2019-12-26, 20:37
Medlem
Såg att åklagaren uttalat sig gällande att man har en god förståelse varför hakim sköts. Der betyder att man i stort vet vem som står bakom och kanske vem som sköt. Men sålänge man inte når viss misstankegrad behöver man ej delge misstanke. Och ser bestämmer man lite själv. Vi får se.
Citera
2019-12-26, 20:41
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Flamur 'Alex' Beqiri, 36, was peppered with bullets on return to his £1.5million home at around 9pm on Tuesday."

https://www.dailymail.co.uk/news/article-7828117/Pictured-Man-shot-dead-wife-small-child-named-Flamur-Beqiri.html

Britterna verkar inte göra samma koppling som sverige gör.
Verkar inte vara aktiv i kriminiella kretsar utan köra prydligt skivbolag.

Önsketänkande av sv media eller bara ett sätt att skaka av storyn på klassiskt svenskt sätt, hitta nån vag koppling för att slippa gräva djupare i fallet?
Citera
2019-12-26, 22:14
Medlem
-GGs avatar
Köttigt:

Citat:
Alex was a close associate of Naief Adawi, 33, and his physician wife Karolin Hakim, 31, who was shot dead while holding their two-month-old baby on 26 August this year.

Naief handed over the child to his wife when gunmen targeted him outside a falafel kiosk in Malmo’s affluent Ribersborg district.

After Naief fled, the assassin turned his gun in fury on Karolin and riddled her with bullets before finishing her off with a shot to the head as she lay dying on the pavement.

https://www.thesun.co.uk/news/10622179/man-36-gunned-down-at-front-door-of-1-5m-london-home-in-front-of-wife-and-young-child-pictured-for-f irst-time/
Citera
2019-12-26, 22:52
Medlem
https://www.instagram.com/p/BpAfOmNAQBQ/?igshid=y8xghuwp13zb
Naief och Karolin i bakgrunden.
Citera
2019-12-26, 23:22
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hon har gjort mycket för att uppmärksamma det invandrade våldet i Sverige. Kristersson har sagt att mordet på henne delvis var orsaken till att han började samarbeta med SD. Så hon har haft en stor politisk påverkan.

Hon var ju för fan själv en del av det invandrade våldet i sverige med tanke på sitt umgänge. Jag tror knappast att hennes plan var att gå och bli mördad för att påverka Kristersson politiskt.
Citera
2019-12-27, 01:49
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Hon var ju för fan själv en del av det invandrade våldet i sverige med tanke på sitt umgänge. Jag tror knappast att hennes plan var att gå och bli mördad för att påverka Kristersson politiskt.

Jag sa inte att hon medvetet eller planerat gjort något, men det blev utfallet av hennes död.
Citera
2019-12-27, 02:59
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag sa inte att hon medvetet eller planerat gjort något, men det blev utfallet av hennes död.

Du utrycker dig som om att hon jobbat för att öka den politiska medvetenheten runt invandrat våld iallafall, läs ditt eget inlägg.
Citera
2019-12-27, 07:53
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Du utrycker dig som om att hon jobbat för att öka den politiska medvetenheten runt invandrat våld iallafall, läs ditt eget inlägg.

Fast nu blev hon oförvitligt en martyr för det mångkulturella samhället vi idag tvingas leva med, vare sig hon hade velat det eller ej.

Det paradoxala i det hela är att här har vi en kvinnlig läkare med invandrarbakgrund som väljer att gifta sig och hänga med grovt kriminella. Det går helt enkelt inte fortsätta bygga på detta samhälle, fler och fler ser att det håller på att ruttna inifrån.
Citera
2019-12-27, 08:08
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Fast nu blev hon oförvitligt en martyr för det mångkulturella samhället vi idag tvingas leva med, vare sig hon hade velat det eller ej.

Det paradoxala i det hela är att här har vi en kvinnlig läkare med invandrarbakgrund som väljer att gifta sig och hänga med grovt kriminella. Det går helt enkelt inte fortsätta bygga på detta samhälle, fler och fler ser att det håller på att ruttna inifrån.

Många verkar fortfarande tro att hon var ett oskyldigt offer som hamnade i skottlinjen. Folk verkar inte ens veta att det var en ren avrättning med nådaskott och allt. Om den här händelsen leder till kraftag mot brottsligheten är det bra men tillåt mig att tvivla, allt vi hittills sett är pizzabjudningen.
Citera
2019-12-27, 08:17
Medlem
JackSm1ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Flytt från Malmö till London, för pengar...

https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/van-till-karolin-hakims-sambo-mordad-i-london/
Sverige har i flera år exporterat brottslighet till Danmark, Norge, Spanien och Finland. Nu fick även UK en slev av den nya svenska exportvaran. Eller ska vi kalla det för tjänst? Grattis UK. Men snart kanske de sätter stopp vid sin gräns. Brexit om 5 veckor.
Citera
2019-12-27, 09:13
Medlem
staticages avatar
Kommer ihåg snyft reportage när hon sköts, fan hon var bara en kriminell blatte som alla andra.
Citera
2019-12-27, 09:24
Bannlyst
Var hon från Iran? Kurd? Hennes "man" var väl albanbabbe? Fy fan vilka folk detta är, ingen som helst heder och ingen moral. Pangar på sina offer mitt framför barnen. I maffiafilmerna rör man inte familjen.
Jag skrev "man" inom parentes eftersom det inte är en riktig man i mina ögon.
Senast redigerad av WTFSTHLM 2019-12-27 kl. 09:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in