• 1
  • 2
2019-12-27, 18:07
Bannlyst
Jag har läst en del om Dropshipping och jag ser en del som tjänar bra pengar på detta, en kille tjäna massa pengar på att dropshippa tandbleking. Har vi några dropshippare här på flashback som kan dela med sig av lite erfarenheter? Som jag förstår så är det att man hittar nischade produkter och marknadsför dessa genom facebooka ads ect.

https://www.youtube.com/watch?v=tzjSFsNjBlc Denna killen börja som en noob och tjänar 7 sifrigt nu.
Senast redigerad av shoooooo 2019-12-27 kl. 18:11.
Citera
2019-12-27, 18:09
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoooooo
Jag har läst en del om Dropshipping och jag ser en del som tjänar bra pengar på detta, en kille tjäna massa pengar på att dropshippa tandbleking. Har vi några dropshippare här på flashback som kan dela med sig av lite erfarenheter? Som jag förstår så är det att man hittar nischade produkter och marknadsför dessa genom facebooka ads ect.

Vad är "dropshipping"?
Citera
2019-12-27, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Vad är "dropshipping"?

https://www.youtube.com/watch?v=tzjSFsNjBlc
Citera
2019-12-27, 18:14
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:

Förklara själv, tack!
Citera
2019-12-27, 18:19
Medlem
Citat:
"Man ska inte behöva klicka sig in på en länk för att förstå vad det handlar om" - gammalt flashbackordspråk.

Jag vill också veta vad det menas med dropshipping.
Citera
2019-12-27, 19:44
Medlem
greyhound12s avatar
Googlade och kom fram till att du menar att man beställer gods efter behov istället för att ha på lager? Isåfall kan de ju vara rätt lönsamt om du är smart du kan ju ex sälja droger på svenska svart marknan så beställer du efter behov utomlands och smäller motagarens address kan du lätt gå 250-1000% profit + att du brinner inte för nått skit varken om snuten kommer och knackar dörr wller paketet blir i tullen. Ett annat fult knep är ex investera i en websida för 10k och sälja ex wish ringar/glasögon för 250-300kr som igentligen kostar 10kr/gratis (veldigt intressant hur dumm en människa är och tror kvalitet går i hand med pris). Sen investerar du i lite ads på sociala media lätta % på sist nämnda + inget olagligt med det kanske lite fult men
Senast redigerad av greyhound12 2019-12-27 kl. 19:48.
Citera
2019-12-27, 19:47
Bannlyst
Dropshipping = Sälj produkter, vilka som helst. Hitta på nåt. Om någon köper en produkt, då går du ut och hittar den (till lägsta pris = max profit = kinakopia = sämst kvalité) och beställer den till köparen eller till dig och så skickar du själv till köparen.

Jag gjorde detta förut med minneskort till kameror och mobiler. 64GB minneskort från kina för 30-50:- styck, såldes via snygg svensk sida (SE-domän, https) för 299:- styck. Tjänade över 10,000:- som bäst en månad, och då gjorde jag bokstavligen ingenting förutom att kolla namnet på köparen, lägga 15% av inkomsten på ett sånt där minneskort och skickade det till köparens adress.

Självklart skrev jag i mina villkor att leveranstiden kan vara lång, och självklart gick folket på det och köpte det för det låga priset.

Jävlar anmälningarna haglade, en person ville skicka tillbaka ett minne men den dumma jäveln hade nudes på sig själv (borttagna såklart men gick att hämta med Recuva) så jag utpressade den jävla horan men jag åkte dit på det också, villkorlig dom för allt.
Citera
2019-12-27, 20:15
Citat:

https://www.youtube.com/watch?v=tzjSFsNjBlc Denna killen börja som en noob och tjänar 7 sifrigt nu.
En magiker avslöjar aldrig sina tricks, varför skulle då den här killen göra det? Han går inte runt på dropshipping, han går runt på att göra videos om dropshipping. Det är säkerligen möjligt att han totalt har tjänat sjusiffrigt men sedan stagnerat.
Citera
2019-12-27, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ihateme
Dropshipping = Sälj produkter, vilka som helst. Hitta på nåt. Om någon köper en produkt, då går du ut och hittar den (till lägsta pris = max profit = kinakopia = sämst kvalité) och beställer den till köparen eller till dig och så skickar du själv till köparen.

Jag gjorde detta förut med minneskort till kameror och mobiler. 64GB minneskort från kina för 30-50:- styck, såldes via snygg svensk sida (SE-domän, https) för 299:- styck. Tjänade över 10,000:- som bäst en månad, och då gjorde jag bokstavligen ingenting förutom att kolla namnet på köparen, lägga 15% av inkomsten på ett sånt där minneskort och skickade det till köparens adress.

Självklart skrev jag i mina villkor att leveranstiden kan vara lång, och självklart gick folket på det och köpte det för det låga priset.

Jävlar anmälningarna haglade, en person ville skicka tillbaka ett minne men den dumma jäveln hade nudes på sig själv (borttagna såklart men gick att hämta med Recuva) så jag utpressade den jävla horan men jag åkte dit på det också, villkorlig dom för allt.

haha vilken lirare, men en kvitto att det finns möjligheter.
Citera
2019-12-27, 22:24
Medlem
Många verkar missförstå vad dropshipping är. Dropshipping är egentligen bara att du ej har eget lager utan lägger en beställning hos din leverantör som skickar varorna till kund.

Har ingenting att göra med billiga produkter eller vart dom kommer ifrån. Sedan är det många som dropshippar från Kina och därför tror många att dropshipping är dropshipping från Kina men så är ej fallet.

Finns många stora aktörer som använder sig utav dropshipping alltså inget eget lager.

Själv omsätter jag 3 miljoner förra året och 10 miljoner detta år på dropshipping.
Citera
2019-12-28, 01:20
Medlem
greyhound12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adde9400
Många verkar missförstå vad dropshipping är. Dropshipping är egentligen bara att du ej har eget lager utan lägger en beställning hos din leverantör som skickar varorna till kund.

Har ingenting att göra med billiga produkter eller vart dom kommer ifrån. Sedan är det många som dropshippar från Kina och därför tror många att dropshipping är dropshipping från Kina men så är ej fallet.

Finns många stora aktörer som använder sig utav dropshipping alltså inget eget lager.

Själv omsätter jag 3 miljoner förra året och 10 miljoner detta år på dropshipping.

Vad jag ser har ingen missförståt någonting. Intressant kan du beskriva lite mera hur du lyckats tjäna 13 mil på 2år genom dropshipping? själv har jag tjänat nästan 20 mil i år genom att kolla på video ads och göra surveys
Citera
2019-12-28, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhound12
Vad jag ser har ingen missförståt någonting. Intressant kan du beskriva lite mera hur du lyckats tjäna 13 mil på 2år genom dropshipping? själv har jag tjänat nästan 20 mil i år genom att kolla på video ads och göra surveys

Jag har inte tjänat 13 miljoner på två år. Jag har omsatt 13 miljoner på två år. 2020 är förväntad omsättning 15 miljoner men som sagt inte vinst.

Tänker inte gå in på detalj hur jag har gjort det eftersom det kan skapa konkurrens och endast nackdelar för mig. Men kortfattat så driver jag en e-handel där jag ej har eget lager.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in