2019-11-25, 16:32
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men Fricks inlägg avleder till dick-pics och demonstrationer i Irak. Det vi skall fokusera på är Sverige och hur vi blir blåsta.

Det tycker du och jag. Och ärligt talat klarar jag nog inte mer än så i det här fallet. Men det Frick lyfter här, det hyckleri som mynnar ut i homodejting i Sverige och folkrättsbrott i Irak och hur Frick motiverar sitt eget agerande är viktigt att förstå.
Citera
2019-11-25, 16:37
Medlem
grey.eagles avatar
Tro om inte steffe vill sälja lite vapen till en annan *host *host Svensk, lite sidoaffärer gör väl inget.
Citera
2019-11-25, 16:46
Medlem
wwrs avatar
Det här fallet illustrerar hur Sverige kommit fel. En invandrare blåser Sverige på pengar. Våra tidningar bedriver Kamratposten för sina ägares "hemtrakter" i Mellanöstern och man börjar diskutera krigsbrott i Irak.

Vi tar hand om flyktingar från Irak, vi går i krig för dem. När vi nu blir blåsta av en irakier så skall vi lägga våra ansträngningar på utredning av krigsbrott mot Iraks folk.

Allt är ju helsnurrigt.

Massmedia och politiker är fixerade vid Mellanöstern.
Citera
2019-11-25, 17:12
Medlem
Hur inkompetent är dagens regering? Och vilka klåpare har man kvoterat in på myndigheterna? Det är ju bara helt ofattbara skandaler hela tiden sedan några år tillbaka. Ren katastrof överallt i myndighetssverige.
Citera
2019-11-25, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Tro om inte steffe vill sälja lite vapen till en annan *host *host Svensk, lite sidoaffärer gör väl inget.

Skulle inte förvåna mig om staten är inblandad i godkännandet av hans medborgarskap, alltså någon som känner till hans status i Irak beviljade hans medborgarskap i någon form av affär.
Finns nog mer bakom detta som kommer komma fram.
Citera
2019-11-25, 17:15
Medlem
lyktstolpes avatar
38000 i skadestånd 😂
Citera
2019-11-25, 17:18
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Skulle inte förvåna mig om staten är inblandad i godkännandet av hans medborgarskap, alltså någon som känner till hans status i Irak beviljade hans medborgarskap i någon form av affär.

Exakt, Bofors har hoppat jämnfota länge nu.
Citera
2019-11-25, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Michael Winiarski i DN lanserar teorin att det är Iran som vill ha bort ministern för att han skyllt morden på demonstranter på de iranskstödda miliserna och menat att armén och han själv som minister inte bär ansvaret. Så när Nyheter idag går ut med detta ingår det i en iransk påverkansoperation, förmodar jag han menar. Ministern har också pratat om en tredje part som lagt sig i. MW tolkar detta som Iran. Intressant är att Expressens Kassem Hamade som kan arabiska och känner regionen väl skriver att talet om en tredje part som lägger sig i är kodspråk för judarna. Enligt Hamade håller försvarsministern i Irak på med en klassisk antisemitisk manöver för att skyla över sitt eget ansvar för mördandet. Allt är judepressens förtal, menar han, om Hamades analys är korrekt. I så fall är DNs Irankonspirationstrori märkligt nog en hjälp att täcka över ministerns antisemitism för de svenska läsarna.
Men båda kanske har rätt. Ministern skyller dödandet på Iran och publiceringarna på judarna. Likväl undrar man: tycker DN att Nyheter idag, SvD, Expressen m fl helst inte skulle grävt i ministerns byk med tanke på att det kan gynna Iran om han tvingas avgå? Vad är i så fall pressens uppgift? Att bara släppa nyheter man gillar? Och om påverkansoperationer gör vissa fakta onämnbara, borde inte då DN ha låtit bli att publicera hundratals artiklar som påverkats av källor i USA som haft intresse av att sprida olika uppgifter? Jag antar nämligen att oerhört många DN-artiklar grundas i fakta som släppts av någon part i USA med intressen i en viss fråga. Själv anser jag att sådana artiklar kan publiceras trots allt, om de har nyhetsvärde och om tidningen strävar efter balans.

Även Press TV, mullahregimens engelskspråkiga tv-kanal/nyhetssida, menar att den tredje part Al-Shammari syftar på är Israel/judarna.

Och det stämmer nog att det var vad Al-Shammari syftade på. Al-Shammari, med förflutet i Baathpartiet, gillar nog inte den iranska mullahregimen heller, men skulle han anklaga iranierna så hade han varit lönnmördad vid det här laget.

Men Al-Shammars "Jews did this!" säger mer om irakiska folkets antisemitism, eller judeparanoia, än om Al-Shammari själv.
Som politiker utnyttjar Al-Shammari bara irakiernas judeparanoia för att avleda lynchmobben.
Citera
2019-11-25, 17:29
Medlem
Jag har för mig att araber måste bo i Sverige minst 5 år innan dom kan ansöka om svensk medborgarskap...hade ministern ifråga gräddfil
för svenska pass?
Citera
2019-11-25, 17:35
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joshmark
Hur inkompetent är dagens regering? Och vilka klåpare har man kvoterat in på myndigheterna? Det är ju bara helt ofattbara skandaler hela tiden sedan några år tillbaka. Ren katastrof överallt i myndighetssverige.
Du är medveten om att han fick PUT 2009? Då moderaten Billström gav den presenten
Citera
2019-11-25, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE

Japp, känns som det ligger en hund begraven häri. Hoppas någon duktig journalist kan gräva lite i den frågan.

Najah al-Shammari är värsta sortens pack i alla led: hustrumisshandlare, demokratiföraktande, yttrandefrihetsförtryckare, mördare, bedragare, antisemit och en hycklare av rang.

Det sjukaste är att han nu sitter en förortshydda och åtnjuter full frihet i Sverige samtidigt som han, som aldrig bidragit med en svensk skattekrona, träcker massa bidrag.

I Sverige, som representerar det han krossar i sitt hemland: sekulariserad demokrati med yttrandefrihet och fängelse för hustrumisshandlare.
Senast redigerad av viperstyle 2019-11-25 kl. 17:44.
Citera
2019-11-25, 17:48
Medlem
Silber-Leffes avatar
Israeliska Intelli Times 23 november 2019, med referens Nyheter Idag:
https://twitter.com/IntelliTimes/sta...21999300059136

Ansökan av Al-Adeli Najah Hasan Ali till Socialförvaltningen i Huddinge kommun 2013, med stämpel av kommunen. Handläggare är en Cherie Lindström.

Denna Cherie Lindström (idag med annat efternamn) är invandrad till Sverige från Kulu Konya, Turkiet. Hon hette när hon kom till Sverige Cherie Serif Acaralp (senare bytte hon till efternamn Asaph).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback