Flashback bygger pepparkakshus!
2019-11-25, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Hur hanterar de å ena sidan det faktum att man i infantila Sverige inte kan dra tillbaka medborgarskap men samtidigt att han inte får vara svensk medborgare om han har den positionen i ett annat land?
Har Sverigistan fått juridisk härdsmälta nu tro eller vad händer?

Ja ett paradigmskifte inom politiken och en lagändring i frågan är att önska.

Intressant och se intervjun på Aktuellt ikväll hur Migrationsverkets generaldirektör Mikael Ribbenvik systematiserade ”problemen” genom att skyffla över ansvaret i frågan till säkerhetspolisen.

Mer än ”systematisk godkännande av asylsökande” kan man tycka bör vara i generaldirektörens ansvar för en lön på 135 000 kr i månaden.

https://www.publikt.se/gd-lon
Senast redigerad av viperstyle 2019-11-25 kl. 21:39.
Citera
2019-11-25, 21:37
Medlem
Medelmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
På mina 17 frågor börjar Cherie Lundström utkristallisera som en av myndigheternas s.k. "handläggare". Vad vet vi om hon/han?

Släkt med försvarsministern kanske?

Osannolikt. Turkiska som är integrerad i Sverige
Nu som Cherie G.
Hon har nog inte ens tagit mutor för att godkänna ministern.

Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Man undrar hur många andra irakier, mindre kända än försvarsministern, som mjölkar bidrag från Sverige och lever nere i MÖ. Europas mest efterblivna socialbyrå....Sverige....

Hur ska fusket stoppas?
Måste nog till fingeravtryck för att få fortsatta bidrag. Intressant om Sveriges befolkning plötsligt minskar då.
Citera
2019-11-25, 21:38
Medlem
mats_lindqvists avatar
Nu har jag inte läst alla inlägg i tråden men jag har följande frågeställning. Den här personen har ju uppenbarligen fått svenskt uppehållstillstånd och sedan medborgarskap. Hur gick det till? Han måste ju ha dragit en lögn om att han behövde asyl etc. Så långt allt väl. Men kollar inte svenska myndigheter upp alla ärenden? Måste man inte bevisa att man har asylskäl eller sväljer handläggarna okritiskt alla lögner de får i ansiktet?
Citera
2019-11-25, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HotPopcorn
Vilka "de"? Iraks regler behöver inte Sverige bry sig om. Om arabskrället ville så kunde han avsäga sig sitt medborgarskap då han har ett iranskt. Däremot kan inte Sverige ta det mot hans vilja, om jag förstått det rätt.

Fast herr försvarsminister är allt mer sugen på att böga och suga bidrag. Makalöst fräckt att helt skamlöst ljuga åt sig svenska skattebetalarpengar. Precis som resten av hela jävla arabvärlden som skall babba åt sig bidrag. Själv blir jag riktigt arg, men vänsterkärringarna i det här landet verkar ju gå i extas över det hela.

Eftersom bögeri är belagt med dödsstraff där borta så är det kört för honom.
Ok så det är bara i Irak de har de reglerna då alltså? Medan det är lugnt i Sverige att vara medborgare och vara minister i annan land? Synd för den tvisten skulle sitta riktigt fint annars. Hade kunnat vara början annars på att man börjar lirka så en lagändring kunnat komma till annars om återtagande av medborgarskap.
Citera
2019-11-25, 21:40
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mats_lindqvist
Nu har jag inte läst alla inlägg i tråden men jag har följande frågeställning. Den här personen har ju uppenbarligen fått svenskt uppehållstillstånd och sedan medborgarskap. Hur gick det till? Han måste ju ha dragit en lögn om att han behövde asyl etc. Så långt allt väl. Men kollar inte svenska myndigheter upp alla ärenden? Måste man inte bevisa att man har asylskäl eller sväljer handläggarna okritiskt alla lögner de får i ansiktet?
Vad fan tror du. De flesta kastar bara sina pass när de når gränsen så drar de snyftisar om att de kommer från något krigshärjat område.
Citera
2019-11-25, 21:41
Medlem
Citat:

Det undrar vi alla ! Speciellt med tanke att han var hög militär redan under Saddam ? O vilken lögn drog han när han kom hit ? Migverket verkar inte ta sin uppgift på alltför blodigt allvar !
Citera
2019-11-25, 21:43
Medlem
Citat:

Migrationsverkets generaldirektör Mikael Ribbenvik systematiserade asylsökandes godkännande och han sa att de LJUGER för myndighet!

Kan du tänka? LJUGER?!

En mer ansvarslös generaldirektör För 135 000 pix om året får man fan leta efter.
Citera
2019-11-25, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Vad fan tror du. De flesta kastar bara sina pass när de når gränsen så drar de snyftisar om att de kommer från något krigshärjat område.

Vi svenskar måste alltid ha med våra pass. Jag reser mycket runt i Europa och utan pass eller id-kort godkänt som identitetshandling med nationalitet är du körd. Allt detta med flyktingar som tar sig genom halva mellan östern och hela Europa utan handlingar när de kommer till Sverige är ett skämt. Eftersom de slänger sina har de inte asylskäl.

Vi betalar deras löner, alltså de som släpper in dem, sedan får vi betala med våra löner, deras så kallade flyktingars uppehälle. Irakiern är bara toppen på ett isberg.
Senast redigerad av Lagring 2019-11-25 kl. 22:33.
Citera
2019-11-25, 22:04
Medlem
Har migrationsverket spelat ut sin roll?
Citera
2019-11-25, 22:10
Medlem
Fingeravtryck, samt inställde sex gånger om året samt börja samköra registren. Ni måste det. Hör ni det!

Måste trots allt finns någon vettig människa som som har makt och som läser på FB. Kom inte släpande med integritet. Kör det då ett par år då, och återgå sedan. De bedrägerierna av skattebetalarnas pengar får inte fortgå. Rensa bort fusket som är omfattande.

Kolla upp goda män och advokater som tydligen lever på att blåsa svenska skattebetalare.

Snacka inte om resursbrist..

Vet vilken kraft myndigheter har att kontrollera svenskar sedan födseln. Sedan om de är sjuka eller behöver annat stöd.
Senast redigerad av Lagring 2019-11-25 kl. 22:26.
Citera
2019-11-25, 22:20
Medlem
Har träffar Ribbenvik flera gånger. Tro mig han är en idiot, fullständigt marinerad i invandringsflum med miljarder i budgeten. Stämpel i röven, godkänd av både såssar och borgare. Han är väldigt ”servil”. Tillmötesgående, gärna ett skämt, samtidigt som han gnuggar händerna. Som i en trettiotalsfilm.
Citera
2019-11-25, 22:28
Medlem
Vedklyvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Man undrar hur många andra irakier, mindre kända än försvarsministern, som mjölkar bidrag från Sverige och lever nere i MÖ. Europas mest efterblivna socialbyrå....Sverige....

Tja, Du kan ju kolla Youtube-kanalen SWEBBTVs intervju med Christer Bigander som bor i Manilla och reser mycket och har träffat flera "Asyllbedragare" som knappt besöker Sverige men ändå lever gott på Svenska socialen.

https://www.youtube.com/watch?v=DX0sEuCC9IY&t=3s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in