Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-21, 10:50
  #24481
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Menar du att det skulle vara något problem om Greta har lite personer i bakgrunden som hjälper henne med olika saker? Jag har svårt att förstå ett sådant resonemang. Nämn någon som besökt de olika evenemangen i listan ovan från -Info- som roddat precis allting själv. Varför blir Gretas hatare precis ifrån sig om det skulle komma fram att hon fått hjälp med att boka någon resa eller om någon gett synpunkter på tal hon ska hålla?

Tror att många blir arga för att det ljugs upp över öronen om att Greta aldrig fått hjälp och är self-made, börja läs här tex.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ga-anklagelser

Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Eftersom du verkar känna till mer än jag så kan du väl berätta lite om de "enorma muskler" som regisserar allting bakom Greta.

Här kommer du lite närmare sanningen:https://bakomkulissernabiz.wordpress...retas-korstag/

Och det senaste som kommit fram är ju att Greta haft ett filmteam som spelat in en dokumentär om henne sedan dag 1, är det oxå en slump att ett helt team börjat göra dokumentär om hennes "kamp" redan från första början eller är det en del i planen att hon ska göras till klimatJesus??
2019-12-21, 10:52
  #24482
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Hur kan det vara en merit att ha träffat en massa kändisar som Leonardo DiCaprio och Arnold Schwarzenegger?
Gör det henne till expert på klimatfrågor? Så jävla barnsligt.
Jag har träffat Björn Borg, gör det mig till en bättre människa eller är det ens en bedrift?
Det enda viktiga är ju om hon har rätt i sin analys eller inte.
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Tack Sotern!

Skönt att läsa inlägg från människor som kan tänka logiskt.
Logiken att det inte är meriterande att träffa en massa kändisar håller jag med om.

I övrigt tycker jag inte att Soterns inlägg är särskilt logiskt.

- Greta Thunberg har aldrig utgett sig för att vara expert på klimatfrågor, så vad är det som är barnsligt?

- GT:s analys är att världen invånare (främst världens ledare) inte bryr sig om vad forskarna säger (eller inte gör tillräckligt) och den analysen är vad jag förstår nästan alla överens om.
Även klimatförändringsförnekare verkar vara överens om den analysen i och med att man ofta tycker det är bra att världens ledare inte gör det forskarna anser bör göras.
2019-12-21, 10:53
  #24483
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Menar du att det skulle vara något problem om Greta har lite personer i bakgrunden som hjälper henne med olika saker? Jag har svårt att förstå ett sådant resonemang. Nämn någon som besökt de olika evenemangen i listan ovan från -Info- som roddat precis allting själv. Varför blir Gretas hatare precis ifrån sig om det skulle komma fram att hon fått hjälp med att boka någon resa eller om någon gett synpunkter på tal hon ska hålla? Eftersom du verkar känna till mer än jag så kan du väl berätta lite om de "enorma muskler" som regisserar allting bakom Greta.

Kan Stackars Greta ens boka en tågbiljett själv?

Väntar med spänning att Greta flyttar hemifrån. Inte ska man bo med mamma pappa och hushållerskor när man har åstadkommit så mycket SJÄLV??

Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Oavsett hur kort eller lång listan görs så är det viktigaste Greta Thunberg åstadkommit att klimatfrågan finns på agendan och diskuteras nästan överallt där det finns intelligent liv i vårt solsystem. 😀

Det jag har sett senaste tiden är att Greta har blivit en av de mest hånade personligheter på sistone. Tackar tackar Time .
__________________
Senast redigerad av leifhooker 2019-12-21 kl. 10:56.
2019-12-21, 10:57
  #24484
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Syftar på att folk inte är kapabla att se helheten, i det långa loppet skadar Greta cirkusen seriositeten, folk tar inte det inte på allvar.
Skämtar du? Vad baserar du det på mer än att det är din absolut högsta önskan? Det finns få frågor som debatteras så mycket i världen som klimatfrågan. Greta är för närvarande en av världens mest kända svenskar. Hon syns överallt i världen, hon kommenteras av presidenter från de stora länderna och hon bjuds in miljöevengemang världen över. Det finns få personer utöver Greta som bidragit till att miljöfrågan blivit så stor bland vanliga människor. Jag tror inte du behöver bekymra dig om att folk inte tar det på allvar
2019-12-21, 10:58
  #24485
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Skämtar du? Vad baserar du det på mer än att det är din absolut högsta önskan? Det finns få frågor som debatteras så mycket i världen som klimatfrågan. Greta är för närvarande en av världens mest kända svenskar. Hon syns överallt i världen, hon kommenteras av presidenter från de stora länderna och hon bjuds in miljöevengemang världen över. Det finns få personer utöver Greta som bidragit till att miljöfrågan blivit så stor bland vanliga människor. Jag tror inte du behöver bekymra dig om att folk inte tar det på allvar

Citerar du endast det som passar din förutbestämda åsikt?
2019-12-21, 10:58
  #24486
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leifhooker
Kan Stackars Greta ens boka en tågbiljett själv?

Väntar med spänning att Greta flyttar hemifrån. Inte ska man bo med mamma pappa och hushållerskor när man har åstadkommit så mycket SJÄLV??
Grattis till att du för debatten till helt nya dimensioner. Menar du att det är en viktig fråga?
2019-12-21, 11:01
  #24487
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Tror att många blir arga för att det ljugs upp över öronen om att Greta aldrig fått hjälp och är self-made, börja läs här tex.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ga-anklagelser
Om man är upprörd över att Greta Haussas upp och att det överdrivs så verkar det rätt dumt att sprida konspirationsteorier om att Greta är styrd av Soros som en del gör
2019-12-21, 11:01
  #24488
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leifhooker
Kan Stackars Greta ens boka en tågbiljett själv?

Väntar med spänning att Greta flyttar hemifrån. Inte ska man bo med mamma pappa och hushållerskor när man har åstadkommit så mycket SJÄLV??



Det jag har sett senaste tiden är att Greta har blivit en av de mest hånade personligheter på sistone. Tackar tackar Time .

Det blir med största sannolikhet LSS boende med personal så hon får hjälp med matlagning, städning, personlig hygien och liknande. Autister har oftast problem med dom mest banala saker.
2019-12-21, 11:03
  #24489
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Grattis till att du för debatten till helt nya dimensioner. Menar du att det är en viktig fråga?

Hur ser din värld ut, vad tillför du förutom att höja din profet till skyarna utan minsta ifrågasättande?
2019-12-21, 11:05
  #24490
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Citat:
Greta Thunbergs älskvärdhetspris för att kunna ge bittra, gamla, vita män ett slaganfall och som förhoppningsvis påskyndar deras död
Det visar med all tydlighet att Gretas uppgift är att skapa hat och polarisering i samhället.

Är det flest bittra gamla män som skriver i denna tråd?
__________________
Senast redigerad av Goulburn 2019-12-21 kl. 11:08.
2019-12-21, 11:06
  #24491
Medlem
[quote=Goulburn|69672962]
Citat:

Är det flest bittra gamla män som skriver i denna tråd?

Realister?
2019-12-21, 11:06
  #24492
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Om man är upprörd över att Greta Haussas upp och att det överdrivs så verkar det rätt dumt att sprida konspirationsteorier om att Greta är styrd av Soros som en del gör

Jag vet ingenting om Soros inblandning men att det mesta med Gretas klimatkarusell var planerat innan hon satte sig utanför riksdagen får man vara bra dum/naiv/förnekare för att inte förstå.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback