Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-11, 17:50
  #23245
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Har du återhämtat dig nu? Och accepterat det som hänt?

Det var ett uselt val, och den saken kommer att erkännas i framtiden.


När Time utser årets person låter de också läsarna rösta på ett antal aktuella kandidater. I år gick runt 30% av dessa röster till "the Hong Kong Protesters", vilket hade varit ett útmärkt val. Greta fick 2% av läsarnas röster men Time valde alltså vimsepannan Greta. Det är genant. Men de har gjort misstag och dåliga val förr. 1938 var årets man Hitler, 1939 Stalin och 1955 bossen för General Motors. En del stolpskott alltså.

Och apropå det, årets man 1955 borde givetvis ha varit Elvis Presley eller James Dean.
__________________
Senast redigerad av HepCat-X 2019-12-11 kl. 18:05.
2019-12-11, 17:52
  #23246
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
I framtiden när någon säger "Greta" så är det inte Hans & Greta eller Greta Garbo man tänker på utan det är... Greta Thunberg...

Har du återhämtat dig nu? Och accepterat det som hänt?
Har du?

Person of the Year (called Man of the Year or Woman of the Year until 1999) is an annual issue of the United States news magazine Time that features and profiles a person, a group, an idea, or an object that "for better or for worse... has done the most to influence the events of the year".

Stalin, Hitler , Putin, Obama ---alla mördare. (Obama skämtade tom om sina drönare över 20000 döda)
2019-12-11, 17:57
  #23247
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leifhooker
Wow! Är det sant?? Men det är ju soros + politisk agenda med tanke på 2020 som bestämde.


95% var visst litet överdrivet, jag har korrigerat till 30%. Men de kom verkligen först, och Greta långt efter på runt 2%. Många röstade säkerligen också¨på Trump, Pelosi och Boris Johnson.
2019-12-11, 18:02
  #23248
Avstängd
wwrs avatar
En 15-åring som har sociala problem, psykiatriska diagnoser och även kräver stödundervisning tar ledigt från skolan på fredagar och skapar själv en internationell miljörörelse. Hennes plan är att sitta på gatan med en skylt. Hon har aldrig hållit på med något liknande tidigare men skriver plötsligt professionella tal och överöses med priser. Hennes uttalanden betraktas som oomtvistlig sanning av alla massmedia.

Jag undrar hur många människor som tror på den historien. Det är bara en slags film som spelas upp i tidningar och andra media.
__________________
Senast redigerad av wwr 2019-12-11 kl. 18:30.
2019-12-11, 18:08
  #23249
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag har tidigt föreslagit en staty med Greta och skylten utanför riksdagshuset så att politikerna får sig en daglig påminnelse om vad de bör ta tag i, istället för att blaja på som vanligt
Kanske han som gjorde Zlatanstatyn vore en lämplig konstnär?

Märkligt hur TIME blivit en kommunisttidning nu, medans AB och SVT släppts in i värmen utav belackarna.
Det går snabbt i hockey.
Statyerna bör inte sättas upp av levande personer. Det fick Zlatan erfara. Greta-statyn skulle nog få samma utsmyckning rätt så ofta om inte den bevakades 24h.

Vad är utmärkelsen som Greta fick??? Inte för att hon är bäst eller så

”Time’s Person of the year”, Årets person, har utsetts av den amerikanska tidskriften Time Magazine varje år sedan 1927. Utmärkelsen går till den person som – på gott eller ont – varit mest inflytelserik i världen under året som gått.
Och hur vet du om Greta var god eller ont? Det får vi veta om tiotals år.
__________________
Senast redigerad av leifhooker 2019-12-11 kl. 18:14.
2019-12-11, 18:12
  #23250
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
95% var visst litet överdrivet, jag har korrigerat till 30%. Men de kom verkligen först, och Greta långt efter på runt 2%. Många röstade säkerligen också¨på Trump, Pelosi och Boris Johnson.

Var hittar du det? Jag hittar bara detta:
https://time.com/person-of-the-year-poll-2019/

Sen var det ingen överraskning:


Who will be Time Person of the Year 2019?

Greta Thunberg 1.36
Jacinda Arden 9.00
Donald Trump 10.00
Juan Guaido 11.00
Angela Merkel 21.00
Elon Musk 21.00
Kim Jong-Un 21.00
Serena Williams 21.00
Xi Jinping 21.00
António Guterres 26.00
Oprah Winfrey 26.00
Pope Francis 26.00
Michelle Obama 34.00
Tom Brady 34.00
Vladimir Putin 34.00
Angelina Jolie 51.00
Christine Lagarde 51.00
Donald Tusk 51.00
Emmanuel Macron 51.00
Jean-Claude Juncker 51.00
Jeremy Corbyn 51.00
Beto O'rourke 67.00
Leo Varadkar 67.00
Nicola Sturgeon 101.00
Nigel Farage 101.00
Theresa May 101.00
2019-12-11, 18:15
  #23251
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
En 15-åring som har sociala problem, psykiatriska diagnoser och även kräver stödundervisning tar ledigt från skolan på fredagar och skapar själv en internationell miljörörelse. Hon har aldrig hållit på med något liknande tidigare men skriver plötsligt professionella tal och överöses med priser. Hennes uttalanden betraktas som oomtvistlig sanning av alla massmedia.

Jag undrar hur många människor som tror på den historien. Det är bara en slags film som spelas upp i tidningar och andra media.

Då förstår du hur jävla blåsta och naiva folk är i dagens vänstersamhälle, det är helt sinnessjukt och jag blir så jävla förbannad för det är knappt man kan tro att det är sant.
Jag tror det finns folk som ser igenom lögnen, dels många journalister som jobbar inom massmedia men skulle någon av dom ens vara i närheten av att kritisera så är det det sista dom gör inom det yrket.
2019-12-11, 18:21
  #23252
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Då förstår du hur jävla blåsta och naiva folk är i dagens vänstersamhälle, det är helt sinnessjukt och jag blir så jävla förbannad för det är knappt man kan tro att det är sant.
Jag tror det finns folk som ser igenom lögnen, dels många journalister som jobbar inom massmedia men skulle någon av dom ens vara i närheten av att kritisera så är det det sista dom gör inom det yrket.
Ja, skriver en journalist något annat blir det marsch till frysboxen.

Men jag undrar om inte ganska många andra människor också ser genom Greta-lögnen. Men det har ingen betydelse. Folket kan inte påverka längre. Tidningarnas kommentarfält är t.ex borttagna.

Medierna bara vevar på. Ingen kan protestera. Politikerna har heller ingen folklig kontakt.
2019-12-11, 18:21
  #23253
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Vilken bedrift att en vänstervriden blaska skulle hylla en vänsterbliven unge. Det är ungefär lika svårt som att knata ner med ett helrör Koskenkorva till parken och försöka få alkisarna att smaka på innehållet.

Jag tror att det är svårare än så. Annars skulle ju det hända oftare...

Jag tror inte att Greta är den enda ungen med vänsteråsikter - vare sig i Sverige eller i världen. Och ser man historiskt på saken finns det ju ännu mer kandidater. Men Greta är den enda som lyckats med detta.

Alltså är det som hänt något unikt.
2019-12-11, 18:28
  #23254
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag tror att det är svårare än så. Annars skulle ju det hända oftare...

Jag tror inte att Greta är den enda ungen med vänsteråsikter - vare sig i Sverige eller i världen. Och ser man historiskt på saken finns det ju ännu mer kandidater. Men Greta är den enda som lyckats med detta.

Alltså är det som hänt något unikt.

Unikt är förstås inte samma sak som bra, men unikt katastrofal är Greta det kan jag hålla med om.
2019-12-11, 18:38
  #23255
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jo. Det skulle behövas en vaktstyrka som bevakade statyerna. Så här beter sig vissa Greta-hatare:



När orden tar slut övergår man till avföring.
Det innebär att hon vinner.
T.o.m hennes syrra får dödshot, sjuka människor det finns, hoppas de polisanmäls.
2019-12-11, 18:51
  #23256
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Unikt är förstås inte samma sak som bra, men unikt katastrofal är Greta det kan jag hålla med om.

Håller med.Stämpeln över "fake news" förstärks starkt genom att mobba HK-protestors.

Don Jr Trump sammanfattar kort och väl:
"Time leaves out the Hong Kong Protesters fighting for their lives and freedoms to push a teen being used as a marketing gimmick. How dare you?"

Donald Trump kommer säkert att nämna Greta på sitt sätt snart.

Jag läser kommentarerna från tiotals olika sidor, typ tusentals men 90% är negativa medan positiva är väldigt frånvarande. Några saker som man kan läsa:
  • Många anser att det är "child-abuse".
  • Tyvärr stackars Gretas taktik genom att förstärka och överdriva slår back rejält.
  • Det är lätt genomskådat. Hon sa att människorna lider redan och dör och utrotning närmar sig. Ingen går på det.
  • Sen beskyller hon ledarna att de inte gör något men själv har hon inte föreslagit en vettig lösning.
  • Greta kommer bara med hot, känslomässiga beskyllningar och noll debatt.
  • Snowflake-generationen som märker alla som inte lyssnar på dem som hatarna, medan de själva lyssnar på bara sig själva.
  • Hur kommer Greta att reagera om hon märker att antalet "hatare" är så stor.
  • Hur kommer paparazzi i Sverige behandla henne? Kan hon bli en vanlig elev igen?
  • Och att hon själv kommer från överklassfamilj är det största orsaken att man hatar henne
__________________
Senast redigerad av leifhooker 2019-12-11 kl. 19:02.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback