2019-11-15, 06:45
Medlem
31G350125s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modigamats
Hon tycker att det är provocerande att Staffanstorp vill dra in bidrag till IS-återvändare. Verkligen galen.

Det är provocerade att som skattebetalare att betala pengar till IS återvändare. Moa Berglöf kanske menar att det lite spel för galleriet, eftersom det är svårt för en kommun att neka en IS återvändande bidrag om den dra sitt ärende genom alla instanser.
Citera
2019-11-15, 07:48
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det var Moa Berglöf som skrev det ökända "öppna era hjärtan"-talet. En del av Reinfeldts galenskaper kommer alltså från henne.

Med öppna era hjärtan menas att ingen ska kunna komma undan. Massinvandringen bygger på den strategin. Nu är SD störst och allt fler kommuner börjar dra sig ur och man kan ana panik hos migrantvännerna. Reklamfilmen handlar inte om enskilda människor utan om samhället i stort. Förtrollningen bryts.
Citera
2019-11-15, 09:30
Medlem
wwrs avatar
Märkligt många här som vill bosätta sig på en ort som inte presenterar någon kommuninformation, utan bara en kortfilm där några skådespelare säger att alla hjälper varandra i Staffanstorp. (20 km från Mordor C)
Citera
2019-11-15, 09:40
Medlem
adelsnabels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoglad
Wtf?!
Har dom rensat ur ghettona där?

Var det inte där en kommunal idiot öppet erkände att dom bytte ut befolkningen på tv för ett tag sedan?
Ljuger filmen eller ÄR det på riktigt? Är det läge att nörja fundera på flytt till Staffanstorp kanske?
Är ganska less på otrygghet skjutningar massvåldtäkter mord rån glåpord mm i den stad jag bor i !

Det är nästan så man kan tro att det i te finns sossestyre alls där? Vilket parti är störst i den staden/kommunen?

var det inte Filipstad?
Citera
2019-11-15, 12:12
Avstängd
Doraemon-FTWs avatar
Smaskigt runkmaterial för vita nynasseincels som sitter i mammas källare. Själv myser jag och blir lite varm inombords när jag tänker på att även Staffanstorp, om än i lite långsammare takt än övriga landet, så småningom kommer att vara mångetniskt och globaliserat. Mer falafel och mindre falukorv även där.
Citera
2019-11-15, 12:38
Medlem
spoilers avatar
"Den fiktiva karaktären Tiffany Persson går i flyttankar. Orsaken är Staffanstorps nya reklamfilm.

”Som ombud för Tiffany Persson (som just nu är på SPA-helg i Tbilisi) så låter hon meddela att hon nu tar emot anbud från andra skånska kommuner om en framtida flytt".
Så lyder ett inlägg på Twitter från skådespelaren och komikern Anders Jansson, som spelar den fiktiva karaktären.

/…/

Anders Janssons inlägg möts av blandade reaktioner."

https://www.lokaltidningen.se/2019-1...m-6505438.html
Citera
2019-11-16, 09:17
Medlem
spoilers avatar
(Betalvägg)

"Den omdiskuterade reklamfilmen om Staffanstorps kommun kostade 123 291 kronor och 25 öre. Men då hade kommunen också fått 147 000 kronor i rabatt. Detta enligt den faktura, ställd till kommundirektör Per Almström, som skickats in till Staffanstorps kommun från företaget Shape & Brand i Malmö som producerat filmen."

https://www.skd.se/2019/11/16/sa-myc...ad-reklamfilm/

Det var ju fortfarande ett fyndpris. Hultsfred gjorde ett försök som kostade 200K;

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sm...alva-i-ny-film

Edit: Hultsfreds film är för övrigt white as fuck - ingen verkade bry sig då. Hultsfred är knappast känt för att vara ett rasrent samhälle - tvärtom. Luktar falsk marknadsföring.
Senast redigerad av spoiler 2019-11-16 kl. 09:40.
Citera
2019-11-16, 10:38
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
(Betalvägg)

"Den omdiskuterade reklamfilmen om Staffanstorps kommun kostade 123 291 kronor och 25 öre. Men då hade kommunen också fått 147 000 kronor i rabatt. Detta enligt den faktura, ställd till kommundirektör Per Almström, som skickats in till Staffanstorps kommun från företaget Shape & Brand i Malmö som producerat filmen."

https://www.skd.se/2019/11/16/sa-myc...ad-reklamfilm/

Det var ju fortfarande ett fyndpris. Hultsfred gjorde ett försök som kostade 200K;

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sm...alva-i-ny-film

Edit: Hultsfreds film är för övrigt white as fuck - ingen verkade bry sig då. Hultsfred är knappast känt för att vara ett rasrent samhälle - tvärtom. Luktar falsk marknadsföring.
Vad säger Staffanstorpsborna? Vill de att andra skall få upp ögonen för kommunen och flytta dit? Det är nog ingen avfolkningsbygd direkt.

Och stilen på filmen. Jag tycker det verkar som några reklamgökar leker med invandringen. Gubbens "IS-skägg" är notabelt. Han går på "rakstuga". Filmen kan tolkas till att symbolisera invandringen. Varför skall kommuninvånarna ta detta på sina skattsedlar?

Kvalitén är dålig, menar jag, utan att vara expert. Ingen kommuninformation. Självklart väcker filmen debatt och man trillar dit när man deltar i den. Men inte ökar mitt intresse att bo i en kommun som producerar och betalar denna film. Man skall naturligtvis kolla att det inte finns kopplingar mellan politiker och reklamfilmare. Men det gör väl kommunens revisorer.
Citera
2019-11-16, 12:21
Medlem
hakro807s avatar
Bland det roligaste jag sett på lång tid då det så tydligt avslöjar "antirasisterna".

"Varför tar ni inte med svarta och bruna människor. Svarta och bruna människor skall finnas i varenda vrå av landet för annars är 30-talet tillbaka. Att låta vita svenskar få behålla sin kultur och sitt ursprung är fascism, rasism och förmodligen även nazism."

Sanningen är ju så enkel som att i många delar av landet och i många sammanhang är landet precis så vitt som visas i filmen och att i tid och otid trycka in andra etniciteter i reklamfilmer etc visar istället på vänsterns rasism och starka hat mot vita människor.
Citera
2019-11-16, 12:22
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Vad säger Staffanstorpsborna? Vill de att andra skall få upp ögonen för kommunen och flytta dit? Det är nog ingen avfolkningsbygd direkt.

Och stilen på filmen. Jag tycker det verkar som några reklamgökar leker med invandringen. Gubbens "IS-skägg" är notabelt. Han går på "rakstuga". Filmen kan tolkas till att symbolisera invandringen. Varför skall kommuninvånarna ta detta på sina skattsedlar?

Kvalitén är dålig, menar jag, utan att vara expert. Ingen kommuninformation. Självklart väcker filmen debatt och man trillar dit när man deltar i den. Men inte ökar mitt intresse att bo i en kommun som producerar och betalar denna film. Man skall naturligtvis kolla att det inte finns kopplingar mellan politiker och reklamfilmare. Men det gör väl kommunens revisorer.

Ja kvalitén på filmen var usel och tafflig. Men det brukar kommunfilmer vara. Överlag tycker jag att det är meningslöst att göra reklamfilm för kommuner.

En kommun formas efter mycket mer än nya politiska beslut. Att Malmö har spårat ur beror på att regering och riksdag velat det med sitt mångkulturprojekt. För att inte tala om media som unisont försvarat utvecklingen där. Eller andra påverkanskrafter som skolor och universitet som undervisat om den fantastiska mångfald som råder i Malmö. Staffanstorps film är ett svar på detta: att oss rör ni inte. Det som provocerar migrantvännerna är att ingen ska kunna komma undan mångkulturprojektet.

Förutsättningen för massinvandring bygger på att alla tvingas delta och betalar kostnaden. Om Staffanstorp inför försörjningskrav och inte har förtur för asylsökande till bostäder med mera så kommer de just undan. Man visar att man åtminstone på lokal nivå kan göra något. I och med det kommer andra att följa efter. Och jag är lite förvånad över hur stort stöd filmen faktiskt får av etablissemanget när de är utanför expressen och sydsvenskan.
Citera
2019-11-16, 12:30
Medlem
KansasCityFagots avatar
Hur kan den här skittråden bara rulla på utan att någon granskar fakta i fallet med den lilla landsortskommunen Staffanstorp?
Citat:
Våldet bland ungdomarna i Staffanstorp ökar oroväckande. Vapnen och metoderna blir allt grövre. Det är rån, trakasserier, misshandel, utpressning, hot och stigande spänningar mellan främst invandrarungdomar och svenska tonåringar. Föräldrar börjar först nu nätverka med varandra, men rädslan för gängen som ofta får förstärkning av beväpnade vuxna män från andra städer, är stor. Senast igår framkom att en dödslista med slumpvisa namn på svenska tonåringar tagits fram av en elev på Balderskolan. “De på listan ska knivhuggas”. Så illa som det är i Staffanstorp har det aldrig varit, säger en av de föräldrar jag pratar med.

(FB) Staffanstorp: “Jag bara väntar på den dagen då de dödar mina pojkar”

Vilka otroliga reformer har Staffanstorp lyckats med som fått kommunen att gå från ett dystopiskt mardrömssamhälle till Bullerbyn på bara ett år? Har Captain Kirk från Star Trek varit nere och mäklat fred?
Citera
2019-11-16, 13:00
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KansasCityFagot
Hur kan den här skittråden bara rulla på utan att någon granskar fakta i fallet med den lilla landsortskommunen Staffanstorp?

(FB) Staffanstorp: “Jag bara väntar på den dagen då de dödar mina pojkar”

Vilka otroliga reformer har Staffanstorp lyckats med som fått kommunen att gå från ett dystopiskt mardrömssamhälle till Bullerbyn på bara ett år? Har Captain Kirk från Star Trek varit nere och mäklat fred?

Har inte sett någon har sagt att Staffanstorp är fri från invandringens konsekvenser. Mycket av problemen verkar handla om att gäng kommer utifrån och stödjer de bosättare som hunnit etablera sig. Man försöker etablera några slags filialer. Skillnaden är väl att styret i Staffanstorp står på svenskarnas sida genom olika åtgärder såsom tiggeriförbud, inte tillhandahålla förtur för migranter till bostäder med mera. Man anlitar även vaktbolag. En viktig uppmaning i filmen är också att grannar ska hålla ihop och hjälpa varandra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback