Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-21, 11:08
  #24493
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Hur ser din värld ut, vad tillför du förutom att höja din profet till skyarna utan minsta ifrågasättande?
Jag är inte Greta-hatare. Jag antar att det in din världen innebär "höja till skyarna"?
2019-12-21, 11:10
  #24494
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag är inte Greta-hatare. Jag antar att det in din världen innebär "höja till skyarna"?

Klarar du av att koppla att det inte handlar om personen i sig?
2019-12-21, 11:11
  #24495
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Är det flest bittra gamla män som skriver i denna tråd?
Det är ju så ni och pressen försöker vända det.

En känd tidning delar ut ett pris som önskar att äldre vita män dör snart. Dessutom hittar tidningen på att männen skulle vara bittra. Det handlar om att Greta används för att attackera samhället dvs politiker och de äldre män som byggde samhället. (Jag själv är äldre man men vill inte påstå att jag byggt så mycket.)

Greta och hennes teorier kan kritiseras utan att andra försöker angripa de personer som kritiserar.
__________________
Senast redigerad av wwr 2019-12-21 kl. 11:20.
2019-12-21, 11:13
  #24496
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Hon syns överallt i världen, hon kommenteras av presidenter från de stora länderna

Chill Pirralha Chill !! Go se a movie!

10000+ kommentarer om Greta. Trevlig läsning!
Artiklar om Greta (blandade källor)

disturbing-cult-greta-thunberg

Citat:
It makes perfect sense that Leftists use children to plead their irrational, emotional, whiny cases for getting control of daddy and mommy’s property, money and attention. Leftism is a pathology of arrested development and criminality. The only answers are ridicule, and tough love, including perhaps prison or a bullet if they attack. Leftists do not argue on merits...they use deception, theft, extortion, and violence as a way to get what they want. Most can only learn this doesn’t work the hard way... punishment by boycott, ostracism, and if necessary violent defense.

Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Hur ser din värld ut, vad tillför du förutom att höja din profet till skyarna utan minsta ifrågasättande?

Precis. Varför kan man inte t.ex läsa om skräp i Gretas Tesla i Aftonflaskan och Ex-pressen?
Men SVT har blivit bättre. Greta är vänsterdriven. Så sant.
__________________
Senast redigerad av leifhooker 2019-12-21 kl. 11:27.
2019-12-21, 11:15
  #24497
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag är inte Greta-hatare. Jag antar att det in din världen innebär "höja till skyarna"?


Kan du definiera en Greta-hatare? Tillhör jag oxå dem som inte tror på allt hon säljer?
2019-12-21, 11:15
  #24498
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Jag vet ingenting om Soros inblandning men att det mesta med Gretas klimatkarusell var planerat innan hon satte sig utanför riksdagen får man vara bra dum/naiv/förnekare för att inte förstå.
Tänker du att personerna bakom Greta resonerade "Här har vi en liten tjej med Asperger som kommer att bli den perfekta symbolen för räddandet av klimatet. Vi sätter henne utanför Riksdagen för att skolstrejka och hon blir känd och får delta i konferenser över hela världen"?
2019-12-21, 11:23
  #24499
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Kan du definiera en Greta-hatare? Tillhör jag oxå dem som inte tror på allt hon säljer?

Lyssnade på aftonflaskan just (tror jag).

Greta är en av världens största opinionsbildare. Alla lyssnar på henne utom bara de värsta klimatförnekarna
2019-12-21, 11:26
  #24500
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Tänker du att personerna bakom Greta resonerade "Här har vi en liten tjej med Asperger som kommer att bli den perfekta symbolen för räddandet av klimatet. Vi sätter henne utanför Riksdagen för att skolstrejka och hon blir känd och får delta i konferenser över hela världen"?

Knappast att hon ska rädda klimatet för det är hon den sista personen här på jorden som kommer göra, då hon saknar utbildning till det och är omyndig.
Men klimatalarmismen behöver någon som frontar den och sist var det Al Gore, det funkade ett tag innan det rann ut i sanden och jorden gick inte under. Nu spelar man på lite mer känslor då hon faktiskt är ett utsatt barn med ett förståndshandikapp och det har ju fungerat relativt väl till hittills.
2019-12-21, 11:29
  #24501
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Kan du definiera en Greta-hatare? Tillhör jag oxå dem som inte tror på allt hon säljer?
Skulle behöva lägga lite mer tid på det som jag inte har. Men kort, jag tycker det är helt korrekt, till och med sunt att ifrågasätta det Greta står för om man gör det på ett bra och sakligt sätt. Vi behöver bra och seriös debatt. Men många som inte är så brajta väljer istället att kritisera henne som person, allt från att hon har Asperger, är utvecklingsstörd och borde bo på LSS-boende. Men att sakligt diskutera klimatfrågan och Gretas argument eller om det är vettigt att gå fram lika snabbt som hon vill och vad det kan innebära för andra effekter på omvärlden, ja det är väl bra. Jag själv lever knappast som Greta lär men jag gillar henne för att hon kämpar och står upp för det hon tror på istället för att sitta på Instagram och skriva om smink, skönhetsprodukter och fester.

Sedan blir det konstigt när personer i den här tråden som inte alls är insatta i miljö- och klimatfrågor ska hävda att Greta har fel. Jag har till och med sett personer i tråden använda argument som att när den flytande isen i arktis (is i en vattenspann fylld till bredden används som exempel) smälter så orsakar det inte vattenstigning i världshaven, som argument för att alarmet om stigande vattennivåer är en bluff. Det är alltså korrekt, flytande is som smälter i vatten gör inte att vattennivån stiger, men man visar att man inte riktigt förstått vad det handlar om. Jag gissar att det verkliga problemet beskrivs enkelt i skolböcker både på grundskole- och gymnasienivå.
2019-12-21, 11:30
  #24502
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Men klimatalarmismen behöver någon som frontar den och sist var det Al Gore, det funkade ett tag innan det rann ut i sanden och jorden gick inte under.

Greta! Se vad man kommer att läsa om dig om dina "kritiska" 10-12 år

11-years-ago-today-junk-scientist-al-gore-predicted-north-pole-would-be-completely-ice-free


8-highly-inconvenient-facts-for-al-gore-10-years-after-his-infamous-movie

youtube Al Gore Warns Polar Ice May Be Gone in Five Years
__________________
Senast redigerad av leifhooker 2019-12-21 kl. 11:34.
2019-12-21, 11:32
  #24503
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Skulle behöva lägga lite mer tid på det som jag inte har. Men kort, jag tycker det är helt korrekt, till och med sunt att ifrågasätta det Greta står för om man gör det på ett bra och sakligt sätt. Vi behöver bra och seriös debatt. Men många som inte är så brajta väljer istället att kritisera henne som person, allt från att hon har Asperger, är utvecklingsstörd och borde bo på LSS-boende. Men att sakligt diskutera klimatfrågan och Gretas argument eller om det är vettigt att gå fram lika snabbt som hon vill och vad det kan innebära för andra effekter på omvärlden, ja det är väl bra. Jag själv lever knappast som Greta lär men jag gillar henne för att hon kämpar och står upp för det hon tror på istället för att sitta på Instagram och skriva om smink, skönhetsprodukter och fester.

Sedan blir det konstigt när personer i den här tråden som inte alls är insatta i miljö- och klimatfrågor ska hävda att Greta har fel. Jag har till och med sett personer i tråden använda argument som att när den flytande isen i arktis (is i en vattenspann fylld till bredden används som exempel) smälter så orsakar det inte vattenstigning i världshaven, som argument för att alarmet om stigande vattennivåer är en bluff. Det är alltså korrekt, flytande is som smälter i vatten gör inte att vattennivån stiger, men man visar att man inte riktigt förstått vad det handlar om. Jag gissar att det verkliga problemet beskrivs enkelt i skolböcker både på grundskole- och gymnasienivå.

Att du orkar, beror det på den mänskliga faktorn?
Vad har du för åsikt gällande climate gate skandalerna?
2019-12-21, 11:33
  #24504
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Och det senaste som kommit fram är ju att Greta haft ett filmteam som spelat in en dokumentär om henne sedan dag 1, är det oxå en slump att ett helt team börjat göra dokumentär om hennes "kamp" redan från första början eller är det en del i planen att hon ska göras till klimatJesus??

Det där är inte "det senaste". Det där är inte ens en nyhet. Det där är riktigt gamla fd. nyheter som stått i media sedan åtminstone i våras.

Här nämns det i en artikel i Aftonbladet från maj i år:

Citat:
Publicerad: tis 28 maj 2019

Greta Thunbergs kamp blir dokumentär

Den 16-åriga klimataktivisten Greta Thunbergs kamp ska skildras i en ny dokumentärfilm, skriver Expressen. Bakom projektet ligger B-Reel Films och dokumentärfilmaren Nathan Grossman, som har följt Greta Thunberg sedan augusti förra året.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...lir-dokumentar

Och här på SVT:

Citat:
Publicerad: ons 29 maj 2019

Greta Thunbergs kamp blir dokumentär

Bakom projektet ligger B-Reel Films och dokumentärfilmaren Nathan Grossman, som har följt Greta Thunberg sedan augusti förra året.
– Att det skulle bli så här kunde vi nog aldrig drömma om men man förstod att hon hade en kraft så vi ville följa henne, säger B-Reels vd Fredrik Heinig till tidningen.

https://www.svt.se/kultur/greta-thun...lir-dokumentar

Att filmaren Nathan Grossman följde med Greta på segelbåten Malizia II över Atlanten är ju också välkänt:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...r--i-extrembat
__________________
Senast redigerad av -Info- 2019-12-21 kl. 11:38.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback