Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-18, 12:21
  #33529
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av II.Conte
Om AfS vill bli en bög-judisk kampgrupp för töntar på Timbro, ja.


Varken Bard eller Janousch har nåt med MED att göra längre.
Citera
2019-12-18, 12:51
  #33530
Medlem
II.Contes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Varken Bard eller Janousch har nåt med MED att göra längre.
Syftar på partiledaren.

I övrigt säger det väl det mesta när Bard och Janousch är "för radikala" för det där partiet. MED = SD-light i nyliberal tappning. Helt meningslösa mao.
Citera
2019-12-24, 03:02
  #33531
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Det har nu gått drygt ett år sedan valet och situationen i Sverige förvärras varje dag. Det syns inte minst på det ökade stödet för SD. AfS behövs mer än någonsin och de som är medlemmar vill stötta och engagera sig. Fler svenskar måste vakna och vi måste få igång en bred debatt om förfallet inom alla delar av samhället. Yttrandefriheten beskärs varje dag och SD gör inget, av rädsla, för att ta i de mer grundläggande frågorna - de ständigt ljugande medierna, censuren, politiseringen av varje del av samhället, inkräktandet på våra grundläggande friheter, o.s.v.

Jag vet inte vad som kommer att slå an hos svenskarna. Det enda jag vet är att de gamla partierna inte står för någon förändring eftersom de skapat skiten och att SD, hur dold agenda man än har som vissa tycks hoppas på, aldrig kommer att lyckas genom samarbete med dessa gamla skitpartier.

Därför finns det utrymme för AfS att växa under lång tid framöver. Just nu handlar det om att bygga upp en fast partiorganisation. Det handlar om att gräva där man står och sedan växa. Från 2000 till 10000 medlemmar, noll till 10 anställa, 1 till 10 miljoner i årsbudget. Börja med en anställd och se till att alla medlemmar möts regelbundet runt om i Sverige. Planera upp hela 2020, vecka för vecka med aktiviteter och kampanjer.

De gamla partierna är en skam för Sverige. Fy vilket avskräde. M och KD är inga undantag. När SD nu söker samarbete med dessa skitpartier kommer inte väljarna bli nöjda och dörren öppnas på vid gavel för AfS. Då måste partiet vara redo.
Ja, de är en skam för Sverige och ett avskräde till skitpartier. vars like aldrig skådats och aldrig kommer att skådas igen. Kallades fordom sjuklövern, tills Å som ledare för Sveriges största parti (enligt vissa institut) fick nåden att villkorslöst kasta sig i stoftet för att stödja M-politik för en kopp kaffe.

Förberedda, vilket ni alltså inte är? Vi har ett såsse-Sverige galore med stöd av Rödluvan och alla hennes hens vid makten. Ständigt ljugande medier ja, när ska vi få se något om detta? Diskrediterar vi inte lögnmedia kommer Svenne och Lotta aldrig att ändra åsikt, "för det sade de på TV." Nej 99 % av väljarna söker inte aktivt nyheter själva på nätet.

Ja, du sade det själv, så skicka inte ert näthat till mig nu. Jag har nog med att se till att SD inte blir ett passivt stödparti av alla krämiga Moderatrunkande SD-lightare till Fri invandrings-Kristersson och familjeåterförenings-Ebba. 100.000 plus partierna M och KD, vilka alltid velat dränka Sverige med så många babbar som möjligt, men nu plötsligt varit "naiva" när de tappat i %. Var var Kristerssons kritiska naivitet i Reinfeldtministärens miljonår av påstådd lönsam raketforskningsinvandring? Fanns naturligtvis inte eftersom han till 100 % stod bakom (och står bakom) att dränka Sverige med bidragstagande babbar och att tvinga cancersjuka svennar att jobba eller dö. Helst dö. Det är den mannen som alltså ska bli Sveriges nästa statsminister efter nickedockan Löfvén.
Citera
2019-12-24, 12:43
  #33532
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Det bästa hade varit om AfS gick ihop med MED och på det rekryterade lite större profiler från twitter och SwebbTV och Facebook, gärna nationella kvinnor.

AfS i sin nuvarande organisation har dock ingen framtid.

