Citat:
Ursprungligen postat av
qirtero
Får du det från apotek så att du kan injicera hemma? var 14de dag borde vara lugnt, sjukvården kör oftast 4-5 veckor mellan injektioner har jag för mig, vet inte riktigt vad halveringstiden är men ca 20 dar om jag minns rätt, var 14de dag ska inte vara några problem.
Officiellt nej, får nebido från apoteket som vårdcentralen ska ge, halveringstiden för nebido(med dom ingredienser tillverkaren valt) är 34 dagar.
Citat:
Ursprungligen postat av
kevinspacey
Jag får nebido av min läkare med en injektionsintervall på var 12e vecka. Skulle hellre dela upp det så jag tar 1ml var 3e vecka i stället för 4ml var 12e vecka. Går det att fixa så att man sköter injektionerna själv? Dvs kan jag köpa sprutor på apoteket när jag har nebidorecept och sedan sköta det själv? Självklart går jag och lämnar blodprov var 12e vecka som vanligt.
Officiellt nej injektionerna ska göras via sjukvården, ska du fixa det själv så blir det utanför sjukvården så att säga.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mastifmeister
Tätare intervaller ger ju mer stabila värden, oavsett ester. Prova 0,3 ml e10d.
Bara en tanke.
Lång halveringstid så mindre och tätare tror jag inte spelar så stor roll, är mest hur högt testostronet stiger som jag funderar över, rätt stor skillnad mellan 0.5ml var 14:e dag=4ml över 16 veckor vs 4ml var 6:e vecka.