2019-11-19, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pajasmicra
Vi har haft fantastiskt tillväxt genom migrationen dvs Banker detaljhandel ,tillväxt osv. Företagen trivs när de suger upp skattepengarna som VI PRÖJSAR och som bekostar soppan. Att en normalbegåvad, iofs rätt informelt skolad, inte fattar det ,finns inte på kartan.
Projecera inte nu utan tänk klart.
Förstår ej ditt svar på mit inlägg vad menar du egentligen?
Citera
2019-11-19, 18:50
Medlem
Löfvén är knäckt sen hans lag GIF Sundsvall i fotboll åkte ur allsvenskan
Citat:
Ursprungligen postat av d3v11
Och något mer :P
Citera
2019-11-19, 18:56
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Vet ej vad de komplicerade uttrycken och orden du använder betyder men detta startades av olof palme som fick med sig högern på detta. Inget annat. Gp var bara en person som följde detta fotspår

Nej, Palme var en klassisk sosse skolad under Erlander, precis som sin efterträdare Ingvar Carlsson. Han motsatte sig starkt de reformer som borgarna ville genomföra, och som Persson senare accepterade.

Det var därför som Palme var illa sedd av många borgare. Det fanns genuina ideologiska konflikter på den tiden. Idag säljer riksdagspartierna mest samma soppa i olika förpackningar.
Citera
2019-11-19, 18:57
Medlem
dajevlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Om sex månader ska gängen var knäckta, sa vår landsfader så det är lugnt.
Undrar om han tror på det själv?

Och ungefär då har vi samtidigt EU lägsta arbetslöshet. Blir bra det här
Citera
2019-11-19, 18:58
Medlem
BananKlases avatar
https://www.youtube.com/watch?v=QlVTQoyFe4w

Här berättar Lotta Gröning hur det går till när Steffe är på turne`.
ca 26:17, men hela programmet är bra.
Citera
2019-11-19, 18:59
Medlem
Pajasmicras avatar
Citat:
Förstår ej ditt svar på mit inlägg vad menar du egentligen?
Han tror bara på migrationen som ett sätt att uppräthålla makten för sossarna inte att han värnar eller tror på invandrarnas förmåga som du påskiner att han tror. Han är smartare än så.
Han är riktigt farlig för vårt land.
Citera
2019-11-19, 19:00
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Vet ej vad de komplicerade uttrycken och orden du använder betyder men detta startades av olof palme som fick med sig högern på detta. Inget annat. Gp var bara en person som följde detta fotspår

Nja, jag håller med Regulus. Det var under Göran Perssons ministrar Claes Borgström och Thomas Bodström som det postmoderna tänkandet fick fotfäste i statsapparaten. En enorm massa organisationer under Kulturrådet och Statens Ungdomsråd och typ Invandrakvinnornas Riksförbund växte fram. Sedan kom väl Bommersviksakademin till under Göran Perssons tid. Den var väl en spjutspets för den postmoderna vänstern med feminism, HBTQ och flyktingvurmande. Johan Westerholm på Ledarsidorna hade alltid Bommersviksakademin som särskilt hatobjekt.
Citera
2019-11-19, 19:05
Medlem
Pajasmicras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dajevlar
Och ungefär då har vi samtidigt EU lägsta arbetslöshet. Blir bra det här
Jo visst har vi. Räknar vi samma saker? Sysselsatt nån timme i månaden räknas som "Häpp" sysselsatt. Ljug och bluff överallt-särkilt från regeringen.
Citera
2019-11-19, 19:06
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Vägen tillbaka från det ökade våldet är självfallet att bryta utanförskapet i förorterna.

Och det är tiotusenkronorsfrågan?

Hur bryter du utanförskap bland dem som inte vill integrera sig? Utanförskap kan ju vi som tittar utifrån tycka att det är men i "utanförskapsområdet" lever du tryggt med dina landsmän, din släkt och din klan. Du handlar samma mat som i hemlandet. Pratar samma språk. Går på samma caféer som i hemlandet. Du går klädd som i hemlandet. Går till mosken på fredagar. Du har friskolor och dagis på ditt språk och för din kultur. På biblioteken kan du låna böcker och tidningar på ditt språk. Dina barn får hemspråkundervisning. Myndighetsinformation finns på ditt språk. Allt är tillrätta lagt och krattat för din behov. Kort sagt utanförskapsområdet är för många ett innanförskapsområde, en skyddad värld, en enklav i ett annars västerländskt land man inte förstår sig på och i många fall inte har några som helst intressen i att delta i. Som någon talare (som jag tyvärr har glömt namnet på) på Bok-och Biblioteksmässan i Göteborg uttryckte det Citat"Jag kom inte till Sverige för att bli svensk, jag kom till Sverige för att bli Kurd"slutcitat. Det sätter lite grand standarden för hur många ser på sin invandring till Sverige tror jag. Hon är definitivt inte ensam om den här inställningen.

Sedan är ju frågan vad ska bli av alla dessa hundratusenden ofta ensamkommande unga män med ofta ringa eller låg utbildning? Ska de alla jobba som undersköterskor som Steffe menar? Är det inte så att man måste ha utbildning, fallenhet, intresse och läggning för ett jobb oavsett vilken typ det är men särskilt om man ska jobba inom våden? Ska alla invandrare vara predestinerade att jobba inom offentlig sektor och då särskilt inom vård och omsorg? Är Achmed normalt empatistörd för en 20 årig kille som dessutom knappt kan göra sig förstådd på svenska lämpad att jobba inom hemtjänsten? Är Hassan 28 år utan gymnasieutbildning och med endast rudimentära kunskaper i det latinska alfabetet lämpad att jobba som bokuppsättare på folkbiblioteket? Är Ali 35 år, småkriminell som drömmer om snabba bilar, brudar och märkeskläder lämplig att jobba som elevassistent? Jag och många med mig tycker att det är högst tveksamt men ändå är det precis så det fungerar idag. Sossarna konstruerar "terapijobb" åt i grunden dysfunktionella personer som skulle behöva helt andra åtgärder från samhällets sida.

Till sist vill jag ge dig ett tips. Besök Kista galleria eller valfritt förortscentrum en tisdag eftermiddag och kolla in folket som flyter omkring där. Då får du en någorlunda uppfattning om de enorma problem som väntar Sverige. Det är liksom bara att räkna får, " icke anställningsbar", "imbecill", "hemlös" "dyngrak", "knarkare","medelålders kvinna insvept i tygsjok som aldrig kommer att komma i närheten av ett jobb" osv. Det är en veritabel freakshow som paraderar förbi. Och just när du trodde att det inte kunde bli lägre nivå så kan du besöka foodcourten och kolla in folk som snor överbliven mat från matbrickorna ungefär som sparvar vid en uteservering...

Så visst det är svåra frågor det här och Sverige och sosseriet har liiiite uppförbacke nu.
Senast redigerad av bulletproofsoul 2019-11-19 kl. 19:09.
Citera
2019-11-19, 19:08
Medlem
Så låt mig se om jag förstår detta rätt. Han har ingen aning om varför skjutningarna ökat så mycket trots att resten av landet vet exakt varför. Hur kan resten av landet veta varför men inte vår så kallade statsminister? Antingen är han i ett stadie av förnekelse eller runt utav dum i huvudet precis som han ser ut att vara. Eller både och.
Sen säger han att det går att lösa...trots att han inte har en aning om orsaken! Snacka om att skjuta sig själv i foten.

Kanske är dags att få någon till statsminister positionen som faktiskt vet och kan komma med on konkret lösning istället?

Det enda han lyckades med är att göra sig själv till ännu mer av en total pajas som inte har en aning om vad han säger eller håller på med i nationell TV. Grattis, svetsarn.
Citera
2019-11-19, 19:09
Medlem
Borde gå att se till att hans uttalande blir viralt och förföljer honom i ända till valnatten och bortom den.
Citera
2019-11-19, 19:12
Medlem
Knivur-273s avatar
Jag har skrivit om min uppfattning förr, han är en politisk "bilmålvakt", helt säkert ointelligent (IQ <=85), därför valdes han som partiledare, för att vara enkel att kontrollera.

3 av 20 är lika dumma eller dummare...

När kommer lagen om "hets mot dumhet" ?
Senast redigerad av Knivur-273 2019-11-19 kl. 19:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in