Frågan är om AfS lyckas bygga upp en bas. Klarar man det i form av organisation och mandat i kommunerna så finns det goda chanser. Man får inte glömma att det var de flitiga partiarbetarna i kommunerna som började att gräva grunden för SD. Först när grunden var halvfärdig gick småpartierna i Skåne samman med SD. Resten är historia.
Citera
2019-12-26, 12:25
  #33533
Medlem
StillaHavets avatar
God fortsättning alla AfS:are och Gustavianer. Nu ser vi till att Sverige under 20-talet får ett parti i riksdagen som sätter svenskar först och ser till att svenskar, återigen, blir en överväldigande majoritet. Sedan gör vi Sverige till världens bästa land att leva i, ett land som är betydligt bättre för framtida generationer och igen ett föredöme för omvärlden att se upp till.
Citera
2019-12-26, 20:00
  #33534
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Därför finns det utrymme för AfS att växa under lång tid framöver. Just nu handlar det om att bygga upp en fast partiorganisation. Det handlar om att gräva där man står och sedan växa. Från 2000 till 10000 medlemmar, noll till 10 anställa, 1 till 10 miljoner i årsbudget. Börja med en anställd och se till att alla medlemmar möts regelbundet runt om i Sverige. Planera upp hela 2020, vecka för vecka med aktiviteter och kampanjer.

De gamla partierna är en skam för Sverige. Fy vilket avskräde. M och KD är inga undantag. När SD nu söker samarbete med dessa skitpartier kommer inte väljarna bli nöjda och dörren öppnas på vid gavel för AfS. Då måste partiet vara redo.

Vad har partiet för organisation nu då? Finns det kommunavdelningar? Regionavdelningar? Hur många kommuner är de representerade i?
Citera
2019-12-26, 20:00
  #33535
Medlem
EnergizerBunnys avatar
När skall alla AfS anhängare fatta att SD är enda chansen för att "rädda" Sverige?

Hur kan man ha missat förfallet som bara fortsätter?

Det blir värre för varje val och tids nog finns det inga chanser kvar överhuvudtaget. Frågan är om inte "tipping point" redan är nådd faktiskt.

Att då hålla på och slänga sina röster på ett parti som inte ens kommer i närheten av riksdagsspärren är ju tämligen korkat. Samma röster hade gjort oändligt mycket större nytta om de gick till SD istället.

Men fortsätt att slänga rösterna på AfS för all del. Går det åt helvete med landet, vilket allt tyder på, så finns många som har både ekonomiska och praktiska möjligheter att fly landet. Tyvärr blir dock många stackare kvar som får lida i det nya spännande landet i nord. Tänker ni inte på alla dessa människor? För jag gissar att många av er kommer att tillhöra just den skaran.
Citera
2019-12-26, 20:14
  #33536
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
När skall alla AfS anhängare fatta att SD är enda chansen för att "rädda" Sverige?

Hur kan man ha missat förfallet som bara fortsätter?

Det blir värre för varje val och tids nog finns det inga chanser kvar överhuvudtaget. Frågan är om inte "tipping point" redan är nådd faktiskt.

Att då hålla på och slänga sina röster på ett parti som inte ens kommer i närheten av riksdagsspärren är ju tämligen korkat. Samma röster hade gjort oändligt mycket större nytta om de gick till SD istället.

Men fortsätt att slänga rösterna på AfS för all del. Går det åt helvete med landet, vilket allt tyder på, så finns många som har både ekonomiska och praktiska möjligheter att fly landet. Tyvärr blir dock många stackare kvar som får lida i det nya spännande landet i nord. Tänker ni inte på alla dessa människor? För jag gissar att många av er kommer att tillhöra just den skaran.

1. Jag tror inte att SD är räddningen för Sverige.
2. Jag litar inte ett dugg på SD.
3. Det finns alldeles för mycket i SDs politik som jag inte vill ha.

Så varför rösta på ett parti man inte litar på eller tycker om? Det är precis samma anledningar till att jag inte röstar S, M, Mp osv.
Citera
2019-12-26, 20:15
  #33537
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenSympati
1. Jag tror inte att SD är räddningen för Sverige.
2. Jag litar inte ett dugg på SD.
3. Det finns alldeles för mycket i SDs politik som jag inte vill ha.

Så varför rösta på ett parti man inte litar på eller tycker om? Det är precis samma anledningar till att jag inte röstar S, M, Mp osv.

Nä men rösta då på C eller V, så blir det säkert bättre här i landet!
Citera
2019-12-26, 23:54
  #33538
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
När skall alla AfS anhängare fatta att SD är enda chansen för att "rädda" Sverige?

Hur kan man ha missat förfallet som bara fortsätter?

Det blir värre för varje val och tids nog finns det inga chanser kvar överhuvudtaget. Frågan är om inte "tipping point" redan är nådd faktiskt.

Att då hålla på och slänga sina röster på ett parti som inte ens kommer i närheten av riksdagsspärren är ju tämligen korkat. Samma röster hade gjort oändligt mycket större nytta om de gick till SD istället.

Men fortsätt att slänga rösterna på AfS för all del. Går det åt helvete med landet, vilket allt tyder på, så finns många som har både ekonomiska och praktiska möjligheter att fly landet. Tyvärr blir dock många stackare kvar som får lida i det nya spännande landet i nord. Tänker ni inte på alla dessa människor? För jag gissar att många av er kommer att tillhöra just den skaran.

Jag förstår hur du tänker och de flesta som gillar AfS kommer att rösta SD 2022 av det skäl du anger. Vi får hoppas att SD får inflytande 2022 men på sikt behövs AfS. En omfattande återvandring med M, SD och KD kan du glömma. En omfattande återvandring är viktigast men bara ett av alla områden som måste totalt göras om.

Just nu är det kanske mest akuta inte återvandring utan censuren och åsiktsförtrycket på alla större plattformar. Det är bara i Alt-media vi får något som är i närheten av sanningen men SD har inte lyft ett finger för att försvara yttrandefriheten på nätet. Tvärtom. Man uttalar sig gladeligen i DN och Expressen men behandlar Alt-media som något katten släpat in.
Citera
2019-12-27, 00:05
  #33539
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Jag förstår hur du tänker och de flesta som gillar AfS kommer att rösta SD 2022 av det skäl du anger. Vi får hoppas att SD får inflytande 2022 men på sikt behövs AfS. En omfattande återvandring med M, SD och KD kan du glömma. En omfattande återvandring är viktigast men bara ett av alla områden som måste totalt göras om.

Just nu är det kanske mest akuta inte återvandring utan censuren och åsiktsförtrycket på alla större plattformar. Det är bara i Alt-media vi får något som är i närheten av sanningen men SD har inte lyft ett finger för att försvara yttrandefriheten på nätet. Tvärtom. Man uttalar sig gladeligen i DN och Expressen men behandlar Alt-media som något katten släpat in.

SD måste helt enkelt förhålla sig till det naiva politiskt korrekta Sverige. Annars kan de tuffa på på samma linje som AfS men då kommer inte något parti vilja ta i dem med tång, och opinionssiffrorna hade legat på kanske några procent som högst. Det fungerar inte i Sverige att köra så hårt framåt, Sverige är inte Polen, Tjeckien, Slovakien eller Ungern, länder där folk vågar prata om problem.

SD har trots allt lyckats att växa, växa och åter växa. Det de har gjort är ju i princip historiskt, så något måste de ha gjort rätt. Om lika många hade accepterat AfS politik så hade det också synts i valet senast, exempelvis, och AfS hade fått 17%. Men nu är det ju inte så och det är de som röstar som i slutändan bestämmer, och partierna får snällt rätta sig efter det.

I Polen eller Ungern exempelvis hade säkert AfS kunnat få 20-30%, eller kanske inte i och för sig då AfS hade ansetts vara för mesiga och för PK, men uppenbarligen inte i Sverige.

Så då får man ju helt enkelt vara överlycklig över att SD finns och som faktiskt ser ut att ha stora chanser i nästa val.
Citera
2019-12-27, 00:29
  #33540
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
SD måste helt enkelt förhålla sig till det naiva politiskt korrekta Sverige. Annars kan de tuffa på på samma linje som AfS men då kommer inte något parti vilja ta i dem med tång, och opinionssiffrorna hade legat på kanske några procent som högst. Det fungerar inte i Sverige att köra så hårt framåt, Sverige är inte Polen, Tjeckien, Slovakien eller Ungern, länder där folk vågar prata om problem.

SD har trots allt lyckats att växa, växa och åter växa. Det de har gjort är ju i princip historiskt, så något måste de ha gjort rätt. Om lika många hade accepterat AfS politik så hade det också synts i valet senast, exempelvis, och AfS hade fått 17%. Men nu är det ju inte så och det är de som röstar som i slutändan bestämmer, och partierna får snällt rätta sig efter det.

I Polen eller Ungern exempelvis hade säkert AfS kunnat få 20-30%, eller kanske inte i och för sig då AfS hade ansetts vara för mesiga och för PK, men uppenbarligen inte i Sverige.

Så då får man ju helt enkelt vara överlycklig över att SD finns och som faktiskt ser ut att ha stora chanser i nästa val.

AfS kommer att behövas men tills vidare får partiet inrikta sig främst på att bilda opinion och att bygga upp en partiorganisation.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback