2019-12-23, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurlpower

Teorier på motiv?

Dessa bröder är välkända i hela nordöstra skåne när det gäller knark så motivet finns nog där.
Citera
2019-12-23, 18:45
Medlem
AndersEklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tollarp86
Dessa bröder är välkända i hela nordöstra skåne när det gäller knark så motivet finns nog där.

I mina ögon är dom mest luffare. Hans ena bror är ju ingen affärsman precis. Väldigt djurigt korkad sådär som en grottmänniska och blåser människor på några hundralappar och lite inbrott och sånt. En helt vanlig knarkare som behöver pengar för knark.
Citera
2019-12-23, 22:35
Citat:
Ursprungligen postat av AndersEklund
I mina ögon är dom mest luffare. Hans ena bror är ju ingen affärsman precis. Väldigt djurigt korkad sådär som en grottmänniska och blåser människor på några hundralappar och lite inbrott och sånt. En helt vanlig knarkare som behöver pengar för knark.

Vilken av bröderna är det?
Citera
2019-12-23, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tollarp86
Ok, kan inte hitta det. Verkar spännande för det är helt andra grejor än vad som används "normalt". Tror inte på något amerikanskt här och det är inte många gamla öststatsvapen eller juggevapen som tar 556/223. Zastava? Krinkov?

Mest troligt. Zastava M85/92 används rätt ofta i Sverige. Riktigt dåligt av polisen att inte vilja gå ut med vilket vapen som användes.
Citera
2019-12-23, 22:54
Medlem
AndersEklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bronbroen
Vilken av bröderna är det?

Mustafa tror jag han heter. Kallas för Musti.
Citera
2019-12-23, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalalMuscle
Fotbollsspelaren Adem Ljajic?

Måste rätta till er lite

Gorani är egen etnisk grupp som är muslimer som av en del tros vara Serber från början.

Bosnier är folk från Bosnien, det finns tre konstituella etniska grupper. Samtliga är Nationellt och geografiskt Bosnier.

Bosniaker - Muslimer
Serber - Ortodoxa
Kroater - Katoliker

De Muslimer i Serbien är oftast Bosniaker, Gorani eller Albaner.
Sen självklart är de Serbiska medborgare vilket gör dem till Serber lika mycket som Araber är Svenskar som har Svenska pass, men de är inte etniskt svenskar. Hoppas det hjälpte

Men visst, alla har ju rätt att kalla sig vad dem vill egentligen. Men det är extremt ovanligt att man ser sig som "stolt" Serb fast man är Bosniak eller Alban och bor i Serbien. Jämför t.ex Chechener, Dagestanier i Ryssland.
Citera
2019-12-23, 23:24
Citat:
Ursprungligen postat av AndersEklund
Mustafa tror jag han heter. Kallas för Musti.

Misstänkte det. Är någon av bröderna clean? Har hört att två st inte pysslar med kriminalitet, men det stämmer kanske inte.
Citera
2019-12-23, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Måste rätta till er lite

Gorani är egen etnisk grupp som är muslimer som av en del tros vara Serber från början.

Bosnier är folk från Bosnien, det finns tre konstituella etniska grupper. Samtliga är Nationellt och geografiskt Bosnier.

Bosniaker - Muslimer
Serber - Ortodoxa
Kroater - Katoliker

De Muslimer i Serbien är oftast Bosniaker, Gorani eller Albaner.
Sen självklart är de Serbiska medborgare vilket gör dem till Serber lika mycket som Araber är Svenskar som har Svenska pass, men de är inte etniskt svenskar. Hoppas det hjälpte

Men visst, alla har ju rätt att kalla sig vad dem vill egentligen. Men det är extremt ovanligt att man ser sig som "stolt" Serb fast man är Bosniak eller Alban och bor i Serbien. Jämför t.ex Chechener, Dagestanier i Ryssland.

Oroa dig inte en Alban hade aldrig kallat sig stolt serb
Citera
2019-12-23, 23:27
Medlem
Båda hans äldre bröder har knarkat mycket och så ja det är sant.

Går rykten att det är en Serb och Alban som har klippt han nu.
Citera
2019-12-24, 00:08
Medlem
Har knappt hört folk i Kristianstad prata speciellt mycket om det...
Hade detta hänt för 10 år sen hade det varit något extremt...
Citera
2019-12-24, 00:09
Medlem
AndersEklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bronbroen
Misstänkte det. Är någon av bröderna clean? Har hört att två st inte pysslar med kriminalitet, men det stämmer kanske inte.

Jag känner till 3 av hans bröder. Mohammed som är hans lillebror är en liten fjant bara. En, vad jag misstänker, smått förståndshandikappad kille som tror att hans bröder är några Cosa Nostra män. Sen är det Mustafa, lodisen som bara går på folk han klarar av och sen en Ibrahim som jag tror inte sysslar med kriminalitet.
Citera
2019-12-24, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koksalt2
Mest troligt. Zastava M85/92 används rätt ofta i Sverige. Riktigt dåligt av polisen att inte vilja gå ut med vilket vapen som användes.

Det har fövisso inte hört men börjar det skjutas höghastighetsammo av typ 223 vill man då fasen inte råka stå bakom målet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in