Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-12, 11:56
  #23341
Medlem
CPJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghou
Med samma barnsliga slutledningsförmåga var Mohandas Gandhi och Martin Luther King också "antikrist".

Greta har alla de motståndare som är mest hedrande att ha.

Notera mina ordval här innan du drar dina egna barnsliga slutsatser.

Jag skrev puffar då jag inte syftade på utmärkelsen utan på de odelat positiva artiklar om henne som skrivits i just den publikationen.

Om man jämför med Hitler erinrar jag mig att artikeln om årets man var relativt neutral och man noterade att han på kort tidbyggt upp Tyskland.

När tidningen skriver om Greta är det i odelat positiva ordalag som propagerar för henne som person, ingen skillnad mot vad de globalistiska blarrbolsjevikerna i svensk press sysslar med, alltså.

Det är förutom alternativmedia så vitt jag vet bara Fox News och Sky News Australia som har vett att gå emot den masshysteri Greta och hennes PR-team skapat.
2019-12-12, 11:56
  #23342
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det du skriver motsäger inte det som Björn Gillberg säger, Kina får en konkurrensfördel eftersom de inte behöver följa samma krav som västvärlden så det är en självklarhet att de är för det. Självklart tackar de inte nej till konkurrensfördelar som de får gratis.

Jo. Det har du rätt i. Det är lätt att förstå Kinas åsikt i frågan.

Det svåra är dock hur vi i väst ska förhålla oss här. Det finns inget enkelt svar här.
2019-12-12, 11:58
  #23343
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Greta har inte sagt hur du ska leva.
Men om man har ett gott samvete, tar ansvar för kommande generationer och tar till sig forskningen om den annalkande klimatkrisen.
Då kanske du kan ta dig en funderare i affären om du verkligen behöver det där nya tvspelet eller plattskärmen, du köpte ju redan nya senast blackfriday, utan och veta varför.
Den gamla funkade ju lika bra.
Undrar egentligen vilka det är som är frälsta, i shoppingtemplens tidevarv?
Hennes aktivism handlar om att hetsa ungdomar till revolution.

Miljön är bara ett svepskäl. Skulle hon bry sig om klimatet skulle hon försöka stoppa konsumtionshysterin över jul. Men det har hon inte vågat, ännu i alla fall.

Our house is on fire ... and she started it
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...7yh_fdvEXy4e_c
2019-12-12, 12:00
  #23344
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CPJesus

Det är förutom alternativmedia så vitt jag vet bara Fox News och Sky News Australia som har vett att gå emot den masshysteri Greta och hennes PR-team skapat.

Fox News ligger av någon anledning som sista kanal hemma hos mig. Har inte orkat
numrera om.

Men du har väl försökt med Öppna Kanalen där förutom mängder av religiöst trams också
SwebbTV finns ? Med lille Mikael Willgert. Hans apparat som han bär omkring på ryggen
är nästan större än han själv.
2019-12-12, 12:00
  #23345
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheChelsea
Men då är vi överens. Om henne och om din kapacitet.

Vad har du själv gjort för mänskligheten ? Eller för dig själv ? Som allra mest ?
Inläggsskrivande på låg nivå räknas inte.

Min kapacitet har inget med Gretas utnämning att göra, du verkar inte ha så hög kapacitet om du tror det.
2019-12-12, 12:01
  #23346
Medlem
soulfly82s avatar
Jag tycker ju att denna videon är ganska talande!

Det är en video där någon filmar in i Gretas sophög till Tesla

2019-12-12, 12:02
  #23347
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jo. Det har du rätt i. Det är lätt att förstå Kinas åsikt i frågan.

Det svåra är dock hur vi i väst ska förhålla oss här. Det finns inget enkelt svar här.

Du kan ju fundera över vitsen med att Sverige följer hårda krav som ger oss konkurrensnackdelar när stora länder som Kina inte behöver följa det. Våra utsläpp är försumbara jämfört med Kinas.
2019-12-12, 12:03
  #23348
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Hennes aktivism handlar om att hetsa ungdomar till revolution.

Miljön är bara ett svepskäl. Skulle hon bry sig om klimatet skulle hon försöka stoppa konsumtionshysterin över jul. Men det har hon inte vågat, ännu i alla fall.

Finns en gammal sång från början av 60-talet med Bob Dylan som handlar om tider
som förändras och om människor som inte förstår detta. Lika aktuell nu som då.
Rekommenderas, speciellt till de som är förstockade.

"And don’t criticize what you can’t understand" är väl en rad, men det finns många
som är kanske lika talande.
2019-12-12, 12:03
  #23349
Medlem
CPJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheChelsea
Fox News ligger av någon anledning som sista kanal hemma hos mig. Har inte orkat
numrera om.

Men du har väl försökt med Öppna Kanalen där förutom mängder av religiöst trams också
SwebbTV finns ? Med lille Mikael Willgert. Hans apparat som han bär omkring på ryggen
är nästan större än han själv.

Pga av nedstängningar och sånt från bla YouTube bakade jag givetvis in dem bland alternativmedia.
Men Swebb-TV är utmärkt, speciellt intervjuserien med Lars Bern uppskattar jag mycket och Willgert är en mycket skicklig programledare.
2019-12-12, 12:05
  #23350
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Min kapacitet har inget med Gretas utnämning att göra, du verkar inte ha så hög kapacitet om du tror det.

Du klarar av att delta i mobbingtrådar. Alla mot en och en är någon annanstans och
gör något vettigt. En sorts arbetsfördelning det också.

Låt oss i stället glädjas åt de svenska framgångarna. För svensk är hon väl ändå ?
2019-12-12, 12:05
  #23351
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghou
Keean Bexte väntade på Greta när hon anlände till NY, spårade upp dem på ett hotell i Kanada och var igår i Madrid. Han är vapenfixerad och althöger och hatar allt vad Greta står för. Han fotograferade skräp i deras bil och ondgör dig över att Svante och Greta köpt plastförpackad mat, förmodligen vid tankställen och för dyra pengar.

Han bevisar att Greta är en betydelsefull person.
Tro inte på sånt där. Det är ju bara vänstertroll i högeruniform. Bara rena idioter släpps fram om de kritiserar Sankta Greta.

Man visade en knepig "antigreta" som satt ensam och intervjuades av en halvflintig nörd i skrynklig kostym.

Nästan ingen seriös kritik av Greta släpps fram.
2019-12-12, 12:05
  #23352
Medlem
CPJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulfly82
Jag tycker ju att denna videon är ganska talande!

Det är en video där någon filmar in i Gretas sophög till Tesla


Underbart, mera sånt!!!

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback