Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-02, 17:57
  #22489
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Hur många inom svensk MSM tror ni kommer att rapportera tydligt vare sig om Gretas, ser det ut, riktigt extrema artikel i Daily Syndicate i helgen eller det här inlägget i Daily Wire (som utgår från hennes kommentarer i Daily Syn)?

Ingen alls tror jag vilket är för jävligt.
Tack för original artikeln, skall läsa den nu med det samma.
2019-12-02, 18:06
  #22490
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Ingen alls tror jag vilket är för jävligt.
Tack för original artikeln, skall läsa den nu med det samma.


Project Syndicate, inte Daily Syndicate som jag skrev i hastigheten. Ingen aning vad det är för publikation, kanske syndikalistisk?
2019-12-02, 18:14
  #22491
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Project Syndicate, inte Daily Syndicate som jag skrev i hastigheten. Ingen aning vad det är för publikation, kanske syndikalistisk?

Om den bara vore anarkistisk. Om jag någonsin träffar Greta IRL ska jag försöka lära henne om Spooner.
2019-12-02, 21:01
  #22492
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Båt-Greta är lite som Columbus, fast hon reser från Nya världen till Gamla nu
Rent poetiskt då hon anses ligga bakom ett globalt paradigmskifte så är allting bakom henne den gamla världen med dess misslyckanden, hon och generation Greta är själva sinnebilden för den nya.
2019-12-02, 21:28
  #22493
Avstängd
Nixters avatar
Conrad Black en av världens mest kända journalist, berättar nu att Greta är ute och terroriserar världen och att de senaste 15-åren varit kallare än de sista 15-åren dessförinnan.

Mycket sevärd, Conrad Black om Greta och mer: https://youtu.be/5o_fFMinZ_w
__________________
Senast redigerad av Nixter 2019-12-02 kl. 21:31.
2019-12-03, 06:40
  #22494
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Rent poetiskt då hon anses ligga bakom ett globalt paradigmskifte så är allting bakom henne den gamla världen med dess misslyckanden, hon och generation Greta är själva sinnebilden för den nya.
HAHA, nej, hon har bara lyft frågan, alla problem som fanns före har inte försvunnit och är kvar.
Det är därför Greta lyfter frågan som opinionsbildare som hon är.

Dock är det sjukt roligt se hur en del har sås vårt med att hon inte avger co2 i sina resor som ändå skulle ske och hon åkte med.
En extremt smart lite tjej.
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Conrad Black en av världens mest kända journalist, berättar nu att Greta är ute och terroriserar världen och att de senaste 15-åren varit kallare än de sista 15-åren dessförinnan.

Mycket sevärd, Conrad Black om Greta och mer: https://youtu.be/5o_fFMinZ_w
Varken sett eller hörttalas om innan.

Men det var en del ord på en rad, sen var det rätt substanslöst som brukligt.
2019-12-03, 07:44
  #22495
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban

Dock är det sjukt roligt se hur en del har sås vårt med att hon inte avger co2 i sina resor som ändå skulle ske och hon åkte med.
En extremt smart lite tjej.

*

Men det var en del ord på en rad, sen var det rätt substanslöst som brukligt.

Du har nog missat en hel del med Gretas resor och vilka som ”ändå skulle ske”. Snart är det dags igen för henne att hoppa in i en elbil som drivs av el från kolkraft (= avger CO2) istället för att ta ett tåg ”som ändå skulle köra”. Hur extremt smart det är när man har världens blickar på sig och redan mängder av människor som kallar henne för dubbelmoralistisk kan förstås diskuteras.

*
Du skriver ganska substanslöst själv. Fanns det något vettigt i ”en del ord på en rad”?
2019-12-03, 08:05
  #22496
Medlem
CPJesuss avatar
Jag misstänker att Greta njöt i fulla drag av sin resa då hon inte verkar vara nåt vän av tvål och vatten. Ett par veckor till sjöss utan sanitära resurser bekommer inte henne vilket ju tyder på att hon är annorlunda än dom flesta andra tjejer i den åldern, t.ex. min dotter och hennes väninnor.
En kvinna jag känner som arbetar inom mediabranschen har varit med då hon intervjuats i initialskedet av hennes globalistkarriär och beskrev då jag talade med henne att det första som slog henne var hur illa Greta luktade, en odör hon beskrev som en blandning mellan bajs, gammal skåplukt och sin mormors gamla malmedel.
Det leder en osökt till att tänka på Greta och hennes familj. Är det Pelle Snusk & Co över dem alla? Avstår man duschen, tvål och vatten, tandkräm och tandborste av miljöskäl? Luktar månne Malena, Svante och syrran lika jävligt?
2019-12-03, 08:22
  #22497
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CPJesus
Jag misstänker att Greta njöt i fulla drag av sin resa då hon inte verkar vara nåt vän av tvål och vatten. Ett par veckor till sjöss utan sanitära resurser bekommer inte henne vilket ju tyder på att hon är annorlunda än dom flesta andra tjejer i den åldern, t.ex. min dotter och hennes väninnor.
En kvinna jag känner som arbetar inom mediabranschen har varit med då hon intervjuats i initialskedet av hennes globalistkarriär och beskrev då jag talade med henne att det första som slog henne var hur illa Greta luktade, en odör hon beskrev som en blandning mellan bajs, gammal skåplukt och sin mormors gamla malmedel.
Det leder en osökt till att tänka på Greta och hennes familj. Är det Pelle Snusk & Co över dem alla? Avstår man duschen, tvål och vatten, tandkräm och tandborste av miljöskäl? Luktar månne Malena, Svante och syrran lika jävligt?
Äntligen lite riktigt skvaller då tråden blivit lite väl mycket klimatdiskussion och lukten stämmer säkert, de miljömuppar jag stött har har alla gjort ett smutsigt intryck. Helt klart ett hygienhot mot samhället.
2019-12-03, 08:30
  #22498
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CPJesus
Jag misstänker att Greta njöt i fulla drag av sin resa då hon inte verkar vara nåt vän av tvål och vatten. Ett par veckor till sjöss utan sanitära resurser bekommer inte henne vilket ju tyder på att hon är annorlunda än dom flesta andra tjejer i den åldern, t.ex. min dotter och hennes väninnor.
En kvinna jag känner som arbetar inom mediabranschen har varit med då hon intervjuats i initialskedet av hennes globalistkarriär och beskrev då jag talade med henne att det första som slog henne var hur illa Greta luktade, en odör hon beskrev som en blandning mellan bajs, gammal skåplukt och sin mormors gamla malmedel.
Det leder en osökt till att tänka på Greta och hennes familj. Är det Pelle Snusk & Co över dem alla? Avstår man duschen, tvål och vatten, tandkräm och tandborste av miljöskäl? Luktar månne Malena, Svante och syrran lika jävligt?

Nu tror jag visserligen att du ljuger, men det är ju inte någon katastrof att vara utan dusch i ett par veckor. Man får vara väldigt ytlig för att tycka att det är något konstigt med det.
2019-12-03, 08:48
  #22499
Medlem
Ryktesspridning om Greta överträffar ryktesspridningen mot Olof Palme och kommer nog från samma unkna miljö.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...-sprida-rykten
2019-12-03, 09:09
  #22500
Avstängd
FindAways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Nu tror jag visserligen att du ljuger, men det är ju inte någon katastrof att vara utan dusch i ett par veckor. Man får vara väldigt ytlig för att tycka att det är något konstigt med det.

Katastrof är de ju inte, men jävligt snuskigt.
Man behöver ju inte titta länge på denna unge för att konstatera att hon till hör "kottplockarna"
En grupp som inte har studerat en minut ekonomi, utan lever i en sorts bubbla där allt förnuft ratas och bedöms som idiotiskt
En hel värld kan denna unge få igång, men vi har inte en politiker som kan få igång ett vettigt samtal gällande
1: Sexlagen
2: Få folk att inse att det sitter bockar som trädgårdsmästare i kalkylavdelningarna felräkningar på tex 3 miljarder är ju inget ovanligt Karolinska Förbifart sthlm
3: Sänkt hastighet på motorväg till 80??????? 222an Vilka jävla korkskallar.
4: Ena dagen berömma dieselbilar för att nästa dag vilja förbjuda dom
5: Höja våra trängselskatter för vilken jävla gång i ordningen?
6: Vi Svenskar är tamefan det flataste folket i världen, tycker någon som har en tarm kvar i huvet att dessa exempel är acceptabla?
Har haft körkort sedan 59 kört över en halv miljon mil så jag vet vad jag talar om.
Aldrig krockat eller varit i ett dike, däremot fått väja för "rattbitare" od som helst kör andras bilar och glömmer sin egen
Sista lite Of T men hölr ihop med övriga texten
FARTEN DÖDAR INTE, Det gör folk utan omdöme

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback