Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-13, 09:08
  #337
Medlem
Soterns avatar
På vilket sätt kommer vi tittare påverkas konkret?
Citera
2019-11-13, 20:42
  #338
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Medieoligarkerna kan säkert sätta nästan vilket pris de vill på affären eftersom en kulturminister som sätter sig på tvären lätt kan drevas bort av media. Den förra ministern kom från Disneyklubben och den nya verkar inte starkare. Därför tror jag du har rätt i att det är ett överpris. Speciellt när man ser de dalande siffrorna över antalet anställda.

Men Musks projekt vågar jag inte blanda in i detta. (I förra inlägget glömde jag att skriva att det inte heller funkar i dåligt väder.) De som grävde ned all fiber måste ha tänkt innan. De flesta har Internet idag. Påskön, Tristan da Cunha, Falklandsöarna etc. Vissa områden av Afrika har det nog inte? Men det är troligen billigare att dra kabel dit? De har helt enkelt (tyvärr) inte råd? Det finns geostationära satelliter som används i obygden idag. Med dagens teknik tror jag alltså Musks 12.000 (planerade) satelliter bara klarar 12 miljoner användare. Jag tror majoriteten av oss kommer att kolla TV via fiber en tid framöver. (Mer än Musks planerade 2-3 år i alla fall.) (Typ ett uttalande man kan få äta upp. "Satelliter är bara en fluga." ) Jag medger att jag inte kan området.

Intressant men sist jag kollade så skall Musk skicka upp 48 000 satelliter. Han har fått tillstånd för 12 000. Jag är ingen expert själv i rymdfart men jag vet att det Musk gjort har den militärindustriella industrin misslyckats med och försökt göra i 50 år. - Personligen ser jag Musk som en nutida Da Vinci och Firma Bonnier ser jag bara som en klassisk narcisstisk hästskojare som säljer en Gutenberg press som ett unikt patent och framtiden. Narcissister är helt fantastiska på manipulation. Underbarn likt Mozart. De kan planera i 10 år och mer inför en blåsning. Allt handlar om JAGET hos en narcissist. Det finns inget VI i deras liv. Ingen gemenskap. Allt handlar om att manipulera till egen fördel. Andra människor är "tools" som skall "gaslightas" i decennier. Man skall alltid blåsa omgivningen och andra människor. Ty dom är mindre värda.
__________________
Senast redigerad av Kulturmarxist 2019-11-13 kl. 20:50.
Citera
2019-11-13, 20:52
  #339
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
På vilket sätt kommer vi tittare påverkas konkret?

Det blir Stockholmare i Stockholm som pratar med andra Stockholmare i Stockholm i en soffa i Stockholm tror jag. TV4 rör sig bara inom DNs läsekrets på Södermalm. I dåtid, nutid och i framtid.
Citera
2019-11-13, 20:54
  #340
Medlem
SnuskigGubbes avatar
Svt och SR är staten Och Telia är väll staten ?
Citera
2019-11-13, 21:23
  #341
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Det blir Stockholmare i Stockholm som pratar med andra Stockholmare i Stockholm i en soffa i Stockholm tror jag. TV4 rör sig bara inom DNs läsekrets på Södermalm. I dåtid, nutid och i framtid.


Så då kommer inget ändras, då.
Citera
2019-11-16, 19:37
  #342
Avstängd
Nu har Musk skickat upp ytterligare 60 satelliter (nu i 4K) till sitt globala WiFi-system. Vi kommer att få se dagliga uppskjutningar framöver. - Grattis till alla som pensionssparare som äger aktier i Telia och dess intelligenta styrelse.

https://www.youtube.com/watch?v=_gK6k5uxGMg
__________________
Senast redigerad av Kulturmarxist 2019-11-16 kl. 19:39.
Citera
2019-12-06, 13:34
  #343
Avstängd
Har för närvarande i princip värsta Comhem paketet utan dyra filmkanaler.

Har comhems inspelningsbara box - har ej tivo

Tittar mycket på discovery TLC TV4 fakta +10 11 o12

Saknar Reality TV

Så om comhem spårar ur - vad vilket abonnemang skall jag byta till?

Skiter i all idrott utom boxning som numera inte finns på eurosport så dom två
skitprogrammen kan hag vara utan

Så vad skall jag skaffa om comhem stryper det jag vill se

Vad är det för skillnad mellan inspelningsbar box o tivo
Citera
2019-12-07, 01:10
  #344
Medlem
allt.o.ingets avatar
Vem kontrollerar Telia? Staten är det inte med endast en dryg tredjedels aktieinnehav. Jag undrar vilka 50% som döljer sig bland kolumnen "övriga" som äger Telia. Eller det kanske är hemligt?
Citera
2019-12-07, 03:24
  #345
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allt.o.inget
Vem kontrollerar Telia? Staten är det inte med endast en dryg tredjedels aktieinnehav. Jag undrar vilka 50% som döljer sig bland kolumnen "övriga" som äger Telia. Eller det kanske är hemligt?

Du är förmodligen en av dem eftersom Telia är börsnoterat och att säkert en del av dina pensionspengar är placerat i Telia-aktier.
Citera
2019-12-07, 08:53
  #346
Medlem
Jahapp. Så nu ska Telia plocka bort TV4 ur marknätet och bara dsitribuera kanalen till Telias IPTV-kunder. Jag tror de överskatter folks sug av att "måste ha TV4".
Citera
2019-12-07, 08:57
  #347
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Har för närvarande i princip värsta Comhem paketet utan dyra filmkanaler.

Har comhems inspelningsbara box - har ej tivo

Tittar mycket på discovery TLC TV4 fakta +10 11 o12

Saknar Reality TV

Så om comhem spårar ur - vad vilket abonnemang skall jag byta till?

Skiter i all idrott utom boxning som numera inte finns på eurosport så dom två
skitprogrammen kan hag vara utan

Så vad skall jag skaffa om comhem stryper det jag vill se

Vad är det för skillnad mellan inspelningsbar box o tivo
Skaffa IPTV som ett komplement, kostar bara runt en hundring i månaden.
Citera
2019-12-07, 09:00
  #348
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Skaffa IPTV som ett komplement, kostar bara runt en hundring i månaden.

Vet inte riktigt hur det fungerar o vilken hårdvara jag skall ha o vilka program jag kan se.
(pengar är inget direkt problem)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback