Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-27, 05:54
  #157
Medlem
Qualatexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinaTorterarSvensk
Rumänien, Bulgarien, Grekland och Cypern är alla ortodoxt kristna länder som är EU-medlemmar, och där verkar inte religionen ställa till problem för ländernas integration i väst?
Tycker du verkligen det? Grekland, Cypern etc är västländer? Knappast va?
Citera
2019-11-27, 08:36
  #158
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qualatex
Tycker du verkligen det? Grekland, Cypern etc är västländer? Knappast va?
Klart att de inte är, och de är inte det minsta "integrerade". Enda motivet att vara med i EU är förhoppningen att det kan löna sig ekonomiskt.
Citera
2019-11-27, 09:44
  #159
Medlem
KinaTorterarSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker


Freedom House är bara ett av USAs alla propagandainstitut.

Tycker snarare att du verkar vara ett propagandainstitut.
Citera
2019-11-27, 09:54
  #160
Medlem
KinaTorterarSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qualatex
Tycker du verkligen det? Grekland, Cypern etc är västländer? Knappast va?

Jag skrev att de håller på att integreras i väst.

Detta gäller för övrigt i lika stor utsträckning Portugal och Spanien, som var diktaturer till slutet av 1970-talet.

Demokrati sprids långsamt över världen. I takt med att demokrati sprids, integreras allt fler länder i väst: tex i NATO och EU.

När den politiska gränsförskjutningen sker, kan man alltid påstå att de länderna på gamla kulturella, lingvistiska, religiösa grunder inte är väst.

Men demokratins expansion är en politisk fråga, och inte en lingvistisk eller religiös fråga.
Citera
2019-11-27, 10:05
  #161
Medlem
Ny benämning "Blandryssland", eller "Blandlandsryssland", alternativt "Svartryssland".
Citera
2019-11-27, 10:07
  #162
Medlem
Henryssland låter neutralt.

Allt för att inte uppröra mina stackars lättkränkta nerver.
Citera
2019-11-27, 10:13
  #163
Medlem
KinaTorterarSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinaTorterarSvensk
Jag skrev att de håller på att integreras i väst.

Detta gäller för övrigt i lika stor utsträckning Portugal och Spanien, som var diktaturer till slutet av 1970-talet.

Demokrati sprids långsamt över världen. I takt med att demokrati sprids, integreras allt fler länder i väst: tex i NATO och EU.

När den politiska gränsförskjutningen sker, kan man alltid påstå att de länderna på gamla kulturella, lingvistiska, religiösa grunder inte är väst.

Men demokratins expansion är en politisk fråga, och inte en lingvistisk eller religiös fråga.

Jfr.: På lingvistiska grunder kan man hävda att Sverige borde vara med i NATO, eftersom att de flesta andra europeiska länder som använder germanska språk (Storbritannien, Nederländerna, Belgien, Tyskland, Danmark, Norge) är NATO-medlemmar.

Men Sverige står ändå utanför NATO. För NATO är en politisk, och inte en lingvistisk fråga.

På lingvistiska grunder går det också att hävda att Norge borde vara med i EU. För både Danmark och Sverige, som talar språk som är väldigt närbesläktade med norska, är båda EU-medlemmar.

Men Norge är ändå utanför EU. För EU är en politisk, och inte en lingvistisk fråga.

Detta gäller även för Ukrainas eventuella framtida medlemskap i EU och andra västliga politiska samarbeten. Och för Rumäniens, Bulgariens, Greklands och Cyperns EU- och NATO-medlemskap.
__________________
Senast redigerad av KinaTorterarSvensk 2019-11-27 kl. 10:17.
Citera
2019-11-27, 11:20
  #164
Medlem
ghb4265s avatar
Jaha vem bryr sig detta är en ickenyhet
Citera
2019-11-27, 11:23
  #165
Avstängd
wwrs avatar
EU tog väl bort sanktionerna gör ett par år sedan. Som trådstarten skrev: Frågan är bara i vilken färg man nu planerar revolutionera Belarus. Ledaren är bonde som uttalat att han hellre är diktator än gay, så man får hoppas på motstånd.
Citera
2019-11-27, 12:42
  #166
Medlem
KinaTorterarSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
EU tog väl bort sanktionerna gör ett par år sedan. Som trådstarten skrev: Frågan är bara i vilken färg man nu planerar revolutionera Belarus. Ledaren är bonde som uttalat att han hellre är diktator än gay, så man får hoppas på motstånd.

Han har också sagt att han aldrig kommer att tillåta att Belarus blir en rysk lydstat.

Det är därför som ledaren nu vill knyta Belarus till Väst, för att undvika att Belarus blir en rysk lydstat, utan politisk självständighet.
Citera
2019-11-27, 12:53
  #167
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinaTorterarSvensk
Han har också sagt att han aldrig kommer att tillåta att Belarus blir en rysk lydstat.

Det är därför som ledaren nu vill knyta Belarus till Väst, för att undvika att Belarus blir en rysk lydstat, utan politisk självständighet.
Jag vet inte så mycket om Belarus. Men varför skulle Ryssland öka sina influenser nu? Det känns som globalisterna flyttar fram. Min gissning är att infiltratörerna är på plats och man siktar på ett nytt Ukraina.

Länderna verkar falla som käglor nu. Ecuador togs över av USA för ett par år sedan, svensken Bini har varit inblandad. Jag såg nyligen bilder på en galen USA-backad kärring som stod med en stor bibel i ingången till presidentpalatset i LaPaz-Bolivia och sade att nu är det slut med Pachamama (indiangudinnan) och hedendomen. Iran verkar vara under USA:s kontroll. Ojoj.
__________________
Senast redigerad av wwr 2019-11-27 kl. 13:02.
Citera
2019-11-27, 13:44
  #168
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinaTorterarSvensk
Det är därför som ledaren nu vill knyta Belarus till Väst, för att undvika att Belarus blir en rysk lydstat, utan politisk självständighet.

Sverige är ju en duktig liten lydstat till EU. Ukraina och Blandlands-hen-Ryssland (läs: Belarus, formerly known as Vitryssland) skulle också vara duktiga små nickedockor/lydstater till EU som medlemsländer.

Men nej, ja, jag glömde att hänge mig åt hjärntvätten, endast Big Bad Ryssland kan ju ha lydstater! Och Russia Gate var ju 100% sann och Hillary Clinton har aldrig i sitt liv sysslat med korruption. Hallelujah.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback