Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-27, 02:18
  #33541
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Jag förstår hur du tänker och de flesta som gillar AfS kommer att rösta SD 2022 av det skäl du anger. Vi får hoppas att SD får inflytande 2022 men på sikt behövs AfS. En omfattande återvandring med M, SD och KD kan du glömma. En omfattande återvandring är viktigast men bara ett av alla områden som måste totalt göras om.

Just nu är det kanske mest akuta inte återvandring utan censuren och åsiktsförtrycket på alla större plattformar. Det är bara i Alt-media vi får något som är i närheten av sanningen men SD har inte lyft ett finger för att försvara yttrandefriheten på nätet. Tvärtom. Man uttalar sig gladeligen i DN och Expressen men behandlar Alt-media som något katten släpat in.

SD uttalar sig i MSM för att nå ut så mycket de kan, de får också Shadow banning i sociala medier och har nu någon plan på ny mediekanal. De länkar till Nyheter idag men inte till Samnytt och Fria Tider för att de drevade mot SD i valet och gick all in på AfS. När AfS floppade så kommer SN och FT och gråter över att SD inte promotar dem. Men nu när Kent Ekeroth är på Samnytt och han är väldigt pro-SD, så kanske samnytt blir accepterade av SD igen.

Kopplingen till AfS är att SN och FT propagerade för dem i valet, men mot SD.
Citera
2019-12-27, 02:29
  #33542
Avstängd
karldenelftes avatar
Bra redogörelse av Bert Karlsson om varför AfS inte kommer lyckas. Han tar upp bland annat om sina egna erfarenheter när han startade upp Ny demokrati

https://www.youtube.com/watch?v=b62JhR2H9Eo&t=36s

25:50 in i sändningen.

De 20.000 röster som tillföll AfS skulle vara till riktigt stor nytta för Sverige om de gick till SD. Nu snodde C sista mandatet vilket innebar att vänsterpartierna+C på pricken har 175 mandat vilket ändrat förutsättningarna helt.
__________________
Senast redigerad av karldenelfte 2019-12-27 kl. 02:36.
Citera
2019-12-27, 09:15
  #33543
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Nä men rösta då på C eller V, så blir det säkert bättre här i landet!

Jag röstar inte på dem p.g.a anledningarna jag skrev. Jag röstar på AfS just för att jag tror att det är det bästa alternativet för Sverige.
Som sagt, varför rösta på ett parti som man inte litar på eller tycker om?
Hade inte AfS funnits hade det med stor säkerhet blivit en blank röst eller ingen röst alls för min del.
Citera
2019-12-27, 09:39
  #33544
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
SD uttalar sig i MSM för att nå ut så mycket de kan, de får också Shadow banning i sociala medier och har nu någon plan på ny mediekanal. De länkar till Nyheter idag men inte till Samnytt och Fria Tider för att de drevade mot SD i valet och gick all in på AfS. När AfS floppade så kommer SN och FT och gråter över att SD inte promotar dem. Men nu när Kent Ekeroth är på Samnytt och han är väldigt pro-SD, så kanske samnytt blir accepterade av SD igen.

Kopplingen till AfS är att SN och FT propagerade för dem i valet, men mot SD.

Nej, stämmer inte. SD tog avstånd från Alt-media långt innan AfS ens fanns.

Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Bra redogörelse av Bert Karlsson om varför AfS inte kommer lyckas. Han tar upp bland annat om sina egna erfarenheter när han startade upp Ny demokrati

https://www.youtube.com/watch?v=b62JhR2H9Eo&t=36s

25:50 in i sändningen.

De 20.000 röster som tillföll AfS skulle vara till riktigt stor nytta för Sverige om de gick till SD. Nu snodde C sista mandatet vilket innebar att vänsterpartierna+C på pricken har 175 mandat vilket ändrat förutsättningarna helt.

Så kan det vara men det är främst SD:s ansvar isf eftersom man gjorde valet att utesluta ett helt ungdomsförbund eller extremisterna som SD kallar dem samt totalt förändrat sin politik för att kunna bli det åttonde hjulet i Sjuklövern. Vad Bert Karlsson tycker skiter jag fullständigt i. Han har varit drivande i asylindustrin och att KD samarbetar med honom säger allt om var det partiet står.
Citera
2019-12-27, 14:30
  #33545
Avstängd
karldenelftes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Nej, stämmer inte. SD tog avstånd från Alt-media långt innan AfS ens fanns.



Så kan det vara men det är främst SD:s ansvar isf eftersom man gjorde valet att utesluta ett helt ungdomsförbund eller extremisterna som SD kallar dem samt totalt förändrat sin politik för att kunna bli det åttonde hjulet i Sjuklövern. Vad Bert Karlsson tycker skiter jag fullständigt i. Han har varit drivande i asylindustrin och att KD samarbetar med honom säger allt om var det partiet står.
Men utbrytarpartier har aldrig lyckats, speciellt inom den nationella rörelsen i Sverige. Sen kanske Kasselstrand, innan han gick med i SD, kanske gå med i ND då de var i farten med tanke på de åsikter han har?

Sen hade det ingenting med Kasselstrand och gängets "extrema" åsikter att göra. De blev uteslutna på grund av maktkamp och att Kasselstrand försökte kuppa Stockholm. Går man över gränsen och tror sig stå över partiet får man stå sitt kast.
Citera
2019-12-27, 17:23
  #33546
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
När skall alla AfS anhängare fatta att SD är enda chansen för att "rädda" Sverige?
När vi "fattar" att mer av samma status quo och PK-fjäskande vore lösningen. Hur är omyndigförklarande av riksdagis att införa gränskontroller (alltså EU-medlemskap) en lösning på att minska den världshistoriskt unikt stora massinvandringen till Sverige sedan SD kom in i riksdagis???

SD föreslår ju ingen lösning på något problem. Inte ens på brottsligheten. Varför ska världens mest brottsutsatta land om fem år bara ha 66% av Tysklands polistäthet, som SD föreslår? Hur bra skulle det kunna bli? SDare bara låtsas föreslå lösningar, utan minsta avsikt att någonsin röra ett finger för att genomföra dem. SDare är bara nöjda med att sitta och tanka skattepengar som lekamöter och sen flytta till Maldiverna när Sverige blir världens fattigaste och våldsammaste land. Alla SD-väljarna är världens mest lurade!

Citat:
Hur kan man ha missat förfallet som bara fortsätter?

Det blir värre för varje val och tids nog finns det inga chanser kvar överhuvudtaget. Frågan är om inte "tipping point" redan är nådd faktiskt.
Uppenbarligen inte, efter de senaste två valen, till EU och Riksdagis, gav helt oförändrade resultat. Ingen tipping point inom synhåll. Tipping ponts kommer inte av sig själva. De kommer när någon banbrytande politiker träder fram och aktivt bildar opinion för det som tidigare var icke-PK. SD vägrar obstinat göra detta. Därför VET jag att SD är helt irrelevant. Det bortkastade partiet. SD står i vägen för att skapa opposition. Utan SD hade det varit extremt mycket enklare att bilda opinion om problemen och lösningen. Så först måste SD förintas, sen kan en opposition skapas. Men det finns inte tid för den processen. Så Jimmie åPKesson har lyckats med sitt mål att förinta Sverige, grattis!
__________________
Senast redigerad av Fri 2019-12-27 kl. 17:27.
Citera
2019-12-27, 21:51
  #33547
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Men utbrytarpartier har aldrig lyckats, speciellt inom den nationella rörelsen i Sverige. Sen kanske Kasselstrand, innan han gick med i SD, kanske gå med i ND då de var i farten med tanke på de åsikter han har?

Sen hade det ingenting med Kasselstrand och gängets "extrema" åsikter att göra. De blev uteslutna på grund av maktkamp och att Kasselstrand försökte kuppa Stockholm. Går man över gränsen och tror sig stå över partiet får man stå sitt kast.

Fel. Ingen försökte göra någon kupp. Tvärtom, SD försökte kuppa bort Kasselstrand som ordförande för ungdomsförbundet men misslyckades. Du har rätt i att den odemokratiska spärren på 4 procent gör det mycket svårt att komma in. Jag är heligt förbannad för att mitt val inte räknas. Finns idag inget som helst skäl att ha en spärr. Många tvingas idag rösta på SD fast de inte vill. ND känner jag inte till och kan därför inte kommentera.
Citera
2019-12-28, 01:56
  #33548
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenSympati
Jag röstar på AfS just för att jag tror att det är det bästa alternativet för Sverige.
Som sagt, varför rösta på ett parti som man inte litar på eller tycker om?
Hade inte AfS funnits hade det med stor säkerhet blivit en blank röst eller ingen röst alls för min del.

Men av vilken anledning röstar du på AfS då? Jag är VÄLDIGT nyfiken på vad det är de kan åstadkomma, som inget annat parti idag kan göra bättre än 7-klövern?

Jag kan inte förstå ditt resonemang riktigt, eftersom VAD SOM HELST är bättre än 7-klövern. Samtidigt jagar du efter något som egentligen är omöjligt, för din del rentav utopi, något som aldrig kommer ske, NÅGONSIN. Ett tåg som har gått för länge sedan och som aldrig kommer tillbaka.

Det spelar liksom ingen roll om så AfS från och med idag börjar växa lika snabbt som SD. Vid det laget som de skulle få egen majoritet (något som med 100% säkerhet är ett absolut MÅSTE för att de skall få styra landet, då rimligen INGET annat parti någonsin skulle samarbeta med de, förutom möjligen SD om de blev trängda till det (men som bekant så skulle i ett sådant fall SD redan vara totalt dammsugat på väljare som har gått över till AfS), så kommer Sverige att vara så illa fördärvat, att det inte finns en jävla chans i helvete att AfS ens skulle kunna närma sig en majoritet, eller ens nå 10% vill jag påstå. Vid det laget lär det även ha kommit in nya partier som Nyans exempelvis, som lär vara riktigt stora vid det laget.

Jag kan ej se in i framtiden men kan trots det här och nu garantera att AfS aldrig någonsin kommer få egen majoritet, något som skulle krävas för att de skulle ha något att säga till om överhuvudtaget.


Att då slänga bort sin röst på ett parti som har 0 chans, alltså ZIP, ZERO! ingen chans överhuvudtaget, det tycker jag är ganska korkat, dvs. korkat förutsatt att det finns något bättre andrahandsalternativ än att låta Sverige totalt förfalla. Och det finns det ju, och det heter SD.

Så då vill jag åter ställa frågan. Varför vill du rösta på AfS? Vad för effekt vill du få ut av det? Rimligen är det mindre invandring, eller närmare bestämt 0 invandring och gissningsvis återvandring. För det är vad AfS driver.

Om så är fallet. Är det inte bättre för dig att SD kommer till makten och minskar invandringen till ett minimum så Sverige kan återhämta sig och välfärden kan få lite andrum, och gör sitt bästa för att få ordning på landet igen? Eller föredrar du hellre att köra Sverige i botten TOTALT?
Citera
2019-12-28, 02:04
  #33549
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Men av vilken anledning röstar du på AfS då? Jag är VÄLDIGT nyfiken på vad det är de kan åstadkomma, som inget annat parti idag kan göra bättre än 7-klövern?

Jag kan inte förstå ditt resonemang riktigt, eftersom VAD SOM HELST är bättre än 7-klövern. Samtidigt jagar du efter något som egentligen är omöjligt, för din del rentav utopi, något som aldrig kommer ske, NÅGONSIN. Ett tåg som har gått för länge sedan och som aldrig kommer tillbaka.

Det spelar liksom ingen roll om så AfS från och med idag börjar växa lika snabbt som SD. Vid det laget som de skulle få egen majoritet (något som med 100% säkerhet är ett absolut MÅSTE för att de skall få styra landet, då rimligen INGET annat parti någonsin skulle samarbeta med de, förutom möjligen SD om de blev trängda till det (men som bekant så skulle i ett sådant fall SD redan vara totalt dammsugat på väljare som har gått över till AfS), så kommer Sverige att vara så illa fördärvat, att det inte finns en jävla chans i helvete att AfS ens skulle kunna närma sig en majoritet, eller ens nå 10% vill jag påstå. Vid det laget lär det även ha kommit in nya partier som Nyans exempelvis, som lär vara riktigt stora vid det laget.

Jag kan ej se in i framtiden men kan trots det här och nu garantera att AfS aldrig någonsin kommer få egen majoritet, något som skulle krävas för att de skulle ha något att säga till om överhuvudtaget.


Att då slänga bort sin röst på ett parti som har 0 chans, alltså ZIP, ZERO! ingen chans överhuvudtaget, det tycker jag är ganska korkat, dvs. korkat förutsatt att det finns något bättre andrahandsalternativ än att låta Sverige totalt förfalla. Och det finns det ju, och det heter SD.

Så då vill jag åter ställa frågan. Varför vill du rösta på AfS? Vad för effekt vill du få ut av det? Rimligen är det mindre invandring, eller närmare bestämt 0 invandring och gissningsvis återvandring. För det är vad AfS driver.

Om så är fallet. Är det inte bättre för dig att SD kommer till makten och minskar invandringen till ett minimum så Sverige kan återhämta sig och välfärden kan få lite andrum, och gör sitt bästa för att få ordning på landet igen? Eller föredrar du hellre att köra Sverige i botten TOTALT?

Sitter på telefon så kan ej ge så långt svar, mden kort och gott så röstar jag på AfS då dem vill ha återvandring, spelar ingen roll om du slutar ta in invandrare, du kan inte stoppa en multiplikation innefrån (invandrare föder fler barn)

Samt att SD förövrigt är kontrollerad opposition, Mattias Karlsson säger att svenskhet intr är så viktigt, dvs demografi är skit samma, indier araber och allt annat 3e världen är viktigare än svenskar,

Därför röstar jag AfS,
__________________
Senast redigerad av chicki 2019-12-28 kl. 02:10.
Citera
2019-12-28, 02:11
  #33550
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
När vi "fattar" att mer av samma status quo och PK-fjäskande vore lösningen. Hur är omyndigförklarande av riksdagis att införa gränskontroller (alltså EU-medlemskap) en lösning på att minska den världshistoriskt unikt stora massinvandringen till Sverige sedan SD kom in i riksdagis???

SD föreslår ju ingen lösning på något problem. Inte ens på brottsligheten. Varför ska världens mest brottsutsatta land om fem år bara ha 66% av Tysklands polistäthet, som SD föreslår? Hur bra skulle det kunna bli? SDare bara låtsas föreslå lösningar, utan minsta avsikt att någonsin röra ett finger för att genomföra dem. SDare är bara nöjda med att sitta och tanka skattepengar som lekamöter och sen flytta till Maldiverna när Sverige blir världens fattigaste och våldsammaste land. Alla SD-väljarna är världens mest lurade!


Uppenbarligen inte, efter de senaste två valen, till EU och Riksdagis, gav helt oförändrade resultat. Ingen tipping point inom synhåll. Tipping ponts kommer inte av sig själva. De kommer när någon banbrytande politiker träder fram och aktivt bildar opinion för det som tidigare var icke-PK. SD vägrar obstinat göra detta. Därför VET jag att SD är helt irrelevant. Det bortkastade partiet. SD står i vägen för att skapa opposition. Utan SD hade det varit extremt mycket enklare att bilda opinion om problemen och lösningen. Så först måste SD förintas, sen kan en opposition skapas. Men det finns inte tid för den processen. Så Jimmie åPKesson har lyckats med sitt mål att förinta Sverige, grattis!

Jag vill påstå att detta tankesätt är helt frånvarande. Ekvationen är omöjlig. Det är som fullkomligt orealistiska drömmar som man i förväg vet aldrig kommer att slå in.

Hur kan man ha missat att det SD har gjort är helt unikt? Dvs. att växa så snabbt? Hur kan man ha missat att SD är den enda verkliga opposition som finns?
Och hur kan man ha missat, att även i det extremt sällsynta fall att ett annat parti, som AfS exempelvis, lyckas att växa lika snabbt som SD, så kommer landet vid det laget som det partiet i fråga rent teoretiskt skall kunnat ha nått egen majoritet, vara i spillror fullständigt!?

Lek med tanken att MP C V L och S får fortsätta styra landet i 12-16 år till, och får för sig att öppna kranarna totalt och släppa in 8 miljoner muslimer. Vid det laget skulle muslimer vara i majoritet i Sverige. Tror du på allvar att de skulle rösta på din kära AfS då? Muslimer är inte självdestruktiva som svenskar är. De står på sig och vill bevara sin kultur, vilket de gör helt rätt i. De har stake, till skillnad från svenskar. Det ser man inte minst på muslimska länder som aldrig skulle tillåta den idioti som tillåts här i Sverige.
De har hjärna till att försvara sina egna och sig själva, till skillnad från svenskar.
Hur kan man inte ha missat detta?

Men som sagt, svenskar verkar ju inte begripa sådana här enkla ekvationer överhuvudtaget, och därför ser landet ut som det gör. Svensken är så otroligt obegripligt naiv och lättlurad, att dess like ej existerar på denna jord. Dagligen kommer artiklar som påvisar detta i landet upp-och-ner.
Hela världen skrattar ju åt oss!
Citera
2019-12-28, 02:17
  #33551
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chicki
Sitter på telefon så kan ej ge så långt svar, mden kort och gott så röstar jag på AfS då dem vill ha återvandring, spelar ingen roll om du slutar ta in invandrare, du kan inte stoppa en multiplikation innefrån (invandrare föder fler barn)

Samt att SD förövrigt är kontrollerad opposition, Mattias Karlsson säger att svenskhet intr är så viktigt, dvs demografi är skit samma, indier araber och allt annat 3e världen är viktigare än svenskar,

Därför röstar jag AfS,

Ok, återvandring. Du vill helt enkelt ha färre invandrare än vad som finns i Sverige idag, har jag förstått rätt?

Är då inte SD ett bättre val, än att rösta på AfS som inte leder till ett skit, varför 7-klövern får fortsätta ha gränserna på vidöppen gavel, till den nivån att man kommer få stå i kö i 50 år till att få en lägenhet, och 3 år för att få en akuttid på akuten?

Känns enkelspårigt tycker jag. Det är som att allt är svart eller vitt.

Jag VILL och MÅSTE ha en bil så jag kan ta mig från A till B, och jag vill göra det i en Ferrari för 3 mkr! Men tyvärr har jag bara 300.000 kr och jag får i så fall nöja mig med en Audi.
- nä, Audi duger inte för mig, då skiter jag hellre i bil helt och hållet, och fortsätter att GÅ från A till B för resten av mitt liv.


Märkligt tankesätt.
Personligen hade jag hellre valt den där Audin, även fast jag mycket hellre vill köra Ferrari, eftersom jag då åtminstone kan få åka i en varm och skön bil från A till B t.o.m när det ösregnar ute!
__________________
Senast redigerad av EnergizerBunny 2019-12-28 kl. 02:20.
Citera
2019-12-28, 09:16
  #33552
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Jag vill påstå att detta tankesätt är helt frånvarande. Ekvationen är omöjlig. Det är som fullkomligt orealistiska drömmar som man i förväg vet aldrig kommer att slå in.
Det jag beskriver händer i resten av västvärlden. Därför att de har nationalistiska partier (som SD bojkottar) som bildar opinion för nationalism. De beskriver problemen och föreslår lösningen. Den normala ordningen i en demokrati.

Citat:
Hur kan man ha missat att det SD har gjort är helt unikt? Dvs. att växa så snabbt?
0.5% om året, är det snabbt? Förra mandatperioden växte SD med 1.1% om året, medan invandringen snittade 1.4% om året. I USA växte Trump från 0% till majoritet på 1½ år. Alternative für Deutschland växte från 4% till 12% mellan valen 2013 och 2017. SD har toppat ut och stagnerat, så går det när man bojkottar alla alternativa media, vägrar bilda opinion och bara är en feg tyst blek kopia av de andra misslyckade PK-partierna.

Förra mandatperioden hade vi alltså världshistoriens största invandring (inget annat land har någonsin haft så stor invandring som Sverige har haft varje år de senaste 5 åren), världens sämsta integration enligt OECD, vårt första massmördande terrordåd och den sedan länge helt ohämmat exponentiellt ökande brottsligheten blev äntligen synlig även för många av de allra mest efterblivna invånarna. Men SD stagnerade och växte från irrelevanta 1/8 till irrelevanta 1/6 utan någon parlamentarisk förändring.

Citat:
Hur kan man ha missat att SD är den enda verkliga opposition som finns?
I vilken fråga är SD oppositionellt? Att de vill ha en mycket mindre poliskår än vad Tyskland har idag, trots att vi har mycket grövre brottslighet? Där är ju samtliga riksdagispartier helt eniga. Att de vill förbli EU-medlemmar utan någon ny folkomröstning? Där är alla riksdagispartier helt eniga. SDs enda profilfråga är att de inte vill höjsänka bidragsavdraget med noll-komma-procent, vilket är alla andra riksdagis enda profilfråga också. Jimmie åPKesson har ju som uttalat mål att kopiera PK, och det har han gjort också. Grattis! Han såg till att Sverige nu är det enda EU-landet som inte har någon opposition alls mot EU. Samtidigt som EU Sovjetkollapsar, bra tajming!

Citat:
Men som sagt, svenskar verkar ju inte begripa sådana här enkla Aekvationer överhuvudtaget, och därför ser landet ut som det gör.

Du menar att svenskar inte begriper att det är AfS som förstör Sverige genom att föreslå den enda möjliga lösningen, återvandring enligt Geneve-konventionen??? SD är ju ett anti-nationalistiskt, alltså ett anti-svenskt parti (fråga dem själv om du inte tror mig!) som har utsett AfS (alltså sin förre partiledare och hela sitt ungdomsförbund och tre av sina riksdagsledamöter) till sin huvudfiende. Medan SD ger upp kärnfråga efter kärnfråga i sin omställning till slätstruket PKarti som passivt kommer att stödja en M+KD+MP-regering i utbyte mot att Jimmie åPKesson utlovas pension och miljonårslön livet ut som ambassadör i Saudiarabien. Det är SDs enda ideologiska mål.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback