Citat:
Ursprungligen postat av
mymyself
Självklart, allt du påpekar i ditt inlägg håller jag med om, samt att vår regering är oförmögna att lösa de problem de själva har skapat, det saknas kompetens, förmåga att se konsekvenserna av de beslut de fattar, dessutom försöker de hela tiden föra oss bakom ljuset med direkta lögner och villospår de jobbar efter egna agendor och är inte folkets förlängda röst som det borde vara i en demokrati...
Och ändå landar du i slutsatsen att politiken ska fortsätta eftersom folk använder droger, och då i synnerhet cannabis som i grund och botten är ett enda stort icke-problem.
Jag förstår förevändningen till att göra en höna av en fjäder kring detta, dvs att flytta fokus från den organiserade brottsligheten, understödja etableringen av parallella skuggsamhällen och främja omfördelningen av resurser från svenskar som ett ekonomiskt stöd vid sidan av de omfattande bidrag som betalas ut.
Det jag inte förstår är hur du, i vetskap om den politikens frukter, kan tycka att det bara ska fortsätta? Sticker det så mycket i ögat att folk röker krukväxter att den förda politikens konsekvenser plötsligt blir värt allt detta?
Citat:
Ursprungligen postat av
kungarolf
Spelar ingen roll. Skjutningarna är det minsta problemet. Det är gängmedlemmar som skjuter andra gängmedlemmar.
Den kriminalitet som drabbas oskyldiga i vardagen kommer bestå oavsett om man legaliserar eller inte. Ex rån, inbrott, utpressning, rån, stölder, sexualbrott(även om de inte är gängrelaterade).
Och just därför måste de skatteintäkter som kommer med en legalisering öronmärkas till repatriering och återupprättande av våldsmonopol. Men du ser hellre att polisen ägnar sin tid åt att extrahera urin från misstänkta knarkare? Väl spenderade pengar?