2019-11-20, 22:38
Medlem
Hur länge ska Löfven vähra erkänna sanningen? Att invandringen orsakar Sverige katastrofal skada på bred front!!

Jag känner många utomeuropeiska invandrare och de är alla trevliga och fredliga (såvitt jag vet) men deras genomsnittliga utbildningsnivå och intelligens är häpnadsväckande låg. Man märker i varje situation hur korkat de agerar och reagerar. Tyvärr är de allra flesta utav dem en oerhörd börda för svenska samhället. och kommer så förbli. Så är det. Den svenska migrationspolitiken gynnar endast invandrarna själva på bekostnad av Sverige och svenkarnas välstånd och trygghet. Den stora frågan är ju hur mycket Svensken är beredd att offra av sin välfärd till förmån för en främling från andra sidan jorden? Vissa tycks tro att det invandringen inte kostar eller t.o.m. är ren vinst....då är man ute och cyklar och borde fråntas sin rösträtt.

P.S. Den kanske allra trevligaste, mest välanpassade och skötsamma invandraren jag känner är syrier.....man kunde tro att han vore ett praktexemplar. Om det inte vore för att han jobbar svart och fifflar på alla sätt han kan utan att blinka. Fast han VET att det är fel.
Citera
2019-11-20, 22:44
Medlem
Gizurs avatar
Anne Ramberg, tidigare advokatsamfundets generalsekreterare, har på Twitter kommit till den stora ledarens försvar:
Citat:
I ett läge där vi är i kris förtjänar Statsministern stöd och samling. Inte känslostyrd och till stor del osaklig Vuxenmobbning. Vi har alla haft bättre och sämre framträdanden liksom publiceringar.
https://twitter.com/anneramberg/status/1197241448262971398?s=21
Citera
2019-11-20, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiggestSnoozer
Hur länge ska Löfven vähra erkänna sanningen? Att invandringen orsakar Sverige katastrofal skada på bred front!!

Jag känner många utomeuropeiska invandrare och de är alla trevliga och fredliga (såvitt jag vet) men deras genomsnittliga utbildningsnivå och intelligens är häpnadsväckande låg. Man märker i varje situation hur korkat de agerar och reagerar. Tyvärr är de allra flesta utav dem en oerhörd börda för svenska samhället. och kommer så förbli. Så är det. Den svenska migrationspolitiken gynnar endast invandrarna själva på bekostnad av Sverige och svenkarnas välstånd och trygghet. Den stora frågan är ju hur mycket Svensken är beredd att offra av sin välfärd till förmån för en främling från andra sidan jorden? Vissa tycks tro att det invandringen inte kostar eller t.o.m. är ren vinst....då är man ute och cyklar och borde fråntas sin rösträtt.

P.S. Den kanske allra trevligaste, mest välanpassade och skötsamma invandraren jag känner är syrier.....man kunde tro att han vore ett praktexemplar. Om det inte vore för att han jobbar svart och fifflar på alla sätt han kan utan att blinka. Fast han VET att det är fel.
Hur menar du att han är välanpassad om han jobbar svart??(och antagligen Desdutom får bidrag).. Nä, anmäl parasiten
Citera
2019-11-20, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Ah, vad fan, kan en avdankad journalist utan en poäng i juridik bli justitieminister, kan en dvärg nog bli sumobrottare. Allt handlar om kontext!

Hur är det med Annie Lööfs juridiska utbildning?
Hon röstade fjam Stefan Löfven allt för att fjäjma från Åkesson.
Citera
2019-11-20, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Anne Ramberg, tidigare advokatsamfundets generalsekreterare, har på Twitter kommit till den stora ledarens försvar:
Citat:
I ett läge där vi är i kris förtjänar Statsministern stöd och samling. Inte känslostyrd och till stor del osaklig Vuxenmobbning. Vi har alla haft bättre och sämre framträdanden liksom publiceringar.

Jag dör!

Hon kräver stöd och samling kring en politik och politiker som SKAPAT krisen!

Och vuxenmobbing? Kärringen som mobbat och trakasserat meningsmotståndare och SD-sympatisörer senaste 20 åren!

Fy fan vilken vidrig människa! Vidrig!
Citera
2019-11-20, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubenberg
Hur är det med Annie Lööfs juridiska utbildning?
Hon röstade fjam Stefan Löfven allt för att fjäjma från Åkesson.

Ja och gymnasielagen. Hoppas hon nu låter alla de som blir av mes boende flytta in hos henne och alla politiker kollegor som röstade för detta....
Citera
2019-11-20, 22:55
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur

https://twitter.com/anneramberg/status/1197241448262971398?s=21

Intressant att tom Ramberg pratar om kris och antyder att Löfven faktiskt var dålig, men att det är fel att mobba honom för det.

Vilken kris syftar hon förresten på? Och vad beror den på?

Ja jösses...
Citera
2019-11-20, 23:02
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Jag dör!

Och vuxenmobbing? Kärringen som mobbat och trakasserat meningsmotståndare och SD-sympatisörer senaste 20 åren!

Jodå, och hennes beteckning av Hanif Bali som ”brunråtta” är välkänd. Men själva poängen att man ska samlas vid statsministern oavsett vad denna gör eller säger är osedvanligt korkad.

En nyhet är väl att hon anser att Sverige är i kris, annars har hon tillhört ”det har aldrig varit tryggare”-falangen. Fast måhända syftar hon på krisen för Partiet.
Citera
2019-11-20, 23:14
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Jag dör!

När hon skrev "inte känslostyrd" fick jag en sur uppstötning!

De (den rödgröna smörjan)har lyckats ta politiska poäng i decennier just på känslostyrning inte förnuft.
Senast redigerad av Erik Öst 2019-11-20 kl. 23:18.
Citera
2019-11-20, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
När hon skrev "inte känslostyrd" fick jag en sur uppstötning!

De har lyckats ta politiska poäng i decennier just på känslostyrning inte förnuft.

Ja, hyckleriet är gränslöst.
Citera
2019-11-20, 23:31
Medlem
beer-goggless avatar
Fascinerade att se så mycket av damage-control-försöken bli kontraproduktiva och närmast bidrar till att förstärka det initiala misslyckandet (om man nu får kalla Agendaintervjun ett "misslyckande").

Men det kanske är symptomatiskt att inblandade (fortfarande) befinner sig i ett mind-set där de tycker sig ha kontroll på sakfrågan och mediakommunikationen (vare sig det är tv, tidningar eller Twitter).
Citera
2019-11-20, 23:32
Medlem
Bergamotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakfront
Om SD blir större än S i nästa val, håller då Löfven på att största parti ska ha statsminister Posten som S alltid hävdat?
Eller vänds kappan efter vinden igen.

Om SD trots S klanröstning och annat valfusk blir största parti i nästa val kommer Löfven att tvingas avgå, så hans åsikt i frågan saknar betydelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in