Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-08, 22:16
  #901
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Oj, nu blev du desperat. Vad har riksdagen med Svt att göra menar du?
Tja, eftersom du gör märkliga demokratiska tankehopp inom det ena så tänkte jag att du kanske gjorde märkliga demokratiska tankehopp inom det andra. Men om svaret är att du inte generaliserar dina dumheter till fler områden, är jag den första att gratulera.
Citera
2019-12-08, 22:28
  #902
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Det är möjligt, ja troligt, att nobelstiftelsen får bjuda in vem som helst, men det är inte alldeles solklart. En privat stiftelse får inte göra vadhelst de vill utan de måste följa sina stadgar. Såvitt jag kan se är det alldeles för långsökt utifrån stadgarna, som utgår från Nobels testamente, att se politiska handlingar som något direkt stadgebrott. Så stiftelsen kan nog sova lugnt om nätterna.

Däremot påstår jag att politiska ställningstaganden som detta smutsar ner både Alfred Nobel och nobelpriset. Ett av Sveriges största oppositionspartier blir inte representerade. Vad ger det för signaler till omvärlden? Hur påverkar det Sverigebilden?

Kanske en småsak men: Den text som återfinns i media och som ska vara ett citat från nobelstiftelsen är grovt felaktig i sin grammatik. Hur har de fått till den meningsbyggnaden?
Smutsa ner Nobelpriset ? Tror du att bjuda in Nazister är positivt för Nobelpriset ?
Är du en verklig människa ? (eller kanske bara en värdelös Nazist) ?
Citera
2019-12-08, 22:33
  #903
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
SD är Sveriges tredje största parti, nästan 11% bakom S och drygt 2% bakom M. SD måste öka med 62% för att nå upp till S valresultat 2018.

Ja, att fascistoida SD ev. tjänar på att NS inte vill bjuda dem på fest verkar inte bekymra dem nämnvärt. Tycker att det är bra att de har integritet och inte påverkas av hur partier med en unken människosyn kortsiktigt påverkas.

Det är häpnadsväckande att du anser att SD har en sund människosyn. Har du ens den minsta koll på deras Nazi-bakgrund ? Eller är det så att du anser att Nazism är en bra politisk agenda ?
Hur kan man få en mer unken människosyn än vad bevisligen Nazister lyckats med (>55 miljon döda).
Citera
2019-12-08, 23:02
  #904
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Det är häpnadsväckande att du anser att SD har en sund människosyn. Har du ens den minsta koll på deras Nazi-bakgrund ? Eller är det så att du anser att Nazism är en bra politisk agenda ?
Hur kan man få en mer unken människosyn än vad bevisligen Nazister lyckats med (>55 miljon döda).

Vad yrar du om?
Citera
2019-12-08, 23:38
  #905
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Tja, eftersom du gör märkliga demokratiska tankehopp inom det ena så tänkte jag att du kanske gjorde märkliga demokratiska tankehopp inom det andra. Men om svaret är att du inte generaliserar dina dumheter till fler områden, är jag den första att gratulera.

Vad är ett demokrtiskt tankehopp? Är det när alla synapser eller hjärnceller fått rösta eller?
Citera
2019-12-08, 23:40
  #906
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
SD är en kvinnofientlig regim (eller hur tänkte du här) ?
Hitler var en företrädare för en diktatur (som Åkesson hyllade/hyllar).
Jag tycker det är sunt att inte SD bjuds in på nobelfesten (vem tycker att Nazi-slödder/pöbeln har där att göra) ? Inte gagnar det Nobelstiftelsen i alla fall...

Nej, SD är vare sig en regim eller kvinnofientliga. Att Jimpan skulle ha hyllat Hitler är dina egna fantasier.

Du ser, du håller med Nobelstiftelsen. Kommunister och diktaturer går bra, men inte SD.
Citera
2019-12-08, 23:41
  #907
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Smutsa ner Nobelpriset ? Tror du att bjuda in Nazister är positivt för Nobelpriset ?
Är du en verklig människa ? (eller kanske bara en värdelös Nazist) ?

NMR har väl inte varit på tapeten vad jag vet? Däremot är kommunisterna i VPK bjudna.
Citera
2019-12-09, 00:36
  #908
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Märkligare är väl att man inte förstår att det är idé att man städar framför ens eget lands dörr, innan man ska städa framför andras... och det betyder i detta fall att man låter bli att bjuda svenska fascister på en privat fest, hur mycket dessa än gnyr och åmar sig för att få komma in.

Det obegripligaste av allt är väl dock att man kan ansluta sig till dessa fascistoida element med tanke på vilken skada de har gjort historiskt. Man måste vara både blind, döv och duktigt indoktrinerad för att hamna där.


Du verkar ha lite problem när du tänker ska man porta SD så får man väl även porta representanter för Nordkorea och Iran. Vänstern och hyckleriet har inga gränser tydligen.

Kalla andra för fascister när man kört sitt vänsterskräp och kört Sverige i botten, patetiskt.
Citera
2019-12-09, 00:39
  #909
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Smutsa ner Nobelpriset ? Tror du att bjuda in Nazister är positivt för Nobelpriset ?
Är du en verklig människa ? (eller kanske bara en värdelös Nazist) ?


Fast nu är ju inte SD nazister även om du är vänsterbliven och inte förstår bättre.
Citera
2019-12-09, 00:41
  #910
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Det är häpnadsväckande att du anser att SD har en sund människosyn. Har du ens den minsta koll på deras Nazi-bakgrund ? Eller är det så att du anser att Nazism är en bra politisk agenda ?
Hur kan man få en mer unken människosyn än vad bevisligen Nazister lyckats med (>55 miljon döda).

Har du hört talas om kommunism din snedseglare.
Citera
2019-12-09, 00:47
  #911
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Själv brukar jag inte använda taffliga kvällsblaskor som Aftonbladet som referens för att sedan skylla på dem när jag ertappas med dumheterna.

Att NS städar framför egen dörr, istället för som fascistoida element bara framför andras, förstår jag kan reta upp de som sympatiserar med de sistnämnda.

För övrigt ser jag att din floskelmaskin med de sedvanliga känslopjunkiga orden "Nordkorea", "desperat", "snuttefilt" och annat ordbajseri går på högvarv. Det är lätt att inse varför.

Hur städar man framför egen dörr när man samtidigt bjuder in Nordkorea, Saudiarabien och Eritrea?
Det är ju enbart hyckleri.
Citera
2019-12-09, 01:11
  #912
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Bra att du klargör vad Nobelstiftelsen får göra enligt sina stadgar. Jag känner att 100 inlägg om det inte riktigt räcker.

Orban och Putin skulle agera exakt så som du inte har några problem med att Nobelstiftelsen agerar, nämligen godtyckligt straffa politiska meningsmotståndare. Ni är ju samma andas barn. Demokrati och öppenhet är bra när.det tjänar ens egna intressen. Du kanske skulle söka dig till Orban och erbjuda dina tjänster som politisk kommissarie?

Min personliga åsikt i frågan är enkel: Antingen bjuder man in företrädare för samtliga demokratiskt valda partier i Sveriges riksdag, eller så låter man bli helt. Det åligger såvitt jag vet heller inte stiftelsen att ta partipolitisk ställning enligt testamentet, vilket man gör när ett enskilt parti utesluts från ceremonin.

Det här urvalet baserat på akademiska meriter och bildningsnivå får du som sagt gärna utveckla. Är du själv väl skickad att bedöma dylika attribut?

Din personligas åsikt är enkelt: antingen tycker man som du och har rätt eller så tycker man inte som du och har fel. Inte mycket att orda om.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback