2019-11-23, 20:10
Medlem
trasigjavels avatar
När ni började i programmet och fick buprenorfin, hur länge stod ni på samma dos innan dom höjde? Jag har bara gått en vecka och på 8mg men jag blev bara lite nyfiken.
Citera
2019-11-23, 20:12
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trasigjavel
När ni började i programmet och fick buprenorfin, hur länge stod ni på samma dos innan dom höjde? Jag har bara gått en vecka och på 8mg men jag blev bara lite nyfiken.

Jag minns inte exakt hur lång tid det tog men jag kände att dom höjde ganska snabbt upp till 16mg.
Citera
2019-11-24, 09:30
Medlem
trasigjavels avatar
Jag funderar på att prata med min behandlare imorgon när jag tar min dos om de är möjligt att höja den. Jag tar min dos 15.15 på dagarna eftersom jag jobbar från 06.00 till 15.00 varje dag och de känns som att dosen inte sitter i tills 15.15 nästa dag. fast de gör de väl ändå?

De skönaste hade varit att få ta den innan jobbet men de är ju omöjligt tyvärr
Citera
2019-11-24, 09:54
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:
Jag funderar på att prata med min behandlare imorgon när jag tar min dos om de är möjligt att höja den. Jag tar min dos 15.15 på dagarna eftersom jag jobbar från 06.00 till 15.00 varje dag och de känns som att dosen inte sitter i tills 15.15 nästa dag. fast de gör de väl ändå?

Jag ska oxå ta upp att jag vill höja min dos... får min sub kl 08.00 men jag är inlåst.. starkt av dej att gå till jobbet, själv vet jag inte om jag hade kunnat jobba utan att börja dagen med suboxone..
Citera
2019-11-24, 10:00
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:

Halveringstid är vill 37tim. Men känner själv att det går ur under natten. Vaknar 07.30 och sen när jag får min dos kl 08.00 blir jag normal inget illamående eller skakig ångesten försvinner oxå.. Skulle vara tortyr för mej att jobba och sen få medicinen
Citera
2019-11-24, 11:04
Medlem
trasigjavels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charliework86
Jag ska oxå ta upp att jag vill höja min dos... får min sub kl 08.00 men jag är inlåst.. starkt av dej att gå till jobbet, själv vet jag inte om jag hade kunnat jobba utan att börja dagen med suboxone..
Jag är van med att gå till jobbet och de är en rutin eller vad man ska säga, går dit oavsett hur dålig jag är. Har ju jobbar på en riktig heroin-avtändning, där fick jag dock gå hem tidigare då mina kollegor påpekade att jag såg helt förstörd ut

Citat:
Ursprungligen postat av Charliework86
Halveringstid är vill 37tim. Men känner själv att det går ur under natten. Vaknar 07.30 och sen när jag får min dos kl 08.00 blir jag normal inget illamående eller skakig ångesten försvinner oxå.. Skulle vara tortyr för mej att jobba och sen få medicinen
Jo precis, även om den sitter i när jag vaknar på morgonen och åker till jobbet så känns de ändå inte som den gör de riktigt, de är väl psykiskt antar jag, att jag "får för mig" de på nåt sätt.

Drömmen hade varit att ta typ 4mg på morgonen och 4mg på eftermiddagen men de är ju bara att drömma. Jag ska prata med henne imorgon som sagt och se vad vi kan göra.

Fortsätt kämpa och lycka till
Citera
2019-11-24, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kipdrordy92
Enligt min far som jobbar på den andra laro kliniken i stan. Det är för att det är så lätt att injecera. Samt att det finns med någon fånig regel om Espranor.

Dem som tillverkar läkemedlet själva rekommenderar inte att man skickar med medicinen hem. Sen finns det en konstig riktlinje från socialstyrelsen. Som säger att patienter som fick espranor när preparatet var nytt. Dem får lov att ha med sig espranoren hem.

Medans patienter som mig som får preparatet idag. Dem får inte med sig det hem för det är andra riktlinjer idag.

Ok, men injicerar man sin medicin så är ju inte vanliga Buprenorfin några större problem att injicera om man nu redan bestämt sig för att göra det. Men tack för info
Citera
2019-11-24, 12:55
Medlem
Citat:
Tror det tog typ 6 veckor innan jag var uppe på 16mg. Trappades upp till 8 först, sen 12 och till sist 16.

Hur länge måste du hämta på mottagningen?? Jag hämtar själv på apoteket, det är väldigt skönt när man har jobb att gå till varje dag att inte behöva tänka på att gå till mottagningen flera gånger i veckan.
Citera
2019-11-24, 13:11
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKetaTack
Tror det tog typ 6 veckor innan jag var uppe på 16mg. Trappades upp till 8 först, sen 12 och till sist 16.

Hur länge måste du hämta på mottagningen?? Jag hämtar själv på apoteket, det är väldigt skönt när man har jobb att gå till varje dag att inte behöva tänka på att gå till mottagningen flera gånger i veckan.

Hur lång tid tog det för dig att hämta ut från apoteket ?
Citera
2019-11-24, 13:26
Medlem
trasigjavels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKetaTack

Okej då vet jag, ska ändå ta upp de med henne imorgon.

Jag vet inte hur länge jag måste hämta på mottagningen, kommer inte ihåg va dom sa men de är bättre för mig att hämta på mottagningen då jag bor granne med den så de tar 2 min för mig att gå dit och 10 min att gå till apoteket, så de är smidigt
Citera
2019-11-25, 21:23
Medlem
who-s avatar
Citat:
Okej då vet jag, ska ändå ta upp de med henne imorgon.

Jag vet inte hur länge jag måste hämta på mottagningen, kommer inte ihåg va dom sa men de är bättre för mig att hämta på mottagningen då jag bor granne med den så de tar 2 min för mig att gå dit och 10 min att gå till apoteket, så de är smidigt
3 mån sa dom till mig att jag lära vänta med att hämta själv ett par dagar.
Citera
2019-11-26, 23:21
Medlem
Hej ! Jag är Inne på 2~ månaders provtagning nu, jises vad segt
detta känns, kan tycka att (3) månader är lite överdrivet för att få komma in. Då jag skött alla prover klockrent samt att jag har varit med tidigare. Men såklart så finns det en poäng med detta & jag accepterar det, inte mycket till val iofs.

Har försökt och legat på hela tiden visat intresse och verkligen skött mig, för att ev kunna få en tidigare inskrivning, men det är locket på där

Men att det kan skilja så pass från mott till mottagning, kan jag tycka är lite skumt. Men förhoppningsvist med bra precis till jul. Bara att kämpa på

Hoppas ni alla mår bra inne i subvärmen och får önska er en gudjul
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in