2019-12-23, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Halmgubbe, jag har inte sagt att man ska släppa problemet efter att ha minskat det kraftigt. Tvärtom går man då dessutom starkare ekonomi och har pengar till resurser.

Din lösning leder till kollapsade ekonomier för kommunerna och extrem ökning av brottsligheten.

Ikke halmgubbe, eftersom jag har bett dig komma med lösningar på problemet som ju bevisligen kommer att kvarstå ifall invandrarna kastas ut, och din respons har varit att 'man ju aldrig kan få ner det på noll' och inget mer.
Citera
2019-12-23, 19:17
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Ikke halmgubbe, eftersom jag har bett dig komma med lösningar på problemet som ju bevisligen kommer att kvarstå ifall invandrarna kastas ut, och din respons har varit att 'man ju aldrig kan få ner det på noll'.

Trams, när de har kastats ut kommer vi tillbaka till läget som gällde innan de kom in, då fanns det resurser för att bekämpa brott och det ska vi förstås fortsätta med.

Men den linje vi kör med ny leder till att brottsligheten blir allt högre samtidigt som resurserna måste skäras ned pga att ekonomierna körs i botten av alla flyktingar.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2019-12-23 kl. 19:20.
Citera
2019-12-23, 19:19
Medlem
Myhr1s avatar
Citat:
Ikke halmgubbe, eftersom jag har bett dig komma med lösningar på problemet som ju bevisligen kommer att kvarstå ifall invandrarna kastas ut, och din respons har varit att 'man ju aldrig kan få ner det på noll' och inget mer.

Om vi håller oss i Sverige, där du och jag alla andra har störst möjlighet att påverka. Är det bättre med typ 5000 våldtäkter om året eller med 2500?
Citera
2019-12-23, 19:20
Medlem
Citat:
Trams, när de har kastats ut kommer vi tillbaka till lägger dom gällde innan de kom in, då fanns det resurser för att bekämpa brott och det ska vi förstås fortsätta med.

Men den linje vi kör med ny leder till att brottsligheten blir allt högre samtidigt som resurserna måste skäras ned pga att ekonomierna körs i botten av alla flyktingar.

Och våldtäkter var ett stort problem redan innan dess. Det är poängen! Det räcker alltså inte att kasta ut alla invandrare och alla som blir våldtagna idag har inte sig själv att skylla för att de har röstat för att bli våldtagna (det TS handar om)
Citera
2019-12-23, 19:21
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Och våldtäkter var ett stort problem redan innan dess. Det är poängen! Det räcker alltså inte att kasta ut alla invandrare och alla som blir våldtagna idag har inte sig själv att skylla för att de har röstat för att bli våldtagna (det TS handar om)

Det var mycket färre våldtäkter då och polisen hade större möjligheter att lägga resurser på varje våldtäkt.
Citera
2019-12-23, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myhr1
Om vi håller oss i Sverige, där du och jag alla andra har störst möjlighet att påverka. Är det bättre med typ 5000 våldtäkter om året eller med 2500?

Det är bättre att fokusera på varför folk begår våldtäkter än att lägga allt fokus på de högerhänta som gör det och totalt ignorera de vänsterhänta.
Citera
2019-12-23, 19:24
Medlem
Citat:
Det var mycket färre våldtäkter då och polisen hade större möjligheter att lägga resurser på varje våldtäkt.

Ändå var det ett stort problem och man bör fokusera på problemets grund: Pissig människosyn. Invandrardebatten är en annan debatt liksom. Ni brunskjortor har kapat debatten och fått den att handla om en enda sak. Invandrare står för all ondska, svensken skulle aldrig våldta. Ni har en egen forumsdel.
Citera
2019-12-23, 19:25
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det är bättre att fokusera på varför folk begår våldtäkter än att lägga allt fokus på de högerhänta som gör det och totalt ignorera de vänsterhänta.

Du kan ju filosofera om det samtidigt som våldtäkterna skjuter I höjden om det får dig att må bra.
Citera
Medlem
Myhr1s avatar
Citat:

Men vilket Sverige är att föredra? Det med 5000 våldtäkter om året eller 2500?
Citera
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ändå var det ett stort problem och man bör fokusera på problemets grund: Pissig människosyn. Invandrardebatten är en annan debatt liksom. Ni brunskjortor har kapat debatten och fått den att handla om en enda sak. Invandrare står för all ondska, svensken skulle aldrig våldta. Ni har en egen forumsdel.

Betydligt mindre problem än nu men det gillar du tydligen inte.
Citera
2019-12-23, 19:26
Medlem
Citat:
Du kan ju filosofera om det samtidigt som våldtäkterna skjuter I höjden om det får dig att må bra.

Äh, fuck you! Ingen av oss har någon inverkan och ingen av oss mår bra. Vi "jobbar båda inom IT"
Senast redigerad av enhalvboj 2019-12-23 kl. 19:30.
Citera
2019-12-23, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myhr1
Men vilket Sverige är att föredra? Det med 5000 våldtäkter om året eller 2500?

Jag hänvisar till förra gången (alltså nyss) jag svarade på det inlägget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in