromdan en kraftig biverkning av nipaxon, var tvungen att åka till akuten och få smärtstillande.

Aldrig mer nipaxon!
Citera
2016-08-30, 22:55
Medlem
Alltså, jag ska jobba imorgon, men har en sjukt irriterande rethosta, och jag måste kunna prata normalt på min arbetsplats... tänkte köpa någon tablett på apoteket, men efter att ha läst hur vidrigt ont så pass många verkar få av den där noskapin... så får man lov att erkänna att man börjar tveka lite haha. Finns det något bättre alternativ? Vanliga halstabletter duger ju inte, är ju i princip bara godis som de kallar för halstabletter. Tog någon vätska från apoteket en gång efter en förkylning... hjälpte inte ett jävla piss. Så ska jag våga köpa denna omtalade noskapin eller kommer jag att få ångra det bittert imorgon? Av tråden att döma verkar det peka åt att jag kommer att få ångra det. Men å andra sidan kan jag tänka mig att det främst är de som har dåliga erfarenheter av den som är mest benägna att prata om det. Jag vet inte. Någonting måste jag ju ta, men vad fan vad i så fall?
Citera
2017-09-14, 23:52
Medlem
googlat runt lite och vet inte om det har något med detta att göra, men tog i flytande form för en stund sen och fick en typ avdomnad/stickande känsla i tungan och munnen.
Citera
2019-04-10, 09:55
Medlem
Jag har haft extrem hosta några dagar och trodde ett tag att jag skulle hosta ut mina lungor
Har förmodligen även knäckt något revben av hosta - inte skönt!
Inte sovit på två nätter pga hostan.
För att kunna sova åkte jag till apoteket igår och köpte denna hostmedicin. Tog den cirka en timme före sovdags, men låg då redan i sängen, kl. 21. Efter cirka en halvtimme avtog hostan. Sedan somnade jag och sov till cirka kl. 3 av att jag åter hostade. Tog ytterligare en tablett, och åter efter cirka en halvtimme somnade jag om och sov till morgonen. För mig har denna medicin gjort underverk. Känner inga biverkningar så långt. Men om man får biverkningar kanske man ska prova något annat.
Citera
2019-04-10, 19:40
Medlem
neuron-drones avatar
Är ju bra om man tål skiten. När jag fick den biverkningen skulle jag gå med en kompis till en annan kompis, och på halva vägen slog det bara till. Jag fick gå hem igen. Sedan satt jag och ömsom led svårt, ömsom skrattade för att man kunde få en så svår biverkning, den var verkligen helsjuk. Det dröjde ca 2 timmar innan den började släppa.

Choklad är hostdämpande. Det innebär att du löser upp en redig tesked kakao i hett vatten och dricker, eller köper en mörk choklad (minst 80 %) och tar en ruta i taget. Man kan tyvärr inte ta mycket och det stannar längre i kroppen, utan man får fylla på helt enkelt. Håller i sig beroende på, mellan 30 minuter och 2 timmar. När man vaknar efter 2 timmar och hostar får man helt enkelt upprepa dosen.
Citera
2019-04-10, 19:44
Medlem
Otrevligt preparat. Fick direkt en biverknings-deja-vue när jag såg tråden.
Citera
2019-06-19, 21:37
Medlem
Borde förbjudas vafan! Hände mig idag. Har tidigare tagit hostmedicin när jag var liten, men nu fick jag ont i övre delen av magen och hjärtat.
Citera
2019-11-08, 21:30
Medlem
Noxiouzs avatar
bumpar det här... FÖRBJUD DET HÄR FÖRBANNADE RÄVGIFET, ALDRIG VARIT SÅ NÄRA ATT RINGA 112... Krampar i magen och det känns som någon ställt ett städ på bröstet/magmunnen...

Hade jag vetat det här hade jag gladligen istället hostat lungorna av mig

GIFT
Citera
2019-12-28, 19:12
Medlem
FYFAN I HELVETE HÅLLER PÅ ATT DÖ AV DESSA JÄVLA TABLETTER. Tog en tablett för ett par timmar sen, fick så sjukt ont i magen och trodde jag blivit förgiftad av dumplingsarna jag åt till middag TILLS JAG KOM PÅ att jag en gång tidigare fått såhär ont av hostmedicin. Helt otroligt att dessa får säljas.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in