Nu har jag tittat på intervjun och den var rena katastrofen. För att inte falla in i det vanliga tugget om "Svetsar'n" och hur korkad han är så ska jag försöka nå fram till en förklaring varför han säger det han säger. Jag är för det första övertygad om att han tror på det han säger. Jag är också rädd för att det gör alla andra omkring honom. Inte nog med det. Efter att ha varit runt på Twitter i helgen så står det helt klart att folket som fortfarande röstar på S och deras anhang lever i denna villfarelse att det är en fråga om klasskillnader och att svenskar i samma situation hade varit ute på gatorna och skjutit ihjäl varandra. Ingenting är kopplat till kultur och senaste årens invandring och bara tanken att det skulle vara det är grovt rasistisk.
Arma Sverige!
Så här: naturligtvis är majoriteten av våra invandrare skötsamma och försöker ärligt att skaffa sig ett anständigt liv här i Sverige. Tyvärr har dessa inte premierats vare sig under flykten och senare under integrationen. Det är framförallt starka och driftiga invandrare som lyckats ta sig till Sverige och sedan tagit sig fram i samhället. Många dock i denna grupp har nog varit folk som redan från hemländer inte riktigt haft ärliga uppsåt. Dessutom har det varit en majoritet manliga individer som tagit sig till Sverige och många ur djupt traditionella klanstrukturer i hemlandet. Denna mix har varit toxisk och nu ser vi effekterna utav den förda politiken på området.
Det är beklagligt att det en gång så stolta socialdemokratiska partiet tappat den nödvändiga kompetensen att göra korrekta samhällsanalyser. Det är kortfattat den känslan jag har idag på morgonen.