2019-12-21, 20:29
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jobbalerten
Halva familjen har mer eller mindre en dömd bakgrund. Pappan har bedyrat att en vedergällning kommer. Kristianstad kommer att vara hårt utsatt under en tid framåt. Sjukhusets akut var igår belamrad med 25-30 poliser, ett gäng ordningsvakter och sen stod stadens Palestinier utanför och ville in (av någon konstig anledning..) men det är endast anhöriga som får vara med...
Jag såg iofs din "smiley", men eftersom han i sin Insta (Bar.K007) hyllat Palestina och vräkt skit över Israel, så förstod man kanske att Kristianstads Palestinier skulle dyka upp.
Den mängd polisresurser som går åt för att vårdpersonal ska kunna utföra sitt arbete vid sjukhus med skottskadade eller avlidna s.k. "blattar" är djupt tragiskt.

Lite hårt att ägna all sin vakna tid till gymmet, anabola och brott (tidigare kanske) för att avsluta med ett par plugg i skallen och en fru sedan sju månader lämnad med ett barn i magen!
Citera
2019-12-21, 21:27
Medlem
Bra Att någon håller sig till tråden i alla fall

Citat:
Ursprungligen postat av Koksalt2
Kan ni hålla käft. 10 inlägg där ni snackar om serb och muslim. Ingen bryr sig....... alban, serb, jude. Samma skrot och korn.

Vad vet vi om fallet.
Ammunition 5.56 vilket talar för automatkarbin har använts.

Skjutningen på vilan var från automatkarbin.

Samma vapen?

Vet vi var den andra familjen hushåller, challan, österäng, näsby?

Har vi namn på dom?
Citera
2019-12-21, 22:23
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Kan ni hålla käft. 10 inlägg där ni snackar om serb och muslim. Ingen bryr sig....... alban, serb, jude. Samma skrot och korn.

Vad vet vi om fallet.
Ammunition 5.56 vilket talar för automatkarbin har använts.

Skjutningen på vilan var från automatkarbin.

Samma vapen?

Vet vi var den andra familjen hushåller, challan, österäng, näsby?

Har vi namn på dom?

Vilka kopplingar mellan mordet och Vilanskotten?

Då tänker jag personer o inte vapen.
Citera
2019-12-22, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delrocha
Har inte tid att leta upp domen men kollade snabbt från tråden här på flashback och hittade detta;

Ursprungligen postat av Mindbusiness
”I Kristianstads tingsrätt dömdes 25-åringen till 11 år och 4 månaders fängelse och utvisning för två fall av mordförsök, medan den yngre brodern som var åtalad för uppvigling friades helt.”

HD friar.
”25-åringen skaffade då stjärnadvokaten Leif Silbersky – som överklagade.
Silbersky ansåg att åtalet skulle ogillas eftersom en bild på den misstänkte florerat i sociala medier och att detta kan ha påverkat vittnen.”

”Nu har Eriks familj valt att göra en egen ansökan om överprövning i HD. Familjen vill bland annat att de ska titta på problematiken med sociala medier.”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...stankt-friades

Handlar detta om den skjutne killen och hans storebror?
Citera
2019-12-22, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Handlar detta om den skjutne killen och hans storebror?

Nej. Bör vara familjen som dom ligger i fejd med isåfall. De andra två bröderna har jag inte namnet på men känner igen dem när jag ser dem.
Citera
2019-12-22, 02:08
Medlem
BOs familj ligger alltså i fejd med Albordaini-klanen?

Citat:
Ursprungligen postat av with3r
Kan du länka till FB-tråden?

(FB) Man kör på 2 personer i Kristianstad
Citera
2019-12-22, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonn

Stämmer inte. Tittar man på BO syskons facebook så är dem vänner med den familjen.
Citera
2019-12-22, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trustfew
Stämmer inte. Tittar man på BO syskons facebook så är dem vänner med den familjen.

Jo, jag la också märke till det. Men det kan vara enbart vissa delar av släkten som vill ta kål på varandra.

Och när det är släktbråk mellan araber så rör det sig nästan alltid om klaner som har band genom giftermål och affärer med stora pengar inblandat, där krig kan utbryta för att Ahmed försökt lura pengar av Mohammed eller Ibrahim misshandlat hans fru Zainab som är dotter till Hassan. De som har addat varandra på Facebook kan t.o.m. vara kusiner.
Citera
2019-12-22, 04:04
Medlem
STABILO99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Vi Serber ser inte en muslim som Serb, det är en bosnier.
Efternamnet är inte Serbiskt och om han nu lider av någon psykisk störning är det möjligt att han missat att Serbisk stolthet och patriotism vilar tungt i den ortodoxa tron - vilket inte stämmer överens med att han är muslim. Sinnesförvirrad.

Mer än hälften i området är ortodoxa serber, precis som Republika Srpska i Bosnien - är serber majoritet.

Citat:
Ursprungligen postat av Katten37
Ja Precis helt rätt. Fick mig ett gott skratt "serbisk muslim" 😂😂😂

Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Som Serb själv så har jag aldrig i mitt liv hört någon Serbisk person säga att han är Muslim och Serb i ett. Mycket möjligt att detta finns men väldigt ovanligt. Inte så att killen är zigenare från Serbien? Eller Bosniak från Sandzak som ligger i Serbien.

Jag har träffat på några stycken serbiska muslimer, s.k. Goraner. Den serbiska fotbollsspelaren Miralem Sulejmani är en sådan exempelvis.

Ett besynnerligt folk som är serber men konverterade till Islam och inte ser sig som bosnier.

https://en.wikipedia.org/wiki/Gorani_people
Citera
2019-12-22, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonn

Trodde det men verkar inte så
Senast redigerad av kristianstadmannen 2019-12-22 kl. 06:30.
Citera
2019-12-22, 12:22
Medlem
http://www.kristianstadsbladet.se/le...appt-handslag/

Den tämligen nyliberala politiske chefredaktören som ibland lämnar Stockholm
för småstadsidyllen och som även kunde höras i presspanelen i P1 i morse
kommenterar det lokala livet. Skrevs kanske innan skotten ?
Citera
2019-12-22, 13:45
Medlem
Citat:
Ser ut som 5.56 hylsor.

Var och hur har det framkommit? Kan inte hitta något om det i de artiklar jag sett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in