Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-24, 10:28
  #565
Medlem
OG81s avatar
Vilken totall sopa han är. skriver ett brev på arabiska dessutom om hur han ska kontakta advokat mm, Hoppas de hänger honom där. Avslöjad på flera front. Samhällsnytt har gjort ett bra jobb att hänga ut honom. Samma sak med denna "Gucci" (paus medans jag skrattar) en liten irakisk pojke som lekte kung i sin lilla gård och nu skiter på sig. Ge mig 5 minuter ensam i en rum med honom.
Citera
2019-11-24, 10:54
  #566
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Ser inte hur han ska kunna resa till Sverige med sitt svenska pass igen. Personen med det svenska passet existerar ju inte. Det är ju en fakeidentitet.
Det är logiskt. Men jag tror aldrig det skulle fungera när eliten bestämt att massinvandring måste verkställas. Rättsväsendet kontrolleras av eliten. Det såg man i t.ex Assange-fallet. (Han kanske får söka nytt pass? Men han har "åkt tunnelbana" och är svensk för gott, tippar jag.) Hur många andra skulle inte kastas ut då? Det tillåter inte eliten.
__________________
Senast redigerad av wwr 2019-11-24 kl. 11:07.
Citera
2019-11-24, 11:09
  #567
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det är logiskt. Men jag tror aldrig det skulle fungera när eliten bestämt att massinvandring måste verkställas. Domstolarna kontrolleras av eliten. Det såg man i t.ex Assange-fallet. (Han kanske får söka nytt pass? Men han har "åkt tunnelbana" och är svensk för gott, tippar jag.) Hur många andra skulle inte kastas ut då? Det tillåter inte eliten.

Den mannen verkar ha en officiell identitet i Irak och en i Sverige. Är det möjligt? Vad säger vår lagstiftning om det? Ska mannen använda sin svenska identitet i Sverige? Den är ju korrekt i Sverige även om den baserar sig på falska grunder?

Kan han välja vilken identitet han använder i Sverige? Den irakiska för officiella statsbesök och kanske semesterresor och den svenska om han vill bosätta sig här igen och söka bidrag? Kan han vistas i Sverige med två identiteter samtidigt? Både vara här på semesterresa med sitt irakiska pass och vara bosatt i landet med sitt svenska pass samtidigt?

Blir ju helsnurrigt. Vad säger lagstiftningen?
Citera
2019-11-24, 11:16
  #568
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Den mannen verkar ha en officiell identitet i Irak och en i Sverige. Är det möjligt? Vad säger vår lagstiftning om det? Ska mannen använda sin svenska identitet i Sverige? Den är ju korrekt i Sverige även om den baserar sig på falska grunder?

Kan han välja vilken identitet han använder i Sverige? Den irakiska för officiella statsbesök och kanske semesterresor och den svenska om han vill bosätta sig här igen och söka bidrag? Kan han vistas i Sverige med två identiteter samtidigt? Både vara här på semesterresa med sitt irakiska pass och vara bosatt i landet med sitt svenska pass samtidigt?

Blir ju helsnurrigt. Vad säger lagstiftningen?
Du har en bra poäng där, men Löfven och gänget vågar inte göra något som kan rubba massinvandringen gissar jag.

Självklart måste även UD sätta ned foten när andra länders ministrar lurar Sverige. Utrikesminister Ann Linde skulle helt vägra att våra soldater riskerar livet i Iraks krig som vi heller inte har med att göra. Om "Scammari" inte betalar tillbaka det han är skyldig, varför skall vi betala 140 miljoner bara nästa år, för att kriga tillsammans med hans trupper?

Men Linde och Löfven vågar inte göra det minsta mot de krafter som driver massinvandringen, gissar jag.
Citera
2019-11-24, 11:19
  #569
Medlem
Verkisto2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag har inte hängt med i den delen. Han fick svenskt medborgarskap under falsk identitet. Han är ju general och med i regeringen i Irak och behöver ingen asyl. Men hans svenska medborgarskap kommer ej att omprövas trots att han fuskade sig till det? Det var intressant. Jag håller med dig.

Du skriver att han inte behövde asyl i Sverige eftersom han var general och med i regeringen i Irak. Glöm inte att han var och är homosexuell, det var väl för att kunna leva ut sin sexualitet som han sökte och fick medborgarskap i Sverige ?
Citera
2019-11-24, 11:22
  #570
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eric.Dulny
Irakiske försvarsministern Najah al-Shammaris Twitterkonto: https://twitter.com/NajahAlshammare/

Nyheter Idags Chang Frick (@ChangFrick) för en knapp timme sen till Najah al-Shammari på Twitter (@NajahAlshammare): https://twitter.com/ChangFrick/statu...66765237067776
Seriöst, herr Frick riskerar liv och lem med den tweeten. Med tanke på försvarsministerns bakgrund i Saddams armé och hans otaliga släktingar och klankompisar i Sverige är det svårt att hitta någon annan i Sverige med akut behov av personskydd just nu än just herr Frick.

Fattar att det måste varit totalt oemotståndligt att tweeta det där, men oj vad farligt! Seriöst alltså!
Citera
2019-11-24, 11:23
  #571
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verkisto2
Du skriver att han inte behövde asyl i Sverige eftersom han var general och med i regeringen i Irak. Glöm inte att han var och är homosexuell, det var väl för att kunna leva ut sin sexualitet som han sökte och fick medborgarskap i Sverige ?
Om det finns med i ansökan vet vi inte. Men ansökan bygger på falska uppgifter.
Citera
2019-11-24, 11:29
  #572
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Hittade den här informationen på Skatteverkets hemsida. Enligt informationen ska falska identiteter avregistreras.

https://www4.skatteverket.se/rattsli....9/369743.html
Det skulle faktiskt kunna vara en bakväg till att det svenska medborgarskapet försvinner. Inte för att jag tror att det kommer att hända, någonsin. Men med lite lagom kreativ lagtolkning så...
Citera
2019-11-24, 11:41
  #573
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Intressant, så du vill påvisa att ministern har varit vållande till uppsåtligt "folkrättsbrott" här i Sverige. För Sverige kan inte åtala någon för brott begångna i andra länder, med väldigt få undantag.
----

Verkar inte som dina gissningar stämmer.

Citat:
Najah al-Shammari pekas ut som ansvarig för våldet mot demonstranter i Irak som har lett till hundratals dödsfall – vilket han har polisanmälts för i Sverige. Logiskt sett kan Iraks försvarsminister lagföras här för brott som har begåtts utomlands, säger professor Ove Bring till SvD.
https://www.svd.se/professor-irakisk...rige/i/senaste
Citera
2019-11-24, 11:43
  #574
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OG81
Vilken totall sopa han är. skriver ett brev på arabiska dessutom om hur han ska kontakta advokat mm,
Han kan inte svenska. Enligt uppgifter här i tråden gick han på SFI i flera år (för att få det stöd som vi ger dem som går där, får man förmoda), men hade svårt att lära sig språket. Kanske var det dessa "svårigheter" som var grunden till att han ansågs ha "minnesproblem"? Eller var "minnesproblemen" ett sätt att förtränga alla hemskheter han varit med om att utföra som knekt i Saddams armé?

I vilket fall kommer "minnesproblemen" väl till pass när han väl en gång ställs inför rätta. Han kan ju hänvisa till svenska socialtjänstens utredning och svara "Jag minns inte!" på alla frågor.
Citera
2019-11-24, 11:48
  #575
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Verkar inte som dina gissningar stämmer.


https://www.svd.se/professor-irakisk...rige/i/senaste

Citat:
Najah al-Shammari pekas ut som ansvarig för våldet mot demonstranter i Irak som har lett till hundratals dödsfall – vilket han har polisanmälts för i Sverige. Logiskt sett kan Iraks försvarsminister lagföras här för brott som har begåtts utomlands, säger professor Ove Bring till SvD.

Det känns som om eliten vill byta samtalsämne
Det där är gammalt.

Nu handlar det om att han lurat sig in i Sverige och snott våra pengar. Fram med pengarna "Scammari", annars slutar vi kriga för dig!
Citera
2019-11-24, 11:54
  #576
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Vad den svenska utrikesministern Ann Linde borde säga till Iraks regering.



Har utrikesdepartementet sagt någonting alls ännu? Jag undrar om de kommer att vara så flata att de fortsätter stödja Irak i kriget trots att Iraks försvarsminister lurat oss på pengar.
Ud förblir nog tysta så länge de bara kann. Om de öppnar munnen så måste de ju samtidigt kritisera sin egen förda politik.

Det blir liksom Error
__________________
Senast redigerad av Luzern 2019-11-24 kl. 12:02.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback