2019-12-03, 09:52
Medlem
Vault-Boys avatar
Hej gänget,

Ett projekt har startats av Fredrik ”Geniet” Söderholm för att köra podcast/morgonradio i stil med Alla Mina Kamrater.

Han beskriver sitt projekt som följande:
Citat:
Jag (Fredrik Söderholm) har länge närt en dröm om att sända morgonradio och fick möjligheten att testa detta när jag vikarierade i Morgonpasset i P3 sommaren 2019. Det var otroligt roligt men jag störde mig på två saker: Vissa ämnen/vinklar fick inte tas upp och de (oftast) usla låtar som tvunget skulle spelas stup i kvarten pajade flowet.

I mitt morgonprogram "Gott Snack" är inga ämnen eller vardagsbetraktelser för kontroversiella eller obekväma och musik spelas sällan och i så fall bara låtar av osignade artister som förtjänar att nå ut till en större publik. I "Gott snack" blandas den mysiga interaktionen med lyssnarna från Ring P1 med uppsluppenheten och expertgästen från Morgonpasset med samtidssatiren från Tankesmedjan med Howard Sterns tramsiga och lustfyllda upptåg. Det bästa från alla radiovärldar i en tajt morgonshow mån-fredag 07:00 - 09:00.

Så vad tror ni om projektet?
Håller det?
Kan han ratta detta?
Behövs detta?
Citera
2019-12-03, 10:00
Medlem
MonkMans avatar
Vart skulle man lyssna pa detta? Skulle det släppas som en podd da eller? Da maste han ju klippa in musik o redigera varje dag. Det tror inte jag han kommer palla. Han kommer säkert bara orka en vecka, sen självdör det. Men hoppas, han är rätt skoj och det är ju inte särskillt svart att vara bättre än Svensk Morgonradio. Jag skulle lyssna.
Senast redigerad av MonkMan 2019-12-03 kl. 10:03.
Citera
2019-12-03, 10:21
Medlem
Vault-Boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonkMan
Vart skulle man lyssna pa detta? Skulle det släppas som en podd da eller? Da maste han ju klippa in musik o redigera varje dag. Det tror inte jag han kommer palla. Han kommer säkert bara orka en vecka, sen självdör det. Men hoppas, han är rätt skoj och det är ju inte särskillt svart att vara bättre än Svensk Morgonradio. Jag skulle lyssna.

Som han framfört det själv på sitt Instagram-konto så är det ju i stil med AMK, som sänder via mixlr.com förutom sina podd-versioner av programmet.
Så misstänker att ”Geniet” kommer köra samma väg. Analog radio och dess rättigheter för FM-band har jag svårt att se honom göra köp/budgivning på.

Håller med dig i att det är väldigt mycket som måste göras ”bakom” sändningen för att få till det och är tveksam till att han kommer palla det.
Men det återstår väl och se....
Citera
2019-12-03, 10:25
Medlem
nej han e en riktigt vidrig och sliskig typ, så undviker detta absolut
Citera
2019-12-03, 10:35
Medlem
Vault-Boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkylatorn95
nej han e en riktigt vidrig och sliskig typ, så undviker detta absolut

Ja, han la ut detta i sina storys.

Den blivande konkurrentens ledare svarade med:
Citat:
Kokainskallar bör inte göra morgonradio. Consistency är nyckelordet, och där kokainet blåser in, blåser consistency ut. Han tar sig extremt mycket vatten över huvet.
Citera
2019-12-03, 10:58
Medlem
Halte Haralds avatar
Jag tror det blir körigt för honom att i längden lyckas med detta då hans följarskara är begränsad. Han är på sin Instagram otrevlig & arrogant och otroligt insnöad i sig själv. Men har alltid upplevt det som en fin linje som han lika gärna kunnat vända till det bättre genom att helt enkelt bara vara lite trevligare. Men detta grundar sig förmodligen i hans självhat för att han gillar att packa bajs. Jag kommer absolut fortsätta följa honom i projektet men om han fortsätter med sin pissiga attityd istället för att visa upp sina bra sidor kommer det inte bli långlivat.
Citera
2019-12-03, 12:10
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Ja, det borde ju kunna bli bättre än AMK iaf som varit stendöd ett tag .Men några är där och skändar liket likt förbannat
Citera
2019-12-04, 14:41
Medlem
Vault-Boys avatar
Nu finns det tydligen en gräsrotsfinansiering (roligare ord än ”Crowdfunding”) för att dra ihop 50 000kr som behövs för att starta.
Tydligen blev den första uppläggningen av projektet på gräsrotsfinansiering-sajten nekad för en nivå av engångsdonation en ”vinlunch med hans morsa” nekad på grund av att alkohol inte får ses som en belöning enligt den sajten.

Detta är utöver de månatliga donationer som också önskas.

Frågan är om 50K räcker för att starta upp?
Citera
2019-12-05, 01:40
Citat:
Ursprungligen postat av Vault-Boy

Räcker väl med nästan hur lite pengar som helst? T.ex. onödigt att bränna 16000 på 4st mickar så där i början, när det finns fullgoda för en tusing, när pengarna rullar in kan man uppgradera om det verkligen behövs.

$549/mån på Patreon nu iaf.
Över 10kkr på Kickstarter.

Hoppas det går bra, håller tummarna
Citera
2019-12-06, 05:19
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vault-Boy
Nu finns det tydligen en gräsrotsfinansiering (roligare ord än ”Crowdfunding”) för att dra ihop 50 000kr som behövs för att starta.
Tydligen blev den första uppläggningen av projektet på gräsrotsfinansiering-sajten nekad för en nivå av engångsdonation en ”vinlunch med hans morsa” nekad på grund av att alkohol inte får ses som en belöning enligt den sajten.

Detta är utöver de månatliga donationer som också önskas.

Prata med dig själv - geniet. Sälj kattjäveln!
Citera
2019-12-06, 15:40
Medlem
MonkMans avatar
50 lax alltså? Ok. Jag har en polare som gör pod och han tjänar runt 15 tusen i månaden på Patreon och inte fan använder han nån flashig utrustning som kostar 50.000 kr. Han har ok utrustning som han alltid klagar och gnäller över. Den kostar absolut inte 50k, snarare 10. Han har köpt Ok micar och inspelning men det är ju inte där man börjar. Börja sänd skiten bara med piss-ljud och sen se om folk vill donera om det är tillräckligt bra. Jag skiter totalt i ljudet om snacket är gott nog.
Citera
2019-12-06, 22:38
Medlem
Vault-Boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonkMan
50 lax alltså? Ok. Jag har en polare som gör pod och han tjänar runt 15 tusen i månaden på Patreon och inte fan använder han nån flashig utrustning som kostar 50.000 kr. Han har ok utrustning som han alltid klagar och gnäller över. Den kostar absolut inte 50k, snarare 10. Han har köpt Ok micar och inspelning men det är ju inte där man börjar. Börja sänd skiten bara med piss-ljud och sen se om folk vill donera om det är tillräckligt bra. Jag skiter totalt i ljudet om snacket är gott nog.

Jo, absolut. Håller helt och hållet med om att man kan starta upp från noll och förtjäna sig bättre utrustning osv.
Men tanken är väl att köra en morgon-radio á la AMK med centralt belägen studio och dess tillhörande höga hyra. Så han vill väl säkra upp detta för ett antal månader.
Han lyckas ju då och då tigga till sig pengar från sina följare för inköp av droger (när han var knarkig) och senast en bil för 20K.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in