2019-11-18, 07:49
Moderator
Siegfrids avatar
Inlägg utabrutna till ny tråd
(FB) Statlig cannabis som ett sätt att minska gängvåldet
/Mod.
Citera
2019-11-18, 07:59
Medlem
trailblasers avatar
Jag hoppas att Stassministern kommer få stå till svars för kommenteraren att svenskar skulle bete sig likadant.
Citera
2019-11-18, 08:02
Medlem
arbetets avatar
Nu har jag tittat på intervjun och den var rena katastrofen. För att inte falla in i det vanliga tugget om "Svetsar'n" och hur korkad han är så ska jag försöka nå fram till en förklaring varför han säger det han säger. Jag är för det första övertygad om att han tror på det han säger. Jag är också rädd för att det gör alla andra omkring honom. Inte nog med det. Efter att ha varit runt på Twitter i helgen så står det helt klart att folket som fortfarande röstar på S och deras anhang lever i denna villfarelse att det är en fråga om klasskillnader och att svenskar i samma situation hade varit ute på gatorna och skjutit ihjäl varandra. Ingenting är kopplat till kultur och senaste årens invandring och bara tanken att det skulle vara det är grovt rasistisk.

Arma Sverige!

Så här: naturligtvis är majoriteten av våra invandrare skötsamma och försöker ärligt att skaffa sig ett anständigt liv här i Sverige. Tyvärr har dessa inte premierats vare sig under flykten och senare under integrationen. Det är framförallt starka och driftiga invandrare som lyckats ta sig till Sverige och sedan tagit sig fram i samhället. Många dock i denna grupp har nog varit folk som redan från hemländer inte riktigt haft ärliga uppsåt. Dessutom har det varit en majoritet manliga individer som tagit sig till Sverige och många ur djupt traditionella klanstrukturer i hemlandet. Denna mix har varit toxisk och nu ser vi effekterna utav den förda politiken på området.

Det är beklagligt att det en gång så stolta socialdemokratiska partiet tappat den nödvändiga kompetensen att göra korrekta samhällsanalyser. Det är kortfattat den känslan jag har idag på morgonen.
Citera
2019-11-18, 08:15
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet

Det är beklagligt att det en gång så stolta socialdemokratiska partiet tappat den nödvändiga kompetensen att göra korrekta samhällsanalyser. Det är kortfattat den känslan jag har idag på morgonen.
Man kan bara konstatera att per dags dato är S i Jök-konstellation det regerande partiet. De förändringar man hittills "Utsatt" partiet för har lett till Statsministerposten. Maken till maktkåt parti får man leta efter. Tvärtemot resten av den obefintliga oppositionen, som verkar lida av allt annat än makthunger.

Återstår nu att se om förnekelsen av samhällets förfall tjänar S's maktsyfte. Hoppas inte. Om detta fortsätter är det definitivt dags för att emigrera. 3 år står jag inte ut.
Citera
2019-11-18, 08:18
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Så länge han dementerar att mycket av våldet i Sverige beror på invandringen så kommer inte denna man lyckas med någonting i sitt styrande av landet.
Förhoppningsvis så spelar han bara dum men är tyvärr rädd att så inte är fallet.
Citera
2019-11-18, 08:21
Medlem
Lagerthas avatar
.
Det är 100% ett invandrarproblem och det kan bara lösas med våld. Alla vet detta men vi måste stå upp för det innan vi kan börja fundera på en lösning.

Lösningen är en brutal national kamp men alternativet är 12 resor värre.
Citera
2019-11-18, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Jag hoppas att Stassministern kommer få stå till svars för kommenteraren att svenskar skulle bete sig likadant.

Kort och dålig intervju utan vettiga motfrågor. Just nu dras det till exempel ned massor på skolor runt om i landet och i synnerhet elevassistenter till barn med svaga skolresultat ryker. Det rimmar ju jävligt illa med Stefan Löfven snack om att satsa på skolan. När, var och hur, undrar jag!?
Citera
2019-11-18, 08:23
Medlem
NegroidMongoloids avatar
Rätt fantastiskt hur han kan påstå att svenskar skulle kunna bete sig likadant.

Jag har bott i många fattiga hålor med mycket fattiga _svenskar_ (säkerligen har de mindre pengar än babbar som säljer gräs, rånar + har tillgång till en MÄNGD olika bidrag som inte svenskar kan få ).

Jag kan lova att dessa svenskar INTE;
* går omkring i gäng och trakasserar eller to.m våldtar kvinnor
* rånar små barn
* rånar och trakasserar våra äldre
* systematiskt plågar djur

De svenskar som befinner sig på absoluta botten blir snarare alkisar, de drar inte runt i gäng, det är IMPORTERAT beteende.
Senast redigerad av NegroidMongoloid 2019-11-18 kl. 08:25.
Citera
2019-11-18, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Nånstans långt där bak så vet han sanningen,och det blrjar bli svårt för honom att dölja den.
Just nu tar han med sej hela partiet i fallet.

Såg Reinfeldts uttalande om dansk gränsbevakning.
Helt sinnesjukt.
Politikerklassen har avskärmat sej såpass mycket att man har noll med oss dödliga att göra.

Gissningsvis låter det helt annorlunda när Stefan Löfven pratar gängvåld med frugan. Har svårt att tro att han är så där naiv, utan han företräder bara partiet som är hans födkrok!
Citera
2019-11-18, 08:33
Medlem
Till alla er som skriver att ni inte sätt talet. Ta 10 miniter och se talet. Så ni inser vilken clown vi har som statsminister. Läs inte bara kommentarerna och utgå från att han gjorde bort sig. Självklart gjorde han bort sig. Men ni måste se med egna ögon för att förstå hur illa det faktiskt är.
Citera
2019-11-18, 08:40
Medlem
1) Intervjun var förinspelad.
2) Löfven fick frågorna i förväg så hans stab kunde skriva ihop svaren till honom.
3) SvT redigerade ändå ned intervjun ( den oklippta versionen hade varit rolig att se).

Sveriges statsminister kan alltså inte ställa upp i direktsändning i en intervju som tar upp det största akuta samhällsproblemet vi har i landet och som Löfven bär stort ansvar för under sina 5 år med många felbeslut och konstanta handlingsförlamning.

Och den skattefinansierade neutrala personalen på SvT viker ned sig för Löfvens och hans stab krav.
Dessutom vågade inte intervjuaren, som anses vara den minst ängslige på SvT, ställa enkla motfrågor som enkelt klätt av statsministern.

Det här var ett större nederlag för SvT än för Löfven.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2019-11-18 kl. 08:50.
Citera
2019-11-18, 08:51
Avstängd
vera.os avatar
Ja då vet vi i alla fall att sossarna inte kommer att vidta några nödvändiga åtgärder mot blattarna. Alltså kommer problemen att i stället bli värre. Hoppas nu fler fattar detta och att sossarna blir ett 4% parti....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in