2019-12-22, 09:59
Medlem
Eurabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Förväxla inte landmassa med sociala interaktioner och människor, det är lite skillnad. Hur vet du att jag är svensk förresten?
Jaha, är semantik verkligen det halmstrået du vill greppa tag i?
Pinsamt...
Citera
2019-12-22, 09:59
Medlem
Faceless-Voids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Det är ju det folk gör. Vi har ju en lika hög utvandring av svenskar med bra utbildning och ofta gott om pengar som av outbildade som flyttar hit, så det är ju liksom en dubbel förlust. Sedan flyttar folk runt i landet så mycket det går.
Man talar ju om återvandringspengar för invandrare för att de ska flytta hem, men faktiskt hade man givit en ganska bra summa till svenskar som vill flytta här ifrån, så hade det garanterat givit långt mycket mer effekt. Tragiskt egentligen, men så är det liksom.
Håller med, har själv gått klart universitet. Det är ett måste om man ska bosätta sig utomlands.
Citera
2019-12-22, 10:00
Medlem
i.beg.to.differs avatar
Anledningen till att människor korsar kontinenter för ett litet land längst upp i norr som egentligen inte passar deras förutsättningar är att "vi" låter dem och dessutom belönar dem med livslång försörjning utan motprestation därför att några som vi släppt fram till makten tycker att det är en god idé. Eller snarare, i takt med vikande opinionssiffror, tyckte. Sedan spelar det ingen roll hur mycket media stöttar dessa utopiker när det drabbar dig eller någon i din närhet.

Om vi skulle göra som vår unge naiva vän som lider av rosa starr föreslår skulle det lösa problemet men inte på det sätt som hen tror. Utan hårt arbetande svenskar som betalar alldeles för mycket i skatt skulle en kvalificerad majoritet av nysvenskarna sakna försörjning. Det presenterades nyligen en undersökning hur stor andel av utomeuropéerna som försörjer sig själva. I motsats till SCB:s kriterium där en timma i veckan räknas som arbete utan där man satt en månadslön på 20000 kronor som gräns. Det visade sig att typ 30% av utomeuropéerna arbetade. Nu har jag inte läst undersökningen men om thailändare räknas till gruppen så kan det mycket väl vara de som utgör större delen av denna grupp. Hur många utav dessa arbeten som skulle finnas kvar efter svenskarnas exodus skulle återstå att se.

"Vi ärver landet av våra föräldrar men lånar det av våra barn" borde stå i eldskrift i plenisalen.
Citera
2019-12-22, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lrreversible
Därför att det är mitt land, inte blattarnas land, det är dem som ska flytta härifrån, inte jag eller andra nordgermaner.

TS är helt av.. är i behov av ett kok stryk följt av export till mellanöstern..
Citera
2019-12-22, 10:02
Medlem
Eurabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marfokab
Fjollor sticker inte så vad är din ursäkt?
Vilket land kommer du och din släkt själva ifrån?
Hur väl tycker du att du och din släkt lyckades bygga upp ert hemland?
Vad har du och din släkt för framtidsvisioner?
Tänker ni bidra med en vidareutveckling av Sverige?
Vilka är i så fall era kompetenser som ni kommer att bidra med?

mvh
Det finns många naiva dumsvennar som arbetar åt oss så varför anstränga sig mer än nödvändigt?
Sen kan jag upplysa dig om att detta är ett anonymt forum så du borde vara försiktig med att rota i folks identiteter...
Citera
2019-12-22, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PoLisHesTen
Människor har ju flyttat runt om i världen i alla tider när det inte passat sig i landet, indianerna fick sällskap i USA av Svenskar, Valloner från Belgien flyttade till Sverige för att få jobb på 1600-talet. Homo sapiens flyttade från Afrika...

Så om det inte passar sig för Svensson i Sverige pga "Invällarna" och hur de påverkar svensk kultur varför inte bara ge upp på blatte-Sverige och dra sig nån annanstans? Så slipper ni betala skatt för vad nu invandringen kostar också... när jag som svensk infödd ser multikulti ser jag bara mänsklighetens natur, folk flyttar runt om på jorden och tar med sig sin kultur, så är det och så har det alltid varit. Sånt jävla gnäll på Svenskana idag liksom...

Ok, så vi måste anpassa oss?
Citera
2019-12-22, 10:03
Medlem
Landet tillhör svenskarna.

Att ge upp och flytta är det säkert många som tänker.
Men hoppet är det sista som överger oss.

Ut med packet.
Citera
2019-12-22, 10:05
Medlem
Kommer bli nådastöten för landet, när de med bra möjligheter börjar flytta ut. Och det är redan allt svårare att få hit kvalificerad arbetskraft pga ryktet Sverige börjar få utomlands.
Handlar inte om invandrare per se utan om konsekvenserna av misslyckad integration.
Citera
2019-12-22, 10:05
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurab
Jaha, är semantik verkligen det halmstrået du vill greppa tag i?
Pinsamt...

Skriver den som tror att ett land blir ens egna land för att man skriver det med versaler...
Citera
2019-12-22, 10:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Kommer plötsligt att tänka på refrängen till Roger Pontares gamla vinnarlåt: "Aldrig sviker jag mitt land, när vindarna viskar mitt namn" .

Landet är dock utlånat, jag känner inte längre att Sverige tillhör oss svenskar så länge vi är en del av EU. Vi var dumma nog att gå med i skiten och förlorade vår självständighet och får därmed stå vårt kasst med invandrare och EU arbetare.
Citera
2019-12-22, 10:07
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PoLisHesTen
Människor har ju flyttat runt om i världen i alla tider när det inte passat sig i landet, indianerna fick sällskap i USA av Svenskar, Valloner från Belgien flyttade till Sverige för att få jobb på 1600-talet. Homo sapiens flyttade från Afrika...

Så om det inte passar sig för Svensson i Sverige pga "Invällarna" och hur de påverkar svensk kultur varför inte bara ge upp på blatte-Sverige och dra sig nån annanstans? Så slipper ni betala skatt för vad nu invandringen kostar också... när jag som svensk infödd ser multikulti ser jag bara mänsklighetens natur, folk flyttar runt om på jorden och tar med sig sin kultur, så är det och så har det alltid varit. Sånt jävla gnäll på Svenskana idag liksom...

Så om du får besök av gäster och de är allmänt störiga hemma hos dig så ska du gå därfrån eller till och med flytta från hemmet för det är ju du som stör dig på dina gäster
Citera
2019-12-22, 10:15
Medlem
[quote=Eurab|69681591]Hysteriskt kul att så många naiva dumsvennar fortfarande tror att Sverige är deras land!

Nej, era korkade jävla svennbögar, det är MITT land nu!
Mitt, Muhammeds, Ahmeds, Mustafas och alla våra andra bröders land nu och vi gör precis vad vi vill med er, era fruar, döttrar, systrar, hundar, hästar osv...

Och ni kan inte göra ett förbannat dugg åt det!

Så visst finns det relevans i TS frågeställning, om det nu är så hemskt, stick då?
Jävla fjollor...[/QUOTE

Precis här har vi ett praktexempel på vilka odjur man tar in i landet. . rasist-jihadister till våldtäktsmän.. dessa vidriga ockupant odjur vill våldta och förstöra allt, det finns inget mänskligt kvar i dem. .De avgudar Allah som i sin tur slänger in demoner i dem..ÄCKELODJUR och dessa isis horungar ska ni ge erat land till?? neej de förtjänar det inte. .bara att brinna i helvetet med 72 kåta demoner som de kan knulla hela dagarna..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in